potřebuji poradit s výběrem stroje na dojíždění do práce. Změnil jsem práci a tak místo lítání po Praze na skútru budu dojíždět mimo Prahu - cca 80km jedna cesta. Na zimu mám auto, až se oteplí - motorka. Strojů jsem vystřídal už dost, ale zatím to bylo hlavně o zábavě, kdy jsem neřešil spotřebu a podobné kraviny.
Takže trochu rozporuplné požadavky jsou: nízká spotřeba, aby to na tom moc nefoukalo (polokapota), ne supersport (jsem už starý) no a aby to trochu jelo (max. cca 200km/h). Jo a cena tak do 150, když míň tak lépe.
Ve výběru mám VFR800, Hornet 600F, MT07 s nějakým větším štítkem, NC asi ne - nežere ale nejede.
Má někdo další nápad?
Díky
Z.
Kohlstein píše: Jezdit se dá tak od května do září, otrlejší od dubna do října.
S tím bych zas tak úplně nesouhlasil, za mne se dá jezdit vždy, když jsou suché silnice a teplota nad nulou. (Což bylo u nás naposledy 25.12.2018.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce
Odpoledne to samé. Jediná výhoda, že si třeba můžeš vybrat čas a neřešíš pár kiláků navíc.
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce
Výhoda motorky je jednoznačná: Všechny kolony projedu svižně, nepopojíždím v nich. Spotřeba benzínu je poloviční, náklady na údržbu čtvrtinové.
Z mých zkušeností jednoznačně vol motorku s kardanem. Řetěz je opruz, je to jediná věc na moderní motorce, kterou o kterou je nutno se furt starat. Při delším denním dojíždění je potřeba ho namazat minimálně každý týden a po každé jízdě v dešti. Když se na to vysereš, protože je to opruz, životnost řetězu se výrazně zkrátí.
Většina motorek s kardanem je na ježdění do práce moc velká a těžká, ale nějaké středně lehké motorky pod litr se ale najdou.
Má to pro i proti a každý to bere jinak
WildOne píše: tomasd.> 15 km zácpy tam a 15 km zácpy zpátky? Co z toho ...
To si radši počkat na víkend, najet 200 km po zajímavějších trasách a jízdu si jaksepatří užít.
no a co kdyby nekdo zatroubil a ty si sebou nekontrolvoatelne skubnul, to by teprve byla smula
Hlavne pri predstave ze to nekdo hodnoti tak ze se da jezdit jen kdyz je sucho a teplo . Jezdit v listopadu je obcas voser ikdyz je sucho, ale byly doby kdy me to i bavilo
Ono taky záleží na tom, kudy do té práce jedeš, taková 80-ti kilometrová jízda po dálnici musí být bohovský relax...
Jestli je to od Prahy na Kutnou Horu, sice to tam úplně nejlíp neznám, ale ty dvě širší silnice, které tudy vedou, by mě nejspíš děsily. Jakože skoro furt rovně a v dědině v zatáčce dojedeš další kamion? A když se ti přilepí za zadní blatník nějaký idiot, kterého se jen tak nezbavíš, na to musí mít jeden fakt nervy.
Naposledy editováno 28.01.2019 13:02:58
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce
CB600 píše: No osobně bych souhlasil akorát s tou ochranou proti větru . Navíc to má dost malá kola, což taky na většinu silnic není až taková výhra.
Tohle není "your average scooter" , tohle je něco jinýho, svez se Nebo mrkni na recenze např. slavného Srsne
...pokud není od BMW Tam se kvůli jednostanné vidlici jednou za pár let mění ložiska a u posledních X ročníků i celá hřídel s debilní gumovou spojkou. Starší modely měly pružinový tlumič záběru. Vlastní kříž tak moc netrpí.
Pořád lepší než každý týden mazat řetěz a každé 2 roky řetězovku měnit. Kardan výjde provozně dráž snad jen u debilního R1200GS.
JimHawkey píše: gugo> bylo to myšleno jako časová náročnost na pravidelnou údržbu. S čištěním a mazáním řetězu do servisu jezdit nebudeš, naopak kardan bych jednou za x tisíc do servisu hodil, abych se s tím nemusel drbat.
NO ja jen ze tady nekdo nedavno resil kardan na nejaky bawo a byl tam vymena a 80 tkm , pak mas vymenu oleje kazdejch 20tkm atd. Ja mam na retezu na kacene nejakejch 40 tkm a naftou jsem ho cistil tak mozna 3x a vobcas po offu wapkou. Bych rekl, ze jak mas kvalitni retez a kola, tak se to mazani precenuje (Jo abych nekecal tak obcas to namazu)
3 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce
Vfr super masina, len podla mna neni o spotrebe. A kupil som vfr1200f, slubil frajerke, ze osemkilo predam a po dvoch dnoch stiahol inzerat. Osemkilo je posledna prava vfr, tie endura a 12kilo len nieco prizivujuce sa na slave 90°v4 z roku 88.
Do roboty beham na zr7. Zerie tak 5litrov, na dochadzanie do prace mi staci úplne, mam to 20km od domu. Okolo 6-8°C prip. za Vydatneho dazda beriem auto. Jazdim 54/85/125 kmh podla gps a radarov.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka na dojíždění do práce
1 reakcí na tento příspěvek Motorka na dojíždění do práce
Ne ne, ja mám rád benzín bez turba. Klasika, čo Japonci vedeli najlepšie. Takže už mám na výber len mazdu a Lexus. Už aj Honda šla u áut do turba. Ide to fantasticky. Mám niečo do 130tisic nabehane, auto je v super stave. Nepotrebujem nič výkonnejšie. To radšej na motorku, keď mi chýba rýchlosť.
SuperSic58 píše: 80km to tě časem otráví a budeš stejně jezdit autem, i v létě je ráno kosa nebo každou chvíli chčije, v práci se pak furt převlíkat, kolena začnou bolet atd. Pár km je cajk, ale 80 je docela nálož po ránu, to bych jet nechtěl No uvidíš sám, když už, tk bych zvolil něco, kde se maximálně schováš.
jj...to byla pointa...ale každý si na to musí přijít sám...mně stačilo 30km v jednom směru a byl to opruz...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |