Asi dost lidí naštve, když tvrdím, že motorka vážící 249 kg je dost nepraktická. Reagují na vyhlášení motorky roku 2019 = nové GS od BMW.
Jasně po technické stránce ta motorka je našlapaná jako žádná jiná - no právě a v tom je problém. Mají špičkový marketing, který nikde neříká, že kvůli těm všem udělátkám a čidlům je třeba mít perfektní přehled o servisech. Takže po strojařské stránce je to za 1. Ale za 570 tis. Kč je možné pořídit téměř 2 plnokrevná endura - v nižším obsahu samozřejmě.
Ale o tom jsem nechtěl psát. Dlouho jsem jezdil na FJR, výborná motorka = silná, pohodlná a ještě spolehlivá. Prodal jsem ji kvůli váze, manipulace na místě byla kvůli hmotnosti problém. Do zatáček - do vraceček to byla dřina. Prostě do Alp a malých ryclostí už nikdy více těžkou motorku. To platí i pro GSo, byť má velmi dobře posazené těžiště. Motorka nad 200 kg je pro manipulaci na místě pouze frajeřinkou obvykle nadupanou výkonem, který minimum lidí využije.
Dnes vidím úplně ideální obsah 650-800 cm3 s vahou do 200 kg a méně. Ideální se mi jeví něco jako Yamaha Tracer 700. Ale i ostatní značky mají, co nabídnout v těchto objemech.
Upřímně - kdyby nové Tenere 700 od Yamahy mohlo mít cestovní sedlo, tak neváhám a byl bych náramně spokojený.
Určitě jsem se pustil na tenký led, řada majitelů BMW - pseudo endur mě bude chtít roztrhal. No aby ne, kdo by si chtěl připustit, že udělal chybu? Mě překvapil mechanik BMW, když na mou otázku, “ tak jakou motorku bys koupil” mně řekl, že asi nějakého “Japonce” kvůli spolehlivosti. No ano, také jsem o GSu chvíli uvažoval. Ale nakonec jsem šel od vibrátoru BMW 800 přes super motorku Ducatti 950 k Tracerovi 900 GT. Ano měl jsem dojít k Tracerovi 700 GT. Ale i ta Ducati by byla dobrou volbou, jenže široko daleko není mechanik, který ty jejich ventily uměl seřídit.
Takže s volbou motorky roku 2019 nesouhlasím, jsem pro hodnocení praktičnosti motorky a v GSu ji až tak nevidím 🙂
A teď do mě ... 😎
Zdraví vás .... OM 🙂
1 reakcí na tento příspěvek Tak fakt mám na to jiný názor
A ted tu asi nebudeš sám koho tu budou linčovat.
Díky - fakt dobrá reakce, ale to by bylo dost ticho i Ty jsi reagoval svým názorem - nebo spíše radou.
Třeba jse se chtěl podělit o zkušenosti, to sem snad patří.
Ještě jedno díky, trochu pravdy máš. 👍
... OM 🙂
Naposledy editováno 03.03.2019 20:20:24
Na me je toho BMW marketingu a septandy nejak moc, takze u podobnych anket mam pocit, ze v rozpoctu marketingu byl i "nakup" prvnich fleku ankety ve vice kategoriich...
Pro me je srdcovkou mezi velkyma endurama DR BIG 750, a jako SUV mam opet Caponorda 1000... Jsem max spokojen, obe motorky hrajou hodne dobre muziky za neobycejne maly koruny...
Fajn sezonu vsem
(i GSkarum )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
Já ani nemyslel terén, to ví každý, že to k tomu není. Opravit na cestě dnes asi nedokážeš žádnou moderní motorku. Já poukazuji fakt na tu váhu - je to problém u každé těžké motorky, pokud tedy člověk chce motorku do hor. Jinak samozřejmě ty těžké motorky jsou konfortní pro dálkové přesuny - nic proti tomu. FJR taková bezesporu je. Proto při výběru motorky je důležité, kam a jak chci jezdit.
Na BMW mně vadí ten nevyvážený marketing. Musí je stát dost peněz, proto také BMW nejsou levné. Také objektivně je na místě uvést, že BMW udává směr technického pokroku, na těch motorkách je řada patentů.... o tom žádná... 👍 ... a to také ve vývoji něco stojí ....
... OM 🙂
1 reakcí na tento příspěvek Tak fakt mám na to jiný názor
OldMan píše: Varánek1>
Já ani nemyslel terén, to ví každý, že to k tomu není. Opravit na cestě dnes asi nedokážeš žádnou moderní motorku. Já poukazuji fakt na tu váhu - je to problém u každé těžké motorky, pokud tedy člověk chce motorku do hor. Jinak samozřejmě ty těžké motorky jsou konfortní pro dálkové přesuny - nic proti tomu. FJR taková bezesporu je. Proto při výběru motorky je důležité, kam a jak chci jezdit.
Na BMW mně vadí ten nevyvážený marketing. Musí je stát dost peněz, proto také BMW nejsou levné. Také objektivně je na místě uvést, že BMW udává směr technického pokroku, na těch motorkách je řada patentů.... o tom žádná... 👍 ... a to také ve vývoji něco stojí ....
... OM 🙂
To je zcela jasné že ta váha není do hor na to jsou zcela jistě mnohem praktičtější motorky. A někteří pomocníci ti ofu spíš uškodí než pomohou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
Tracer 900 není ani náhodou enduro 🙂. Je to spíše sportovní motorka (ten motor je fakt dobrej). Trochu cestovní asi bude, ale ty kufry to nedělají, spíše posez tomu dává punc cestovnosti.
Ale také by mohl být lehčí 215 kg je také dost. No prostě mojí volbou měl být Tracer 700 = také dobrej motor i váha.
.... OM 🙂
1 reakcí na tento příspěvek Tak fakt mám na to jiný názor
Značka motorky je mi ukradená, ale rozhodně požaduju pohodlnej posez, kopu užitečné elektroniky a hlavně alespoň 250 kg hmotnosti. Neznám pro mě opravdu pohodlnou motorku pod čtvrt tuny . PS: Anketa motocykl je kokotina, přesvědčovat o svých preferencích ostatní je tuplovaná kokotina. Ještě že si může každej vybrat.
1 reakcí na tento příspěvek Tak fakt mám na to jiný názor
A proč by tě měl někdo za tvůj názor trhat? Spíš se divim že všechno posuzuješ jen svojí potřebou a nějak zapomínáš na to že jiný lidi můžou chtít u motorky jiný vlastnosti. Žádný zastánci tu zatím nejsou, zatím se tu jen plácáte po zádech za to že nemáte bmw, což mi přijde krapet úchylný.
Dodnes jsem netušil ze někoho zajímá nějaké hlasování o motorce roku.
Anti a Varánek spolehlivě zabijou nesmyslama každou diskuzi pod články bmw.
Naposledy editováno 03.03.2019 21:21:26
2 reakcí na tento příspěvek Tak fakt mám na to jiný názor
Jak už tady někdo psal, prostě někdo na to má a líbí se mu to, tak proč ne. Nevadí, když potřebuje poloviční výkon.
Já osobně jsem si tím také prošel a měl více jak čtvrt tunovou motorku, která naložená měla přes 300 kg! Za ta kila se platí a dnes bych do toho nešel. Je to moje zkušenost a vychází z toho co jsem dosud na motorkách prožil. Také to možná pramení z toho, jak blbě na motorce jezdím a třeba pro někoho váha není tak důležitá, jako je pro mě.
... OM 🙂
Naposledy editováno 03.03.2019 22:29:09
Nicméně pro mě je ta motorka taky těžká a ty válce bych dřív nebo později někde urazil
A asi jako motorku roku bych to nevybral, to spíš něco jako Africu (AS), ta mi přijde univerzálnější. Nebo teď frčí 850GS že
1 reakcí na tento příspěvek Tak fakt mám na to jiný názor
jinak GS je hnusný jak paviani prdel ale u brambor je záludné hodnotit podle papírové hmotnosti... chce si ji projet...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
Buznapsí píše: ...Anti a Varánek spolehlivě zabijou nesmyslama každou diskuzi pod články bmw.
Můžeš to prosím rozvést?Necítím se být takový kápo na "zabíjení"...Navíc už většinou k diskuzím pro premianty (BMW,HD)nepřispívám,to už mě přešlo.Že sem si tady rýpnul?Jen čekám kdy se to spustí,kdy tohle téma objeví majitelé slavného GS a začnou nám vysvětlovat že je to konečná a jediná správná volba,v horším případě nás prohlásí za závistivé socky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
Anti píše: Můžeš to prosím rozvést?Necítím se být takový kápo na "zabíjení"...Navíc už většinou k diskuzím pro premianty (BMW,HD)nepřispívám,to už mě přešlo.Že sem si tady rýpnul?Jen čekám kdy se to spustí,kdy tohle téma objeví majitelé slavného GS a začnou nám vysvětlovat že je to konečná a jediná správná volba,v horším případě nás prohlásí za závistivé socky...
ale houby... jsi v kazde diskuzi o BMW... ale furt jsi nebyl schopen rict, jak jsi prisel na to, ze ja bych mel mit GS... prestoze jsem se te uz nekolikrat ptal...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
MedWed píše: ale houby... jsi v kazde diskuzi o BMW... ale furt jsi nebyl schopen rict, jak jsi prisel na to, ze ja bych mel mit GS... prestoze jsem se te uz nekolikrat ptal...
Ty zabíjíš každou diskuzi touhle otázkou
1 reakcí na tento příspěvek Tak fakt mám na to jiný názor
Já osobně jsem si tím také prošel a měl více jak čtvrt tunovou motorku, která naložená měla přes 300 kg! Za ta kila se platí a dnes bych do toho nešel. Je to moje zkušenost a vychází z toho co jsem dosud na motorkách prožil. Také to možná pramení z toho, jak blbě na motorce jezdím a třeba pro někoho váha není tak důležitá, jako je pro mě.
Nekdy si tu motorku pujc a projet ji. Ta motorka zvedne tvoje jezdecke umeni uplne nekam jinam. Staci se rozjet a razem ztrati asi 100kg ze sve hmotnosti. Prehazuje se opravdu strasne lehce.
Opakuji, ze vuci BMW mam lehci averzi, ale jizdni vlastnosti GSa me opravdu dostaly a podle udaje o hmotnosti bych to NIKDY necekal.
Naposledy editováno 04.03.2019 08:13:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
MedWed píše: ... prodeje ukážou...
jinak GS je hnusný jak paviani prdel ale u brambor je záludné hodnotit podle papírové hmotnosti... chce si ji projet...
..kdyby jenom GS
strabonits píše: Na jednu stranu ten bavorák určitě něco umí.. na druhou stranu celé BMW si dlouhodobým marketingem doslova vytvořilo vlastní sortu zákazníků (včetně aut). Ta sorta je dost specifická, zejména tím, že mohou být trochu movití a tím, že to chtějí dát najevo - koupí něčeho s modrobílou vrtulí. Když někdo přijede na GS, velmi pravděpodobně má na sobě i celý BMW kompletek od hlavy až patě. V civilu často nosí boty nebo bundu s malým logem BMW. To u jiných značek není tak časté. Prostě ta sorta lidí to kupuje, protože to je BMW. Kupují si společenský statusový symbol, který předvádí v neděli na pumpě
Příspěvek jak do novinek.
Koudy01 píše: Nekdy si tu motorku pujc a projet ji. Ta motorka zvedne tvoje jezdecke umeni uplne nekam jinam. Staci se rozjet a razem ztrati asi 100kg ze sve hmotnosti. Prehazuje se opravdu strasne lehce.
Opakuji, ze vuci BMW mam lehci averzi, ale jizdni vlastnosti GSa me opravdu dostaly a podle udaje o hmotnosti bych to NIKDY necekal.
súhlasím
je to veľký kôň, ale ovláda sa ako malý naháč, jazdil som na nej týždeň a úplne super
Na malom okruhu v Dunajskej Strede bol na 1200GS chlapík a ten (takmer) brúsil o zem valce. Do zákrut šiel oveľa rýchlejšie než ja na naháči. Čo možno aj ja som lopata a neviem jazdiť, ale to GSko sa vodí naozaj veľmi ľahko + ten okruh je malý, zákruty sú na také rýchlosti že 40-80km/h a keď ťa obehne týpek na GS tak jednak to vie a za druhé, tá motorka asi nebude tehla v ani v nízkych rýchlostiach.
Inak vlákno dobré na zabitie času, každý má nejaký názor a zhodneme sa všetci že sa nezhodneme
Naposledy editováno 04.03.2019 08:27:45
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ATAS vs GS nebo [1, 2] BMW R 1250 GS Adventure, Honda CRF1100L Africa Twin ... | Jakub-1 | 55 | 22.6.2024 v 18:27 Komja |
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... | chorvat | 1 | 23.4.2024 v 14:03 padr |
Vibrování řídítek BMW R 1250 GS Adventure | Kajatko | 10 | 8.4.2024 v 13:26 Kajatko |
ESA R1250GSA BMW R 1250 GS Adventure | Kajatko | 3 | 18.3.2024 v 10:06 padr |
Diagnostika na servis r1250gsa BMW R 1250 GS Adventure | Kajatko | 10 | 30.1.2024 v 12:24 crestik |