Naposledy editováno 23.01.2019 22:18:22
Ten motůrek musí mít logicky míň závitů než alternátor na stejné napětí. Páč jinak by při jmenovitých otáčkách místo točení brzdil a vyráběl proud.
Kromě toho, motůrek z Kerutova autíčka bude konstruován na nižší účinnost než alternátor u motorky.
3 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Borntobewild píše: Má ten alternátor regulerní ložiska, aby se s ním dalo točit ve stojanové vrtačce?
To ne, civky bývají chycené na motoru - ve viku treba a rotor s magnety na klikové hridely - ta loziska ma
Borntobewild píše: Kdo máte doma vymontovanej alternátor s permanentními magnety?
Zkus si to v menším měřítku na motorku z počítačového větráku. Musíš si vytáhnout fousy přímo z vinutí.
Ten generátor pod víkem motoru by se totiž dal při šikovném zapojení použít i jako bezkartáčový elektromotor. Akorát v porovnání s výkonem samotného motoru je to nula nula prd a tak to i ekoteroristi zatím ignorují.
Naposledy editováno 04.02.2019 18:48:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
A máš to ve formátu, že by se rotor dal uchytit do stojanové vrtačky a stator do svěráku pod ní?
Borntobewild píše: assassin>
A máš to ve formátu, že by se rotor dal uchytit do stojanové vrtačky a stator do svěráku pod ní?
hele ty si to nikdy nevidel co ?
rotor s magnetama je na ose , cely to vazi asi 3 kila. ve viku ktery tady neni je namontovanej stator s civkama. Na vrtacce by to roztacel jen blazen
1 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
kerut píše: Jak pise Kohl a nazorne ukazuje Gugo, je to stejny jako modelarsky bezkomutatorovy motory (ja mam treba stator na motoru, a tim rotorem chycenym nad nim na osu je to jakoby prikryty, ale to uz je jen konstrukcni detail), a ten do vrtacky upnes v klidu.. ale i ten umi brzdit, jinak by se modelarum nesklapely vrtule
Tak ten tvůj přines. Stejně na tý tvý mašině vyjedeš nejdřív za 10 let
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Jestli myslíš ten modelářskej brushless motůrek, tak ten se chová stejně jako motůrek z tvého autíčka, protože to generované napětí je přílš malé a i při úplném zkratu tam teče velký proud.
Zkoušel jsem to. Jeden tu mám Při 20tis ot dává bez zátěže 3,5V Při zatížení dá 20A z jedné fáze. To je úplně jiný poměr než u toho alternátoru.
Je potřeba to vyzkoušet skutečně u alternátoru, který má při plné zátěži 15V.
Edit: Ják rozebírat? ona je snad složená?
Naposledy editováno 04.02.2019 21:47:46
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Borntobewild píše: kerut>
Jestli myslíš ten modelářskej brushless motůrek, tak ten se chová stejně jako motůrek z tvého autíčka, protože to generované napětí je přílš malé a i při úplném zkratu tam teče velký proud.
Zkoušel jsem to. Jeden tu mám Při 20tis ot dává bez zátěže 3,5V Při zatížení dá 20A z jedné fáze. To je úplně jiný poměr než u toho alternátoru.
Je potřeba to vyzkoušet skutečně u alternátoru, který má při plné zátěži 15V.
Edit: Ják rozebírat? ona je snad složená?
takze konstrukcne stejna zarizeni se chovaji zcela odlisne pri zkratovani v zavislosti na tom kolik zavitu maji na vinuti?
vzdyt ty fyzikalni zakony o ktere se opiras u altiku musi platit i tady ne? staci do toho ohmova zakona dosadit naky hodnoty a na tom nam ukazat proc jedno zarizeni ve zkratu vykon odebira (brzdi) a druhe ne?
u altiku vychazis z toho, ze v obvodu kde je vinuti ve zkratu je napeti 0V a tudiz vykon je taky 0W. u modelarskyho motoru, kterej ma na civce namotano min dratu ve zkratu neni nulove napeti? proc?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
2 reakcí na tento příspěvek Sníží přídavná světla výkon motocyklu
Vždyť to píšu, protože ten motůrek se prostě snadno vyzkratovat nenechá. Naprázdno dává 3,5V, tzn že maximum bude mít někde kolem 2V a to dává 20A z jedný fáze. Pokud ho vyzkratuju, při tom velkém proudu na cívkách zůstane pořád velké napětí v poměru k jeho výkonu. Kdyby byla možnost měřit to přesně, pravděpodobně i ten motůrek bude brzdit více při zátěži, v jaké dává maximální výkon, tj třeba ty 2 volty, než v úplném zkratu, ale nebude to takový rozdíl. Ten motůrek při maximální zátěži dá třeba 120W (velká část je i tak ztráta ve vinutí). Při zkratu dá třeba 80W.
Alternátor dá při 15,5V 20A ze všech 3 fází. Při maximálním zatížení dá 300W, při zkratu třeba 10W.
kerut píše: assassin> podle me kdyz spojis velkej motor s velkym alternatorem tak to pobezi samo, ja to zkousel jen s malejma motorkama ale tam byly ztraty ...ale s tema velkejma to bude urcite perpetovat mobilne, fakt tomu verim
To sem necpi. Na perpetum mobile založíme samostatný vlákno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
NemaLbc píše: Borntobewild dle Tvé teorie, pokud zkratuji akumulator tak, že nenaměřím mezi jeho svorkami napětí (blíží se 0), tak akumulátor nebude zatížen - nebude dodávat žádný výkon?
Nikdo tady akumulátor nezkratuje. Ani podle mé teorie, ani podle žádné jiné.
Borntobewild píše: Nikdo tady akumulátor nezkratuje. Ani podle mé teorie, ani podle žádné jiné.
vyzkratovaná baterka = ekvivalent k vyzkratovanému vinutí, v náhradním obvodu je baterka a vinutí totéž, zdroj se seriovým odporem, a už toho nech už se přešjen z principu
E: Nema> šak jasny, ...ja si to jen realne predstavil... brrrrr, sazim ze by zahořela
Naposledy editováno 04.02.2019 22:28:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sníží přídavná světla výkon motocyklu
NemaLbc píše: Borntobewild> A proč se akumulátor má chovat zásadně jinak než alternátor? Pominu li rozdíly ve vnitřních odporech.
Protože je to prostě něco úplně jiného.
Proč se manželka chová jinak než kamarád? Třeba když mu dáš pusu
On by se asi ten akumulátor choval podobně, akorád by se tím zničil a ještě by majiteli vysvětlil, že to prostě nebyl dobrý nápad
Naposledy editováno 04.02.2019 22:36:56
PS:
Promiň ty nemáš manželku, nebo nemáš kamarády, že se tě to dotklo?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Choppery 125ccm Yamaha XV 125 Virago, Yamaha XVS 125 DragStar, Suzuk... | Danda01 | 4 | 13.9.2023 v 12:39 Romansan |
Suzuki Intruder 125 alebo Marauder 125 Suzuki VL 125 Intruder | Bella111 | 1 | 19.10.2021 v 14:27 callowsick |
Rozmazlená motorka Suzuki VL 125 Intruder | Ludo444 | 3 | 30.7.2021 v 20:12 kerut |
Suzuki Intruder 125 nechce nastartovat Suzuki VL 125 Intruder | Ludo444 | 3 | 9.5.2021 v 21:25 FKoudelka |