Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
BlackSabbath píše: No ale cena pro zákazníka mně připadne, že karbonový (pro jiný motorky) jsou levnější...A to byly jen dvě!
jo je to slozitejsi, pokud se tech natrubku proda 2tis tak se ta forma rozpusti.... a cena jde dolu, ale otazka je jestli je pro takovej dil trh...
a taky jsou nektery ty natrubky jednodussi a jiny slozitejsi... treba to vykrojeni kterym se prolinaji do sebe... slozitejsi nez kdyz to budou jen jednoduche roury apod.
ja bych je vytiskl, tam ma cenu jen ten 3Dmodel v CADu
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Kralik - patří to mezi maticu a "kostku" napínáku řetězu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: Ty karbonové dělá třeba motomaxx.sk a jsou o dost dražší, proto je nabízejí zatím jen na pár nejrozšířenějších modelů (ZX10, CBR...). Váha třeba na 4V CBR je okolo 50g!!! Kdysi je testovali v TenKate a měly lepší průběh, než HRC... samo, že HRC jim to zakázalo použít
Kralik - patří to mezi maticu a "kostku" napínáku řetězu...
Kolik to u nich stojí? Nikde to nevidím. Jinak asi mají jen jednu verzi pro každou motorku, co se tak dívám. Tzn. nárůst jen v určitém spektru otáček.
Mileek píše: Ty karbonové dělá třeba motomaxx.sk a jsou o dost dražší, proto je nabízejí zatím jen na pár nejrozšířenějších modelů (ZX10, CBR...). Váha třeba na 4V CBR je okolo 50g!!! Kdysi je testovali v TenKate a měly lepší průběh, než HRC... samo, že HRC jim to zakázalo použít
Kralik - patří to mezi maticu a "kostku" napínáku řetězu...
Motomaxx sem prave myslel, popr. vim, ze Šinko racing take nejake robi/robil
diky, prave sem kukal mikrofis na partsdepot a tez mi to pripadalo jak podlozka pod maticku. diky za upresneni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: BlackSabbath> nárůst by měl být teoreticky všude... běžné hrdla jsou vždycky rovné a většinou kulaté, tyhle jsou zkosené a oválné. Ten úkos dá se říct simuluje variabilní sání... cenu už nevím. Tady je pdfko s grafama z brzdy.
To jsem právě viděl u nich na stránkách.
Nevite kdo to u vas v cz vyraba db killeri na miru? Nekde sem to cital ale nevim kde.
Btw dobijani jede pekne. Tesne po dojeti na volnobeh se svetlama podla pristrojovky 14.5-14.6v. Predtym ledva 13v za tych istych podminek.
Take stojan z blackbirda funguje skvele a motorka stoji fakt stabilne.
Btw popodarilo sa mi otevrit ecu a nasel sem tam tento chip. Taky isty mam este jeden keby nekdo chcel.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
bridgestone r11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
U mna ma ale zaujima toto, ze moj medzizvod je zahnuty tak ze mi ide tlmic skoro do znacky. Jasne my mame lopaty miesto spz ale aj tak. V porovnani co som videl u znameho tak jemu ide takmer rovno.
A to ten moj mam este drziakom vyfuku trochu napruzeny smerom von z motorky, inak by to bolo viac u znacky.
Mate to tiez tak nekdo?
Tento Arrow je sice hlucnejsi (ma aj Ecko, ale asi si don zezenu db killer), ale za to ta motorka s tym jede o poznani lepsi, takisto aj dira medzi 5-6t tam sice je, ale rozhodne ne tak markantna jak s predeslym vyfukem. Takze zatim spokojnost.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
btw. keby nekdo chcel, prodavam tento vyfuk na RSV/Tuono gen1
https://www.motorkar...no-1000-1430393.html
edit: este jedna otazka, co sa tyka modifikacie zvodu, mate nekdo nejake miry, kde a jaku trubku presne navarit? u prveho valca mi to tak kriticke nepripada, ale u teho zadneho to asi tak vysoko nemoze it, lebo je tam ram.
Kdo ste si to davali robit lokalne, jakej hrubky trubku ste pouzili a zhruba jak vysoko byla navarena na tem zvode z druheho valca? diky
Naposledy editováno 04.05.2019 14:40:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jen me celkem udivuje to zuzeni roury... to musi celkem dost seskrtit, ne?
O kolik je lehci? Co prubeh vykonu?
Navic to mam k tobe za rohem....
Naposledy editováno 04.05.2019 19:26:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Co sa tyka teho zuzena tak nevim jak moc neco ovplyvnuje. Pocitam totiz s tym, ze origo ma v sebe prepazky, ktere vytvaraju protitlak, a ten je aspon u tychto motoru a origo chipu urcite potrebny.
Kazdopadne na tychto RSV gen1 vyfuky s podobne zuzenym medzizvodem vidavam casto u ludi po celem svete. Aj v CZ co sa prodavaju na ne Vipre alebo co ich na RSV lude maju, su rovnake zuzena.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
To prooojeni mezisvodu bych pak taky resil..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
No na tu modifikaciu si tu snad nekoho najdu len by bylo fajn vedet, od tych co to maju, jaky je prmer trubek a jak vysoko to je na zvode z druheho valca.
Btw mam este jeden volny chip Arrow ME. Taky isty totiz uz mam v ecu
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Jinak predchvili mi Kralik33 dovezl vyfuk az domu a po tom ingotu mi to prijde jako papir. 7kg vs 3kg...
A jeste chip Arow k tomu, diky
Naposledy editováno 13.05.2019 19:23:34
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |