Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
Ferro69 píše: Já to dělal z nerezu konkrétně z 34.0x1.5 Wst.Nr. 1.4301, 2x koleno 90° a kus trubky. Jediný co tak si to chce oměřit jak moc se překrývá zadní spojení svodu aby se tam to koleno vešlo a taky jsem ho nedával úplně na střed abych se dostal i zezadu svářečkou.
edit: ještě doporučuju objednat těsnění mezi zadní válec a svod protože se mi to bez povolení nepovedlo sundat (ale možná že to nějak jde..)
Perfetkne, diky moc!
Btw take sem skusal dat ten snek dole, ale nechcelo to it, tak mam v plane zhodit ked tak predny zvod. Ale v jednej z aprilia skupin na fejsu mi par ludi co to uz delalo rikalo, ze proste skusit pouzit vacsi silu. Je pravda, ze mi chybal mozna 1-2 mm aby mi to vyskocilo
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
... funguje to ? TAK NA TO PROBOHA NESAHEJ ...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ozzy_ píše: Hele kluci a znate zlate pravidlo kazdeho technika ?
... funguje to ? TAK NA TO PROBOHA NESAHEJ ...
Kazdej technik zna, presto se v tom vsichni vrtaj
Dakarista: nerez k obyc oceli varit jde, docela dobre, problem je ze spoj rozdilnych materialu pak koroduje jeste vic nez kdyby to bylo komplet z obyc oceli...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Sonicek píše: assassin> na svařování takových spojů se používá přechodový drát. Je to asi nejlepší varianta, a pokud máš jen nerez nebo černy, tak svařuj černým...ten nemá takovou tendenci k praknutí jako nerez.. Ale na TIGa je přechod.drát běžně k dispozici
Dik za info - clovek se porad uci, svarovani neni moje hobby
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ozzy_ píše: Hele kluci a znate zlate pravidlo kazdeho technika ?
... funguje to ? TAK NA TO PROBOHA NESAHEJ ...
jo to pozname, bracha to rikava dost casto, ale, ked mna to proste obcas bavi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
krAlik33 píše: jo to pozname, bracha to rikava dost casto, ale, ked mna to proste obcas bavi
Pak se jeste rika ze "kazdy sveho stesti strujcem" Kdykoli vidim bouchlej motor na dromu, tak se ptam jestli to byla serie. A nebudes mi to verit, NIKDY NEBYLA
Ozzy_ píše: Pak se jeste rika ze "kazdy sveho stesti strujcem" Kdykoli vidim bouchlej motor na dromu, tak se ptam jestli to byla serie. A nebudes mi to verit, NIKDY NEBYLA
Jo to mas recht. Ja sem na dromoch jazdival vzdy len se seriu, max vyfuk a filter.
Kazdopadne tady toto co teraz resime v podstate neni nic ineho. Su to overene upravy ludma, ktery to vyrabaju a prodavaju roky(zvody). V podstate to neni vykonova uprava, len uprava krivek. Inac bezne sa k tymto upravenym zvodom prodavaju chipy s upravenyma mapama.
Ja sa do velkych uprav pustat nebudu, lebo ked sem cital ty spotreby jake potom maju, tak o to nemam zajem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ferro69 píše: Já to dělal z nerezu konkrétně z 34.0x1.5 Wst.Nr. 1.4301, 2x koleno 90° a kus trubky. Jediný co tak si to chce oměřit jak moc se překrývá zadní spojení svodu aby se tam to koleno vešlo a taky jsem ho nedával úplně na střed abych se dostal i zezadu svářečkou.
edit: ještě doporučuju objednat těsnění mezi zadní válec a svod protože se mi to bez povolení nepovedlo sundat (ale možná že to nějak jde..)
Nejsou ty propojky zbytecne velkeho prumeru???
Ted jsem se dival v praci a nejake nerez trubky tady mame, ale to jsou spis trubicky... musim zjistit nejvetsi prumer....
A nedava se nekdy jen jedna propojka???
Oioi - podla mna ten prumer je ok, mozno by mohel byt o par mm mensi, ked to porovnavam s gabrovyma zvodama. Ale, ked kukam aj na ine diskusie, tak tam maju chalani aj vacsi priemery - 38mm.
Jeden tam take pise, ze skusal 1,25 palcovy priemer a 1,5 palcovy, ale ze tam nebol zadny vykonovy rozdil, ze by teda odporucil 1,25 palca.
Ale, keby sa ti podarilo najit u vas v robote neco zajimave, tak daj vedet, ja idu dnes mrknut do jedneho obchodu na nasej strane rieky Moravy
Inac, keby to nekoho zajimalo, a vi po anglicky, alebo by chcel videt aspon par fotek a grafu od Gabra, tak tu je diskusia:
https://www.apriliaf...o-s-IGen-Tuning-Kit-(collector-mod-airkit)-almost-ready
A tu je diskusia od ineho, co robil ten vacsi priemer prechodovych trubek:
https://www.apriliaf...ctor-pipe-mod/page20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
No musim se optat co tu mame, ale takove velke pochybuju.... vidim to tak max kolem 15mm..
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Inak tato modifikacia standardnych svodu vypada zajimavo.
Myslim, ze minimalne u tej prvej vetvy bych isel do teho.
Jo a rozmery tej dlhsi vetvy su: 2x70mm pre ty ohyby a 55mm pro tu rovnu cast - dokopy 195mm
Priemer 35mm
Jo btw. tu je jedna z reakcii jedneho z tych, co si modifikaciu spravili v podstate samodomo...
"But FUC* OH DEAR!!
This mod WORKS!!! YEEEEEHAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Naposledy editováno 24.05.2019 14:15:05
Edit: btw neskusali ste nekdo gen2 ohlinstlmic ridena na gen1? Lebo na gen2 pasaju tlmice z kawy zx10r gen2-3. Ked sa divam na ty rozmery a uchyteni, tak si myslim, ze by mohel pasovat aj na gen1
Naposledy editováno 25.05.2019 12:45:28
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Kdyz pominu, ze mi to prijde hrozne nestabilni a nechapu jak to bude samo o sobe stat...
Tak mam problem s velikosti toho cepu. Dal mi k tomu pet velikosti, ale i ten nejvetsi mi tam kvedla jak ve stare kurve.... co s tim?
Vysoustruzit si veliky, presne na tu diru nebo to jen nejak cele obalit gumou a zvednout to i tak???
Naposledy editováno 26.05.2019 20:58:40
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Ok tak to v praci vyrobim... dira ma 27mm a nejvetsi cep jen 18
Ale stejne to pak sjede po tom cepu na stojan, protoze
druhy prumer toho cepu je furt maly... jedine udelat jeste jedno osazeni....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Co ta folie na nadrzi, otestovane? Me by mel ten balik uz dojit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
nene, este sem to tam nelepil, chcu si dat najprv vytlacit take napisy Aprilia a nalepit to na nadrz prave v tem miste, v tem styli jak je na fotke. Ty protisklzove nalepky su priehladne, takze teoreticky kebych to nalepil na ten napis, mohlo by to byt ok. chcu to aspon vyskusat.
edit: fotky
Naposledy editováno 27.05.2019 09:02:12
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
To tam ma vlastovky? Zajimave.... Jen ted nevim jestli jdou ty seriove klemy oddelat?? Asi ne, kdyz je tam ma....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |