Asi dost lidí naštve, když tvrdím, že motorka vážící 249 kg je dost nepraktická. Reagují na vyhlášení motorky roku 2019 = nové GS od BMW.
Jasně po technické stránce ta motorka je našlapaná jako žádná jiná - no právě a v tom je problém. Mají špičkový marketing, který nikde neříká, že kvůli těm všem udělátkám a čidlům je třeba mít perfektní přehled o servisech. Takže po strojařské stránce je to za 1. Ale za 570 tis. Kč je možné pořídit téměř 2 plnokrevná endura - v nižším obsahu samozřejmě.
Ale o tom jsem nechtěl psát. Dlouho jsem jezdil na FJR, výborná motorka = silná, pohodlná a ještě spolehlivá. Prodal jsem ji kvůli váze, manipulace na místě byla kvůli hmotnosti problém. Do zatáček - do vraceček to byla dřina. Prostě do Alp a malých ryclostí už nikdy více těžkou motorku. To platí i pro GSo, byť má velmi dobře posazené těžiště. Motorka nad 200 kg je pro manipulaci na místě pouze frajeřinkou obvykle nadupanou výkonem, který minimum lidí využije.
Dnes vidím úplně ideální obsah 650-800 cm3 s vahou do 200 kg a méně. Ideální se mi jeví něco jako Yamaha Tracer 700. Ale i ostatní značky mají, co nabídnout v těchto objemech.
Upřímně - kdyby nové Tenere 700 od Yamahy mohlo mít cestovní sedlo, tak neváhám a byl bych náramně spokojený.
Určitě jsem se pustil na tenký led, řada majitelů BMW - pseudo endur mě bude chtít roztrhal. No aby ne, kdo by si chtěl připustit, že udělal chybu? Mě překvapil mechanik BMW, když na mou otázku, “ tak jakou motorku bys koupil” mně řekl, že asi nějakého “Japonce” kvůli spolehlivosti. No ano, také jsem o GSu chvíli uvažoval. Ale nakonec jsem šel od vibrátoru BMW 800 přes super motorku Ducatti 950 k Tracerovi 900 GT. Ano měl jsem dojít k Tracerovi 700 GT. Ale i ta Ducati by byla dobrou volbou, jenže široko daleko není mechanik, který ty jejich ventily uměl seřídit.
Takže s volbou motorky roku 2019 nesouhlasím, jsem pro hodnocení praktičnosti motorky a v GSu ji až tak nevidím 🙂
A teď do mě ... 😎
Zdraví vás .... OM 🙂
strabonits píše: Na jednu stranu ten bavorák určitě něco umí.. na druhou stranu celé BMW si dlouhodobým marketingem doslova vytvořilo vlastní sortu zákazníků (včetně aut). Ta sorta je dost specifická, zejména tím, že mohou být trochu movití a tím, že to chtějí dát najevo - koupí něčeho s modrobílou vrtulí. Když někdo přijede na GS, velmi pravděpodobně má na sobě i celý BMW kompletek od hlavy až patě. V civilu často nosí boty nebo bundu s malým logem BMW. To u jiných značek není tak časté. Prostě ta sorta lidí to kupuje, protože to je BMW. Kupují si společenský statusový symbol, který předvádí v neděli na pumpě
To je ale blbost. Nemůžeš nás házet všechny do jednoho pytle. Koupil jsem GS 1200 po V Stromu. Je 11 let starý, nemám hadry BMW, ani jiný kokotiny. V civilu taky nic od BMW nenosím a projedu se nejlépe sám, občas s partou, kde má každej jinou mašinu. A už vůbec se nepředvádím na pumpě, tam stavím pouze pro občerstvení nebo natankování. Nevím kde se tyhle kecy furt berou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
MedWed píše: ... ještě jsi zapomněl na skvělej podvozek... a kde to mám podepsat?
podvozek nevím, za tu chvilku jsem zjistil akorát to, že na silnici to má lepší podvozek, než moje Ténérka... btw, tohle už nemá telelever, hm.?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
HondaGiRRl píše: ...a rychlorazeni a spoustu dalsich veci
BMW forever!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
selkie píše: zrovna tohle na mě dojem nedělá, spíš naopak...ale já nejsem úplně zastánce elektroniky :))
Ja si to myslela taky....nez jsem to zkusila
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
Co bych tedy uvítal, tak tempomat, kvůli nutným a nudným přejezdům po dálnici, jinak podvozku a trakce bych se klidně vzdal
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
Upřímně bych 80 kg bral. Ale pokud je to pro Tebe téma, tak založ vlákno “kolik by měl vážit motorkáři”, aby mohl říci svůj názor na to, zda 250 kg vážící motorka je praktická.
Jinak to BMW byl jako příklad a je chybou, že se tady někteří navážejí do majitelů těchto motorek.
Tak co myslíš, jaká je ideální váha motorkáře?
Slušně pánové, slušně .... !
... OM
Prostě každý stroj je na něco jiného, něco na blbnutí po kopcích, něco polyká kilometry a něco se dobře pokládá při motoghymkaně. Cendura jsou dneska takový komfortní cesťáky, jen vyšší s delšími zdvihy..
Váha jezdce s tím nemá co dělat, vždycky je to o jezdeckém umu a předvídavosti. Někdy musíš asi koukat jak zaparkovat a pokud chceš do terénu, tak riskuješ odložení motorky proti kopci a pak to sám zvedáš těžko.
X aspektů. Ale je to stejný jako u haryků. Těžká kráva, co nejde, řve a sedíš tam jak na záchodě... a milujou ho miliony jezdců. Prostě někdo holky, jiný vdolky.
OldMan píše: Dolph-cz>
Upřímně bych 80 kg bral. Ale pokud je to pro Tebe téma, tak založ vlákno “kolik by měl vážit motorkáři”, aby mohl říci svůj názor na to, zda 250 kg vážící motorka je praktická.
Jinak to BMW byl jako příklad a je chybou, že se tady někteří navážejí do majitelů těchto motorek.
Tak co myslíš, jaká je ideální váha motorkáře?
Slušně pánové, slušně .... !
... OM
hele,nic ve zlém
pokud chce někdo litra a víc a nebavíme se o supersportu,tak je to vždycky přes 200kg a to celkem výrazně.a jesli je to 225,nebo 250,to už je opravdu celkem jedno.
mně osobně je to až tak netrápí,vždy je to něco za něco,lehká motorka je sice agilnější při pomalých rychlostech,zato ve vyšších o to nervóznější.konstrukce,těžiště....to je podle mně důležitější.jezdil jsem na kde čem,hromadu ve dvou a třema kuframa narvanýma až po vrch,s hmotností motorky problém nemám-na papírové se prostě jezdit nedá,bez železa to prostě nejde.
toť odpověď na tvou otázku.
1 reakcí na tento příspěvek Tak fakt mám na to jiný názor
Do terenu nepouzitelny, ale lidi to chtej, protoze je to velky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
SLEEPER píše: GSo si vyzadala doba okazalosti. Prirovnal bych ji k bmw x5, mozna spis k x6.
Do terenu nepouzitelny, ale lidi to chtej, protoze je to velky.
Jo, už nějaký pátek se přesouvá vlna obliby SUV aut i do motorek. Hlavní je vzhled s jasnými atributy cendura, ale technikou to klidně může být cesťák. Je to prostě móda úplně stejně, jako před čtvrt stoletím byly IN co nejvíc oplastované supersporty. Kdo neměl R1, Fároše nebo Ninju, byl za loosera. Na velkých endurech nad šestikilo tehdy jezdilo pár bláznů...
Kdysi jsem pořídil HD od emigranta, co se vrátil zpět a přivezl si to v kontejneru s sebou...............tomu jsem ale na chuť nepřišel vůbec. Vibruje to, nebrzdí to, ani to není moc ovladatelné, ve dvou skoro neprovozovatelné........ale bylo to HD (Sportster)
Před čtyřmi lety se podařilo koupit BMW s nájezdem 10324km...........i s dopravou a přepisem do 120000Kč. Jede to cestovně, brzdí, a jede to téměř stejně v jednom, jako ve dvou s plnou náloží. Cestuji, takže vyhovující stroj.
Když chci přeskočit strouhu a vyrazit do terénu, vezmu si jiný stroj.......cca 100kg.
Univerzální stroj neexistuje, a že se občas v anketě na prvních místech objeví i stroj "mimo kategorii" mě netrápí.
Jsou ve všem módní vlny - tvary kulaté, později hranaté a zase zpět na kulaté..........no a motorka bude mít většinou dvě kola a bude se z toho padat.
Teď se odlehčuje za neustálého zvyšování výkonů..........až se zjistí, že to po selhání nutných asistentů bude zabíjet. Tak se zase začne používat něco prověřeného a odzkoušeného...........no a vyhraje anketu nějaký prehistorický dinosaurus. Nebo se vyvine nějaký ultraextra materiál a budou se motorky celé tisknout..........ale ankety v tom budou hrát jen minimální roli.
Motorky se spíše než kategorie touring,enduro,sport,cross,trial,cafe,chopper................posouvají do kategorie MÓDA A tam jsou technické parametry druhořadé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
Kde na sportu jsi byl před lety za frajera, stejně ho nedokázal využít jinde než na dromu, cestovat na něm taky nejde, to tahle cendura a pseudocendura splňují a nabízejí.
Od pomalé jízdy (do určité míry i závodně Gymkhanu), občasnému vyblbnutí se na dromu, každodennímu ježdění až po cestování po celém světě.
Dost tuhle oblibu chápu.
S autorem tématu sdílím stejný pohled s lehčími stroji, podlitry jsou pro jednoho akorát.
Zase nechápu nářek, že po navýšení zátěže se změní ovladatelnost. Co si takhle něco zjistit aspoň o základním nastavení podvozku?
Jo, a BMW jsou fakt ošklivá, všechna, v tom má Selkie pravdu.
Naposledy editováno 01.04.2019 07:56:09
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
Krejza píše: Ona to je ale celkem užitečná kategorie, když víš, co od ní chtít....
Mně na tom úprku lidí k cenduru "vadí" pouze to, že se smaže rozdíl mezi "obouchánkem" konstruovaným do terénu a "leštěnkou" určenou na silnici. Stačí se podívat, jak to dopadlo u aut. Kromě pár aut zmizely podvozkové rámy, bytelné nárazníky, pomalé převody, mnohdy i 4x4, "všechno" to jsou teréňáci hlavně na oko. Tohle čeká i velká endura, protože naprostá většina kupců s tím nesjede z asfaltu. Výrobci to ví, oproto tomu motorky přizpůsobují. Třeba kolik z velkých endur nad půl litru je schopno jet na podtočenou jedničku bez spojkování rychlostí chůze??? Snad žádné, všechny mají převodovku optimalizovanou na asfaltové rozjezdy.
Naposledy editováno 01.04.2019 09:15:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
Jo, výrobci ví a využívají toho. Osobně mi vyhovuje kolmý posez. Pro starší lidi je to obecně asi taky důvod pro tuhle kategorii, je to prostě pohodlnější.
Nikdy jsem nebyl endurák, takže tohle mě nechává absolutně klidným. V tom ale máš pravdu, asi žádné nedokáže jet krokem bez spojky.
Co mi přijde vtipné je absolutní věrnost značce a s tím spojená zaslepenost u některých lidí. Asi je to způsobeno matyho heslem z autoškoly
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
Je jedno na čem jedeš hlavně že to je BMW.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
Do toho ještě dorosteš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
Tak pár moto mám a žádná sama nejezdí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tak fakt mám na to jiný názor
kratkej01 píše: Krejza>
Je jedno na čem jedeš hlavně že to je BMW.
Vždycky přemýšlím,jestli je to cílená provokace,vážně myšleno,nebo vážně myšleno a schováno za cílenou provokaci
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ATAS vs GS nebo [1, 2] BMW R 1250 GS Adventure, Honda CRF1100L Africa Twin ... | Jakub-1 | 55 | 22.6.2024 v 18:27 Komja |
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... | chorvat | 1 | 23.4.2024 v 14:03 padr |
Vibrování řídítek BMW R 1250 GS Adventure | Kajatko | 10 | 8.4.2024 v 13:26 Kajatko |
ESA R1250GSA BMW R 1250 GS Adventure | Kajatko | 3 | 18.3.2024 v 10:06 padr |
Diagnostika na servis r1250gsa BMW R 1250 GS Adventure | Kajatko | 10 | 30.1.2024 v 12:24 crestik |