AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
na jednoválcích sem měnil za vape pouze z důvodu 12V, jinak tam je kladívko skoro bezúdržbový. Taky přes chcípací relé a taky sem jak pech. musel jednou odpojovat, z ňákýho důvodu se totálně vybila baterka.
Ale co sem dostal info od pár zkušenějších, když dobře kopnete, tak vape altík dá dost napětí, aby i mrtvá baterka zvedla to relátko. Okruh zapalování je pak samostatnej a dává jiskru furt (jak fichtl)
Milan1963 píše: .Pokud mám původní funkční zapalování, není důvod ho měnit. Vloni mi Čmoud dělal repasi celé motorky a GO zapalování (pérák) . Sám mi tehdy řekl, že by to původní pérácké nechal, motorka dobíjela, startovala....tak ho vyčistil, dal někomu k perfektnímu seřízení, namontoval zpět a pérák je elektricky OK.
Teď nemůžu přijít na to, jak je to myšleno. Nikdy sem to nepotřeboval řešit. Co se seřizuje na zapalování , když je venku z motorky? Předstih se dělá po namontování. Napadá mě regler? Že by při různém napětí šteloval předpětí kontaktů?
Pokud někdo víte, rád bych to taky věděl.
Jinak ještě k Vape. Nedávno jsem u jednoho prehistorickýho zalepoval uvolněné magnety. První rotory je totiž ještě neměly krytý tím černým plastem a někdy dokonce uletěly. Byla to 559 panela kamaráda a dělala se klika a generálka motoru. Měl najeto takřka sto tisíc. Ptal jsem se s čím byly trable a jediná závada byl prý prasklý kroužek na pístu a prasklá pružina na řazení (zůstávala řadička dole). Jinak to jen přes deset let jezdilo. Dvakrát tedy měnil řetězy (primár sekundár) a samozřejmě pneu, pakny atd. jako spotřebák, jinak nic nezlobilo. Má v plánu ještě ložiska v kolech a nějaké drobnosti, ale to spíše preventivně, jinak nic. Vape si chválí, ačkoli ho původně nechtěl. Pod dekl leze jen ze zvědavosti a při napínání řetězu. Stejně jako asi většina lidí s Vapem.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Vypínání zapalování Vape - dá se to zapojit aj tak (bez relátka), že se použije vejpič zapalování - to červené vpravo - když tam teda je.
Akorát je funkce obrácená. Což nemusí být na závadu s ohledem na nenechavce.
Denní svícení aut - třeba v Rakousku bylo a tu povinnost zrušili.
Kvůli (ne)bezpečnosti.
Protože si všichni zvykli, že auta svítí a nevěnovali se dostatečně řízení.
Funguje to totiž tak, že každý spoléhá na to že vidí světlo. Když nic nevidí, spoléhá na to, že tam nic nejede...a řidiči přestali byt opatrní...
Mělo by to přece být tak, že když nic nevidím (nevidím světlo), tak tam nejedu...protože když nic nevidím, neznamená to, že tam nic nemůže být.
Myslím si, že by se měla zdůrazňovat odpovědnost a vlastní rozum nad spoléháním se na zákony.
Protože jednoduše nelze veškerou pestrost života do těch paragrafů zaškatulkovat.
Naši zákonodárci si možná myslí, že jo a podle toho to tak vypadá - už se v těch zákonech vyzná málokdo...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
PetrL 3 > k tomu seřízení dynama , jak psal Milan . Čmoud se znal s někým , kdo měl doma seřizovací stolici kam upnul dynamo a při různých otáčkách , jako kdyby fungovalo v motoru seřídil u relátka všechny kontakty . Spínání , rozpínání atd . Předstih už si musel samozřejmě dělat až na motoru .
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Olda - tož samé dobré věci okolo i dovniř vinšujeme s Luckou Jooo a dodatečně ještě se přidávají hafušáci a Olinka
Naposledy editováno 20.02.2019 18:22:39
oldajawa500 píše: Diky fšem za přání .
PetrL 3 > k tomu seřízení dynama , jak psal Milan . Čmoud se znal s někým , kdo měl doma seřizovací stolici kam upnul dynamo a při různých otáčkách , jako kdyby fungovalo v motoru seřídil u relátka všechny kontakty . Spínání , rozpínání atd . Předstih už si musel samozřejmě dělat až na motoru .
Díky, tak s tou stolicí už je to jasný
A vše nejlepší přeju!
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tady u nás je autoelektrikář - důchodce, cca 65 letý a ten stolici taky má. Seřizoval mi zapalování Populara, udělal to dobře. Auto dobíjí perfektně, ale jen bez světel. Holt - dynamo 90 W není dnes nic moc, ale - originalita především. Kolegovi seřizoval Ariela z roku 1930, taky špičkově. Jen opět - ve dne nesmí svítit. Dynamo 40 W...ale to je dané dobou. Jawu nebo ČZ by jistě seřídil taky.
mně předělával elektriku u Stylky a dost se divil, co Jawa pustila do světa.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Oldo, i ode mně vše nejlepší k svátku.
Tady u nás je autoelektrikář - důchodce, cca 65 letý a ten stolici taky má. Seřizoval mi zapalování Populara, udělal to dobře. Auto dobíjí perfektně, ale jen bez světel. Holt - dynamo 90 W není dnes nic moc, ale - originalita především. Kolegovi seřizoval Ariela z roku 1930, taky špičkově. Jen opět - ve dne nesmí svítit. Dynamo 40 W...ale to je dané dobou. Jawu nebo ČZ by jistě seřídil taky.
mně předělával elektriku u Stylky a dost se divil, co Jawa pustila do světa.
""Perfektně"" seřízené, přesto nepoužitelné a úplně nahovno... Tak to si může strčit za klobouk ten důchodce. Dá se i takové zapalování seřídit tak, že dobíjí alespoň jakš takš při svícení (odpovídající výkonu zdroje a při původním příkonu osvětlení).... Stačí použít mozek a nastavovat napětí výstupu regleru při zatížení, které zhruba odpovídá zapnutému osvětlení, což má být v dnešní době furt... Takže milý důchodce ať se těší dobrému zdraví a dlouhému věku, nicméně to zapalování ti nastavil dost blbě, jedno i druhé..... Dá se tomu zkrátka trochu pomoct, když se chce...
Kvalita výrobků z Jawy - N.C.
Pech > má pravdu předseda . Já mám u Péráků originál zapalování a relátko jsem seřídil se zapnutejma světlama tak , aby při vytočení motoru napětí nešlo přes 8 v . Se světlama jezdím pořád a v pohodě to dobíjí .
Naposledy editováno 20.02.2019 18:54:03
Mám tu jeden fungl nový originální tachometr pro Hranatou čízu s černým rámečkem - za ten chci peníze za které se prodává ta aktuální náhražka, což je litr...
E-shopy to prodávají za skoro dva a to už je nehumánní.
pak tu mám dva tachometry z auta, jeden bez obalu s denním počítadlem (poslední verze š742) a pak druhý normální z eMkové stodvácy, tj. bílá tenká rafika a černý rámeček a navíc ještě jeden elektronický otáčkoměr ze š120 taky s černým rámečkem.... A nakonecd jeden tuning tacháč co jsem měl ve 477 což je strojek z malého nacpanmý do velkého pouzdra s bílým podkladem a černým cejchováním a nápisem ČZ uvnitř... Ten si ale nechám, protože malý strojek budu potřebovat na vytěžení dílů pro Smolíčí počítadlo...
Takže - Vlasťáku a Jirko, doručte mi vaše tachometry, já je kuchnu a podniknu záchranné akce i za cenu vykradení dílů z toho co se mi tu válí....
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Tak nás napadlo s Luckou při večeři, co by se asi stalo a jak by to vypadalo, kdyby zčistajasna scíply satelity přenášející interfernet kolem zeměplacky . A internet by nefungoval ( včera u nás nešel celý odpoledne a tož co, stejně jsme něco dělali kolem baráku venku nebo co ). Jasně, nemohli by jsme tady všelijak plkat po imaginárním drátě, museli by jsme se vždycky někde sejít, nebo si psát dopisy ( jako to bývalo ještě nedávno ) nebo vyštrachat dálnopisy a rozhejbat staré ústředny. Ale co by se dělo všude okolo, to by byly zajímavý úvahy. Co koho napadá?
oživil bych CB rádio1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |