2 reakcí na tento příspěvek Virágo - seřizení karburátorů
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
Nekde se tu ty karbce v rozkladu jeste valej. Ale nevim zda se do nich chci jeste vrtat a zjistovat xo je pod zaslepkou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
Yz-250 píše: Zdravím je to sice staré vlákno ale třeba někdo odpoví.Mám Virago 1000 US verze 1985 koupil jsem ho nedávno a jel na něm zatím 4x.Mám to moc bohaté i podle čuchu a svíčka je černá.Takže jsem si dneska řekl že skusím směs seřídit .Bohužel sem asi debil nepodařilo se mi ty šroubky najít .Je to karbec Hitachi .Mohl by mi někdo říct kde jsou?
Jsou zespodu na straně k válcům. Schematický rozkres - je to "pilot screw":
Šipkou je označený kanál, ve kterém se má šroub bohatosti nacházet:
A tady je vidět, jak se to seřizuje:
Ale seřizuje se tím jen směs volnoběhu, která ovlivňuje i přechodovou oblast při částečném otevření plynu. A tohle se samo od sebe nerozhodí, většinou je chyba jinde - ucpou se různé vzduchové kanálky, přestanou těsnit membrány a nezvedají se šoupátka jak by měla, nebo se vadou plováků nebo uzavíracích ventilů zvýší hladina v plovákovkách. Takže by to chtělo asi vzít ty kraburátory zgruntu - vymontovat, vyčistit a všechno zkontrolovat a nastavit. Nebo je vyměnit za spolehlivější Mikuni
1 reakcí na tento příspěvek Virágo - seřizení karburátorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
A jak píše rancher, tohle dokážou dělat netěsnící nebo potrhané membrány. Podtlakem se pak nezvedají jak by měly a čím víc jsou otevřené klapky, tím bohatší je směs, protože vzduchový kanál je nedostatečně otevřený.
Pokud to ujede do rezervy jen 160 mil, tak to žere opravdu hodně - něco mezi sedmi a osmi litry na sto km. A tím pádem to měl rozhašené už předchozí majitel. Fakt bych doporučil ty karburátory vymontovat, rozebrat a kompletně zrepasovat a seřídit, nebo sehnat jiné. Hrábnutí do volnoběžné směsi to nevyřeší.
1 reakcí na tento příspěvek Virágo - seřizení karburátorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
Karburátory Mikuni mají označení BST40.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
A když už to bude dole, sundej i levou bublinu (vyšroubuj spodní šroub, vyhákni chromovaný dekl a zevnitř vyšroubuj dva upevňovací šrouby) a pak sundej ta gumová kolena, která jdou z rámu do sání karburátorů. Pak nastartuj, protúruj to a sleduj, jestli se šoupátka kmitavě zvedají a jestli chodí zhruba stejně. Pokud se některému nebo oběma nebude chtít. máš popraskané membrány nebo netěsní jejich víčka. Případně šoupátka zvedni prstem a nechej padnout - mělo by to jít tlumeně a vzduch "dýchat", nesmí padnout rychle. Jinak je to taky známka netěsnosti. A pokud to nebude chodit jak má, demontáž karburátorů z motorky tě nemine.
1 reakcí na tento příspěvek Virágo - seřizení karburátorů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
Zalepení barvou by nějakou dobu fungovat mohlo, než to zase povolí. Ale asi by to chtělo znovu seřídit hladiny skleničkovou metodou, protože barvou se změnila hmotnost a tím i hustota plováků a budou zavírat jinak.
Když už máš plováky venku, zkontroluj pogumované hroty jehel uzavíracích ventilů. Nesmí na nich být viditelný kruhový otlak, jinak zavírají nebo nezavírají jak se jim zachce a jak zrovna dosednou.
Tři otáčky jsou dost, ale taky záleží, jestli jsou výfuky originál nebo upravené a jak dobře výfukový systém těsní. Je lepší mít směs volnoběhu lehce bohatší, protože to pak má méně tendenci střílet do výfuku při zaklapnutí plynu. A platí, že čím víc jsou šrouby povolené, tím víc jde do volnoběhu benzínu.
A po seskládání tě bude čekat pěkný opruz se seřizováním. Jednak bys měl znovu udělat sycnhronizaci pomocí podtlaků a jednak nastavit volnoběžné otáčky - což u Hitachi systému se dvěma samostatnými dorazy klapek je strašné řešení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Virágo - seřizení karburátorů
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyběhaná vačka prvního válce Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago | Frantomas | 3 | 23.8.2024 v 17:02 Krautkopf |
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Seřizování ventilů u dvouválcem do ... [1, 2] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago | badyXV | 34 | 16.6.2023 v 23:49 Julip2 |
Problém řazení Yamaha XV 1000 Virago | badyXV | 15 | 3.3.2023 v 23:50 Julip2 |