Ted jsou tam originaly desticky z fabriky najeto 18000. Jine desticky? Jinou kapalinu? Vymena pistku brzdy? Ale za jake? Nebo se da udelat neco jineho?
Natrenovat na to nemam to sem uz pochopil. Bez dalsich padu bych to nedal a hodne to boli a je mi lito i motorky co se vali po zemi. Navic u Afriky je to dost daleko na zem z ty vejsky. Takze bud to nejak vyresim, nebo pujde pryc a budu muset koupit neco s ABS.
Naposledy editováno 11.01.2019 22:15:53
1 reakcí na tento příspěvek Jak na XRV 750 zjemnit přední brzdu
Kdyz pouzijes hadice s vetsim prumerem tak pokud se nepletu tak by packa mela jit do tvrda vyrazne pozdeji nez kdyz pouzijes hadice s mensim prumerem.
U vetsiho prumeru, ale muze nastat problem, ze to nezvladne brzdova pumpa, protoze nebude mit dostatecny vytlak kapaliny na zvetseny objem brzdove soustavy.
Doufam ,ze se nepletu, ale kdyz jsme vymenil na masine hadice s mensim prumerem tak brzda zacla nejen diky pancerkam bejt krasne tvrda ,ale zacla brzdit mnohem drive nez original gumovka.
Samozrejme vnitrni prumer hadic zmerenej nemam a tak to tak nejak logicky odvozuju. Je-li moje odvozovani chybne tak to prosim nekdo napravte. Ale vymena hadice ma vliv na to kdy brzda brzdi do plna...
Kazdopadne nez se s timhle nejak srat tak bych zkusil prvne vymenit packu za stavitelnou nebo nejak to upravit...A taky si zvyknout a naucit se brzdit...
1 reakcí na tento příspěvek Jak na XRV 750 zjemnit přední brzdu
Naposledy editováno 11.01.2019 23:14:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na XRV 750 zjemnit přední brzdu
Jak rikam pokazde moje chyba a to nekolikanasobna skoro doma prece nebudu zastavovat na odpocinek a piti ze?
Naposledy editováno 11.01.2019 23:18:14
1 reakcí na tento příspěvek Jak na XRV 750 zjemnit přední brzdu
Podle fotek mas originalni stavitelnou packu a zda se mi, ze je hodne vysroubovana. Tak ji trochu zasroubuj, at ji mas bliz. Pozor, ma mezipolohy, tak at po serizovani zapadne do “ďolíku”.
Opravdu ma tvoje 20 let stara motorka najeto jen 18 tisic km nebo tech 18 mas najeto od vymeny techto Nissin ST desticek?
Kdyby byly v cudu original hadice, tak brzda pruzi a ne ze je hned tvrda. Leda bys mel v okruhu nejaky bordel, ktery by branil prepousteni kapaliny.
Pokud jsou zatuhle pistky nebo trmeny, muze dochazet jak k velkemu, ale v nekterych pripadech naopak i moc malemu chodu packy. Zvedni kolo a zkus, jak moc to pribrzduje.
Kdyz tam das nove desky, tak to chvili bude brzdit hur a s vetsi drahou packy. Chvili totiz trva, nez si desticka sedne a vyjedou se v ni drazky, co jsou na kotouci. Takze nedoseda celou plochou a pruzi. Ale ne kvuli tomu, ze ma jako nova silnejsi oblozeni. Neni z korku ani gumy.
Pokud mas tak fajn brzdy, ze dvema prsty prebrzdis, tak brzdi jen jednim. Nebo nebrzdi v naklonu ci se stocenymi riditky, dokud neziskas cit a odhad, co gumy snesou. Kdyz jsem poprve zabrzdil s dvoukotoucem z nejakeho supersportu, tak jsem take jel nechtene kus po prednim. Zvykly ze Simsona jsem totiz brzdu zamacknul plnou silou vsemi prsty az na heft....
Kdyz to prezenu, tak by v zasade bylo pro tebe idealni koupit nejakou smes na okruhy.
Brzda bude tupa bez kousaveho nastupu a bude to mizerne brzdit...
nicmene porad to nemeni nic na tom ,ze ses asi jedinej clovek o kterem vim ,ze by si dobrovolne nicil brzdny ucinek na motorce. Je ale mozne ze tam mas prilis mekou smes a proste s eti to jakoby zakousne..s tim se pak fakt uz moc brzdit neda, obzvlast v provozu je to neprijemne. Takze to i docela chapu...
necháu proč dotazujícího nenapadlo jako normáního člověka si nechat odservisovat brzdovou soustavu technikem - když "kvůli ní" měl nehodu....
pokud je vše OK, tak je prostě neumětel a musí trénovat..... co tady řešit?
rešit přispůsobení "komfortu" brzd by měl být sekundárním projevem ne?
Naposledy editováno 12.01.2019 04:44:29
bonup píše: jen tak jsem bral v garazi za packu a chod je cca 2 cm ( pozor mluvim o miste kousek za cepem proste kam hrabu ukazovackem a prostrednickem) pro me nezkuseneho jezdce jsou strasne ostre.
Brzdi jedním prstem, jen ukazováčkem.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na XRV 750 zjemnit přední brzdu
já měl podobný problém na hondě taky dvoukotouč, stačilo vzít prstíkem a předek šel k zemi, jezdím na více motorkách a musíš stím protě víc počítat než je zvyk, jednu zimu mi začala prolínat vidlice a nateklo na destičky, vidle jsem přetěsnil brzdy jen vyčistil a mám klid. už to nebrzdí tak ostře, tím ti chci říct že bych se nebál co píše redguy vem silikonový sprej stříkni lehce jednu stranu kotouče silikonovým sprejem a zkus, pokud by ti to nevyhovovalo koupíš za 600 nové desky a čistitč brzd za 60 korun
přední kolo se mi taky už bloklo dopadlo to dobře, ale jak jsem letěl před motorku tak jsem škrábl žebrama o řidítka a 3 měsíce mě bolely žebra
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na XRV 750 zjemnit přední brzdu
Já se klidně přiznám, že jsem to měl uplně stejně, kdy jsem nebyl schopný nadávkovat přední brzdu. Jenže kilometry přibývaly, cit v ruce a odhad taky a najednou už to tak dobře nebrzdí. Proto vše ven, nové desky, srovnání kotouče, pancéřovka, vnitřek pumpy, brzdovka...začlo to brzdit až moc, ale opět jen na několik km, než se aktualizoval cit v rukách. Další krok už bude jen výměna moto
felixxx píše: bonup> kup si třeba holendr co je na třmenu, nech si ho zavařit a brzdi jen jedním kotoučem
já měl podobný problém na hondě taky dvoukotouč, stačilo vzít prstíkem a předek šel k zemi, jezdím na více motorkách a musíš stím protě víc počítat než je zvyk, jednu zimu mi začala prolínat vidlice a nateklo na destičky, vidle jsem přetěsnil brzdy jen vyčistil a mám klid. už to nebrzdí tak ostře, tím ti chci říct že bych se nebál co píše redguy vem silikonový sprej stříkni lehce jednu stranu kotouče silikonovým sprejem a zkus, pokud by ti to nevyhovovalo koupíš za 600 nové desky a čistitč brzd za 60 korun
přední kolo se mi taky už bloklo dopadlo to dobře, ale jak jsem letěl před motorku tak jsem škrábl žebrama o řidítka a 3 měsíce mě bolely žebra
_Zdenda_ Smutný je,že to myslí naprosto vážně a ještě to radí ostatním.
1 reakcí na tento příspěvek Jak na XRV 750 zjemnit přední brzdu
Nevím, jestli je možné, aby se úplně každý dokázal naučit brzdit tak, aby nedošlo k zablokování kol (hlavně předního), ale teď jsou k tomu na mnoha místech ideální podmínky, sníh a led na cestách, to se musí brzdit hodně citlivě, i s plynem se musí opatrně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na XRV 750 zjemnit přední brzdu
1 reakcí na tento příspěvek Jak na XRV 750 zjemnit přední brzdu
Když brzdíš musíš si říct: kur - lehce namáčknout páčku a pak va - potom můžeš mačkat silně bez rizika smyku.
Jde o to že musíš počkat než motorka ponoří na předek, než se přenese váha na přední kolo.
Naposledy editováno 12.01.2019 13:48:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na XRV 750 zjemnit přední brzdu
bonup píše: Kazdopadne vsem dekuju za odpovedi.
Čus, zdá se, že toho na té Afře moc nenajezdíš... z toho se dá lehce usoudit, že pro ni nemáš cit... platí tedy jezdit , jezdit a jezdit...
Takovej klenot jsi sehnal a ve finále ji při každé vyjížďce zahodíš... chtělo by to více treninku a s tou dvoukolkou se více sžít...
Gumy asi sežeň ještě lepivější... třeba Metzeler Tourance...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na XRV 750 zjemnit přední brzdu
bonup píše: Maxipes_Fík> Na rovinu nevim zda 2 cm nemerik jsem a odhad je svina. Ja si nemyslim ze by motorka mela problem s brzdama to bylo spatne pochopeno me by jen vyhovovalo mit ten chod mnohem delsi. Sice obou padum by to nepomohlo, asi by nepomohlo ani ABS proste na moto se musi ridic porad soustredit na jizdu. Jinak v aute by se ani jedna nehoda nestala a to i bez ABS ( jedno takove z roku 1982 jeste vlastnim) v obou pripadech by zastavilo. Jiz jsem nedaval pozor mockrat ostatne jako kazdy znas a auto tohle zvladne s prstem v nose. Jenze jak ti co uz lezeli vedej takhle se smeknou riditka a je v okamziku konec. Presto se asi endura chovaj jinak na veteranske Yamaze kdyz bloknu predni mam cas na odblokovani riditka udrzim, ale Afrika okamzite riditka na doraz neudrzim je. Tomu by mozna ABS zamezilo a byl by cas jako v aute premejslet co bude nejlepsi. Nechci aby to min brzdilo, ale abych mel delsi drahu packy. Mozna pomuze jen ji pustit niz je fakt ze ted hranu koneckama prstu a to moc citu asi nedovoli. Na Yamaze musim brzdit celou rukou na dva prsty moc nebrzdi tam je to tedy dost jedno.
Zřejmě budeš muset dát pryč kapalinové brzdy a přejít na vzduchové, u těch se reguluje síla na brzdové desky nebo čelisti polohou ovládacího prvku (pedálu, čím víc se přiblíží mechanickému dorazu, tím víc to brzdí), ale kapalinové brzdy, pokud jsou správně konstruované a jsou v pořádku, mají tu vlastnost, že ovládací prvek (pedál, páčka) má určitý malý mrtvý chod, po jehož překonání začínají brzdy brzdit, regulace síly na brzdové desky nebo čelisti se uskutečňuje změnou síly působící na ovládací prvek, jehož poloha by se u dobrých brzd neměla moc měnit. Jestli jsi někdy jezdil na kole s mechanickými brzdami, tak ty mají (pokud jsou v pořádku) podobnou charakteristiku jako ty kapalinové.
Asi máš dvě možnosti, naučit se brzdit s citem nebo si pořídit motocykl s ABS (třeba budou časem i s autopilotem)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin | Kadlina | 16 | 4.4.2024 v 21:40 Anti |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin | ErlSinkler | 8 | 28.11.2023 v 13:44 vilemx |
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin | smuherr | 36 | 30.9.2023 v 10:40 smuherr |