Potřeboval bych poradit s výběrem moto navigace na mé GS-so Adventure. Vlastním navigaci Navitel a musím říct, že nejsem moc spokojený a chtěl bych jí nahradit pokud to bude mít smysl za jinou. Navigace Navitel naviguje, ale největší problém mám s displejem, který za slunečného počasí je opravdu na h.... Dále odezva dotyků a rolování je také řekl bych na podprůměrné úrovni, ale není to není důvod obměny. Další problém mám s Bluetooth spojením s helmou a interkomem Sena Linkin Ride II. S navigací se spojí a jede v poho, Jakmile se odpojím vypnutím navigace či interkomu , spojení se naváže ale přenos zvuku už nefunguje. Po různých zkoušení odpojení a znovu naparování se opět podaří, že jde přenos bez problému. A takhle se to opakuje stále. Přehrál jsem Firmware v Seně, ale zde problém nebude.
Uvažuji o Garmin Zumo 595 a nebo TomTom Rider 550
Máte zkušenosti s těmito navigacemi a v případě mi doporučit kterou je lepší varianta ?
Mé preference shrnutí :
1. Co nejlepší bezproblémová navigace
2. Dobrá čitelnost na přímém slunci
3. Dobrá odezva systému
4. Fungující přenos zvuku mezi navi a interkomem Sena
Moc všem děkuji za co nej poznatky o těchto navigacích a doporučení kterou vybrat, popřípadě pokud je i jiná možnost, tak i za to.
Naposledy editováno 09.03.2019 19:37:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
A jojo, je to garmin...
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
https://www.touratec...-gps-garmin-zumo-396
Tady jedno video
tato navigace je pěkně rychlá ( načítání dat ) tady ukázka na videu
Snad ti to pomůže.
Naposledy editováno 10.03.2019 01:10:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
Borivas píše: Juris1977> No tak to je zajímavé, že ti to taky takhle blbne. Že by to dělala ten interkom od Seny? Každopádně díky za info. Máte taky ještě někdo problémy se spojením intercomu SENA Linkin Ride II ?
Sice nemám SENA, ale s propojením přes BT bojuju taky. Mám Zumo 660, komunikátor Scala Rider a telefon Samsung. Prvotní napárování telefon na navigaci - navigaci na komunikátor funguje skvěle. Ale pak stačí slézt z motorky (třeba při placení po tankování) a spojení se rozpadne a když se (náhodou) naváže zpět, je zvuk strašný. Musím restartovat navigaci a vypnout/zapnout komunikátor. Aktualizace mám nejnovější dostupné. Telefon se vždy napáruje bez problémů.
Psal jsem výrobci komunikátoru - nereaguje (ale to je pro Scalu typické), Garminu (české zastoupení zajímají jen hodinky, sporttestry a golf hodinky). Nedobral jsem se žádné odpovědi.
Já jen, že to nemusí být problém jen SENY...
Naposledy editováno 10.03.2019 08:23:26
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
S TT jsem byl spokojen, ale chtěl jsem větší displej, po mnoha letech mě začalo zlobit napájení, tak jsem si říkal, že už je čas na novou navigaci. 2 známí jezdí z Garminem a pochvalují si ho, tak jsem to chtěl zkusit. Od té doby si nadávám, že jsem do něj šel
Garmin má možnost nahrání vlastních map a spoustu dalších výhod. Mně ale pár věcí vadí.
Příklad: Jedu ke křižovatce po hlavní, která zatáčí doprava, potřebuji jet rovně na vedlejší silnici. Navigace na displeji ukazuje, že mám jet rovně. Ale sluchátko neřekne nic. Takže když jedu jen podle hlasové navigace, tak se nedozvím, že mám z hlavní silnice sjet. Kdybych se tedy řídil jen podle hlasu, tak bych pokračoval po hlavní. To mi TomTom nedělal, ten řekl něco ve smyslu "po 50 metrech jeďte rovně". Ale Garmin mlčí. To je jedna z vlastností, která mi vadí. Prostě Garmin chce, abych se před každou křižovatkou díval na displej.
Další moucha Garmina: Umí zobrazit varování, že se blíží např. vesnice, prudká zatáčka, železniční přejezd... Ale i když tím místem projedu, už několikrát se mi stalo, že varování nezmizelo a svítí tam ještě několik dalších minut/kilometrů. Nezbývá, než prstem kliknout, vyskočit z mapy a zase se do ní vrátit. Neděje se to často, ale stalo se mi to asi 5x. Řekl jsem si, že třeba s jiným firmwarem se to spraví. Ale půjčil jsem si navigaci jednoto toho známého a stalo se mi to taky. Takže to zřejmě není chyba jen mého zařízení a mého firmwaru.
Takže za mě: Garmin pro mě byla chyba. Ale jiným může vyhovovat.
Čus!
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
Já měl 590 a velikost displeje, čitelnost, rychlost HW vše bylo OK? šla z domu pro jinoiu věc - pokud bych jezdil jen po Evropě a jen s Garmin mapama tak by to bylo v pohodě, ale když jsem používal jiné než Garmin mapy tak SW s tím měl problém, považuje Tě automaticky za zloděje a furt prudí, že mapap naní od Garminu, že ji nelze odemknou atd. ii když je to legální OSM mapa tak to nefunguje korektně.
Na Garmim mapách žádný problém, rychlé, detily, propojení s BT intekomem po stránce provedení spokojenost
Ad teblet nebo telefon - zkoušel jsme několikrát + v okolí to hodně kamarádi používají, ale pořád to není ono. Teď v tropech to sakončilo tak, že sjem celoi trasu navigoval s Garminem Montanou, telefon u kamaráda v dešti problém se špatným ovládáním (přiblíži/oddálit) a na plném slunci čitelnost - v tomhle prostě má jednoúčelový HW Garminu pořád navrch. Ale jinak celkově systém a výkon HW na moderní telefony nestíhá takže časem uvidíme.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
www.ebay.com/itm/BMW-Motorrad-Navigator-IV-Sat-Nav-Boxed-with-cables-and-cradle/192852294420
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
Naposledy editováno 10.03.2019 19:49:59
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
www.motorkari.cz/tema/
Koupil bych 450 která je úplně stejná jak 550 akorát že je o rok starší. A je levnější.
2 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
JInak za mne Zumo 595. Pár postřehů z provozu.
Komunikace Zumo - navigace - telefon - přilba bez problémů. Hudbu mám na kartě přímo v navi a poslouchám bez problémů. Čitelnost na přímém slunci se dá, doporučuji nastavit barevný profil "Holandsko". A nastavit vyšší jas displeje.
Zumo 595 podporuje OSM mapy (open street maps) a "custom maps" - tedy možnost doplnit vektorovou mapu o vrstevnice (např. OSM mapu Gruzie a naskenovat výřez speciálky a spojit to do navigace)
Používám držák Touratech - je odpružený a zamykatelný. Když stojím někde u benzinky atd. (krátké opuštění motorky), nemusím navi sundávat (dodávaný RAM držák to neumí).
Koupil jsem i točnu pod držák (opět Touratech), takže lze okamžitě bez nářadí otočit navi o 90st. V navi jsou tři profily - auto ,moto a mimo cesty. Ten poslední jsem využil a nastavil tam profil pro přetočení navi, takže pokud potřebuji navi na výšku, otočím ji a jedním dotykem vyvolám menu a zvolím profíl mimo cesty a navi se hned přenastaví pro provoz na výšku.
Mám verzi navi s mapou Evropy. bez problémů lze doplnit o jakoukoliv mapu (požívám OSM mapy). Např. potřebuji podrobnou mapu Rumunska s pokrytím v horách. To mi oficiální mapa Garminu nenabízí. Dohraju mapu OSM Rumunsko a v Garminu zvolím tuto mapu (nelze mít spuštěno souběžně). V okamžiku, kdy chci přejít na garminovskou, přepnu ji a jedu dál.
Navi je opravdu vodotěsná. Už jsem s ní pojezdil v dešti dost hodně. Jednou se mi stalo, že v silném dešti, kdy jsem něco přepínal v rukavici, mi blbě reagoval dotyk. Musel jsem sundat rukavici.
Baterie - ano, tady je možná nějaký problém. Navi vydrží jet mimo napájení cca 1 hod. Momentálně to mám v reklamaci, čekám jak to dopadne. Ale během provozu, pokud je v pořádku napojení na baterku a systém normálně dobíjí, není problém. Narazil jsem na to, když si doma s navi "hraji" - tedy dostávám ji pod kůži. Vyřešil jsem to tak, že jsem koupil za 500 Kč převodník s auto zásuvkou (má výstup 5A) a navi připojím přes dodávaný autokabel a můžu cvičit jak dlouho chci. A jednou za čas ji takhle pořádně nabiju.
Přes všechny mouchy, které Garmin má (hlavně přímo v navigování - např. "zkratky"), si myslím, že to je pro motorkáře cestovatele, nejlepší řešení. Mám za sebou pokusy s auto navigaci Garmin (top model) a navigování v telefonu (Sygic).
Naposledy editováno 10.03.2019 23:49:17
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
BMW servis Ostrava a okolí BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 8 | 22.9.2024 v 19:00 FrancisR |
BMW R 1200 GS - 2005 Výroba klíčku BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 26 | 22.9.2024 v 10:30 Ivos |
BMW R1200GS Adventure 2007 škripot ... BMW R 1200 GS Adventure | denisga44 | 20 | 9.9.2024 v 09:49 Deadman |
Přední brzda/motor BMW R 1200 GS Adventure | Trilip | 2 | 3.9.2024 v 11:10 MartasUS |
BMW GS1200 - vypínání budíků BMW R 1200 GS Adventure | z.strejcek | 8 | 27.8.2024 v 08:43 MartasUS |