Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
krAlik33 píše: panove, mala otazecka. Nemate nekdo doma volne na prodaj sruby do unasaca rozety na zadne kolo? Zesel by sa mi aspon jeden (popr. vic do zasoby)
Stala sa mi totiz taka vec, na kterej sem sa trosku smil na fcb u jedneho chlapika den predtym. Vcera sem sa vratil z STK a na rozete mi chybala jedna matka, resp. pulka srubu s matku.
Ono to vypada tak, ze sa matka povolila, kusek vytocila ven a jak zavadila o kyvku, tak to utrhlo ten srub.
Dej si tam pojistný matky a je po problému. Na začátku jsem řešil podobný problém.
Pár šroubů bych našel.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
@Dablicek200Mph - na teba sem zabudel, ty mas aj inzerat tady na dily. No, keby si nejaky srub nasel, popr. dva, tak bych zebral urcite!
ad poistne matky - ty tam su, ale z nejakeho mne neznameho duvodu (mozna vibracie) mam aj ty zvysne matky povolene a to hodne! Secky ty matky postne su, to ma na tem udivuje, holt asi to hodim na lepidlo. Aj tak budu zrovna menit retazovku aj s rozetu...
Ked tak mi pisni cenu, popr. sa dohodneme dal cez PM jesli teda mas na prodaj
Mimochodem, pomer dam 16-44, to sem aj na zahranicnych forach nasel jak najpouzivanejsi/najchvalenejsi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
prastil píše: Dík Milenek za info...v sani je KNko a ty ocelové priruby ke klapkam retezovka origo 16 a 41 vyfuky origo a chip teda taky origo.. a přijde mi že to jede od spodku lépe než Tuono 2004 S KNkem ladakem chipem a vzadu 44. Rozetou...no asi je to tak jak se tu už několikrát psalo každá V990 je co do výkonu originální...
ty priruby - velocity stacks - vypadaji, ze jsou delsi nez original = silnejsi spodek/stred. Pro vykon v nejvyssich otackach se davaji nizke... ale je to cista teorie, u V2 se tam s tim proudenim dejou vselijake veci a kdyz to zacnes merit, dost casto se nameri opak, nez by tam teoreticky byt melo
kazdopadne vypadaji dobre a asi to nebyl uplne levnej dil...
Naposledy editováno 15.04.2019 11:18:52
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: assassin> jo, taky jsem to chtěl napsat. Třeba RSV4 (ale jen Factory) už je měla variabilní... oproti obyč verzi šel vrch fakt poznat. Jinak tyhle vypadají gut, ale z hliníku bych je nechtěl
proc ne alu? kvuli teplu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: assassin> jo, taky jsem to chtěl napsat. Třeba RSV4 (ale jen Factory) už je měla variabilní... oproti obyč verzi šel vrch fakt poznat. Jinak tyhle vypadají gut, ale z hliníku bych je nechtěl
Hliník je ok, taky je mám...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: assassin> no kvůli teplu asi taky... ale hlavně kvůli váze
Si tam můžeš dát kelímky od jogurtu... Je to lehoučký a krásně opracovaný. Nádhernej kus do skládačky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
BlackSabbath píše: Si tam můžeš dát kelímky od jogurtu... Je to lehoučký a krásně opracovaný. Nádhernej kus do skládačky...
No on mysli spis ty karbonovy co tam dava amann a jini
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: No on mysli spis ty karbonovy co tam dava amann a jini
To je otázka, proč to udělali z hliníku a ne karbonu. Já sice teď taky začínám s tím karbonem, ale pořád se mně líbí víc krásně frézovanej díl, než karbon... Taková ta poctivá strojařina z toho září...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
BlackSabbath píše: To je otázka, proč to udělali z hliníku a ne karbonu. Já sice teď taky začínám s tím karbonem, ale pořád se mně líbí víc krásně frézovanej díl, než karbon... Taková ta poctivá strojařina z toho září...
na karbon musíš mít formu, a hádám že se buď musí uplácat rukama, což tady asi není úplně ono, nebo nějakým způsobem strojně opracovat. A to už je asi výhodnější dělat načisto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Stev píše: na karbon musíš mít formu, a hádám že se buď musí uplácat rukama, což tady asi není úplně ono, nebo nějakým způsobem strojně opracovat. A to už je asi výhodnější dělat načisto.
Oni si karbon nechávají dělat. To problém nebude. Spíše prostě čistě teoreticky, proč zvolili hliník.
prastil píše: Dík Milenek za info...v sani je KNko a ty ocelové priruby ke klapkam retezovka origo 16 a 41 vyfuky origo a chip teda taky origo.. a přijde mi že to jede od spodku lépe než Tuono 2004 S KNkem ladakem chipem a vzadu 44. Rozetou...no asi je to tak jak se tu už několikrát psalo každá V990 je co do výkonu originální...
no ono to moze byt aj tak, ze tam byli ladaky predtym atd.
btw. vim tu na SK o dvoch ludoch, co robia alebo robili take saci hrdla z karbonu. nevim teda, ci to este nejak resa alebo ne teraz.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
BlackSabbath píše: Oni si karbon nechávají dělat. To problém nebude. Spíše prostě čistě teoreticky, proč zvolili hliník.
Z karbonu je to drazsi - jen forma bude stat vic nez ten frezovanej dil + se to pak musi matlat ručně. Ten frezovanej dil vypadne z mašiny hotovej - a rozdíl 100gramu nebo kolik to muze delat uz vetsinu lidi tolik netrapi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
krAlik33 píše: btw. ked sme u teho sana, co si myslite o vymene tej sacej priruby na vstupe do boxu pod filtrem? Myslim to Y co privadza vzduch z veku cez ram? Videl a aj cital sem vcelku casto u ludi na forach, ze tam davaju tu prirubu z prvej Mille, ktora ma vacsi ty vstupy.
Neco za neco - u falca to sani bude postavené na silnější střední otacky - proto restrikce v sani - kdyz to sani predelas ala Mille tak nejspis z toho dostaneš naky kone navic ve spicce, ale dole to ztratí.
Ja mam upravenej airbox na TL - trosku ochotneji se to točí nad 9tis, kde serie uz je takova mdla - ale zas je to slabší vespod. Takze si vyber, jestli ti to takhle vyhovuje - pokud te laka vetsi vykon, tak je vzdy nejlevnější volba to prodat a koupit silnější moto
assassin píše: Neco za neco - u falca to sani bude postavené na silnější střední otacky - proto restrikce v sani - kdyz to sani predelas ala Mille tak nejspis z toho dostaneš naky kone navic ve spicce, ale dole to ztratí.
Ja mam upravenej airbox na TL - trosku ochotneji se to točí nad 9tis, kde serie uz je takova mdla - ale zas je to slabší vespod. Takze si vyber, jestli ti to takhle vyhovuje - pokud te laka vetsi vykon, tak je vzdy nejlevnější volba to prodat a koupit silnější moto
Jo no to mas recht. O vyssi vykon mi nejde, z teho veku sem uz tak trochu vyrostel. Resp na vyssi vykon bych pouzil okruhovku aj tak. Na ceste mi ide o spodek a stred. Takze to na tem tunakovi necham tak jak mam. Kvuli temu stredu ale skusim nejak spachat ty modifikovane zvody a k nim prislusny chip.
Dik za nazor!
Btw vite mi poradit? Par roku sem uz RSV nemjel a mam vcil chvilu tunaka. Zhodil sem zadne kolo vcera a ked sem ho daval spatky, od nekat vypadla tenucka podlozka. Vcil nevim ci byla pod maticu alebo nekde na oske pri strmeni alebo kde?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: Z karbonu je to drazsi - jen forma bude stat vic nez ten frezovanej dil + se to pak musi matlat ručně. Ten frezovanej dil vypadne z mašiny hotovej - a rozdíl 100gramu nebo kolik to muze delat uz vetsinu lidi tolik netrapi.
No ale cena pro zákazníka mně připadne, že karbonový (pro jiný motorky) jsou levnější...A to byly jen dvě!
Naposledy editováno 17.04.2019 08:42:36
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |