Stalo se mi nedávno při vysedání před zatáčkou že se mi motorka tak rozvlnila že jsem to skoro neustál. První 1/3 zatáčky se mašina houpala nahoru a dolů, postupně méně a méně až jsem mohl přidat plyn a rychle pryč. Nikdy se mi to nestalo a teď 2x hned o pár zatáček později znovu. Pak už jsem zvolnil a dál to nepokoušel. Měnil jsem pneu ale moc mi nesedí že by to mělo vliv.
Mám za to že na vině jsem já, zřejmě jsem na to šel moc z hurta s těžištěm na naháči hodně vysoko. Pomůže když více zalehnu (což je naked docela divný) k nádrži?
Nebo je to něčím jiným?
Diky za rady Jens
1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přenášení váhy
Spíš jsem si to nějak rozhodil sám ?
1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy
1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy
jo ještě banalita nemáš přešponovanej řetez ?
Naposledy editováno 27.04.2019 21:22:42
Třeba v ,,sedle,, kde jsou táhlé přehledné zatáčky, je dost času na dobrždení a vysednutí se mi to nikdy nestalo.
1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přenášení váhy
Jinak pohupováni moto je myšleno ne v ose tlumičů ale v náklonu. Já jdu těžištěm dolů mašinu nakloním do zatáčky a ona se jako má snahu rovnat. A tak jsem se sní pral až jsem jí přepral. Ale pocit z toho mám dost nap*ču. Tohle je fakt nepříjemný a nebezpečný. Takže to bude jak píšeš a jak si i já myslím, špatnou práci s váhou/těžištěm. Na tom naháči jsem dost vysoko a při brzdění se ještě napřímým a pak šup vysednout abych to stihl.
Ja osobne nevidim absolutne ziadny zmysel na vysadavanie v premavke. Vysadavam pri takej jazde, ktora do premavky nepatri, pretoze stavu cesty v premavke sa jednoducho doverovat neda do takej miery aby sa nasadilo tempo, kedy je potrebne vysadat. Uplne staci vyklonit hornu polovicu tela smerom do zakruty a k ziadnemu rozhodeniu motorky nedojde. A na nahaci posed nie je o nic vyssie ako na supersporte.
Na naháči na normální silnici.
Já vysedávám minimálně, přesto jezdím svižně i tak.
Honil jsem s borcem na podobném stroji.
V každé zatáčce vysedával jak kkt, motka se zavlnila.
Vlál na tom, já normálně vsedě v pohodě za ním.
Neboli zvaž, jestli není právě vysedávání zdrojem Tvých problémů.
Jde to dooost svižně i bez něj.
1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy
Beru si je k srdci. Uznávám že vysedání v běžném provozu je volovina. Ono i to kolínko je naprostá zbytečnost ale tak bavíme se ne
Tak tyhle pikovinky nechám na okruh kde se dá jet svižně a zrychlovat každým kolem.
Včera jsem byl v Mějte, nějaký kolínka padly a je to radost. Motorka držela krásné stopu na vše bylo dost času.
Tam to smysl má. Pokud by pilot seděl na stroji jak pecka nikdy nebude ta motorka fungovat.
Zkouším zkrátka co se na tý motorce dá všechno dělat. Dřív nebo později si pořídím cestovní BMW nastavím podvozek a ani se na tom nehnu
Pěknou sezónu přeju a bezpečné návraty
1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy
Tusim, ze jsi v ty zatacce nejel moc rychle. Snazit se prenaset vahu jeste v zatacce, kdy nejedes moc rychle, neni dobrej napad. Prdel a telo prenasej plynule spolecne s masinou, kdy zacne padat do zatacky. Zadny jeste pred brzdenim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přenášení váhy
Zrovna myšlenka, že nesmíš na motorce sedět bez pohybu, aby fungovala, je zase výplod někoho, kdo sleduje vlastní ekonomické cíle.
Jediné, co máš/měl bys dělat, je nebránit ji v pobyhu a být uvolněný. Není to o vysedání ani potřebě se za každou cenu pohybovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přenášení váhy
Krejza píše: Petta> Desítky a stovky nejlepších okruhářů světa asi neutší, že něco dělají špatně, co?
Jsem netusil, ze silnice je okruh.. Radim jemu, ne zavodnikum.. Myslis, ze vsichni vysedavaji pred brzdenim?
Petta píše: Jsem netusil, ze silnice je okruh.. Radim jemu, ne zavodnikum.. Myslis, ze vsichni vysedavaji pred brzdenim?
Proč to asi na okruhu dělají?
Že někdo přenáší tuhle techniku na silnici je imho blbost, ale kdo chce kam. Právě proto pak vzniká blud, že se vysedá až v zatáčce a je to tak správně, resp. dobře.
1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy
Ale nikdo nerekne, ze je to spatne nebo dobre. Kdyz jsem se bavil s Peskem, tak to nechaval na jezdcich, jak jim to prijde lepsi, jak jsou zvykly.
Co se tyce silnice je lepsi a bezpecnejsi brzdit jeste rovne, kdy bude mit vetsi stabilitu. Je zbytecny napodobovat motogp na silnici..
1 reakcí na tento příspěvek Přenášení váhy
Ideál je dělat co nejméně úkonů, aby na ně byl čas a soustředění. Když už musím dělat několik úkonů, tak je mnohem lepší nedělat je v jeden okamžik, pokud to není vysloveně nezbytné, ale raději si to rozdělit.
U vysedání tak bezpodmínečně nutná akce je zatočit motorku (změnit náklon). To ji v daném okamžiku destabilizuje, mění předchozí stav. Když k tomu v tom okamžiku ještě pohnu tělem, tím větší efekt to bude mít. Dá se to do určité míry naučit velmi dobře.
Pořád je ale možnost pohyb zadkem udělat ve chvíli, kdy to motorce vadí mnohem méně, tedy na rovince před brzděním. Při rychlé změně směru se zase zadek pohybuje v místě a době, kdy je motorka kolmo.
Tohle je vývoj několika desítek let a mnoha a mnoha zkušeností.
Proč to Lukáš nechal na jezdci?
1. Ví, že nikdy nebude tak rychlý, aby to mělo smysl přeučovat.
2. Stojí to strašnou energii od jezdce se to naučit. Na to nemá prostor ani chuť.
3. Jezdec kolikrát ani nechce takovou informaci slyšet.
A tak by se mohlo pokračovat dále, tohle bylo jen pár bodů, proč to třeba neřeší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přenášení váhy
Petta píše: ...Jsem netusil, ze silnice je okruh.. Radim jemu, ne zavodnikum.. Myslis, ze vsichni vysedavaji pred brzdenim?
.... Je zbytecny napodobovat motogp na silnici..
Presne ako pises, cesta nie je okruh. Preto je na ceste vysadavanie blbost. Zakladatel temy sa pytal, preco sa mu rozvlnila motorka, dostal odpovede, ze to je s najvacsou pravdepodobnostou sposobene rozhodenim motorky pri vysadavani, pretoze vysadnutim v momente zaciatku naklonu dojde takmer vzdy k rozhodeniu a o to skor u jazdca co sa to uci. Okrem toho cesty nie su v dokonalom stave oproti okruhu a kazda nerovnost len prispieva k vacsiemu rozhodeniu.
Petta píše: ...Co se tyce silnice je lepsi a bezpecnejsi brzdit jeste rovne, kdy bude mit vetsi stabilitu...
Pri spravnom vysadnuti na pol zadku a nie ako v pripade "kolienkarov" je motorka v minimalnom naklone vplyvom vysadnutie. Prakticky takmer ziadnom. Plati tiez, ze pneumatiky su schopne prenosu maximalnych moznych pozdlznych sil aj v pripade urciteho naklonu motorky.
Krejza píše: Je to psáno a je to sdělováno.
Ideál je dělat co nejméně úkonů, aby na ně byl čas a soustředění. Když už musím dělat několik úkonů, tak je mnohem lepší nedělat je v jeden okamžik, pokud to není vysloveně nezbytné, ale raději si to rozdělit.
U vysedání tak bezpodmínečně nutná akce je zatočit motorku (změnit náklon). To ji v daném okamžiku destabilizuje, mění předchozí stav. Když k tomu v tom okamžiku ještě pohnu tělem, tím větší efekt to bude mít. Dá se to do určité míry naučit velmi dobře.
Pořád je ale možnost pohyb zadkem udělat ve chvíli, kdy to motorce vadí mnohem méně, tedy na rovince před brzděním. Při rychlé změně směru se zase zadek pohybuje v místě a době, kdy je motorka kolmo.
Tohle je vývoj několika desítek let a mnoha a mnoha zkušeností.
Proč to Lukáš nechal na jezdci?
1. Ví, že nikdy nebude tak rychlý, aby to mělo smysl přeučovat.
2. Stojí to strašnou energii od jezdce se to naučit. Na to nemá prostor ani chuť.
3. Jezdec kolikrát ani nechce takovou informaci slyšet.
A tak by se mohlo pokračovat dále, tohle bylo jen pár bodů, proč to třeba neřeší.
Pokud to delas plynule, masinu to nerozhodi. Neni treba z toho viset jako opice. Kdyz zvednes zadek a zase si sednes, jak to obcas vidim, tak se nedivim, ze maji plne ruce prace.
Jaky duvody k tomu ma, to fakt nevim. Nikdo nema stejny styl a asi je pravda, ze predelavat to bude fuska a pokud je nekomu neco prirozeny, bude se trapit, kdyz to najednou bude delat jinak.. a vetsina lidi se stejne dostanou do bodu, kdy uz lepsi nebudou vcetne me..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oprava převodovky [1, 2] Kawasaki Z 1000 | CHOSE123 | 38 | 16.6.2024 v 09:33 FiZzeR |
Výměna oleje po roce Kawasaki Z 1000 | Boban37 | 30 | 29.1.2024 v 11:22 puffybodie |
Pozor neferovy prodejce Kawasaki Z 1000 | VladiZ | 14 | 1.12.2023 v 09:40 neznamyScooterD |
neutrál Kawasaki Z 1000 | marfajz | 14 | 23.4.2023 v 21:40 JobboSK |
Naked co jede pro 2m člověka [1 ... 14, 15] Yamaha FZ6 N, Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 Fazer, Yam... | KubaLC8 | 441 | 18.9.2022 v 13:23 maca44 |