přikládám odkaz na video k mému Versysu.
https://photos.app.goo.gl/Lb6gCvLX1LKywnySA
Čím dál hůře se startuje, nechytá na první dobrou. Motorka byla 4 dny před natočením vytáhnuta ven a nastartována (chytila ještě dobře), nechal jsem jí nastartovanou asi hodinku a pak dal zpět do vyhřívané garáže.
Poslední startování je na videu, kdy jsem docela potrápil baterku a vůbec se mi to nelíbí.
V technice se moc nevyznám, ale napadají mě dvě varianty čím by to asi mohlo být:
- špatná baterka (nechal jsem jí dobít a zatížit, kolega říká, že je ok)
- dobíjení nestíhá
Napadá někoho, co se s tímto dá dělat?
Děkuji
S pozdravem Kamik
napichni to na diagnostiku
skus nastartovat cez startovacie kable z auta
Btw, když nikam nejedu, tak nestartuju. Brbláním na volnoběh se to nezahřeje a leda tak si zkurvíš svíčky (ale v poho, taky jsem si na to musel přijít sám).
Diagnostika nám nic neřekne. Co tankuješ? Vyjeď 2-3 nádrže Shell V-Power - ten máme vyzkoušený a bude to v pohodě
Udělal jsem, jak řekli a od té doby je zase tak, jak má být.. Vyzkoušej a uvidíš..
"Preštartovávam celú zimu, každý týždeň a motorka mi začala zle chytať, čím to je"
To je toto každý rok na jar, podobne ako prvosienky. Podĺa toho sa pozná, že zima už dlho nepotrvá - preštartovávačom začínajú odchádzať baterky
Vždyť to startuje normálně, nevím co měla znamenat ta komedie na prvních 90% videa
Ja bych rekl, ze zkousi startovat, ale nechce se mu roztocit starter. Proto se mu asi i rozblika a pak uz na furt sviti FI.
Motorka na prvni dobrou chyta, ale netoci starter. Mas spatne kontakt na baterce (odsroubuj a ocisti ocka na dratech i kontakty baterky), spatnou baterku (zkus baterku z auta) nebo neco se starterem (rozdelat, vycistit, zkontrolovat uhliky a promazat).
Nechat to hodinu nastartovany jen tak je volovina a rozhodne to motorce nepomuze.
Naposledy editováno 06.02.2019 16:37:00
1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 - špatný start, zhoršování
Vyměň na jaře svíčky, natankuj Vervu 100 a užij si první jarní jízdy. Toť má rada.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Versys 650 - špatný start, zhoršování
Vlnič píše: Vyměň na jaře svíčky, natankuj Vervu 100 a užij si první jarní jízdy. Toť má rada.
Ty vole jak starter uvidi novy svicky a uciti vuni Vervy 100, ihned se zacne vesele zase tocit
Naposledy editováno 06.02.2019 18:41:42
Koudy01 píše: Ty vole jak starter uvidi novy svicky a uciti vuni Vervy 100, ihned se zacne vesele zase tocit
tak to je samozřejmý!
z toho videa nevidím, kolikrát se snaží mačkat starter, jen vidím, že jednou otočí klíčkem ve spínačce a pak 2x zabzučí a chytne, takže nechci soudit co s tím je.
Pokud skombinuje tvoji i mou radu, bude jezdit na jaře zvesela!
Byt to baterkou, pohasnou mu asi budiky nebo cerpadlo zmeni zvuk. Myslim, ze bude neco se starterem.
Naposledy editováno 06.02.2019 19:44:46
problém vyřešen.
Koudy dík za řešení, ostatní díky za názory.
Ve zkratce: Byl uvolněn kontakt na baterce a postupně se vyklepával.
Po očištění a dotažení:
https://photos.app.goo.gl/gZ4BKw7pGiVD157x6
1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 - špatný start, zhoršování
"necháš moto běžet hodinu na volnoběh? Tak to si dobrý máčo " Co se prosím stane s motorem běžící na volnoběh?
"Navíc nechat běžet hodinu nezatíženej motor je taky dobrá práce" Co se prosím stane s motorem který běží nezatížený?
Jak poznám že už není zima?Jezdím i v docela chladném počasí,nerad bych si zničil motorku....
1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 - špatný start, zhoršování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Versys 650 - špatný start, zhoršování
1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 - špatný start, zhoršování
V první řadě je to studený start se vším co přináší, navíc zbytečně - než se olej dostane všude kam je třeba, motor běží "nasucho".
Dále, motor při studeném startu a následném běhu bez zátěže na volnoběh dlouho běží v obohaceném režimu - v extrémních případech benzín jde přes kroužky do oleje a ředí olej. Pokud se v této fázi vypne motor, kdy nadměrné množství paliva splachuje ze stěn válců olejový film, složky spalin vznikající nedokonalým spalováním bohaté směsi (jsou kyselé a agresivní - google "alkalická rezerva oleje") jednak znehodnocují olej a jednak napadají stěny válce a spalovacího prostoru obecně. K tomu ze spalin vykondenzuje voda která je sama korozivní a navíc funguje např. pro oxidy dusíku a síry jako rozpouštědlo za vzniku příslušných kyselin.
Dále je tady samotný olej, který se sám i za hodinu běhu bez zátěže neohřeje na provozní teplotu (I když voda má 100, neznamená to, že už je zahřátý i olej!). To znamená hlavně to, že voda a benzín + další látky které se do něj dostanou při studeném startu se neodpaří - zůstanou v něm naakumulované, tzn. další degradace oleje.
Pak záleží na konstrukci alternátoru a samotné dobíjecí soustavy, některé motorky na volnoběh téměř nedobíjí a i za hodinu běhu na volnoběh nedobijou baterku na úroveň před startem, výsledkem je nakonec vybitá baterka.
Na závěr jeden příklad z praxe, můj děda měl v garáži 1000MB, a už s ní nejezdil, ale chodil jí takhle "pomáhat" - párkrát za rok ji nastartoval, a nechal hodinku bublat. Až ji jednou nemohl nastartovat - startér neotočil motorem. Tak napřed baterka, pak startér ven, pak se s tím zkusilo otočit klikou, no nehlo se to ani o milimetr - sundat hlavu, vanu dolů, až se rozebraly ojnice tak jsem zjistil, že písty se nepohybují ve válcích. Musel jsem je vyndat destrukcí - pístní kroužky přirezly k vložkám válců...
Kdo si o tom chce přečíst něco víc, toho bych odkázal např. na články Jiřího Čecha o motorových olejích, oleje.cz, d-fens.cz, škoda techweb (články, ne fórum) atd...
K tomu smývání olejového filmu bohatou směsí - to je ale při každém startu, i když potom vyjedeš. Kondenzace vlhkosti - vlhko se sráží na chladném povrchu, tak když motor prohřeješ, není problém.
Samozřejmě nastartovat a za 2 minuty chcípnout je špatně.
Emocionální výblitky typu super sic atd, jsou samozřejmě trochu přehnané, moderní motory toho vydrží poměrně hodně, nicméně z principu to není dobře.
U některých motorů navíc ani nemusí být konstrukčně vůbec počítáno s tím, že je někdo nastartuje a pak nechá běžet na místě hodinu na volnoběh - vzducháče, krosky , starší konstrukce atd... z toho pak můžou vzniknout další problémy. Některé motory vůbec nemusí být schopny na volnoběh bez zátěže dosáhnout provozní teploty. Nejlepší způsob jak zahřát motor, je vyjet a mírnou zátěží (tzn. zlehka, nedávat tomu, přehnaně to nevytáčet, ale ani nepodtáčet) motor přivést na provozní teplotu, a pak už je možné "topit pod kotlem"...
Každopádně nejsem tribotechnik ani motorář a to co zde píšu jsou věci na které jsem přišel tak nějak "sám", pokud má někdo větší přehled o dané problematice a chce se mu o tom rozepsat, rád si dále rozšířím obzory...
Naposledy editováno 10.02.2019 14:50:29
K tomu elaborátu:
V první řadě studený start-ano,každý start snižuje životnost motoru,ale i v létě...
To co se děje s olejem je pravda,zase u každého startu.
Tyhle věci se ošetří jednoduše:Pravidelná výměna oleje.
Co ser týče zahřívání,můj názor je že je to spíš naopak.Na volnoběh motorka stojí a není ochlazována proudem vzduchu,a vodní čerpadlo má méně otáček a nevytváří takový tlak.Stání na místě by nemělo dělat problém ani strojům který si vyjmenoval ve svém druhé příspěvku,ani v létě,natož v zimě.Co by měli dělat v motorkáři v přecpaném Italském městě?Co se týče dobíjení,standardní alternátory jsou v dnešní době předimenzované a maximální výkon mají někde kolem cca 1500 otáček,což blízko volnoběžným.
Ono obecně by to znamenalo čekat na 20 stupňů,vytočit svíčky a protočit motor až zhasne kontrolka mazání a pak nastartovat.Pak máš jistotu že motoru neubližuješ.
Co se týká přímo těch zimních startů,jsou zbytečné pokud motorka stojí na suchém místě kde nedochází k prudkému kolísání teplot,Na druhou stranu,když to někdo několikrát za zimu nastartuje a nechá to zahřát,určitě motor nezničí.
Naposledy editováno 10.02.2019 15:10:37
Už je to dlhodobo známe že versys ma problém so štartom. starter alebo rele. pokiaľ je slabá baterka tak ti to ani viac krát nepretoci. to že ti tam pumpa tak dlho naťahoval palivo tiež nieje v poriadku lebo ako si sám nahral druhé video ten interval ma byt kratší ako v tom prvom videu a to nemá vplyv na kapacitu baterky. buď spustí čerpadlo alebo nie. každopádne daj vedieť či ti to robí aj ráno niekde vonku za vlhkého počasia keď stala vonku motorka celú noc.
1 reakcí na tento příspěvek Versys 650 - špatný start, zhoršování
Už je to dlhodobo známe že versys ma problém so štartom. starter alebo rele. pokiaľ je slabá baterka tak ti to ani viac krát nepretoci. to že ti tam pumpa tak dlho naťahoval palivo tiež nieje v poriadku lebo ako si sám nahral druhé video ten interval ma byt kratší ako v tom prvom videu a to nemá vplyv na kapacitu baterky. buď spustí čerpadlo alebo nie. každopádne daj vedieť či ti to robí aj ráno niekde vonku za vlhkého počasia keď stala vonku motorka celú noc.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ventilové vůle - kdo umí Ústecký kr... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 1 | 13.10.2024 v 20:00 JwKS_Pavel |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Něco spolehlivého na odjetí dovolen... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 650 GS, Kawasaki Versys 650 | Modra_Vafle | 41 | 28.7.2024 v 21:00 Kohlstein |
dovolená z batuzkem Kawasaki Versys 650 | Janlai | 1 | 9.7.2024 v 19:59 kalous72 |
chyba 33 Versys 650 Kawasaki Versys 650 | RRspeed | 1 | 8.7.2024 v 17:13 Krautkopf |