Měnily byste olej podle českého manuálu po 3000 km, nebo po 6000 km? Nebo zvolit nějakej kompromis? Myslíte si, že do anglicky mluvících zemí se dováží nějaká kvalitnější verze motorky, nebo se jen českej importér snaží co nejvíc minimalizovat rizika?
Naposledy editováno 31.05.2019 08:00:45
Naposledy editováno 31.05.2019 08:54:36
1 reakcí na tento příspěvek Rozdílné servisní intervaly
Jo, informace se různí, já mám třeba v servisní knížce předtištěné kolonky 6.000 km a v manuálu je 10.000 km ( abych byl přesný, v manuálu je 6.000 Miles or 10.000 Kms ) takže zřejmě tisková chyba. Ale jelikož jezdím +/-6tk za rok, tak se tím netrápím
1 reakcí na tento příspěvek Rozdílné servisní intervaly
1 reakcí na tento příspěvek Rozdílné servisní intervaly
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdílné servisní intervaly
A kdo ti jako u moto třeba s 15 000Km dokáže, že si měnil za tu dobu olej 2x nebo 3x? To nelze technicky dokázat ani vyvrátit
Není třeba dělat servis u dealera, aby to mělo vliv na záruku.
Naposledy editováno 31.05.2019 15:55:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdílné servisní intervaly
Spazik píše: Komorerth>
A kdo ti jako u moto třeba s 15 000Km dokáže, že si měnil za tu dobu olej 2x nebo 3x? To nelze technicky dokázat ani vyvrátit
Není třeba dělat servis u dealera, aby to mělo vliv na záruku.
Driv byly servisni knizky papirovy a bylo nutny razitko ze servisnich prohlidek, jinak zadna zaruka. Dneska to bude asi jako u aut a bude knizka elektronicka. Nicmene bez autorizovaneho servisu v predepsanych intervalech bude u vetsiny motorek po zaruce..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdílné servisní intervaly
DrDNA01 píše: Driv byly servisni knizky papirovy a bylo nutny razitko ze servisnich prohlidek, jinak zadna zaruka. Dneska to bude asi jako u aut a bude knizka elektronicka. Nicmene bez autorizovaneho servisu v predepsanych intervalech bude u vetsiny motorek po zaruce..
Dealer může říkat co chce, ale ze zákona prodejce/dealer nemůže zákonnou záruku podmiňovat servisem u něj.
Servis může být prováděn jakýmkoli kompetetním servisem (dle doporučení výrobce a za použití výrobcem předepsaných dílů, náplní...).
Teoreticky si to můžeš dělat i sám doma v garáži, pokud pak v případě sporu doložíš (např. fakturami za díly, olej atp.), že byl servis dělán dle pokynů výrobce. A dealer neprokáže, že reklamovaná vada byla způsobena neodborným/zanedbaným servisem.
Naposledy editováno 03.06.2019 11:01:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdílné servisní intervaly
V intervalech oleje jsou zmatky-chyby u většiny výrobců. Třeba cbf250, v brazilskym manuálu 3tkm (asi nemaj kvalitní oleje) v evropskym 12tkm (sice má oilchladič a oilfitr, ale na časté městské použití malého motoru bude 6tkm zdravějších). Nebo yamaha v eu: ybr125 je bez chladičů a filtru a píšou 6tkm, yzf-r125 je má, ale píšou 3tkm!(viděl bych to opačně).
V záruce se drž příručky a pak si najdi kompromis dle použití.
bledemon píše: Spazik> bloková vyjímka (jakýkoliv servis) neplatí pro motorky (ty chtějí v záruce autorizák, doufám, že i zahraniční)
.
Není pravda, bloková vyjímka EU na motorky sice neplatí, ale pro každé zboží bez výjimek platí zákonná 2-letá záruka, kterou nelze podmiňovat ničím, tedy ani servisem v dealera.
Např. v USA nebo v UK to co vím platí taky. Protože to odporuje podmínkám rovné hospodářské soutěže.
https://www.dtest.cz...-ke-ztrate-zaruky/34
Tady to rozepsal uživatel Poggy:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=141509
Tak jsem konečně po týdnu dostal od prodejce TP a manuály. Je to ten faceliftovej model 302S. Jsu z toho ale zmatenej ještě víc, protože v tom originálním multijazyčným co jsem dostal píšou po 3000km, ale v tom českým, který je k tomu taky dodanej píšou po 6000km, viz. foto. Takže mám dva manuály přímo od prodejce, který si odporujou, a jak jsem zjistil, tak ne jen v této jediné věci
Asi se budu řídit tím českým, protože měnit olej po 3000km se mi nechce, a kdyžtak se vymluvím, že anglicky neumím
Naposledy editováno 08.06.2019 10:34:23
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Benelli BN302s model olejového filtru [1, 2] Benelli BN 302 | ihnaja | 45 | 9.4.2023 v 23:12 radi5 |
oxford USB 2,1 adaptér-zkušeností s... Yamaha FZ1 Fazer, Benelli BN 302 | ihnaja | 6 | 26.3.2023 v 20:55 Kanada21 |
Zkrácení brzdové hadice - jak na to Benelli BN 600, Benelli BN 600 GT, Benelli BN 302, B... | ihnaja | 19 | 3.3.2023 v 23:23 Julip2 |
Zadní brzda nebrzdí ani po výměně p... [1, 2, 3] Honda CB 1000F, Benelli BN 302 | ihnaja | 86 | 7.9.2022 v 16:10 33.petr |
Koukám po moto Malorážce [1, 2, 3] Suzuki Inazuma 250, Benelli BN 302, BMW G 310 R, Ben... | jira123 | 72 | 27.7.2022 v 17:48 Matess727x |