Naposledy editováno 16.03.2019 21:21:59
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjanie baterie
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjanie baterie
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjanie baterie
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjanie baterie
1 reakcí na tento příspěvek Dobíjanie baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjanie baterie
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjanie baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjanie baterie
Takže mám dilema. Nabíječka má u moto přepínač AGM. Baterie, podle popisu, je AGM. Minulou jsem ale zřejmě tímto odrovnal. Liší se od normálního nabíjení zřejmě jen napětím. Přitom výrobce na štítku doporučuje jen proud a čas, např. Quick 5A a 1 hodinu. Napětí neřeší. Je lepší nabíjet jako AGM nebo neAGM?
Jinak, pokud by byla rada vyhodit nabíječku, pak musím konstatovat, že je naprosto perfektní při nabíjení autobaterií (až do 120 Ah) i na jinou moto ze skůtra, ale ta je údržbová, tedy neAGM.
Obvykle vyjíždím až v květnu, je to dost dlouho abych ji nechal samovybíjet.
Jestli tomu někdo dobře rozumíte poraďte. Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjanie baterie
Naposledy editováno 07.12.2018 17:29:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjanie baterie
Obyčejnej krám, kterej umí dobít pro inteligentní nabíječky mrtvý akumulátory. Co pouští za průběh proudu do aku netuším, nemám oscilátor.
Akumulátor je kouzelný zařízení, který je trochu kondenzátor, trochu odpor, trochu regulátor, trochu svářečka.
Je-li nabitý, je imunní vůči našemu klimatickýmu pásmu.
Na jednu stranu se dovíte jak ho je potřeba hýčkat a dobíjet předepsaným proudem (či udržovat udržovacím) na druhou stranu při startování z něj ždímeme nesmyslný proudy v řádu stovek Ampér.
V MZtě používám AGM akumulátor, protože u obyčejnýho dolejvacího přes odvětrání po půl roce vycvrndám elektrolyt.
MZta nemá žádný inteligentní dobíjecí systém, který by hlídal 14,5 V jako absolutní maximum pro AGM aku. MZta při jízdě dodává 14,8 V a akumulátoru to je jedno. Co mu jedno není, je trvalý odběr třeba i v řádu miliAmpér. To je pro něj hrob. Zvlášť v zimě stačí měsíc a je hotovo. Tady chápu, že nějaký to udržování smysl má. Taky ale zcela stačí jeden fous z akumulátoru odpojit a není potřeba nic udržovat. Pokud Vám motorka dobíjí, odpojený aku zimu v pohodě přežije. Myšleno venku na mrazu.
Nehledat složitosti - jezdit.
Nezkazíš nic, když nabíjecí proud bude klidně polovina jmenovité kapacity, tzn i tím režimem pro auta klidně nabíjet ty baterky 10A+ i když pomalejší nabíjení je samozřejmě šetrnější.
Pokud se v tom chceš babrat, tak tady je rozsáhlý čtení.
Jednoduchá odpověď zní: Dobiješ jí i tím jednoduchým režimem, jen možná ne na 100 procent ale na 80.
Pokud si nejsi jistej, tak baterku: Klasickou odšroubuj, ať případnej plyn v konečné fázi nabíjení může ven.
Uzavřenou Gel nebo AGM hlídej, jestli nebublá a moc nehřeje.
Ale věřím že BOSH C3 je kvalitní nabíječka která nic nezkazí.
Zjednodušeně řečeno AGM baterka potřebuje o krapet větší napětí na plné nabití, ale je VELMI CITLIVÁ na překročení napětí nad cca 14.7 voltu, zatímco klasické baterce je to fuk.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaký používáte motorový olej [1, 2, 3] Suzuki VL 800 Volusia | Pítrs26 | 62 | 9.9.2024 v 14:20 Drevorubak |
Náhradní díly Suzuki VL 800 Volusia | Bonnd | 2 | 30.5.2024 v 18:08 Bonnd |
VL 800 Volusia - vibrace Suzuki VL 800 Volusia | Fany-09 | 3 | 27.5.2024 v 13:24 Mahony111 |
Suzuki vl 800 Suzuki VL 800 Volusia | Tomo20007 | 0 | 6.4.2024 v 07:57 Tomo20007 |
jake pneu Suzuki VL 800 Volusia | Ferda001 | 13 | 21.11.2023 v 07:01 Joa |