AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Navíc pokud ta borovice byla několikrát opravovaná na svršku, je na skeletu takřka mrtvá už teď a to je nebezpečný problém, nikoli kosmetický kvetenec na blatníku nebo díra ve dveřích.
Mám s opravami karoserií na staré werky bohaté zkušenosti a víc jak jednu generálku kastle nemá cenu dělat, protože když poprvý shnije obálka, je skelet ještě OK, když shije podruhý, je skelet na hranici životnosti a je na čase werk zahodit, jelikož z dalším provozem skelet hnije dál a stává se werglem nebezpečným... A š742 prvních serií
uměly shnít beznadějně na skelet i s původní obálkou... Ono až na to za technické zaškubají na deskách a zače se z toho sypat červotoč kovomorka, tak bude se škondůrem ámen.
To že blatníky a prahy vydržely dvě tři zimy není materiálem. Je jedině a pouze odbytou povrchovou úpravou. Nahovno to ošetřili. Že je plech slabší, možná je, ale pokud je kastle opravená precizně a pořádně ošetřená, vydrží bez jakéhokoli dalšího zásahu 10 let než se o ní začne pokoušet kovomorka znova...
Milane ten tvůj mechanik to zkrátka dělá blbě, nepečlivě, nepoctivě, odbytě. Navrch huj a vespod pojď ma jebať... Jinak bys nemusel opravovat karoserii co pár let...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše:
Milane ten tvůj mechanik to zkrátka dělá blbě, nepečlivě, nepoctivě, odbytě. Navrch huj a vespod pojď ma jebať... Jinak bys nemusel opravovat karoserii co pár let...
Mám na to stejný názor. Kdyby např. použil bezoplach odrezovač, pak rozmíchal epoxidový základ a pěkně tlustou vrstvu nanesl štětcem, tak i kdyby se s tím nesral a dal tomu těch 20 minut práce navíc, tak to musí držet 7-8 let, než se to kdyžtak obrousí a znovu odrezovač, základ....
kuba350 píše: Wenca24> Co pojedete za trasu po Ukrajině?
Jeste netusim asi se jenom budem toulat v zakarpati...letos poprve to berem jako dovolenou bez nejakych cilu, takze je to jedno ted jsme v Namestovu, narazili jsme tady v campu po haluzi na vete-sraz, tak jsme ty nase slecny zaparkovali o camp vedle radsi Zitra je tu nejakej festak tak se muze snadno stat, ze nas to tady vcucne
PetrL3 píše: Mám na to stejný názor. Kdyby např. použil bezoplach odrezovač, pak rozmíchal epoxidový základ a pěkně tlustou vrstvu nanesl štětcem, tak i kdyby se s tím nesral a dal tomu těch 20 minut práce navíc, tak to musí držet 7-8 let, než se to kdyžtak obrousí a znovu odrezovač, základ....
I kdyby se na odrezovač vysral, ale aspoň to pořádně nazákladoval a pak dutiny prolil přiředeným rezistinem (aby byl vzlínavější) tak to prostě vydrží... Sice ne navěky, ale dosti dlouho (+-10let...)
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
V poledne mě zavolal kamoš že jeho brácha jede závody v Trenčíně tak jsem ještě s Honzou s kterým se potkáváme na MotoRoute vyrazily fandit. Vyšlo to brácha vyhrál první jízdu. Zítra pokračování 2. jízda. Borec s monoblokem porazil čtyřválce.
Cestou zpět ale telefonát od Miry s kterým taky jezdím na M.R. sraz telefonát že leží v nemocnici na úrazovce proto že ho sundal blbeček s fábíí který vyjel z odpočívadla ani se nepodíval a vjel mu přímo pod 14dní novou ducatku. Nekomentuju.
Bohužel Mira je čerstvě v důchodu a sám vím jak se někter věci z mojí bouračky ve 24 letech projevují ještě dnes a to byly jen vykloubené prsty atp.
Do Kolína nebo Nymburka dofrčím při jiné příležitosti. Tentokrát to nevyšlo bohužel. Net zprovoznil až po16h.
Dnes jsem na Adeniu ujel kolem 300 km, až na to horko a dvě uzavírky na dálnici u Brna vše ok, mám spolucestujícího na srpnovou motodovolenou do Skandinávie, domluvili jsme se vcelku rychle. Odpoledne jsem dostříkal dveře u 120, a ještě pořádně nezaschlé - už jsem musel na louku a vozit za ní jako vždy domů seno. Při poslední fůře začalo pršet, tedy spíš průtrž, ale seno je doma. A je ho proti loňsku dost.
Neúčast v Kolíně trochu mrzí, ale nelze být všude.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Asi drahé, i když při dnešních cenách .... .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Martin ED250_ tím to nezachrání. Kdysž jsou podběhy dobře napajcované nemá to význam a může to uškodit, protože se pod tím drží bordel ve spojení prahu a blatníku...
Navíc pokud ta borovice byla několikrát opravovaná na svršku, je na skeletu takřka mrtvá už teď a to je nebezpečný problém, nikoli kosmetický kvetenec na blatníku nebo díra ve dveřích.
Mám s opravami karoserií na staré werky bohaté zkušenosti a víc jak jednu generálku kastle nemá cenu dělat, protože když poprvý shnije obálka, je skelet ještě OK, když shije podruhý, je skelet na hranici životnosti a je na čase werk zahodit, jelikož z dalším provozem skelet hnije dál a stává se werglem nebezpečným... A š742 prvních serií
uměly shnít beznadějně na skelet i s původní obálkou... Ono až na to za technické zaškubají na deskách a zače se z toho sypat červotoč kovomorka, tak bude se škondůrem ámen.
To že blatníky a prahy vydržely dvě tři zimy není materiálem. Je jedině a pouze odbytou povrchovou úpravou. Nahovno to ošetřili. Že je plech slabší, možná je, ale pokud je kastle opravená precizně a pořádně ošetřená, vydrží bez jakéhokoli dalšího zásahu 10 let než se o ní začne pokoušet kovomorka znova...
Milane ten tvůj mechanik to zkrátka dělá blbě, nepečlivě, nepoctivě, odbytě. Navrch huj a vespod pojď ma jebať... Jinak bys nemusel opravovat karoserii co pár let...
Bordel se pod ním nedrží, mám z 5mm silné gumy udělané podložky u šroubů a tak je mezi karosérií a podběhem v kritických místech škvíra odkud se jemné bahýnko vyplavuje a netvoří se tak vlhké hnijící kapsy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
To bych raději koupil nějakou novou Jawku vyráběnou jinde.
Za takovou cenu člověk pořídí dneska třeba Yamahu XJ 9oo. A s tou už se dá projet půl světa.
Naposledy editováno 16.06.2019 09:39:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ondrero píše: To bude určitě voňavka s 30tis na tacho za 100tis peněz
Je zdravé na kastli, má plynovou nádrž ještě na 5 let, podvozek po repasi a čerstvou technickou... Najeto má necelých 300kkm, dám ho za bůra kvůli ekodani.
MartinED250 píše: Bordel se pod ním nedrží, mám z 5mm silné gumy udělané podložky u šroubů a tak je mezi karosérií a podběhem v kritických místech škvíra odkud se jemné bahýnko vyplavuje a netvoří se tak vlhké hnijící kapsy.
Njn,a le to je poměrně paranoidní přístup - z fabriky nebo v servisu to tam naperou v lepším případě plastovým kleštinovým drukem, v horším nějakým vrutem... a mezera žádná... Já když to demontoval a montoval na kolíňátku, tak jsem si dával pozor a dělal to pečlivě, s novými čurapanty abych nový nástřik proti korozi nepoškodil. ale ve fabrice která vychrlí co dve minuty auto se s tím srát nikdo nebude... V servise na cizím taky ne...
Mám ale pocit, že levněji už nebude, kamarád před pár lety prodal tutéž, ve skvělém stavu, za asi 18 tisíc a koupil si Suzuki Savage. Dnes jeho Savage má hodnotu pár korun a 350 stoupá cenově výš...
Zrovna včera , když jsem vozil sena, se zastavil známý se svojí 110 R. Nemá ji perfektní, jezdí s ní, přesto říkal, že když někam přijede, dostává nabídky k prodeji. Sám ji koupil za 11 tisíc, kolik by za ni dostal ted', ani nepíšu. Však i za tu moji obyčejnou, běžně provozovanou 120 , už 40 let starou mi vloni kdosi nabízel neuvěřitelných 40...Všichni víme, o co jde. Bublina...
Pokud tu 350 někdo koupí, bude ji pár let mít, tak finančně neztratí nic.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | Včera v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |