AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jenom co si pamatuji....táta měl od novoty... Škoda 1000MB.. r v. 1967.....ještě prolis střechy, ve předu tzv. rohlíčky, vzadu už to nemělo větrání tz. žábry ,ale rovné šprycle.
U sedačky řidiče, byla páčka na sytič, druhá páčka na topení a takzvaný jezdec na zatahování roletky na chladiči.
Pantáta měl Škoda 1000MB r.v. 1969... předek velký nápis škoda...už bez rohlíčků a prolisu střechy.
Tam už u ridiče byla pouze jedna páčka na topení, zmizel jezdec i roletka na chladič a i páčka na sytič...ten už byl automatický, byl tam bimetal a ten to zavíral a otvíral na karburátoru......dost se to ale sralo.
K autu se dal koupit jako tůningovej set....klika na roztáčení motoru + šajba... za 125 kčs.
Jenom taková zajímavost...třeba r.v. 1968....auto vyrobené do závodní dovolené AZNP (srpen) bylo auto a model 1968.
Auto vyrobené po závodní dovolené .(srpen)..bylo auto inovované a byl to nový typ roku 1969. Tak ,že tam už byli nějaké nové drobné ůpravy...roku následujícího.
Pěknej zmatek v tom ,ten bolševik dělal, ale asi aby zmátl zatuchlý kapitalistický rezim.
A pak se dohaduj kdy byl sytič a nebo něco jiného....
Více na: https://www.motorka...pgr=1213#goto9800645
Copyright © Motorkari.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: Pech, manuálně ovládaný sytič už neměla ani první škoda 1000mb. I první favority byly co
se týče startu soběstačné. To, že se to neujalo je jiný příběh...
neujalo se to jen u ten prvních tisícovek, kdy to reagovalo pouze na teplotu spalin motoru, nikoli na teplotu vody, a druhak se značným spožděním.
Právě až Favorit přinesl skutečně dobré řízení sytiče, který míru obohacení proporcinálně reguluje podle teploty chladící kapaliny, podtlaku v motoru (jeho zatížení), času od startu a jeho otáček. Tento automatický sytič reguluje časové relé ovládající míru ovlivnění podtlakem, bimetal, dvě potlakové membrány a stupňovitá vačka jako prvky, které sebe navzájem podle pracovního režimu ovlivňují... Proto jde motor od nastartování až do plného prohřátí zcela spolehlivě, zcela plynule, se slušným výkonem a bez nutnosti ohlížet se na něj nějakým citlivým zacházením a bez zbytečného kraválu. Tzn. Favorita v OK stavu a seřízení může řídit i začátečník jež včera opustil autoškolu bez sebemenších problémů, protože tam prostě sedne, vrazí klíč do spínačky, ono to ihned chtyne a ihned zcela plynule a bez jakýchkoli ohledů řidiče normálně jede.
Tento způsob řízení se od poloviny 80 let až do poloviny 90. let používal ve většině aut, protože stejný karburátor jako Favorit měly VW, Opely, Renaulty, ostatní požívali obdobná řešení od jiných výrobců. Pouze prvních pár Favoritů s cizími karburátory měly manuální sytič, po prvním roce výroby byl nasazen nový karburátor -resp. jeho evoluce která spočívala právě v ověšení proporcionálním řízením studeného motoru, který začala vyrábět a dodávat původní firma pro západní auta a češi si na něj koupili licenci a dělali si ho sami v Jikovu.. pak byla následná verze s řídící jednotkou pro E2, která to řídila lambda-sondou, ale nákladově byla tak blízko BMM vstřikování, tak se přešlo na něj a o pár let později na vícebodové....
Š120 je proti tomu odporný krám se kterým se za studena musí zacházet jak s princeznou na hrášku i když je v OK stavu a správně seřízená, tak potřebuje citlivé zacházení aby za studena jela plynule a bez škubání, protože přechodové režimy moc nedává, její sytič zbytečně obohacuje nezatížený motor, takže ubereš na sytiči a v přechodech je to málo. To řízení na favroitu to řídí neustále podle aktuálních podmínek. Š120 chce celého řidiče co má cit a pochopení, Favorita může řídit i blb s dřevěnýma nohama a stejně se sveze líp....
MartinED250 píše: Všimni si potrubí, které sbírá teplo od výfukových parohů a vede do karburátoru...
Martine - v tom potrubí jsou lanka, bimetal je v kapse na svodech... trubičkama jdou lanka který tahají za přívěru obtokového kanálu s tryskou
jež slouží jako sytič....
hrnous píše: MartinED250> ja mel manualni sytic ve favoritu, nastuduj si neco o systemu Ecotronic. Paskvil nejvetsi. Pocitacem rizeny karbec s manualnim syticem :)
To byla právě ta slepá ulička.... Klasický favorití karbec s automatickým sytičem funguje krásně (pokud je všechno pořádku).
MartinED250 píše: tento systém znám. Elektronicky řízený karburátor. Už to mělo lambdu i uhlí
Bylo to jen na vývoz, kvůli emisím. Některé kusy zůstaly i u nás. On ale i první favorit měl obyč karburátor - licence pierburg a ten měl bimetalový sytič. Mělo to ale pomalé odezvy a motor měl zbytečně velikou spotřebu. Proto se prodávala sada na předělání na klasiku s
táhlem.
Neměl... První měly táhlo a pak automat. Spotřebu to nezvyšuje. To že to řidič uřídí líp než těch 5 věcí co tam k tomu slouží je píčovina až na půdu.
Žádný řidič nedovede řídit sytič proporcionálně podle teploty, zatížení a otáček motoru, aby jel plynule při každém zacházení. Původní řízení to dovede, táhlo nikdy.
To zasrané táhlo si tam dávali vylízaní dementi, co si myslí že jsou chytřejší než banda inženýrů z vývoje a hypnotizováni tím že motor má přio 50st. otáčky 1300/min
v jejich tupých hlavách evokovalo dojem vysoké spotřeby. Nikdo z nich ji nenaměřil. Když motoru v 50 st. sebereš sytič, on si ten volnoběh 850 ot. už udrží, ale jak po
něm začneš chtít výkon, tak zaškube a nebo pojede jak líná veš. To už dementovi nedojde.
Banda dementů instalujících táhlo sytiče do favorita (kadetta, escorta, Golfa a dalších souputníků používajících stejné řešení) je stejná banda dementů, kteří odpojovali
oilmaster/posilube nikoli proto, že by systém nefungoval, ale proto že se neuměli o to postarat a nebo si to v těch tupých vylízaných hlavách jen vymysleli a degradovali svoje auto z moderního vozu na wergl o dekádu starší, nebo motorku na kteřré se dalo jezdil kulturně jako lidi na zkurvený werk který bez lahvičky oleje po ruce nelze natankovat.....
Debilita světu vládla už tenkrát a dnes to není lepší....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
e-- jen doplním o čerpadle na moto jsem uvažoval,ale jak říká klasik uživatele čerpadla se dělí na Ty co zadřeli a Ty co zadřou a zadřít to opravdu nechci,jediné co mne na tom láká,je že odpadá schánění a vožení oleje,což jsem vyřešil origo nádržkou a mám litr oleje k dispozici.
Forman rv.92 předělán na ruční sytič,z důvodu,že ještě po 5ti km běžěl motor na vysoké otáčky a po vyměně za ruční běžel v klidu na těch 850ot/min,vše se vyřešilo až koupí stříkačky z roku 94,kdy to opravdu běželo jak dnešní auta.
Naposledy editováno 17.02.2019 20:47:26
Vlasťák1973 píše: Jsou dny kdy my nevadí býti dementem.
e-- jen doplním o čerpadle na moto jsem uvažoval,ale jak říká klasik uživatele čerpadla se dělí na Ty co zadřeli a Ty co zadřou a zadřít to opravdu nechci,jediné co mne na tom láká,je že odpadá schánění a vožení oleje,což jsem vyřešil origo nádržkou a mám litr oleje k dispozici.
Forman rv.92 předělán na ruční sytič,z důvodu,že ještě po 5ti km běžěl motor na vysoké otáčky a po vyměně za ruční běžel v klidu na těch 850ot/min,vše se vyřešilo až koupí stříkačky z roku 94,kdy to opravdu běželo jak dnešní auta.
To první je blbost. Jezdil jsem s čerpadlem (staršího typu) 15 let a 100000km a nezadřel jsem nikdy... Kultura dokonalá. Nemít motorku s tímhle systémem, koupil bych čtyřtakta mnohem dřív.
To druhé je špatně seřízení. Málokdo to kdy dobře uměl (nebo spíš málokdo se byl ochoten nabiflovat pokyny a hodnoty z textu o rozsahu cca 2x A4 - které můžu poskytnout) aby se to naučil, protože to řízení nemá nic společného s čímkoli co bylo na světě předtím, takže nebylo možno používat zažité staré postupy.
Favorit karbec pokud je v pořádku za mrazu: Nastartuješ, otáčky jsou 1700, po 5-10s to udělá "cvak" a přepne se režim 1 ovlivňování přívěry podtlakem na režim 2, otáčky pspanou na cca 1300, vyjedeš, auto jede plynule, bez záškubu i na plný plyn, i na malé zatížení, prostě bez jakýchkoli ohledů jede plynule. Přívěra je přivřená, při zvýšení zatížení se aktuátorem pootevírá víc, protože po přechodu to ve vyšších otáčkách nepotřebuje tolik sytit, tzn. pokud hned po startu vyjedeš a jedeš plynule, nesytí to skoro vůbec, protože to není třeba, pokud motor spadne k menším otáčkám a vyššímu zatížení, přívěra se přivře aby to bylo akorát a motor neztratil plynulost a pružnost... Volnoběžné otáčky se drží stupňovitou vačkou, vyšší otáčky neznamenají že to sytí, to je jen přizvedlý volnoběh, další člen který to řídí. je několik stupňů vačky, s postupným ohříváním motoru se pohybuje bimetal a svým vlivem snižuje intenzitu vlivu ostatních řídících členů až do plného prohřátí motoru, kdy jsou otáčky na volnoběh 850ot/min, přívěra zcela otevřená a všechny zmíněné členy již bez vlivu.... Když to té regulace zasáhneš (například seřídíč stupňovitou vačku na nižší otáčky než jsou předepsány, bude motor v přechodech škubat a nebude dávat plný výkon už během ohřívání, volnoběh udrží, ale nepojede tak jak jet má a bude se chovat hůř. Všechny tyhle cajky musí být navzájem správně seřízeny, pak je s tím radost jezdit a nemusíš na nic hrábnout... nejčastější závadou je prasklá mebrána aktuátoru, který pak neovládá sytič podle zatížení tzn. že po startu je to moc bohaté a dusí se to v prvních chvílích běhu a potom zase těsně před ohřátím, protože tam ten bimetal zbyde sám a sám to prostě neuřídí, protože reaguje pozdě, proto je tam to proporcionální řízení a časák, který dělá predikci. Když se membrána vymění, musí se to celé seřídit. Další závadou bývá poškozená, nebo špatně doléhající stupňovitá vačka...
Když jsem auto koupil, sytilo blbě, bylo to vačkou, vačku jsem opravil a seřídil, auto sytilo dobře a jezdilo krásně..
Po 8 letech praskla membrána, auto sytilo blbě, vyměnil jsem membránu, seřídil a už zase tři roky sití dobře, jezdí krásně a nežere moc.
Je to všechno o znalostech, o učení, o zručnosti..... Toto těm garážovým amatérům se šroubovákem, kladivem a výučákem na přidavače prostě chybí.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: Pech prej to šlo u fáčka oblbnout prudkým přidáním plynu a následnou rychlou decelerací. Pak sytič zaklapnul rycheji. O tom schémátku u 1000MB vím, děda jí měl novou. Revoůuční to bylo už tenkrát, proto jsem o tom psal.
Ten systém byl udělanej tak, že počítal s tím, že po nastartování se normálně vyjede a jede, že se na auto nikdo neohlíží. Prudká akcelerace je režim kdy sytič takřka nesytí, podtlak je značný a zároveň je odlehčená st. vačka. tento režim může rychlost ústupu regulace sytiče z vlivu mírně ovlivnit... Ale skutečně jen mírně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kire640 píše: pech.> Čím to bylo, že oproti Š 120 žigulík po nastartování tak citlivý v mrazu nebyl a mohl jet rovnou v pohodě?
Protože měl sytič řešený úplně jinak. Škodovka měla obtokový kanál s tryskou, kudy šel vzduch a strhával benzín i při zavřené klapce. tzn. ústup sytiče z vlivu vevysokých otáčkách byl malý, prostě to letělo oběma dírama, obtokem i skrz difuzory, tzn. škondůr sytil zbytečně moc v otáčkách a málo v přechodech... Chtělo to citlivou nohu.Žigul styil tak, že přivíral další klapkou nad difuzorem a jednak usměrňoval a druhak urychloval pohyb vzduchu v difuzoru, takže u něj už byl i při stabilní poloze přívěry vliv podtlaku a otevření difuzorů větší. protože když jsi tomu nahulil, letělo to spíš druhou nepřivřenou komorou a sytilo míň, když se jelo na malé zatížení a nebo v přechodech, to letělo přes tu přivřenou první, protože v malém otevření první klapky je druhá direktivně zavřená (i u škondůry). takže žigul byl schopen do jísté míry a rozsahu líp ragovat na změnu zatížení motoru díky většímu vlivu podtlaku...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: Pech přesně jak píšeš. Měl jsem 477 roky s čerpadlem a nikdy nebyl problém. Z těhle keců o zadírání se žije do dnes. Do dnes lidé nadávají i na Pětistovku Jawu. Ono je to podobný. OHC potřebuje na dobré seřízení přípravky.Třeba na předstih hned čtyři.. Posilube se muselo také seřídit odvzdušnit a sem tam mrknout na vůle na lanku. Ty hospodský kecy jezeďáku a neumětelů zasadily tu nechuť mít na dvoutaktu něco jiného..
Ty keci jsou vlastně opodstatněný tím,že se to muselo umět seřídit plus jak píšeš pohlídat vůle lanek atd. kdo to neuměl,stejně jak dnes spousta lidí neumí udržovat modernější stroje tak zadřel a když dával olej do nádrže tak nezadřel,takže pro spoustu jezdců blbost navíc která se srala.Těch uživatelů motocyklů co si tohle uměly pohlídat zas tolik nebylo a není potřeba je nazývat neumětelema a jezeďákama,ano i dnes dokáže spousta lidí odďelat stroj jen proto,že věří,že se olej v motoru může měnit po 40tis km což doporučuje výrobce.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
S čerpadlem jsem neznal co jsou to mastné ruce, neznal jsem karbon, neznale jsem umaštěný výfuk, neznal jsem pecky na svíčkách, neznal jsem modrý dým....
Chtěl jsem čerpadlo nainstalovat na Smolíka, ale nesehnal jsem bizoňácké díly k přestavbě motoru, karburátor jsem měl jen pro kubaturu 350, tak jsem to vzdal...
Stejně si chci koupit jeden vete-werk místo dvou, něco silnějšího, tak už mi na tom tak nezáleží....
Vlasťák1973 píše: Já se vyloženě čerpadlu nebráním,ale investice do něj je momentálně pro mne zbytečná,asi kdyby to motorka měla z výroby tak se to snažím udržet při životě,na druhou stranu nemám problém benzín s olejem namíchat do nádrže,to raději koupím Vape,to bych řek je větší přínos než čerpadlo.
To čerpadlo pro tvůj werk (Mikuni) někde mám nové, sežeň si víko a já ti čerpadlo prodám za rozum (nákupku). Kupoval jsem ho původně na přimazávání klimakompresoru, ale z toho sešlo, tak je bez užitku...
Naposledy editováno 17.02.2019 22:18:53
Frantacz píše:
Dřív si musel vozidlo trvale vyřadit abys dostal V a zpátky do registru vozidel jsi se už nedostal.Cca rok jde vozidlo z Registru vozidel přeřadit do Registru historických vozidel a když tě to přestane bavit převedeš si je zpátky do Registru vozidel.
Aha, takže pokud to chápu správně, je rozdíl, zda se vozidlo na véčka dostává z registru nebo ne.
Pokud ano, lze z něho mít veterána či klasiku podle libosti,
pokud vzniklo veteránské vozidlo z nálezového a odhlášeného z evidence,
tak na bílé cedule postavit nelze.
Což je škoda a proto se musí virtuálně odvézt do Polska, Holandska či jiného evropského státu,
kde mu vystaví podle starého TP s ustřiženým rohem nový techničák a pak se udělá dovoz zpět do ČR,
kde se to na bílé cedule přihlásí.
Nebo se přes net koupí za patnáct kolíku papíry a přerazí se to na železo.
Není to škoda a zbytečné energie a peněz?
Kdyby nechali na bílé cedule postavit jakékoli veteránské vozidlo,
které prošlo testací (samozřejmě, že musí projít i STK, ale to musí mít dovozák taky) jako jinde,
asi by pár lidí mělo o starost méně.
Chápu, že chtějí ze silnic dostat paštiky pryč,
ale stejnak jim ty vergly po silnicích jezdí, ať s tou či onou espézetkou.
Ale než dělat pakárnu, takhle by to měli možná víc v ruce a ještě by erár vydělal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973 píše: Ty keci jsou vlastně opodstatněný tím,že se to muselo umět seřídit plus jak píšeš pohlídat vůle lanek atd. kdo to neuměl,stejně jak dnes spousta lidí neumí udržovat modernější stroje tak zadřel a když dával olej do nádrže tak nezadřel,takže pro spoustu jezdců blbost navíc která se srala.Těch uživatelů motocyklů co si tohle uměly pohlídat zas tolik nebylo a není potřeba je nazývat neumětelema a jezeďákama,ano i dnes dokáže spousta lidí odďelat stroj jen proto,že věří,že se olej v motoru může měnit po 40tis km což doporučuje výrobce.
to jako když výrobce předepíše servisní interval,tak si ho sám upravíš,protože mozkovým myšlením usoudíš,že výrobce o motoru,kterej vyrábí a vyvinul ho nic neví a je potřeba mu s tím pomoct? hustý přemek podlaha by se zaradovalVlasťák1973 píše: Ty keci jsou vlastně opodstatněný tím,že se to muselo umět seřídit plus jak píšeš pohlídat vůle lanek atd. kdo to neuměl,stejně jak dnes spousta lidí neumí udržovat modernější stroje tak zadřel a když dával olej do nádrže tak nezadřel,takže pro spoustu jezdců blbost navíc která se srala.Těch uživatelů motocyklů co si tohle uměly pohlídat zas tolik nebylo a není potřeba je nazývat neumětelema a jezeďákama,ano i dnes dokáže spousta lidí odďelat stroj jen proto,že věří,že se olej v motoru může měnit po 40tis km což doporučuje výrobce.
Však si to i za dob minulého režimu mohli dát na údržbu a seřízení do opraven motocyklů..Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |