AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Prostě metr, kolem garáží a cest muldy metr a půl až dva, že je problém je přehodit.
Online webkamera na protějším kopci .
Rytí zahrádky nejde než se zasmát a závidět.
Edit: Snad to do března sleze. Ale pamatuju, že spíše připadlo
a měl jsem kolikrát permanentku na vlek v Zásadě pod kopcem i na duben.
Takže s Jarní Jawajízdou uvidíme, přinejhorším holt pixla.
Ale je to ještě tak daleko, že netřeba stahovat gatě.
Jinak dohodnutý termín jarní Jawajízdy jsem doplnil do ankety.
Obsah ankety nechávám, pokud by jste přišli na něco dalšího přidám nebo pozměním,
stačí dát vědět. Každopádně se musí zavolat, aby nás pustili, bo to je zavřený.
V Jawě by třebas šlo ukecat vlez do toho jejich neveřejného muzea.
Naposledy editováno 12.02.2019 07:40:53
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Wenca24 píše: PetrL3> no prave ze se mi stavalo, kdyz jsem podradil ze ctyrky na trojku, ze paka zustala viset dole a musel jsem ji spickou nadzvednout, abych mohk radit niz...myslim, ze by to mohlo mit souvislost s tou slabou pruzinkou...
(teda pokud to co jsi psal, melo byt k tem trnum a ne k zoubkum kolecek prevodovky)
Jo, to způsobuje ale jiná pružina, než pod čertíkama. Ta spodní, kvůli váze startpáky, to je jasný, ale měl sem problém, že sem dal nekvalitní a rychle se utahala, tak bych doporučil ohlídat si kvalitu. Taky mi 2x praskla.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Po tom, co se namotá se musí popustit. Je to pro snížení vnitřního pnutí.
Používáme teplotu 300°C. Pokud se to s teplotou přežene, je to vyžíhané a rychle se to utahá.
Pokud zase je teplota nižší, nebo se na to někdo vykašle, tak pružina díky namáhání praskne.
Bohužel, výrobci replik právě tento krok příliš zvládnutý nemají.
Takže pokud nejsou trable nechej originální JAWA pružinu
nebo se vyplatí sehnat originální díl či nechat pružinu vyrobit někoho, kdo to umí.
Co jsem slyšel, na spoustu dílů nejlepší Monty nebo Sesa.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nechat to dělat sólo se nevyplatí.
Bimbam: Každý šerbl, který jsem nechtěl jen do počtu nebo na "rychlokšeft" jsem projel, poslechnul a vyměnil, co se nezdálo.
Simeringy, řetězy atd vždycky.
Většinou jsem to i přezul.
Bo tvrdá guma a šestkrát lepená duše nejsou dobrými sploečníky na cestu.
A to jakoukoli.
První osmičkový motor po GO jsem prodal za 2 kila po GO. Nahradil jsem ho právě tím litinovým 634. Bohužel měl 6V elektriku. Byla to chyba. Nevěděl jsem to když jsem ho v Mototechně za 3200kčs kupoval. Jel ale dobře a po překopání elektriky už byla motorka v pohodě. Bylo mě 18 a věděl jsem prdlajz.
Tvl. v létě to bude 30let co mě bylo 18 asi budu muset udělat pořádné narozky.
Naposledy editováno 12.02.2019 14:20:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Hrnous: Alespoň by tady měla indická Jawa s touhle normou jít v pohodě homologovat. Tipnul bych si, až to dovezou, že bude stát zhruba stejně jako ta čínská. Doufám, že nebude trvat dlouho, a výběr Jaw se opět rozšíří. Neví se, jestli k němu nehodlají přispět taky něčím vyrobeným přímo v Týnci? Třeba místo končící Jawy 660?
Naposledy editováno 12.02.2019 15:23:38
Naposledy editováno 12.02.2019 19:07:21
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K Jawě : nevím nic na 100 %. Lepší zprávy má možná Hrnous, ale co vím: Jawa 660 končí, pokud ještě vůbec je nějaká nová ke koupi, je v Týnci a Jawa Týnec ji má přihlášenou na sebe, protože letos už legálně přihlásit nejde. Továrna sama je tedy v TP prvním majitelem a případný kupec, ač jde o zcela nový stroj, druhým. Dál se pracuje na Jawě 1000 / 1200. V Týnci prý je nový člověk, co má vývoj ( vzhled ) na starosti, takže šance, že tato motorka bude, podle mně existuje. Netroufám si ale tvrdit, že a kdy motorka vyjede. Jak už jsem nedávno psal, rád bych v horizontu asi 5 let k Adeniu pořídil něco většího , litra a víc. Bude ale Jawa 1000 do té doby ? Bude na 100 % spolehlivá a perfektní ? Po smutných zkušenostech s novými Jawami 650 a 660 bych nerad s novou Jawou 1000 / 1200 jel rovnou k Hrnousovi nebo někomu jinému, aby mi předělal elektriku nebo cokoliv jiného...považuju se za skalního fandu Jawy, ale v tomto případě uvažuju například o BMW nebo bohužel japonci - ale asi jedině Yamaze...třeba Super Tenere se mi fakt líbí.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Rád slyším, že v Týnci najali nového člověka na vývoj, z toho je patrné, že se motorek nehodlají vzdát. To je dobře, snad se časem něco urodí. Standa psal, že mají litra i 1200 homologované, akorát by to chtělo, aby vypadal k světu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
S těmi tekoucími nádržemi Jawy 660 Vintage to je bohužel pravda. Sportard - Adenium mají jen lehce upravenou nádrž z Jawy 350 / 640, zde neteče nic , ale u Vintage je pokud se nepletu svařovaná ( rozšířená z 634 ) a sváry se týneckým nedařily. Vždycky někde chyběl kousek sváru a benzín tekl ven....škoda, že takto "potrestali" nejednoho majitele Vintage. Poslední kusy Vintaží jsou už prý v pořádku.
Nedivím se ti ale, že z Belgie nechceš řešit reklamace - a ty má znovu bohužel každá nová Jawa 660.
těsnost kalibrovanou tlakovou zkouškou. Těch 5 nádrží za rok udělají i bez speciálního stroje. Stačí víčko s manometrem, kompresor s regulátorem a chvíle času. Stroj ten únik změří za minutu, budík za deset... ale to by se muselo chtít to delat dobře. Ja jsem si na nádržích co jsem opravoval z nabouranych motorek tu tlakovou zkoušku udělal doma a světe div se - ty nádrže netekly. Staci chtit, nebýt lempl a použít mozek....
Naposledy editováno 13.02.2019 16:47:13
Milan1963 píše: maraton> Moje babička křen pěstovala, dařil se jí. Mně to prostě nejde a to bydlím na stejném místě a stejně ho sázím.
K Jawě : nevím nic na 100 %. Lepší zprávy má možná Hrnous, ale co vím: Jawa 660 končí, pokud ještě vůbec je nějaká nová ke koupi, je v Týnci a Jawa Týnec ji má přihlášenou na sebe, protože letos už legálně přihlásit nejde. Továrna sama je tedy v TP prvním majitelem a případný kupec, ač jde o zcela nový stroj, druhým. Dál se pracuje na Jawě 1000 / 1200. V Týnci prý je nový člověk, co má vývoj ( vzhled ) na starosti, takže šance, že tato motorka bude, podle mně existuje. Netroufám si ale tvrdit, že a kdy motorka vyjede. Jak už jsem nedávno psal, rád bych v horizontu asi 5 let k Adeniu pořídil něco většího , litra a víc. Bude ale Jawa 1000 do té doby ? Bude na 100 % spolehlivá a perfektní ? Po smutných zkušenostech s novými Jawami 650 a 660 bych nerad s novou Jawou 1000 / 1200 jel rovnou k Hrnousovi nebo někomu jinému, aby mi předělal elektriku nebo cokoliv jiného...považuju se za skalního fandu Jawy, ale v tomto případě uvažuju například o BMW nebo bohužel japonci - ale asi jedině Yamaze...třeba Super Tenere se mi fakt líbí.
K Superténéré. Má ji od roku 2013 a něco na ní najeto také. Kdykoliv se můžeme dohodnout a nechám tě svézt a řeknu co a jak. Jo a mám 170 cm a 75 - 80 kg a byl jsem s ní i na Krocanovi.
Eda
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |