AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A dělal jsem to i nedávno. Vše mám původní a v cajku. Udělal jsem to stejně i u dvojkové Octavky. Proste co se o sebe tře a a co se hýbe musím mít namazané . Pak to funguje dlouho. Jasný je že málokoho takové věci baví. 2x do roka sundávám podběhy všechny, abych vyčistil ty hnoje co tam jsou a zase pořádně namazat. Auta mi tak nereznou v těhlech dobře promyšlených místech. Kdo dobrovolně vymyslí za podběhem kapsu kde se drží 2 kila sraček? Přitom to jde vymyslet tak, aby se tam nic kupit nemuselo....jenže to by pak nehnilo že?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
cmiral píše: mám 10 let starou O1 a stahovčky původní
Tourku, že? Oni to u těch posledních udělali z těch pozdějších-upravených.
cmiral píše: já mám záhumenkové auto Junior htp a ten nemá vůbec nic , vlastně radio a zadní plato jako nadstandardní výbavu, plus tažné které jsem dal já pro odvoz bordelu na sběrný dvůr
¨No Junior byl dalším pokusem jak z auta vykrást i to co se považovalo za nejnutnější že to auto před vykradením nemělo taky "nic" Stejně jako když vzali 105/120L, která neměla "nic" a tím že odsud ukradli sklápění sedadel, stahování okének, madla na dveřích, koberec z podlahy, špínač varovek a halogenový žárovnky udělali 105S/120...
Junior vznikl tak, že vzali Fábii Classic, což byla taky verze která neměla "nic" protože v Classiku se tahalo za čudlíky, a nebylo tam ani rádio...
Ale ukrást se z toho povedlo víko přihrádky a kufru půl litru barvy na nárazníky, posilovač řízení, tónovaná skla, chromované rámečky ve světlometech (později je získal i Classic) vybrali z toho stand. brzdy a dali tam menší, stejně tak kola a pneumatiky, dělené sesle... To je věcí co jde ukrást z auta bez výbavy... A to byla ještě mezivýbava Easy, která byla vykradená jako Junior, jen měla normální kola a nárazníky polité barvou... takže to byl Junior zvenčí vypadající jako normální Fábie...
U škodovky mají s vykrádáním výbav a tvrobě seznamů výbavy na 2xA4 i u auta které skutečně nic nemá bohaté zkušenosti...
jen pro zajímavost šel objednat Junior i s motorem 1,4 místo 1,0 - když ale OHV vystřídal třínohý osel s peumotoraxem HTP tahle volba zmizla a montoval se jen šestiventil HTP..
hrnous píše: cmiral> taky zvazuju montaz tazneho, koupil swm domek i s kopou bordelu a mohlo by se hodit. Otazkou je, jak se tomu linemu 44kw motoru bude chtit s vozikem a do kopce..
Holt objevíš tajemství k čemu slouží převodovka, plný plyn a plné otáčky... S podobným výkonem jsem tahal mnohokrát hrubě víc než tunu a spíš než že by to to auto neutáhlo byl problém zastavit.
hrnous píše: cmiral> taky zvazuju montaz tazneho, koupil swm domek i s kopou bordelu a mohlo by se hodit. Otazkou je, jak se tomu linemu 44kw motoru bude chtit s vozikem a do kopce..
tak to mě netrápí, mám ho jen jako dělníka a kdybych spočítal ty metráky nákladu a kvasu co jsem odtáhal za různýma stopětkama, favoušema a jinýma škodovkama 33-50kw co se nad nima ohrnuje nos tak by se někdo i divil. Na těžký náklad, převoz motorek a delší trasy mám O1.Tažný za pár kaček jsem nahodil doma cca za hodinu i s eletrikou, auto bez tažného jsem nikdy neměl, ale vyprávěj to Pražákovi, ten ho má leda na parkování jak jsem byl svědkem při svém několikaletém pobytu v tom městě .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Tourku, že? Oni to u těch posledních udělali z těch pozdějších-upravených.
Ano O1 Tour a výroba skončila až 2010 což málo kdo věděl, že se dá ještě koupit a Tour to byl a nevím to zcela přesně cca od 2005?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
cmiral píše: Ano O1 Tour a výroba skončila až 2010 což málo kdo věděl, že se dá ještě koupit a Tour to byl a nevím to zcela přesně cca od 2005?
To přesně nevím. Já se o toto přiznám se moc nezajímám. Vím jen, že u mojí O2 rok 2004 nic nepraská. Jen u té O1.
Ale mám zajímavost. Škoda-od roku 2023 konec spalováků. Dál už jen el.
(bmw o rok dřív).
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: Vlasťák1973> dodatečně vše NEJ k svátku
Čmoude děkuji, to už jsi třetí kdo mi přeje,ale včera měla svátek moje babička po které jsem pojmenován,já mám až 17března,ale třeba můj švára mi takto přeje už snad 20 let.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: To přesně nevím. Já se o toto přiznám se moc nezajímám. Vím jen, že u mojí O2 rok 2004 nic nepraská. Jen u té O1.
Ale mám zajímavost. Škoda-od roku 2023 konec spalováků. Dál už jen el.
(bmw o rok dřív).
praskalo to standartně u O1 předface, takže nebudeme paušalizovat jo?
Jinak dotaz na místní znalce. Chtěl jsem kupovat O3 1.4TSI, ale sešlo z toho. Teď vyjela ta nová Chcalka, jaký motor z té nevalné nabídky by jste doporučili? Ten silnější litránek, nebo 1.5evo s vypínáním válců a s dalšími kurvítky, ještě má být litr na cng. Ropu nechci, tu liju do traktorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
cmiral píše: praskalo to standartně u O1 předface, takže nebudeme paušalizovat jo?
Jinak dotaz na místní znalce. Chtěl jsem kupovat O3 1.4TSI, ale sešlo z toho. Teď vyjela ta nová Chcalka, jaký motor z té nevalné nabídky by jste doporučili? Ten silnější litránek, nebo 1.5evo s vypínáním válců a s dalšími kurvítky, ještě má být litr na cng. Ropu nechci, tu liju do traktorů
Záleží jak budeš auto využívat. Lidi si dělají srandu z toho 1,0TSi, ale podle mě je to dost povedený motůrek (dokonce vyhrál engine of the year ), který se jen tak nezadejchá a dá se jezdit se slušnou spotřebou. Co mám vypozorováno z toho množství kusů co mi prošly v minulém roce pod rukama včetně Scaly (Chcaly) - počáteční kusy měly značné vibrace do volantu a sedačky - eliminováno změnou volnoběžných otáček, dunění při rozjezdu z nízkých otáček (cca 1200-1700 1/min) jinak již samá pozitiva . Spotřeba záleží na stylu a typu provozu, pro příklad - mám tenhle motor v Karoqu - při ježdění po fabrice což znamená 2km tam a zpět studený motor a několikrát za den dlouhodobá spotřeba (za rok provozu) 7,5l/100km. Když s tím jedu mimo fabriku normální nešetřílkovskou jízdou, např. do Prahy z MB po dálnici, jízda po Praze a po staré poděbradské do Sadské, tak kolem 6l/100km a když pojedu na spotřebu v rámci předpisů po okreskách tak kolem 5l/100km. Ve Scale to bude asi trošku méně, Karoq je vysoká krabice. Určitě bych ho upřednostnil před 1,2TSi, které bylo akusticky hlučnější a při provozování po městě má problémy s přibýváním mot. oleje (jde nespálený benzín do oleje). A zatím s ním nejsou žádné podstatné problémy a jezdí už v mnoha exemplářích - Fabie, Octa, Karoq, VW, Seat.
1,5TSi je relativně nový motor, takže na průšvihy je ještě brzo, ale jako motor povedený - jede to bez přehánění jak "kráva" . Co mě na něm vadí je horší akustika, i když proti prvním kusům co jsme jezdili se to dost zlepšilo. Motor nemá vyvažovák a nad cca 3500 1/min je to dost znát - "sportovní" zvuk a ne uhlazená dáma-limuzína, ale při běžném ježdění to asi nebude tolik vadit. Taky přestavování vaček je po doběhu do volnoběhu docela slyšet, ale zase my to máme naposlouchané a jako pracovní náplň, běžný zákazník tohle asi registrovat ani nebude.
Z 1,0TSi bych si vybral tu 85kW (81kW u Fabie) variantu z důvodu 6ti st. převodovky, která kromě Fabie má dvojhmotu (u DSG vždy dvojhmota). Pokud budeš jezdit ve většině případů v plném obsazení, tahat naložený vlečňák tak asi spíš 1,5TSi.
Já začínám přemýšlet o Fabii Combi právě s 1,0TSi/81kW místo Octy II s 1,6CR - většinou jezdím sám, příp ve dvou, dvakrát do roka možná plně obsazené auto na kratší vzdálenost. Ještě uvidím kolik nasadí cenu na Scalu, ale moc si iluze nedělám.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |