Pneumatiky mam foukat 2,5 a 2,9. To je asi celkem standard.
Maji se foukat za studena. To je asi taky standard.
A ted muj dotaz sni kolik stupnu je za studena.
V garazi mam 23 nafoukam 2,5 a 2,9 .
Vyjedu ven a necham chvili stat pri teplote 30 a jsem na 2,7 a 3,1.
Sednu na motorku a jedu par km a tlak je 2,8-2,9 a 3,2-3,3.
Zajedu na okruh 2,9-3,0 a 3,6.
Jeste nemam odsledovane ve dvou s kuframa po dalnici pri 40 stupnich...
A jeste v zavislosti na nadmorske vysce...
Ale i tak my pride, ze tlak o 0,7 baru vyssi je dost...
Mam kontrolovat tlak v pneu po ohrati na venkovni teplotu?
Co kdyz jsem rano v horach je tam pod 10 stupnu a odpoledne pri mori 35 stupnu?
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
JiriK84 píše: Doporučený tlak je udáván na jízdou neohřáté pneumatice za okolní teploty cca 20°. Tlak se upravuje až ve výrazných rozdílech venkovních teplot ve stínu buď 40° a víš nebo 0° a méně. Pozor na to že vlivem nízkého tlaku se pneumatika daleko víc a rychleji zahřívá a je to daleko nebezpečnější než pneumatika nafoukaná o cca 10% více.
Prave ze tento problem jsem mel a dost to odnesla guma a ted patram, proc tam byl nizsi tlak.
Asi neni uplne idealne ve vedru i kdyz po kratke jizde na pumpu upravovat tlak v pneu...
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
Komorerth píše: to mu radsej nehovorte, ze tlakomer ktory pouziva ukazuje bludy ;) pretoze popri teplote, vlkhosti a nadmorskej vyske je to dalsi aspekt ktory mu kazi meranie :) ps ja kontrolujem nejakym 80 korunovym, ma asi 10 rokov. pred jazdou, zvycajne raz za mesiac. a zijem ;)
Hmmm, jses frajer tady te je skoda... Tak se prosim ani nezastavuj a pokracuj...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
Prave jsem si take poridil TPMS protoze my motorka uz dva krat sezrala gumu na dalnici pri presune (ve dvou a kufry) a hned jak jsem to zjistil jsem to kontroloval a tlak se my zdal nizky ...
A vypada to, ze guma tlak drzi, jestli teda si neodfoukne nekdy nekde nebo nekdo, tak delam chybu ja...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
Všichni tu strašně laborujete nad tím jak foukáte "TO" "Ty gumy" ale nikdo se nepozastavil nad tim, že jaké gumy a od jakého výrobce a určené na jaký povrch a na jakém stroji a jakou jízdu hraje tu největší roli a že výrobci asi jaksi počítali s tím, že všude není laboratorních 20 stupňů....a boom všechny teorie umřou, když se dozvíte, že výrobce pneu na to má vlastní tabulky a ono jaksi jedna guma má psáno 1,8, druhá 2,5 a třetí 2,9 a na okruhový gumy se uvadí i tlak i pro zahřáté gumy...
A abych nebyl jen za pána co rád štve lidi, tak 2,5 2,5 (Do 90kg a i při vysokých rychlostech) jak udává manuál pro diabla na starou R1 a nějak mi to prostě jede, a maže a drží v zatáčkách ať už jezdím v 7 ráno a nebo ve 3 odpoledne ...asi temná magie ...
PS: Hrozně by mě zajímalo, co člověka vede k tomu že za den osmkrát během jízdy zastaví a vytáhne tlakoměr ...budiž u lidí co mají naložený 500kg+ koráb ...ale u obyčejného smrtelníka ?
Naposledy editováno 25.06.2019 02:11:41
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
Vedlo mne k tomu to, ze jsem si znicim dva krat zadni pneu.
Neni potreba merit x krat denne, staci se zamyslet a zmerit ruzne teploty a zatiseni....
Nikdy jsem netusil, ze rozdil v tlaku muze byt 1 bar za extremnejsich podminek.
Jezdim na bandasce celkova hmotnost se blisi k 500kg.
A omlouvam se, ze tady zasiram forum jinak naprosto konstruktivne a absolutne bez balastu....
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
Tlak na zahřáté pneumatice bych řešil akorát tak na okruhu.
Do provozu určitě stačí nafoukat tlak dle doporučení výrobce při nezahřáté pneumatice a dál neřešit.
A je mozne, ze jsem preventivne kontroloval tlak a ten tam byl z nejakeho duvodu (k tomu jsem se tady chtel dopatrat) vetsi tak jsem upustil a tym jsem to po....
Nikdy mne nenapadlo, ze v zatizene gume muze byt klido o 1bar vic, nez za studena...
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
Neni možné aby ti jen tak ušel tlak
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
1 reakcí na tento příspěvek Tlak v pneumatikach pri ruznych teplotach
Ono, jestli to spíš neuchází právě proto že tu gumu přetěžuješ, sice tvrdíš za výrobce je v toleranci ...ale čistě z mého hlediska ..na zadku mám 365kg, když za to vezmu, přední kolo je na zemi a nebo trošku nad zemí tak mejch celejch 280kg (já + stroj) de vlastně pod určitým uhlem na prdel ...a když si tu psal že nalozenej más klidně o půl tuny a všechno to je předpokládám na zadku v baglech+ spolujezdec ...tak by mi to přetěžování nebo zatížení u maximální hranice nepřišlo nereálný jestli tohle praktikujes na gumach pro sportovní silnici ...a stejne tak i na předek při brzdění (to jestli to vzdal ventilek a nebo to jde od ráfku těžko při zatížení zjišťovat) ...no a podhuštěná guma se přehřeje a jde dopr. už je asi jasný
Naposledy editováno 25.06.2019 15:23:03
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki Bandit 1250 čerpadlo Suzuki GSF 1250 Bandit | Pepansuzuki | 2 | 9.9.2024 v 15:06 Pepansuzuki |
Suzuki Bandit 1250 hlučné ABS Suzuki GSF 1250 Bandit | Pepansuzuki | 7 | 30.8.2024 v 21:53 Pepansuzuki |
Výběr motorky Suzuki DL 650 V-Strom, Suzuki GSF 650 Bandit, Suzuki... | F1lkoo | 24 | 19.6.2024 v 12:29 Koudy01 |
manual Suzuki GSF 1250S Bandit, Suzuki GSF 1250 Bandit | kazos43 | 3 | 17.6.2024 v 19:59 Vilin |
Reakce plynu Suzuki Bandit 1250 Suzuki GSF 1250 Bandit | V.e.n.c.a__zr7s | 5 | 14.1.2024 v 08:36 Krautkopf |