po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
no hele jako designove bych tam dal klidne ten karbon, to jo a bude to kurevsky hezky! ..ale proste at se na tom pak nekde nezabijes kvuli tomu, zejo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
spalovac píše: To bych radši nasypal peníze třeba do motoru či do zapalování, karburátorů, výfuků.
Z mého pohledu vyhozené peníze Dvepade brzdí výborně i s litinou
Když to chce, proč ne... Já myslím, že tohle všechno co píšeš má nějak pořešené.
Spousta úprav na motorkách je zbytečných, ale když se to majitelům líbí...
Edit. Tak Milanos se už vyjádřil...
Naposledy editováno 31.03.2019 12:21:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Urcite by slo na ne udelat karbonovy kryt aby neztracely tolik teplotu, urcite muzu dokoupit na svou palubku infracerveny senzor mereni teploty kotoucu a live si to zobrazovat. Vazne premyslim nad tim ze to zkusim.
Milanos píše: BlackSabbath> No uplne poresene to nemam, spis me to zajima z technickeho hlediska. To co kluci pisou vyse je jasnej duvod proc to vyrobci nemontuji na seriove stroje. Tim nechci rict ze jsem lepsi nez vyvojari velkych znacek. Jen me to zajima. To co mi borec nabidl jsou ty nejmensi karbony z motogp - 320mm light verze a jsou za celkem dobre penize. Prodat bych je mohl vzdy.
Urcite by slo na ne udelat karbonovy kryt aby neztracely tolik teplotu, urcite muzu dokoupit na svou palubku infracerveny senzor mereni teploty kotoucu a live si to zobrazovat. Vazne premyslim nad tim ze to zkusim.
Myslel ,jsem, že ty další věci, co jmenoval, tak už máš pořešené.
Na sérii se to nedává hlavně z důvodu ceny. A druhá věc je ta teplota...
Naposledy editováno 31.03.2019 21:41:01
Jsou to sice "low mass" kotouče...ale pořád jsou to kotouče co ubrzdí GP mašinu co má cca 160kg a jezdí hrubě přes 300. Lehká 250 co se do těch brzd ani neopře, navíc ani nebude mít bůhvijakej topspeed - s amatérem (nemyslím to zle) za řídítkama to z mýho pohledu nepotřebuje a nevyužije.
Buď nevyužije ty výhody proč karbon kotouče používat na prvním mistě, a nebo když využije tak si akorát nabije kokos.
Ale jak říkám, jsou to moje dojmy, brzdy jsou to krásný a brzdit to určitě bude...Ono stačí si všimnou jaký jsou poznatky jezdců co seskočí třeba z moto2 na motogp...prvně jdou do kolen z výkonu/rychlosti a hned na to z brzd. A to jsou "mistři světa" a jezdit asi umí...i tak jim to trvá se s tím naučit.
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
uz jsem to resil se sabbatem a dalsimi.... spouste top race komponentu nejde nastavit nebo modifikovat pro jejich styl jizdy a svezeni na nich bude spis horsi nez lepsi.... casto ale funguje placebo efekt, mam tam vidli za 100k, takhle to proste ma spravne fungovat a zvyknu si... nebo dokonce "cejtim, jak to ted opravdu funguje"...
ja jel vcera v 4C po rozbity ceste, ten pomerne tvrdej "okruhovej" podvozek v tehle teplote byl jako sutr + tma (tzn odpovidajici rychlost) a bylo to i treba proti serii utrpeni...
a to tam nemam nic extra profi - road/track valving + zmenu viskozity s teplotou nezachranil ani slavnej ohlins olej
Pro okruh je potřeba dimezovat správně velikost karbonových kotoučů versus hmotnost motorky, dosahované rychlosti a četnost brždění. Kotouče pro těžkou MotoGP mašinu, která jede hranu, se asi moc nezahřejí na 250ccm při vlažnějším svezení.
Dochlazení brzd je další věc, která se mimo okruh těžko rozvrhuje dopředu. Ve světle výše napsaného to sice není moc racionální úvaha, ale asi není dobře, když zastavíš s nedochlazenou brzdou na světlech nebo u pumpy.
Chce to dostat teplo do vidlí, platí i na okruhu při prvním "stintu", trochu otevřít okruh reboundu ať to má víc pohybu a má šanci chytit teplo
kerut- tu RC213 bych teda bral, jasně že tam nemohli nechat race spec brzdy a odpružení, ale má to ještě správnej motor, ten mi dneska chybí
vazila 100 kg a pozdeji NSR 500V2 se 103 kilama je mela taky.
Jasne okruhy jsou neco jineho nez road a ja to nevyuziji.
Vcera jsem si psal jeste se Stephenem z GT motorcycles, rikal ze na NSR 500V2 se karbony ohreji na provozni teplotu za cca 1 kolo od vyjeti z boxu. Za studena nic moc a pry to moc nevydrzi.
Zkusim se porozhlednout jeste po CMC brzdach. Braketech je delal ale nema je skladem a Sicom je sice dela ale pochopil jsem ze nemaj na roztece Hondy.
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
Rozměr těch kotoučů je proti těm z GP taky roztomilej Ale zcela adekvátní proto aby to mohlo správně fungovat...s profi jezdcem.
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
Konecne se mechanik dostal na vytahani lozisek z karteru a vika a muze se hlinik poslat na vycisteni.
Ve vyrobe uz je titanova predni osa, srouby drzici motor a osa kyvne vidlice do ramu.
Zaroven se mi podaril husarsky kousek a sehnal jsem prototyp karbon-kevlaroveho airboxu NSR 250. Tyga jich kdysi par vyrobila na zkousku a nikdy je v podstate neprodavala. Jejich existence by se dala spocitat na jedne ruce. Vazi to fakt par gramu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
2 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
- mě napadlo podívat se na závislost koeficientu tření na teplotě povrchu karbonového kotouče. Ale nikde jsem nenašel žádné věrohodnější informace, kromě jediné zprávy, zkoumající karbonové destičky, ne kotouče. Může se stát, že pro nějakou materiálovou třecí dvojici bude velmi razantní nástup brzdného účinku během ohřívání povrchu brzdy. S teplotou se mění způsob tření. Za studena je tření spíše abrazivní, kdy do sebe zapadávájí vrcholky nerovností na obou třecích plochách. Za tepla se vytváří jakýsi lepivý film, tření je adhezivní, a s tím nejspíš souvisí i to opotřebení. A, B, C v grafech jsou brzdové destičky různých kompozic, A má nejvíc karbonu, C má nejmíň.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Beranidlo píše: Ale nikde jsem nenašel žádné věrohodnější informace,....
na tom neni nic pekvapiveho ne ? jednak je to dost "vyrobni tajemstvi" a druhak empirie jako prase, krom mraku moznosti jak a z ceho ten "kompozit" udelat, a to jak desky tak kotouce, tak bude straaasne moc zalezet prave na podminkach a okolnostechresilo se tu mockrat z ceho delat kotouce kovovy, a ani v tom se celkem na nicem zasadnim neshodlo nekdo radi dvanactku, nekdo trinactku, nekdo nerez, litina taky neni vubec zla (lepsi odvod tepla)...
BTW me by docela zajimala 7075 v hard eloxu nebo s nejakym keramikym povlakem, s organickejma deskama.. a taky by nebylo zly zkusit co by snesl 5. titan (i kdyz financne... )
jinak pevnostne vyhovi cokoliv vic nez par desitek MPa tam neni (nekde jsem mel postahovany analizy z ansysu) ale dulezity je vedeni tepla a hlavne ten oter no...
Naposledy editováno 21.05.2019 00:44:42
Ad materiály na kotouče - byl tu vysledek z rozboru, kotouče bmw a Suzuki dával to sem dawe02, nekde mam napsáno co to bylo zac, ale pomerne standardni nerez...