Potřeboval bych poradit s výběrem moto navigace na mé GS-so Adventure. Vlastním navigaci Navitel a musím říct, že nejsem moc spokojený a chtěl bych jí nahradit pokud to bude mít smysl za jinou. Navigace Navitel naviguje, ale největší problém mám s displejem, který za slunečného počasí je opravdu na h.... Dále odezva dotyků a rolování je také řekl bych na podprůměrné úrovni, ale není to není důvod obměny. Další problém mám s Bluetooth spojením s helmou a interkomem Sena Linkin Ride II. S navigací se spojí a jede v poho, Jakmile se odpojím vypnutím navigace či interkomu , spojení se naváže ale přenos zvuku už nefunguje. Po různých zkoušení odpojení a znovu naparování se opět podaří, že jde přenos bez problému. A takhle se to opakuje stále. Přehrál jsem Firmware v Seně, ale zde problém nebude.
Uvažuji o Garmin Zumo 595 a nebo TomTom Rider 550
Máte zkušenosti s těmito navigacemi a v případě mi doporučit kterou je lepší varianta ?
Mé preference shrnutí :
1. Co nejlepší bezproblémová navigace
2. Dobrá čitelnost na přímém slunci
3. Dobrá odezva systému
4. Fungující přenos zvuku mezi navi a interkomem Sena
Moc všem děkuji za co nej poznatky o těchto navigacích a doporučení kterou vybrat, popřípadě pokud je i jiná možnost, tak i za to.
Naposledy editováno 09.03.2019 19:37:42
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
Tak já přidám taky svojí zkušenost .....
Asi 5 let jsem používal TOM TOM Rider 2013 a byl jsem fakt spokojenej
Jediné co mi trochu vadilo byla nutnost po naplánování trasy připojit navi kabelem k noťasu .....
Taky jsem se nechal zlákat online dopravní situací .
Říkal jsem si Tom Tom je super a posunu se koupí Toma 550 zase trochu dál .....
Jaký to byl omyl
Novej model je nelogickej zmetek kterej asi brzo vzteky zahodím
Ovládání (2 možnosti citlivosti) za jízdy nepoužitelné - buď nereaguje nebo si dělá co chce
Malé titěrné tlačítka do kterých se za jízdy nelze trefit
Display neustále zamatlaný a furt se leskne ( u staršího modelu matný a žádné otisky )
Nejvíc mě vytáčí že po přejetí odbočky a vyjetí z plánované trasy není rychlá volba další průjezdný bod jak to bylo u starýho modelu
Prostě furt nutí projet naplánovaný bod a nelze upravit trasa
Další co mě dorazilo (za to tomtom nemůže) je odpružený držák od Touratechu který stojí za 2 věci .......
Viz odkaz : https://www.motorka...etail&ddid=70540
Plánování v My Drive taky na rozdíl od Tyre nelogické ( nelze přetahovat trasu )
Navi se neustále odpojuje a je bez dopravní situace
Personalizace 550 nulová ( u staršího modelu nebyl problém změnit ikonku nebo úvodní obrazovku )
Proč nemůžu mít před očima jako u starší dojezd km a čas dojezdu ??? (furt to přeblikává)
Proč se musím několikrát proklikávat když u starší to vše fungovalo logicky na jeden dotyk ????
Chápu že pokud někdo jezdil s tefonem nebo jinou GPS tak mu může vyhovovat ale pro někoho kdo měl starší model Tomtoma kde vše fungovalo je to k nas..rání
Návod stojí za 2 věci a vše musím zkoušet pokus omyl ......
Vše nasvědčuje tomu že je program dělaný hlavně na telefon a né jako motorková plnohodnotná navigace ...
Více zde...................
https://www.motorkari.cz/tema/?t=206767
Naposledy editováno 11.03.2019 07:15:41
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
PetNed píše: ...
Zumo 595 podporuje OSM mapy (open street maps) a "custom maps" - tedy možnost doplnit vektorovou mapu o vrstevnice (např. OSM mapu Gruzie a naskenovat výřez speciálky a spojit to do navigace) ... Mám verzi navi s mapou Evropy. bez problémů lze doplnit o jakoukoliv mapu (požívám OSM mapy). Např. potřebuji podrobnou mapu Rumunska s pokrytím v horách. To mi oficiální mapa Garminu nenabízí. Dohraju mapu OSM Rumunsko a v Garminu zvolím tuto mapu (nelze mít spuštěno souběžně). V okamžiku, kdy chci přejít na garminovskou, přepnu ji a jedu dál.
Přes všechny mouchy, které Garmin má (hlavně přímo v navigování - např. "zkratky"), si myslím, že to je pro motorkáře cestovatele, nejlepší řešení. Mám za sebou pokusy s auto navigaci Garmin (top model) a navigování v telefonu (Sygic).
s recenzí souhlasím, včetně poslední věty - vidím to stejně, prošel jsem si taky pokusy a pak skočil u Garmina (550.660.590, MOntana), ale s těmi OSM mapami, jsem měl alespoň u 590 dost problémů - samozřejmě závisí i na mapě a její kompilaci, ale vyzkoušel jsem několik OSM map Srí Lanky a všechny měly na 590 problém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
Díky všem za rady, poznatky a zkušenosti co jste zde napsali.
Už to nevidím jinak než, že koupím Garmin Zumo 595 . Trošku se obávám, aby za pár měsíců nevyšla nová verze třeba Zumo 600 , ale to nemění na tom, že je to skvělá navigace a sloužit bude dlouho. Klidně pište dál vaše poznatky a návrhy, rád si je přečtu a určitě budou prospěšné i ostatním.
Naposledy editováno 11.03.2019 14:04:01
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
já to řeším tak, že jak něco koupím tak zbytek zase na chvíli ignoruji, protože tam vždycky něco je, že kdybych počkal měsíc dva tak by bylo tohle a tohle jinak, lepší a levnější...a až za nějakou dobu zase začnu něco shánět tak si to nastuduji znovu
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
Určitě stojí za prozkoumání tato varianta. Když vezmu celkovou cenu za Zumo vč. držáků TT (základní + točna), jsem už na podobné ceně. A myslím si, že tato navi je prostě luxus epes rades. Asi bude složitější nájezd, ale potom už bude super.
http://www.offroadna.../cz/produkty/x720_cz
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
Ad telefon - za normálních podmínek to funguje, ale čitelnost na slunci, ovládání v dešti a v rukavicích je horší než navigace, stejně tak použivání na beterku - pár modelů s obří baterkou ještě jde, ale s menší baterií to nevydrží celý den a když pak jde se záýpadem slunce do tuhého a zrovna jak na potvrou dochází baterka tak to není nic moc
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
dám ještě jeden tip ke Garminu Zumo 595. Obal. Přestože je navigace odolná, pokaždé, když ji sundávám (tedy pokaždé když opuštím moto na delší dobu), ji dávám do obalu. Origiginální je dost drahý. Hledal jsem na webu až jsem našel. Tento - viz. link, mám od června loňského roku a maximální spokojenost. Je tuhý, rozměrově je akorát, uvnitř je síťovaná přihrádka na např. USB kabel pro připojení ke compu atd. Originál stojí o 420 Kč více.
https://www.alza.cz/...-EAQYASABEgIVIfD_BwE
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
https://www.poi.cz/p...viewtopic.php?t=4560
Problém je také v zástrčce (zapalovačová). Mám 100% vlastní zkušenost. Měl jsem zásuvku SW motech a do ní USB samce. Do toho už potom samotný kabel. Pak jsem zkoušel přímo napájecí kabel od Garminu. Na USB samci byla LED dioda, která pokud bylo spojení svítila. Díky tomu jsem viděl jak často docházelo k výpadku. Stačil mikroposuv díky vibracím a navi, příp. telefon, jela na svou baterku. Zkoušel jsem to v nouzi i přivazovat proti vysunutí. Bylo to lepší, ale ne spolehlivě.
Telefon jsem několikrát přehřál (byl v obalu SW motech) a musel jsem čekat než se zvetí a znovu naběhne. A to nemluvím o plánování tras v PC. Base camp od Garminu je "zmetek". Ale pořád toho umí nejvíce a příprava tras pro vícedenní akci je v podstatě luxusní. Následná případná editace v navigaci vs v telefonu jsou nesrovnatelné věci. Stejně tak samotné možnosti navigace.
Určité řešení je použití outdoorové navigace např. Garmin Oregon, ale také to má své mouchy. Oregon jde připojit přes USB, takže můžete najednou navigovat i nabíjet. Ale časem vám díky vibracím odejde konektor.. Outoorové navigace vydrží jet dlouho na baterky (cca 16 hod), ale to není řešení pro cestovatele na motorce, pokud teda nejede po penzionech a může každý den nabíjet baterky.
Naposledy editováno 12.03.2019 21:23:56
Jde to nějak "jednoduše" do zuma resp. jak nejjednodušeji jde dostat do zuma trasu?
Pak by mě zajímalo, jak je to s nastavením trasy. Někde u 590ky jsem četl, že vyhýbání se dálnicím nebo zpoplatněným silnicím je v nastavení v menu. Hluboko. A že to nejde jednoduše při plánování trasy. Je to tak? Třeba že celý den se motám po okreskách a večer chci rychle dojet, tak klidně zvolím i dálnici?
A ještě jak je to s otáčením. TT dělá otočný mezikus. Asi za litr Já ho mam na svém držáku telefonu taky a telefon se samozřejmě hned překlopí. Zumo má taky čidlo a překlopí se obraz na výšku/na šířku a nebo je potřeba do menu?
2 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
Prvotní doporučeni:
1) HLAVNĚ si ty navi VYZKOUŠEJTE NAŽIVO SAMI, ať víte, co vyhovuje vám, ne někomu jinému. Doporučeni je věc příjemná, ale sami vidíte, že často to jsou cistě subjektivní pohledy na věc, a každému vyhovuje něco jiného.
2) Bude to navi na silnice? Na offroad? Resp. jak moc čeho? Všechno má svoje plusy i minusy.
TOMTOM RIDER 550:
K prvotním dotazům zakládajícího:
Displej: Nemam s ním problém. Ano, mohl by svítit trochu vic, ale to v podstatě všechny navi, že. Zumo 395 a R550 mají v uživatelsky totožné displeje, Zumo 595 používá trochu jiny typ, ale taky stoji víc.
Odezva displeje: Chce to vychytat dobrou kombinaci mezi nastavením citlivosti a jaké rukavice používáte. Nicméně, nevybavuju si, že by mě neposlouchal správné, ani když fest pršelo. Za mě adekvátní.
Bluetooth spojeni s helmou a přenos zvuku: Já osobně používám spojení telefon (Note od Samsungu) - navi – Interphone F3MC. Funguje to dobře, po odpojeni není problém se znova připojit. Co občas blbne, je kvalita zvuku. Příkazy jakoby "lupou". Stava se to !NÁHODNĚ, pokud je Bluetooth připojeni využity na maximum. Tzn. když si např. pouštíte muziku z telefonu do interkomu, zároveň mate zapnutá data z telefonu do navi pro dopravu a navi k tomu pouští hlasový příkazy do helmy. A ještě ke všemu se to stává náhodně, ale dle Murphyho zákonů hlavně v tom 1 % případu, když zrovna potřebujete všechno najednou:) Muziku R550 neumí, ale ta se da pouštět z telefonu, a hudbu ovládám pres interkom.
Odpojeni a znovu-připojeni se chova podle mě dobře; v podstatě stejně jako Bluetooth handsfree v autě. Než si na pumpě napíšu kilometry, zamknu nádrž a tak podobně, tak to už jede.
Když se to zapne, tak R550 může posílat oznámení z telefonu na displej, holka z navigace je může přečíst do helmy. Číst umí dobře.
Uživatelské prostředí: Je jiné než v Garminu, to je pravda. Mam to štěstí mít v autě vestavěnou navi Garmin, a její ovládaní mi nevyhovuje. Subjektivní záležitost. TomTom mi přijde v dobrém smyslu slova jednoduchej. A můžete si např. přeházet pořadí ikonek, které používáte. A vybrat jednu z asi deseti barev prostředí. Jo, jasně, mohlo by toho byt víc, ale buďme rádi i za to. Ty barvy jsou celkem fpoho, já třeba jezdím ze zelenou, u R450 jsem jezdil se žlutou. Kždp to chce to prostredi vyzkouset.
Odezva systému: Rychlost odezvy je fpoho. Starší modely (R410, R450) byly občas za trest, tohle je fakt fpoho. Ano, sem tam se to zamysli, ale není to nic světoborného.
A další témata z diskuze:
OSMaps: Tohle TT neumí, protože je to cistě silniční navigace. Tady teda záleží, jestli s moto pojedete někam mimo silnici, nebo ne. Já mám jen silniční motorky, takže mi to nechybí.
Aktualizace: Velké aktualizace map jsou 4x za rok, a malé v podstatě furt. R550 se aktualizuje přes wifi, a když se připojí k wifi, řekne, že nějaká aktualizace existuje. Rychlost je pak závislá na rychlosti připojení k netu.
Mapové pokryti: Mapový podklady TomTomu jsou dobrý a aktualizovaný. Ano, v nějakých částech světa to nezná čísla popisná...tj život. Dobra věc je, pokud mate připojené interfernet, tak kromě offline vyhledávaní můžete dat "Vyhledat online", takže to pak najde víc. Případně je možný použít MyDrive appku v telefonu, a z ty poslat trasu/bod do navi, a je to otázka cca vteřiny.
Držáky: V balení R550 je napájený držák na moto. Existuje ještě verze Premium Pack, ve které je navíc napájený držák do auta a zámek na držák na motorku, případně se to dá dokoupit dodatečně. Zámek na moto je super věc třeba na kafe, pumpu atp. – já mám. Třeba Touratech navíc dělá ještě speciální odolnější verze držáků, které mají smysl hlavně při použití v náročnějším terénu. Origo držák v pohodě přežije vítr ve 200, jen se, pravda, už trochu klepe :). V origo držáku se dá taky otočit na šířku/výšku.
Baterka: Vydrží cca na 5-6h reál používání, takže se dá vzít i bez držáku a napájení třeba na výlet s autem. Pozor na standby režim (spánek), ten vyžahne baterku cca za den až dva.
Traffic: Jako…ve městech to funguje 95 % času fpoho. Pravda je, že sem tam to z bůhvíjakých důvodů vypadne. Zažil jsme to jednou na D1 s autem a málem nestihl sjet :) Tady teda trpím, že chvíli trvá, než přepne z domácí wifi na data z telefonu, který to sosá přes BT hotspot. Můžete si zapnout i wifi hotspot, ale wifi hotspot zase sosá baterku telefonu víc než je zdrávo. A, podle všeho to jede na big data z Vodafonu, takže tam, kde Vodafone neexistuje (Balkán), tam Traffic nejede (ale třeba SK je ok).
Políčko Dojezd km vs Čas dojezdu: To jde nastavit, je to někde zahrabaný v nastavení. Onon vůbec je tam možnost tuny úprav, jen jsou občas trochu debilně poschovávaný.
A ještě pár drobností, co se mi líbí:
Předpověď dojíždění: Navi se dá skvěle používat na dojíždění, protože předpovídá, kam jezdíte. A chytře, tzn. když budete každej čtvrtek jezdit k mamince na večeři, bude vám to nabízet. Ale taky vám bude nabízet, že jezdíte ve středu k milence, takže se to dá i vypnout. Kždp je to funkce, která se vylepšuje používáním, ze začátku to nebude 100%.
Zařízení není vázaný na TT účet. Prostě se vyresetuje a může do světa. Nezdá se mi, že by to Garmin taky neumožňoval?
Umí i zeměpisnou šířku/výšku. Zadávání není komfortní, ale jde to. A, protože je to silniční navigace, nalepuje pak takhle zadaný body na cestu, kterou zná.
Nekonečná debata navi vs telefon: To snad nebudu rozvádět, to je furt dokola. Já jsem pro navi.
A ještě jedna zásadní věc: Zumo 595 je 5“. Na některý motorky je to prostě velký, navíc ještě držák…prostě, počítejte s tím. 4,3“ je o dost univerzálnější.
A naposled, znova:
HLAVNĚ si ty navi VYZKOUŠEJTE NAŽIVO SAMI. Stoji to dost peněz a firmy to nerady měněj :)
Díky za dlouhou pozornost
dzejzdej
Naposledy editováno 14.03.2019 17:22:25
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
Ale ted mne napadla ještě možnost jedné značky, protože mám dobrou zkušenost s jejich autonavigacema - nemáte někdo
BECKER mamba.4 LMU plus?
1 reakcí na tento příspěvek Jakou Navigaci na MOTO v roce 2019
Co si o tom myslíte?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Na neutrál točí kardan BMW R 1200 GS BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 3 | 7.10.2024 v 20:01 Otmarlojzek |
BMW servis Ostrava a okolí BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 8 | 22.9.2024 v 19:00 FrancisR |
BMW R 1200 GS - 2005 Výroba klíčku BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 26 | 22.9.2024 v 10:30 Ivos |
BMW R1200GS Adventure 2007 škripot ... BMW R 1200 GS Adventure | denisga44 | 20 | 9.9.2024 v 09:49 Deadman |
Přední brzda/motor BMW R 1200 GS Adventure | Trilip | 2 | 3.9.2024 v 11:10 MartasUS |