Rád bych se poučil od vás zkušenějších. Po 15 letech jsem se vrátil zpátky k motorkám. Dnes jsem jel v dešti a opět jako pos... Mám z toho velký respekt....Jak je to s jízdou v dešti do zatáček? Mám strach to naklopit,že to uklouzne.
Druhý dotaz jsou dilatační spáry v cestě vylité hladkým asfaltem nebo často i praskliny v cestě, které jdou takto opraveny (takové ty jakoby hady) Jak se motorka chová, když na to v náklonu v zatáčce najedu???
díky za zkušenosti
Ondra
1 reakcí na tento příspěvek Jízda v dešti a dilatační spáry
2 reakcí na tento příspěvek Jízda v dešti a dilatační spáry
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry
Hijena73 píše: Asfaltoví hadi jsou jak ledové pruhy, uklouzne a pak se chytí. Na mokru se dá v pohodě ale s rozumem, to frézování je masakr i na suchu
přesně tak, ale taky jsem se věčně bál to trošku pokládat v dešti a pakrát jsem si řekl, no co zkusit to musim a drželo to, až jsem tomu sám nevěřil ...ale i tak v dešti si nic netroufám a prostě jedu "auto" styl, protože si myslim že voda + prach a bordel na silnici může vytvořit kaši po které sjedu na prdel, a podélné značky (bílý čáry, šipky apod.) jsou taky jak led, poprvé mi vlastně stroj spadnul, když jsem já tenkrát první rok blbec normálně zabrdil na šipce a najendou tradá už to neudržim, achjo blinkr budu muset přilepit
Naposledy editováno 10.05.2019 23:40:58
A jedna rada, jak na vodě nebo když je v zatáčce štěrk, netrnout na motorce hrůzou, prostě to projet v klidu a uvolněně, podvozek motorky zvládne hodně, a mozek tu bariéru taky překoná.
Hlavně jezdit hlavou, a je to v pohodě.
1 reakcí na tento příspěvek Jízda v dešti a dilatační spáry
Ja osobne jezdim zatacky tak, ze vyklopim telo, nez ze bych klopil masinu (uplne to neumim dobre popsat). Na to vyhodu, ze je motorka vzprimenejsi a tudiz bezpecnejsi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry
dave-lister píše: V zatáčkách by mělo pomoci vyklánět se na opačnou stranu než motorka. Tím přitlačíš pneumatiky vic k vozovce, ale abys projel zatáčku musíš motorku víc položit než když se nakláníš do zatáčky. Za deště jede každý opatrně, to je normální.
to upe nechápu4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry
selkie>
Naposledy editováno 11.05.2019 08:31:01
co ma uz par krat vytrestalo bolo odbocovanie na prechodoch pre chodcov ked prsi, hrozne to smyka :-/ kolaje salin okay, tie su uzke ale toto je peklo
1 reakcí na tento příspěvek Jízda v dešti a dilatační spáry
Pokud začínáš a nejsi si jistý, posune to tvé limity kousek dál, získáš větší jistotu a budeš vědět co očekávat.
Když jsem začínal, zajel jsem si do Kolína, ale bude toho po republice hodně, myslím.
Nazdar
1 reakcí na tento příspěvek Jízda v dešti a dilatační spáry
Baldric píše: Jak uz tu lidi rekli, v desti opatrneji. Ale na druhou stranu, jakmile je po prvnich deseti minutach deste a to blaticko z prachu, hliny, vody a nedej boze oleje smyje dest pryc, tak uz je to vyrazne lepsi.
Ja osobne jezdim zatacky tak, ze vyklopim telo, nez ze bych klopil masinu (uplne to neumim dobre popsat). Na to vyhodu, ze je motorka vzprimenejsi a tudiz bezpecnejsi.
Podle kurzu BNM by se měl jezdec ne vyklonit, ale posunout v sedle/ze sedla dovnitř zatáčky (osa těla je rovnoběžná s motorkou). Tím dostane společné těžiště do zatáčky, což potřebuje pro zatočení, a zároveň udrží motorku co nejvíc rovně, protože tak dokáží pneumatiky nejlíp odvádět vodu. V tu chvíli už se nedá použít countersteering a jezdec zatáčí jako by motorku vedl vedle sebe (je to divnej pocit, netlačit do vnitřního řidítka, ale dá se na to zvyknout). Lámání motorky pod sebe je kontraproduktivní, protože při velkém náklonu motorky pneumatiky tak dobře neodvádí vodu a síly působící na pneumatiky se odvíjí od umístění společného těžiště, které je pro danou zatáčku a rychlost vždy stejné, tudíž na ně nemá vzájemná poloha jezdce a motorky vliv (určuje ho podíl mezi gravitačním a odstředivým zrychlením, které se počítá jako druhá mocnina rychlosti dělená poloměrem zatáčky).
A jak řešíte ty dilatační spáry či opravy prasklin v náklonu přímo v zatáčce, kde to nějaký dobrák od silnic takto spravil ... normálně to přejedete s tím, že guma se potom chytne nebo se snažíte vyhnout??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry
Krleš70 píše: Dle mého není od věci si najít nějakou zdokonalovací akci, kde si můžeš pod dozorem vyzkoušet, jak se tvoje motka při různých situacích chová - náklony, brzda v zatáčce, nebo na štěrku a podobně.
Pokud začínáš a nejsi si jistý, posune to tvé limity kousek dál, získáš větší jistotu a budeš vědět co očekávat.
Když jsem začínal, zajel jsem si do Kolína, ale bude toho po republice hodně, myslím.
Nazdar
A ten kurz je i na vode?
Jinak ja jdu di nemecka na ten kurz naklonu co tu byl i clanek tak uvidim jak mne to posune
Naposledy editováno 11.05.2019 23:18:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry
Borntobewild píše: U nás udělali nový defintivní povrch podélně zvlněný. Nevím, jestli zmetek, nebo úmysl. Při 70kmh to dělalo psí kusy. Jezdil jsem na tom jak posranej. A paxem zjistil, že přes 100kmh se po tom jede v pohodě
Měl bys dodat, že ti předek vůbec netlumí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry
dave-lister píše: V zatáčkách by mělo pomoci vyklánět se na opačnou stranu než motorka. Tím přitlačíš pneumatiky vic k vozovce, ale abys projel zatáčku musíš motorku víc položit než když se nakláníš do zatáčky. Za deště jede každý opatrně, to je normální.
Už jsem slyšel hodně kravovin, ale tohle rychle poskočilo na přední příčky
1 reakcí na tento příspěvek Jízda v dešti a dilatační spáry
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v dešti a dilatační spáry
Metric píše: šméčko> Sorry, že sa pýtam, ako pomôže vystrčená noha?
Vsak si ju nech pod motorkou, az zacnes hoblovat silnici Kdyz budes sikovnej muze te to zachranit i pred rozbitim hubyTéma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Stator Varadero 1000 rv 2000 Honda XL 1000V Varadero | Patton | 8 | 30.8.2024 v 14:05 Gahan37 |
Slovensko nebo Polsko 26-31/8 Honda XL 1000V Varadero | Epidem | 3 | 17.8.2024 v 20:31 Rubini |
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing | Rocco10000 | 38 | 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp |
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero | mkl33 | 6 | 15.3.2024 v 23:48 Fiko |
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero | kanar1970 | 8 | 7.3.2024 v 06:04 vilemx |