Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Ten starý RP Amann si zažil dost, po Koldovi ho měli ještě 3 lidi, než se dostal ke mě, ani jeden se s ním nepáral a kdyby ho teď Jindřej strčil do rámu, tak pojede jak nic... jen se mnou najezdil něco přes 2000 okruhových km, takže celkově by mohl mít tak 7-9tkm. Servis motoru: olej každých cca 500km, ale lil jsem obyč sračku Agip, filtr co dvě výměny, 2x kontrola ventilů, jedny iridiové svíčky hned po koupi a nazdar, nic víc.
Jinak na tenhle balík krámů s Amannem už jsem volal ale ještě to musím promyslet. RSV4ky šly z domu, tak prachy a místo na další kktiny mám, s časem už je to horší...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Gasonline-4ever píše: čau,
trochu sem změnil plány a chci na okruh a dochází na to, co jsem nikdy nechtěl udělat, poslat dál někomu dalšímu motor z RSV 04 Amanna Big Bore 1103.
160 koní a 120 Nm.
Mám ho od Jindřej a většina servisu byla u Dewwila.
Víc asi psát nemusím, myslim že tady všichni vědí a motor znají a ani to nebudu dávat na bazar, protože tam vědí hovno o co jde.
a mám ještě třeba monobloky z rsv4, quickshifter atd...k motoru je samozřejmě i powercommader
mimo to mám ještě jedno obyč Rko 04 rozebraný na díly v garáži
... trošku ztrácíš přehled, dědku
Naposledy editováno 04.12.2018 13:50:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: FiZzeR> popisoval jsem Amann motor, co dostal Jindřej k RSV2003, takže RP... na prodej je Amann, co měl Jindřej ve factorce a zůstaly jen trsátka. Neboj přehled mám
No, tak zrovna ten RP úplně neprůstřelnej není, to že ještě koldovi praskl válec asi víš, ne? A notorickej problém s vačkama ti je jakožto zasloužilému rsv magorovi určitě taky znám Navíc pokud si dobře pamatuju, tak ten motor vrčel naposled nějak těsně předtím, než udělal stopadesát přemetů v kačeru, a krom toho to už taky nějakej pátek bude. Kondenzace je svině Takže ví bůh
A Jindra se v tom taky dost rejpal, ale v čem on nedělal těsnění pod hlavou, že Každopádně toho RR bych se nebál. Toho RP jo, spíš kvůli historii než kvůli úpravám
Naposledy editováno 04.12.2018 13:58:47
Mileek píše: Že se k tomu nejvíc vyjadřujou ti, co ho nikdy neměli...
Ten starý RP Amann si zažil dost, po Koldovi ho měli ještě 3 lidi, než se dostal ke mě, ani jeden se s ním nepáral a kdyby ho teď Jindřej strčil do rámu, tak pojede jak nic... jen se mnou najezdil něco přes 2000 okruhových km, takže celkově by mohl mít tak 7-9tkm. Servis motoru: olej každých cca 500km, ale lil jsem obyč sračku Agip, filtr co dvě výměny, 2x kontrola ventilů, jedny iridiové svíčky hned po koupi a nazdar, nic víc.
Jinak na tenhle balík krámů s Amannem už jsem volal ale ještě to musím promyslet. RSV4ky šly z domu, tak prachy a místo na další kktiny mám, s časem už je to horší...
Tak jistěěěě...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
BlackSabbath>
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
BlackSabbath píše: To by jsi musel honit na max. a potom bych se bál životnosti...
...aha...mas recht.. Ja se se svejma casama na okruzich kocham.. Vlastne bych mel jezdit jen jedno urukou..plynule..min brzdit...a druhou sinuasunout do prdele...
...jsem zridka videl nekoho na okruhu jet pod svy moznosti....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
SPIJKER píše: ...aha...mas recht.. Ja se se svejma casama na okruzich kocham.. Vlastne bych mel jezdit jen jedno urukou..plynule..min brzdit...a druhou sinuasunout do prdele...
...jsem zridka videl nekoho na okruhu jet pod svy moznosti....
Narážel jsem na to, že se obávám výdrže při max. nasazení a patrně nebudu daleko od pravdy...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
BlackSabbath píše: Narážel jsem na to, že se obávám výdrže při max. nasazení a patrně nebudu daleko od pravdy...
Bude cca stejná jako u sériovýho motoru. Dvouvál už z principu nemůžeš honit jak nadmutou kozu
BlackSabbath píše: Narážel jsem na to, že se obávám výdrže při max. nasazení a patrně nebudu daleko od pravdy...
stejne pojedes co ti srdce dovoli... kdyby ses chtel kochat pojedes na vejlet ne... no a aby to vydrzelo tak budes preventivne menit loziska na klice a ojnici na zacatu sezony a v pulce..a na konci mozna i pisty a krouzky ze...
myslim ze to servis vyzaduje jako kterejkoliv SBK nebo SSP vyhonenej.. proste trochu vic nez ibycejna silnice..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
SPIJKER píše: ...aha...mas recht.. Ja se se svejma casama na okruzich kocham.. Vlastne bych mel jezdit jen jedno urukou..plynule..min brzdit...a druhou sinuasunout do prdele...
...jsem zridka videl nekoho na okruhu jet pod svy moznosti....
no ty uplne ne, ale ja se jen tak vozim, ono kdyz se snazis jet rychle je to drina no uvidime, treba me hecne laptimer
assassin píše: no ty uplne ne, ale ja se jen tak vozim, ono kdyz se snazis jet rychle je to drina no uvidime, treba me hecne laptimer
no jo ale nerikej ze jezdis pod svy moznosti...a ze to setris... jsi pomalejsi v zatacce brzy brzdis a moc a jsi pomalej na vyjezdu...ale na rovince pridas jako kdokoliv jinej v brne v moste... mejto neni reprezentativni vzorek... tam muzes litat na druhy milce se seriovym motorem.. jen tak jako fitnes...
Laptimer ti radost neprida...spis jen pro zlost...budes akorat nasranej ze to neleze dolu...a nasypes nejaky penize do vyuky atd...a pak to zacne jit... neboj...kdyz budes na okruhu dost casto... a pokud jen obcas...tak se na laptimer vyser.. takovej malej soukromej pratelskej tip...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
laptimer uz mam, takze pozde :D ale to je spis pro studijni ucely, ja se v tom radeji vrtam. ja uz nikdy nic slusnyho jezdit nebudu, ale na to abych neco rozumne "upravil" musim umet merit zmeny a zajet aspon par kol stejne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
DRN. píše: assassin> Při troše odvahy dáš Brno na čemkoliv. Čas 9:00+
Pannonia ring:
Rok pred tim jsme tam videli jezdit holcinu na monsteru pres 4 minuty, tak sem rikal ze pres 4 minuty to zaject nejde, ze je to blbost. A pak se nejak hodilo, ze bylo mokro, a na draze nikdo nebyl. Tak sem se domluvil z agenturou a zkusil to na randonce kterou sem tam nahodou mel na blbnuti v paddocku. 125ccm, 8 koni. Pod 4 minuty sem se dostal
Naposledy editováno 06.12.2018 10:13:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Na to tvoje GG jsem koukal, vypadá, že s tím bude docela sranda, co?
Ono kolikrát ty lidi nechápeš, běhám spartany a podobný voloviny a třeba liberec byl nejlepší čas okolo 48min (magoři), já to mám za cca 1:30 a viděl jsem ve výsledkách i čas 4h (to je tak na šlofíka během závodu, jinak to taky není možný).
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Uprimne, blbnout nekde v rokli je vetsi zabava
Naposledy editováno 06.12.2018 10:31:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
DRN. píše: Ozzy_> Pustěj na volnejch na dráhu 2T? Pro prdel bych to zkusil na svém otuněném simsonu sr, nebo pokud doskládám tak 70ccm pionýru.
Na to tvoje GG jsem koukal, vypadá, že s tím bude docela sranda, co?
To bych se přidal s čízou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Naposledy editováno 06.12.2018 11:03:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
DRN. píše: FiZzeR> Máš to pojízdné? Vezmem to kdyžtak jednim autem. Láká mě to, ale jak psal Ozzy, nerad bych zavazel.
Mám, a možná bych dojel i po ose (A když ne, taky mám velký auto )
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |