Naposledy editováno 23.01.2019 22:18:22
1 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
A pak je tu ještě jeden takový téměř zanedbatelný problém, že ti to možná nebude dobíjet a nakonec se zastavíš s prázdnou baterkou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Naposledy editováno 23.01.2019 22:35:52
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
2 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
https://www.motorkari.cz/tema/?t=188319
Edrig píše: Známý fyzikální zákon:energii nelze zničit ani vyrobit.Energii lze jenom předělat(na jiný druh energie).Takže když zapojím více světel,tak energii odeberu z výkonu motoru.Tečka.
Ty nevis jak to na motorce funguje s elektrikou co ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Edrig píše: Známý fyzikální zákon:energii nelze zničit ani vyrobit.Energii lze jenom předělat(na jiný druh energie).Takže když zapojím více světel,tak energii odeberu z výkonu motoru.Tečka.
Tu energii odebíráš u motorky furt a pak platí, co tu psal Gugo:
Takze jestli ho vysvitis nebo vytopis je v zasade jedno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Kohlstein píše: NemaLbc> Ono to s tím mařením energie v regulátoru nebude zas až tak horké. Spousta proudu jde do baterky a ohřeje ji. Proto musí být baterka v dobrém stavu, nesmí mít velký vnitřní odpor. Alternátor nemá v závislosti na otáčkách příliš strmou charakteristiku, protože indukčnost a zvýšená frekvence jdou tak nějak spolu. Je to relativně měkký zdroj, stačí trochu víc zatížit a na regulátor už moc výkonu nezbude.
On to ten regulátor neprotápí přímo v sobě, ale zkratováním cívky se ten výkon zmaří v ní. Od toho je asi odvozen i název "zkratový regulátor". Cívku zkratuje asi tyristor ještě před usměrňovací diodou a tím se v regulátoru velký výkon neztrácí a nemusí tak mít velký chladič. Kdyby se to mělo "protopit" v regulátoru, tak by chladič musel být hodně velký, vzhledem k pracovním teplotám okolí a rezervě před upečením polovodičů. Musí se vzít v potaz možnost jízdy bez dalších spotřebičů v otáčkách, kterou to musí samozřejmě vydržet. A vyzářit třeba jen 100 W v pasivním chladiči při vysoké okolní teplotě, to už chce pořádný chladič.
Baterka s tím vyzářeným výkonem nemá nic společnýho, pokud bude nabitá, tak do ní žádný proud nepoteče, a stejně to musí regulátor ukočírovat.
Naposledy editováno 25.01.2019 16:33:10
Cívku zkratuje asi tyristor ještě před usměrňovací diodou a tím se v regulátoru velký výkon neztrácí a nemusí tak mít velký chladič
No,to ale platí hlavně pro ,,lepší regulátory'' se zkratovou regulací řízenou tranzistory.NemaLbc píše: Kohlstein> Malá oprava. Alternátor (asi) musí dodávat více energie potřebné k napájení přídavných světel. Nutně musí potřebná energie scházet k pohonu motocyklu. To platí při plném plynu. Jinak se dá víc přidat, ale rozhodně to zvýší spotřebu. A spotřeba byla jednou z příčin zrušení povinného svícení aut ve většině evropských zemí. I když je to velmi zanedbatelné procento.
To platí u auta, ale ne u motorky, tedy 95% motorek.
Motorky mají zkratovy regulátor, takže alternátor jede na svůj plný výkon. A regulátor nepotřebný výkon mění na teplo
i kdyby byl altik zapojenej jakkoliv, a kdyby mela svetla takovej odber, ze by motor tocit jenom tim altikem a jeste je ani poradne nerozsvitil - "vykon" bude mit furt stejnej
1 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
To je jako "Po dobu mé vojenské základní služby se počet mých vlastních dětí nezměnil, počet nevlastních se sice zvýšil o dvě, ale ty mě nezajímají"
Co se nespotrebuje na rezii motorky (zapalovani,ECU atd) a nevysviti se je potreba nejak zmarit. A to tak ze se to premeni na teplo.
Takze pokud mas na motorce vykon 11kW muzes z toho odecist 200W (porad) a je celkem jedno jestli budes svitit jednim svetlem nebo trema. Kdyby me nahodou nekdo nevereril, doporucuju vzit si klestak a mrdnout ho okolo kablu co jdou ze statoru, secist proudy pri ruznych rezimech sviceni a nesviceni.
2 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
tzn.narazel jsem na to ze ten dotaz je nejen absurdni ale i faktiky polozenej uplne spatne
gugo píše: doporucuju vzit si klestak a mrdnout ho okolo kablu co jdou ze statoru, secist proudy pri ruznych rezimech sviceni a nesviceni.
jj, to je dobrej dukaz a prakticky nejjednodussi mereni ze vsech moznych
Naposledy editováno 30.01.2019 11:21:00
U motorek běžných jsou nároky na výrobu el.proudu malé a proto se vyplatí jednoduchý a blbuvzdorný alternátor s permanentními magnety, který vyrábí proud nezávisle na potřebě ridera. Pokud ho vyrobí víc než se spotřebuje, zbytek se protopí ve zkratovém regulátoru. V tomto případě by mělo platit, že velikost odběru proudu do spotřebičů se nijak neprojeví na výkonu, protože alternátor pořád jede na plný koule. U aut se používá alternátor s buzením, který vyrábí přesně tolik proudu, kolik je v danou chvíli potřeba. A v tomto případě ale taky platí, že čím větší odběr, tím méně powa zbývá pro pohon auta.
Pravdu tedy mají všichni, resp. každý jí má aspoň kousek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
kerut píše: Mito,Mito..> vykon pro jizdu je sice zajimavej odbornej termin - nicmene kdyz pominu ze kluci maji akt pravdu ohledne zapojeni te elektriky a i "bez prislusenstvi" tam musi byt zatez/regulator (BTW nevim jak jinde, ale u hondyje to obycejny 3f mustek slozenej z neceho jako zenerky.. muzes si to premerit, chova se to na venek opravdu jako 6 diod, ni vic) , tak vodni pumpa, olejove cerpadlo, i vackova hridel jsou taky v podstate taky prislusenstvi, ne ? trosku zatuhlej retez, lehce pridrena loziska,dokonce i kazdy prevod v prevodovce muze mit malinko jinou ucinnost (a ta muze byt klidne na urovni desitek W jako zarovka)
tzn.narazel jsem na to ze ten dotaz je nejen absurdni ale i faktiky polozenej uplne spatne
jj, to je dobrej dukaz a prakticky nejjednodussi mereni ze vsech moznych
To ze uvnitr je jen můstek ze “zenerek” jsi vydedukoval podle toho měření? Nebo ses si tim jistej? Protoze to co pises tam zvenku nameris i v pripade toho slozitejsiho regulatoru. U Suzuki v servisním manualu je schéma.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
kerut píše: assassin> hele mustek merenim, bejt tam jakakoliv slozitejsi polovodicova regulace (LDO stabik atd..) poznal bys to vylozene zenerky to nebudou ale ty diody v mustku budou mit propste nejak chytre upravenou/zakroucenou charakteristiku, aby fungovali jako hruba stabilizace, s tim ze teplo se jak uz nekdo spravne uvedl protopi vesmes na civkach (presneji na Rs vinuti) ne na diodach jinak postavit regulator kterej by fakt reguloval by problem asi nebyl, ale proc kdyz tohle funguje a jde tam par set W max (tech Gugovo 200W je rekl bych podstrelenejch, main fuse mam pokud si dobre pamatuju 35A.. a kdyby to nedal regl nemuseli by ji tam davat, takze 350W ztraty/sviceni tam asi bude..)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Choppery 125ccm Yamaha XV 125 Virago, Yamaha XVS 125 DragStar, Suzuk... | Danda01 | 4 | 13.9.2023 v 12:39 Romansan |
Suzuki Intruder 125 alebo Marauder 125 Suzuki VL 125 Intruder | Bella111 | 1 | 19.10.2021 v 14:27 callowsick |
Rozmazlená motorka Suzuki VL 125 Intruder | Ludo444 | 3 | 30.7.2021 v 20:12 kerut |
Suzuki Intruder 125 nechce nastartovat Suzuki VL 125 Intruder | Ludo444 | 3 | 9.5.2021 v 21:25 FKoudelka |