1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis PAV 40
Naposledy editováno 30.10.2018 18:59:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zápis PAV 40
Správně návěs motocyklový............tato kategorie neexistuje, vozidlo nemá osvětlení dle požadavků EU, světlo bez E, schází blinkry, není vybaveno trojúhelníkovou odrazkou, schází normalizovaná reflexní nálepka o maximální povolené rychlosti, RZ nebude umístěna na místě určeném výrobcem, jediná schválená pneumatika nemá hloubku vzorku 1,7 mm po celém obvodu ani jako nová, vozidlo není vybaveno mlhovým světlem, VIN ev. v.č. pouze na štítku - nevyraženo
V podstatě by asi stačilo se zeptat, do jaké kategorie bude PAVík zařazen...............kategorie vozidla O1 je totiž nesmysl. Rozdělení přípojných vozidel na přívěs / návěs by zřejmě úředník nevysvětlil. Vyjimky z platných předpisů uděluje MD, tak ať úředník ukáže, jaké byly pro PAVíka uděleny...............STANE SE TO,ZE UREDNIK BUDE V PRDELI A NEDOKAZE ODPOVEDET ANI SE SVYM VEDOUCIM V ZADECH.........stačí se jen ptát na logické věci. A oblíbená argumentace úředníka......schválené do provozu to bylo již v roce 196x.........no výborně, já v povolení k provozování ( typový list ) mám napsáno, že vozík není vybaven vlastní RZ. A KRUH SE UZAVIRA
Naposledy editováno 03.12.2018 09:05:24
Prostě když to vymysleli, tak věděli, že by s tím byly problémy a podařilo se jim z toho vymanit právě touto jednoduchou kličkou. Návěsný vozík, který je příslušenství k motocyklu, nikoliv samostatné vozidlo a hotovo.
Dnes jak vidno byrokratický aparát pracuje bez zdravého selského rozumu a pod heslem "Když jde něco udělat složitě, proč to dělat jednoduše?"
Jinak vloni jsem zapisoval PAV a nebyl problém. Ve velkém TP byl zápis na osmé straně "motocykl může mít připojen vozík" nebo tak něco,..... a na DI na NAŠI ŽÁDOST paní dopsala do malého TP že taháme PAV,..SPZ mám teda kreslenou.
2 - Starou SPZ (tlačenou) se zkosenými rohy neumí vyrobit (čtěte mezi řádky). Ale je relativně těžjé vysvětlit kde jste vzali druhou stejnou značku,.... ehm..
3 - Pokud chcete novou velkou SPZ a vydat dvě SPZ to na motocykl nezle. Ztracená SPZ a vydání duální SPZ je možné, ale je pak těžké obhájit to, že nemáte tu první ztracenou....
4 - Možností je vydání SPZ s hvězdičkami, tu co je na nosič kol za auto. Ale.....problémy očividné.
Samo jsem byl ujištěn, že flastr za malovanou SPZ, samodomo SPZ..a podobně je pět až deset lirů a půlroku až rok bez not.
Teoreticky je možné se odvolat na typový průkaz PAV, kde je uvedeno že v době uvední do provozu musela být na vozík namalována SPZ! Hájit se tím, že PAV je návěsný vozík, pojistku na moto můžete mít, to jsem si zašel na pojišťovnu zjistiti, napíší tam jen výr.číslo vozíku, TYP a poplatek je dík roku výroby nízký (info z ČPP). Protože při něhodě, kdy naprdnete do něčeho PAVem je sice PAV pojištěn, ale stejně jde pojistka z tažného vozidla,..ale pojištění je dobré mít jako jistotu prej. je tostejné u vleček, vozíků za auto, i vleků.
Defakto se jedná v dnešní době oficiálně neřešitelný problém, a prej na to bude vznášet dotaz i na ministerstvu v Praze. Píšu oficiální stanovisko technika. Zbytek je na Vás.
Jen informuji. Vaše zkušenosti?
V ČR argumentuji tím, že druhou RZ pro schválené příslušenství motocyklu neumí nikdo dodat - ani za poplatek - a protože vozík zakrývá originální RZ a v typovém listu je psána malovaná náhrada, učinil jsem ji. Bohužel jazykové znalosti nemám takové, abych toto obhajoval i v zahraničí. PAva mám ale zapsaného ve velkém TP jako variabilní provedení motocyklu...........v malém TP nemám zcela nic. Tak s sebou vozím kopii povolení od výrobce motorky a kopii velkého TP. Typový list k PAvu samozřejmě také.
Vám k dotazu, jakou registrační značkou musí být při provozu na pozemních
komunikacích vybaven návěsný vozík na motocykl PAV 41 poskytujeme následující vysvětlení.
Citovaná výjimka: „Ministerstvo dopravy povolilo výjimku z ustanovení § 2
odstavce b) vyhlášky MD 145/58 Ú.I., a to, že návěsný vozík PAv-41 nemusí
mít samostatnou SPZ. Na návěsném vozíku musí však být napsáno SPZ totožné
s SPZ tažného vozidla." zůstává v platnosti. Z uvedeného je zřejmé, že
v současné době je stále možné přívěsný vozík používat se shodnou
registrační značkou jakou má tažné vozidlo.
S pozdravem
Jakub Stadler
ředitel Odboru komunikace
[2]cid:image001.jpg@01D27AF8.D06E18C0
Vyřizuje Jana Klenotová
[3]+420 225 131 317
[4][emailová adresa] | [5]www.mdcr.cz
[6]nábř. Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Děkuji tímto Jendovi, který vznesl 9.2.2019 dotaz ohledně RZ přímo na MD. A doufám, že i bez jeho souhlasu se zveřejněním zde na fóru, mu nebude vadit uveřejnění stanoviska nejpovolanějších. Tímto se dotazy mohou ukončit, pávík nebude vybaven vlastní RZ............máme to s posvěcením MDCR . Dobrá práce Jendo. Díky.
lex retro non agit, zákon nepůsobí zpětně - tak asi k zákonu 56/2001 kterým se tak rádi úředníci ohánějí.
Jak mám tedy označit vozík, když nemá vlastní RZ, a jiná RZ než schváleného typu je dle platného zákona nepovolena - 6 - 12 měsíců bez not s pokutou 5 - 10 000kč.
Asi si to vytisknu a budu vozit s sebou........v textu je uvedeno - Na návěsném vozíku musí však býtnapsáno SPZ totožné s SPZ tažného vozidla. Takže to jinak než protizákonně udělat nejde MD nám ale posvětilo "protizákonnost" námi vyráběných RZ pro vozíky - HURÁ.
Naposledy editováno 01.03.2019 00:12:41
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Technický průkaz ČZ 175/477 | K-O-Z-E-L | 3 | 18.9.2024 v 21:03 KAWAHAB |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 32 | 18.9.2024 v 20:38 TomasRA |
Výrobní číslo čezeta ČZ 175/477 | plachejD | 8 | 13.8.2024 v 16:45 FJRPEPA |
Originální tlumiče ČZ 477 ČZ 175/477 | kpant | 2 | 1.8.2024 v 15:26 kpant |
čz 175/477 nestartuje ČZ 175/477 | Da-Davor | 30 | 21.6.2024 v 17:20 Diljit |