AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Edit: Už to je pár let, co na srazu PAvu byla bílá kejva, kde pustil uzdu fantazii borec trochu víc než je zdrávo,
ale proč né a v té bílé to vypadalo také celkem zajímavě .
Naposledy editováno 13.03.2019 08:51:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Když umřel kamarád, taky veteránista a Jawař, tak jsme nic nechtěli, jen jsme slíbili, že to pomůžeme prodat za maximální cenu, co za to lze dostat, aby je nějaký lotr nenatáhnul, protože supů je spousta a těch s vidinou snadného zisku ještě víc. To prosím neber osobně.
Edit: Ale to byla situace, kdy po něm zůstala manželka a dvě malý děti. Hypotéka na krku a bylo potřeba urvat maximum financí co jde. Tady to asi bude jiné. Nškdy pozůstalí chtějí jen, aby se toho zbavili co nejrychleji a měli klid. Kolikrát sbírky za statisíce nechají muzeu, protože prachy nepotřebují.
Naposledy editováno 13.03.2019 12:05:18
Vše co je na dokladech je průser. Ani dům nesmí pronajmout bez soudního schválení nájemní smlouvy, protože má dvouletého synka. Takže taky doteď jen chátrá a nikdo v něm nežije.
Všechny flinty leží uloženy na PČR. Kdo do toho dělá, ví, jak je to to s prodejem - horší jak s autama. Zbytečně v tom leží peníze, přitom sem to mohl už dávno rozprodávat a jeho žena s děckem mohli mít peníze.
Naposledy editováno 13.03.2019 12:11:23
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dolin píše: Já sem fakt nechtěl červeného už. Mám zeleného, červeného a teď černého.
Já teď takovýho Custom péráka taky dodělal, též v černé s hlubokýma blatníkama .
A kdysi sem dělal modrýho
Světlýho ve sloní kosti
černýho
A červenejch byl nespočet
Naposledy editováno 13.03.2019 13:15:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Až tohle uvidí ti. "takhlesetonedělalo" se pose*ou.
Za mě všechny čtyři palce hore.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Navíc za sebe - i když mám péráka nějakých 37 let, tak mi tyto motorky moc neříkají, jsou lepší a hezčí Jawy. Pérák vyniká hlavně spolehlivostí. Při minimální nebo žádné údržbě jede a jede....vlastní zkušenost.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Jak tak koukám na ty péráky, furt si říkám jak to zadní sedátko, ten tandem, může někoho uvézt, když je to jenom na blatníku - nic moc plech a na dvou páskách byť profilovaného ale přesto taky plechu. Nebo je pod tím ještě nějaká vzpěra někde v blatníku?
to bylo jen pro lehký holky1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Verdom - kdyby ti "takhlesetonedělalo" viděli moji kejchačku Hafici, umřou na věky Má to zadeklovaný zadní kolo a blinkry - vpředu vosí hnízda a vzadu takový ty co se dávaly na revmaplechy. Už jsem to tak pořídil, asi dávný agronom co na tom kdesi u Sušice nebo Strakonic jezdil mezi polama nechtěl být celej od bahna a asi nechtěl taky dělat u každý křižovatky semaforovou rozcvičku.
já mám tyhle bastardy rád,pokud to vzniklo v době užívání a bylo to k něčemu dobrý prostě když se rozbilo zadní světlo,dalo se tam to,který zrovna šlo sehnat,nebo který se válelo v garáži a nikdo to neřešil,bylo třeba jezdit v bordelu,tak se tam flákly revmaplechy,který byly k mání a nikdo nic neřešil.dokonce být to na mě,tak bych tomu dal i véčka,protože je to prostě dobová úprava,například na pařeza se bastlila velká nádrž dost běžně a je to taky historieNaposledy editováno 13.03.2019 18:18:48
Mě se líbí a narážel jsem na situaci na srazech. Kde se hádají dva tábory, kdy jedni mají rarYtu
a ti druzí jim na stroj pomyslně plivou a někdy místo ahoj první co vypustí "takhlesetonedělalo".
Já osobně se snažím "ctít" tak nějak původní stav a asi je to správné a u veteránů po testaci i nutné,
ale u toho verku, co s ním lítám nejvíc ustoupila originalita funkčnosti,
takže pokud jedu na něm na nějakou akci a dorazí "takhlesetonedělalo" jen reaguji "Já vím a co jako..."
A oni jdou dál a dál, pohled dozadu a na rtech stále "takhlesetonedělalo"
Nicméně doma mám ke všemu vše, co tam správně má být a kdyby to šlo do světa, pustím to tak, jak to má být.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Vždyť víš jak to je - musí to přes notáře, soupis všeho, no a notáři mají taky nějakou lhůtu, než se k případu dohrabou, než si všechno pozjišťujou, všelijaký účty, hlášky z bank , může to taky nějakou dobu trvat. Mně když umřel táta, tak jsme dostali se ségrou a bráchou předvolání k notářce asi po třech měsících a to bylo maloměsto, kde se všichni lidi pomalu vzájemně znali a notářka byla taky místní. No a notářka nás všechny vyčmuchala a poslala nám zvadlo - tam jsme se viděli vlastně prvně se ségrou no a s bráchou podruhý, jenže on si nepamatoval že jsme se viděli kdysi - to byl malej asi tříletej kluk.
Poprvé se ségrou, podruhé s bratrem... Se ti v dětství rozpadla rodina? Já treba ve třiceti zjistil, že otec nemá jednoho bráchu, ale dva... Babičce se marodil driv, než si vzala dědu, tak mám od té doby o strejdu víc.. Zjistilo se to, když se babicka dostala se zlomenou nohou do nemocnice a začaly chodit dopisy...
Verdom píše: kuba350> Ten custom je bezva. A to nejen blatníky, ale i sedlem a motorem. Mě se to líbí.
Až tohle uvidí ti. "takhlesetonedělalo" se pose*ou.
Za mě všechny čtyři palce hore.
Hele já mam tyhle modifikace docela v oblibě, pokud je to slušná práce a žádný přepras, beru to... Jednak peraku jsou taková kvanta, ze zo není zrovna unikát, tak proč by ho někdo nemohl mit třeba modrého, když už se musel polejt barvou, protože treba původní stav nebylo možné dal udržet jako patinovku. Je treba respektovat i to vlastnictví, kdo zo platí, ten poroučí....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já bych kůpil ty lacinší...enom tak koutkem oka sem zahlídl, že za to chtějí stopadesát kaček...to jako za jeden?!
Když to budeš měnit, tak se ti može stat, že budou v okách volné.
To se spravuje následovně: (platí všeobecně pro jakékoliv silenblokové oko tlemiče)
- pilkou na železo se oko přeřízne vejpůl navrchu oka,
- kladivem to zbůchá k sobě a svaří,
- tímtéž nástrojem se oko udělá přesně dokulata s kovářskýma odchylkama tvaru vědouce, že to, co se do teho cpe je gumové...a ono to nakonec stejně drží...
Výhoda je tá, že oprava se provádí přímo na kompletním tlumiči, kerý enom vymontujem ze stroja.
Na zalisování stačí svěrák a namazaný silenblok. Enom aj vazelínů, netřeba se strachovati, že ho ten omastek rozežere.
Naposledy editováno 13.03.2019 22:36:39
Zdenalbenal píše: Vlasťák1973> Slinuté - esli se nemyslí, že ta rozpěrka je k té gumě navůlkanizovaná...
Já bych kůpil ty lacinší...enom tak koutkem oka sem zahlídl, že za to chtějí stopadesát kaček...to jako za jeden?!
Když to budeš měnit, tak se ti može stat, že budou v okách volné.
To se spravuje následovně: (platí všeobecně pro jakékoliv silenblokové oko tlemiče)
- pilkou na železo se oko přeřízne vejpůl navrchu oka,
- kladivem to zbůchá k sobě a svaří,
- tímtéž nástrojem se oko udělá přesně dokulata s kovářskýma odchylkama tvaru vědouce, že to, co se do teho cpe je gumové...a ono to nakonec stejně drží...
Výhoda je tá, že oprava se provádí přímo na kompletním tlumiči, kerý enom vymontujem ze stroja.
Na zalisování stačí svěrák a namazaný silenblok. Enom aj vazelínů, netřeba se strachovati, že ho ten omastek rozežere.
Díkes za radu,ta cena je naštěstí za 4 kousky,tlumiče jsem repasoval loni, jestli mají tyhle malé potvůrky nějaký zásadní vliv na cokoliv nevím,ale když to má bejt komlet zrepasované tak ať je to komplet.Ještě mne čeká předek,ten je teda v pořádku,jen je to furt dost měké,i přes olej 10W40,takže přemejšlím že bych dal nové pružiny,ani nevím jestli už tam mám ty progresivní nebo ne,jsou to vidle pravděpodobně schodné s 638.,respektive s 639,páč už mám kotouč,ale pružiny jsou původní z dvouklíče.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Já nějak rychlost neřešim, na mojem sem najel asi 9000km a je to v pohodě. Mám 180cm a vejdu se na to v pohodě. Není to tazse tak malé jako třeba Speciálka předválka,...
Vpodstatě to mám jak Kuba. Taky "jako OHC".... :D
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
On je trochu jiný pajšl a nepasujů (aspoň tak mě to říkal Sokol) třeba průměry pumpičky tlumiče. Aj březnické čísla dílů byly jiné.
Ale u našich výrobců je možné všecko, když se ví, že ČZ v posledním motocyklovém tažení namontovala ledacos.
Ceny těch gumiček sem taky "zkókl", páč sem byl zvědavý, kde kupuješ díly. A udělal sem dobře, našel sem tam dost věcí - a ani né drahé...
No a když máš měkké předky, tož se dajů udělat v podstatě dvě věci - podložit stávající pružiny (nebo se dá do štuplu navrchu vyřezat vint a dat tam šrůfek, kerým pružinky přitvrdíš - klidně aj za jízdy ) a nebo vyměnit péra za silnější.
Progresivky - kdybys teda bez nich nemohl žít - se dají složit ze dvou pér, mezi keré dáš podložku, že aby se do sebe nezašrůbovávaly.
Slabší stačí dat tak 5cm, tá bude chytat drobné nerovnosti a zbytek, na pořádné štosy, dáš z vagóna a fertik.
Já bych posbíral to, co najdeš a ladil. Páč nechat si progresivku namotat - jednak nevíš co a druhak je to zbytečně drahé. Skládané vyjdů podstatně líp. A tu vrchní krátků možeš použit třebas na ventily z nejakého střepa, šak jich tam musíte mět dost.
Naposledy editováno 14.03.2019 00:31:31
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |