1 reakcí na tento příspěvek Přední brzda nebrzdí
1 reakcí na tento příspěvek Přední brzda nebrzdí
1 reakcí na tento příspěvek Přední brzda nebrzdí
teď si třmen bere jen poloviční množství kapaliny (teoreticky - je tam jinej, ale pro zjednodušení beru, že má cca stejně velký pístky). Průměr pístku v pumpě zůstal a tím pádem se zdvih/dráha páčky smrskla na polovinu. A jelikož poměr dráhy pístku v pumpě a dráhy pístku v brzdiči určuje, jakou silou musíš mačkat, máš to teď cca 2x těžší.
pomohla by pumpa s menším průměrem pístku, kde bys k vytlačení stejnýho množství kapaliny jako teď musel ujet větší dráhu - brzda by šla menší silou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí
Logicky mne napadlo to samé. Ale před tím se dala páčka zmáčknout cca do polovičky jejího celkového chodu a teď tak o 2 mm. Je prostě tvrdá hned. Origo brzdič jsou 2 jednopistkove, teď mám jeden brzdič s protibeznymi pistky, tak jsem si říkal, že by ten rozdíl němel být tak markantní.
Jinak pistky na brzdič chodí normálně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí
1 reakcí na tento příspěvek Přední brzda nebrzdí
1 reakcí na tento příspěvek Přední brzda nebrzdí
Důvod, jak už to zaznělo, bude ve špatné kombinaci pumpa vs. brzdič. Fungují tam nějaké zakladni principy, primárně jde o velikosti pístků pumpy a brzdice. Jestli toto nevíš a pouštíš se to změny brzdové soustavy, tak sorry jako...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí
1. průměru a počtu kotoučů
2. velikosti třecí plochy: plocha destiček X jejich počet
3. síle která na destičky působí: tlak brzdové kapaliny X plocha pístků
4. materíállu ze kterého je kotouč a destička vyrobena
Všechno jsou to proměnné s kterými se dá docela dost hýbat takže i jeden kotouč může brzdit stejně dobře jako dva, jen se bude víc opotřebovávat kotouč + destičky a při dlouhodobém brždění těžké mašiny se bude třeba i přehřívat.
E: já mám dva kotouče a dvanáct pístků v předu
Naposledy editováno 11.04.2019 10:42:07
1 reakcí na tento příspěvek Přední brzda nebrzdí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí
obr A. píst I. jde dolů . písty II. jdou nahoru pomaleji a na kratší vzdálenost a velkou silou ale na 4 destičky
obr B. píst I. jde dolů . píst II. jde nahoru, ale rychleji na delší vzdálenost a malou silou ale pouze na 2 destičky
Proto máš páčku tvrdou a nebrzdí to. Jednoduše to prostě rukou neumáčkneš tak jak by bylo potřeba.
Naposledy editováno 11.04.2019 12:44:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí
grooll píše: MartasUS> normálka downsizing, u levných motorek se o tohle stará už výrobce, u H-D je potřeba udělat pár úprav aby mašina nebyla tak skvělá na oplátku zase nemusí měnit dva páry destiček ale jen jeden, i když třeba třikrát častěji.
jj asi tak nějak. Proto moc nechápu tuto změnu k horšímu1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí
E: další, vedlejší problém je že jeden třmen s protiběžnými pístky ma jistě kratsí chod než dva plovoucí třmeny
Naposledy editováno 11.04.2019 13:24:02
Důvod, proč jsem brzdu předělávat je složitější... Mám designovou přestavbu staré motorky na bobber. V podstatě všechny provedené úpravy byly technicky a komfortně krokem zpět, oproti originálu - Springer vidlice, pevný rám atd.. Do spring vidlice by se asi 2 brzdiče nehodily, tak tam mám kotouč 1 s větším průměrem, než byly originální. Brzdič má 2 pistky, což vlastně byly i před tím, byť na 2 jednopistkovych brzdičich. Ale jak píšete o ploše, resp. objemu pistku, bude tam rozdíl...
Rozhodně tam nic původního vracet nebudu, ale budu postupovat dle výše uvedených rad a spočítám si objemy původního vedení a budu se snažit sehnat adekvátní brzdič.
Jinak obecně se dá vycházet z tohoto:
The "ideal rati"o of volume from the calipers to the master cylinder is around 27:1 or so.
30:1 - soft feel
27:1 - sweet spot for design
23:1 - firm feel
20:1 - wooden feel
Schválně, jakou tam máš pumpu a jaký brzdič, resp. jaký poměr aktuálně máš ?
2 reakcí na tento příspěvek Přední brzda nebrzdí
moc nerozumim tomu kratkemu chodu packy v dusledku mensiho prurezu hadice...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí
assassin píše: attim: ...
moc nerozumim tomu kratkemu chodu packy v dusledku mensiho prurezu hadice...
nejsem schopnej to vysvetlit... ale je to tak... overeno praxi... jinak bych to nepsal... taky to moc nechapu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední brzda nebrzdí
Větší průměr hadice způsobí při "nafouknutí" o stejný poměr průměru téměř kvadratickou závislost zvýšení průřezu hadice a tedy značný nárůst objemu hadice.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jakou Harley Davidson [1 ... 9, 10] Harley Davidson FLHS Electra Glide Sport, Harley Dav... | Mufiozo | 290 | 24.8.2023 v 14:17 -HAD- |
Baterie harley davidson Harley Davidson Sportster XL 1200T Super Low | Gonzales4978 | 9 | 4.2.2019 v 11:18 mahuzs |