Poprosím teoretikov,aby sa radšej zdržali a k téme sa vyjadrovali len ľudia s praktickými skúsenosťami.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne
1 reakcí na tento příspěvek ABS v teréne
si trebas holu gs alebo KTM ? Donedavna to bolo predsa mozne.
A kde tie motorky “ drsnych” ofriderov su ? Ved v inzeratoch bez abs je nemozne najst motorku.
Ja mam doma dlhe roky ostre endura a s terenom nemam problem ale nikdy bu som si nekupil moto ako KTM 1190
bez ABS. Uz len voci spolujazdcovi by to bolo nezodpovedne.
Ak som sa s 1190 dostal na turistike na nejake sotoliny tak som sa ani neunuval ABS vypnut. Ak sa jazdi
na kochacku nijak ma to zvlast nelimitovalo. Skor mi vadila trakcia ako ABS.
Kompletne som si to vypinal pri blbnuti na okoli, na enduro tratiach komplet v motokrosovom a s pocitom
blizkosti nemocnice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne
1 reakcí na tento příspěvek ABS v teréne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne
foxdive píše: Myslím že se řeší velké moto s ABS, ano můžeš se učit na lehkém ale větší se většinou chová úplně jinak než malá
Zas tak hrozný rozdíl to není.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne
Metric píše: NemaLbc> ...a keď som bol na matfyze, tak všetci pracovali s kalkulačkou, aby sa mohli venovať ozajstnej matematike.
To ale nepopírá, že všichni uměli ze základní školy malou násobilku.
alexa7 píše: Zaujimave ze furt je plne forum odporcov elektroniky, Bol by som zvedavy ze kolki z vas ste prisli do obchodu a objednali
si trebas holu gs alebo KTM ? Donedavna to bolo predsa mozne.
A kde tie motorky “ drsnych” ofriderov su ? Ved v inzeratoch bez abs je nemozne najst motorku.
Ja mam doma dlhe roky ostre endura a s terenom nemam problem ale nikdy bu som si nekupil moto ako KTM 1190
bez ABS. Uz len voci spolujazdcovi by to bolo nezodpovedne.
Ak som sa s 1190 dostal na turistike na nejake sotoliny tak som sa ani neunuval ABS vypnut. Ak sa jazdi
na kochacku nijak ma to zvlast nelimitovalo. Skor mi vadila trakcia ako ABS.
Kompletne som si to vypinal pri blbnuti na okoli, na enduro tratiach komplet v motokrosovom a s pocitom
blizkosti nemocnice
No konkrétně já jsem loni kupoval novou (předváděcí) motorku bez ABS a byl jsem rád že něco takovýho sehnat jde, sice ani KTM ani BMW, ale šestikilo s přesšedesáti koněma to je
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne
NemaLbc píše: To ale nepopírá, že všichni uměli ze základní školy malou násobilku.
Jasne a niečo podobné som chcel naznačiť aj ja. Naučiť sa to treba, ale či to je nutné aplikovať v každom prípade? No neviem...1 reakcí na tento příspěvek ABS v teréne
1 reakcí na tento příspěvek ABS v teréne
Na KTM LC4 640 bez ABS jsem jel po polní cestě z mírného kopce. Oslizlý terén. Jemně jsem se dotkl zadní brzdy a rána a byl jsem na zemi. Zadní kolo mě předjelo. Klíční kost vydržela jen díky chráničové vestě. S ABS by se mi to nestalo.
A vloni jsem jel na BMWF650 Dakar s ABS po lesní cestě. Blížím se čelně ke stromu a chtěl sem se ho driftem vyhnout. Jenomže zafungovalo ABS a místo driftu jsem ho naštěstí jen lehce štrejchnul. Bez ABS by se mi to nestalo!
V zásadě ale ABS v terénu vypínám. Za terén ale považuji terén kam by se z touto motorkou jezdit ani nemělo!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne
Prosím nevykládej si to zle, ale se zablokovaným ZADNÍM kolem jsem něco ujel. Doba, než by mě kolo předběhlo je fakt dlouhá. Jediné, co mě napadá, je zašlápnout motor a ten pak blokuje kolo, protože nepřehodí kompresi.To ale nevyřeší ani ABS. Je třeba zmáčknou spojku. Ale opravdu nerozumím té ráně? Jako že střelil motor do sání?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne
Věřím tomu, že nové generace ABS budou časem schopny díky informacím z gyroskopů, G-senzorů a el. tlumičů poradit si právě s těmi nástrahami na složitém, méně pevném povrchu. Jenže typ motorek, které dostávají tuhle složitou výbavu, se jen nepatrně překrývá s tím, co lidi tahají do lesa nebo na poušť.
Jenže dobroserská logika říká, že když je v EU zakázáno jezdit jak v lese, tak v blbnout v dunách (většinou jsou součástí nějaké rezervace), tak je přece zbytečné legislativně umožnit deaktivaci ABS.
Jsem třeba zvědavý, až bude povinný e-call a pojede se nějaký sranda závod civilních motorek, kde to každou chvíli někdo odloží Asi stoupne spotřeba alobalu na odstínění antén, ale ten prý zase škodí zdraví a životnímu prostředí
Jinak když je ideální povrch (tak akorát navlhlý, aby se špunty lehce zarývaly), tak jakmile tyhle těžké potvory dokáží přenést výkon a drží na brzdách, nejsou na trati zase až tak pomalé.
Trať ve videu je zvolena ideálně pro těžkou mrchu - takže dlouhé rovinky, táhlá stoupání, velké poloměry zatáček, aby šla využít rychlost, kde díky hmotnosti je motorka krásně stabilní a pružnost 2V je výhodou před nutností řazení na MX.
Naposledy editováno 24.01.2019 10:20:58
1 reakcí na tento příspěvek ABS v teréne
NemaLbc píše: Nekamenujte mě. Nedával jsem to tam proto, že MS v motocrossu se dá vyhrát na AT. Ale že návyky z lehké motorky lze využít na těžké. Ale jejich získání je na lehké mnohem snazší, rychlejší a taky většinou levnější. Nicméně mi je vcelku jedno, jak to kdo udělá.
ja to nemyslel nijak zle kdo kdy zkusil jednu nebo druhou motorku v terenu asi je mu jasny co se da a neda...
ale treba kdyz kouknes na Birche co dela s velkou KTM a pak tohle afrika video... tak tady vylozene bije do oci, jak se na MX snazi jet tak aby mu neujeli... a da to od pohledu dost prace
1 reakcí na tento příspěvek ABS v teréne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ABS v teréne
Metric píše: Pedl> Tak myslím, že nikto nechce ABS na zadnom, v čom sa ľudia rozchádzajú, je možno predné - väčšinou šmyk predného nechceš.
Naopak, chci aby prostě brzdný výkon plynule narůstal s tlakem na páčku, ABS toto zabíjí. Motorky nejsou auta, kde mám jednu brzdu na 4 a jednu na 2 kola. Na motorce mám jednu páčku jen na přední a dvě jen na zadní. Navíc pro mě je motorka o zábavě, takže k čemu bych nechal počítač, ať se baví místo mě, i kdyby dokázal brzdit stejně dobře jako já, což je dost nemožné, protože počítač nemůže vědět, jak chci dál pokračovat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 6 | 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_ |
KTM - dostupnost náhradních dílů [1, 2] KTM 1190 RC8, KTM 1190 RC8R, KTM 1190 Adventure R, K... | Kalanis | 38 | 14.12.2022 v 20:42 tenere |
Obutí na RSVMetzeler M7RR nebo Brid... Aprilia RSV 1000, Honda VTR 1000 SP1, Honda VTR 1000... | Mates92 | 12 | 12.6.2020 v 08:50 Ti_rex |
kroska bez papírů na silnici Kawasaki EN 500, Kawasaki EL 252, Kawasaki ER 5, Kaw... | brilu | 20 | 7.1.2019 v 10:06 Menhir |
KTM 1190 RC8 & KTM 1190 RC8R KTM 1190 RC8, KTM 1190 RC8R | kotel | 15 | 6.11.2010 v 14:56 Perňa_81 |