v jednom z předchozích témat jsem psal o dobývání akumulátoru u BMW R 1100 S.
Povedlo se a když už jsem musel vyndat Airbox, kouknul jsem se na vzduchový filtr. Wow nikdy jsem neviděl tak špinavý filtr. Nikdy. Je tam vzducháč od firmy K&N. Na stránkách jsem nalezl, že tento filtr je možné opakovaně vyprat
("Tyto filtry jsou prací, nemusí se tedy měnit. Firma K&N poskytuje záruku na funkčnost těchto filtrů 10 let nebo 1 milion mil.").
Vypral jsem v benzinu, kolik sajrajtu z toho teklo si neumíte představit.
Ale co po umytí ? Výrobce filtru píše ("Po usušení naimpregnovat filtr olejem K&N. Nepoužívat jiné oleje než od firmy K&N.").
No po pravdě se mi nechce kupovat nějaký olej za 4 kilča. Tak se ptám, jestli můžu olej nastříkat něčím jiným ? WDčko, nebo silikonový olej, nebo rozprášit normální olej ?
Co vy na to ?
Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr K&N
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr K&N
colossus09 píše: Sonicek> A uz jsme u toho zase....Prosim te muzes mi vysvetlit na zaklade ceho, jakych vlastnich studii a svych zkusenosti, jsi prisel na to, ze uz v zakladu je KN docela na hovno a ma DOST MIZERNOU FILTRACI? Vysvetli mi to. Nechci aby jsi mi tady napsal jako nekteri jedinci, ze jsi cetl, ze nejaky franta pepa a renomovany casomis atd. naspali ze to je na hovno. Kolik jsi odrovnal motoru ty osobne kolik jsi tech motoru rozebral po pouziti KN, kolik jsi s nim najel KM v aute nebo biku. Ted neresim jestli udelal nebo neudelal dobre protoze nehledal kone. Prestante uz konecne mystifikovat lidi proboha.
Koho zajima, ze namereny data neco ukazuji. Hlavne, ze JA mam motorku, ktery podle ME nic neni. Ty jsi fakt dobrej matros.
Naposledy editováno 15.07.2019 11:47:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr K&N
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr K&N
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr K&N
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr K&N
colossus09 píše: DrDNA01> Umis cist? Pocti fora i zahranicni, kolik lidi se najde a reknou ti ze ONI sami meli auta a masiny, ve kterych meli KN a najeli na nich nespocet KM a nic se nestalo. Ale to se uz opakuju. Neni to jen ze JA mam a JA si myslim. Medved to taky tady psal, ale to asi typ cloveka jako ty nechce slyset.
Po Sonickovi chces, at Ti napise zdroj, kde se pise o horsi filtraci KN. Ja Ti postoval primo namerena data. Ty si proste vybiras jen to, co se Ti hodi. Navic tu sermujes tim, ze o tom pisi lidi, co s tim nemaji vlastni zkusenost. A opet, ja Ti psal, ze na jedne Duc mam KN a na druhe papir. Srovnavat to ale nechci, protoze kazda ta motorka je jina a jinak se na nijezdi. Takze i opotrebeni bude spis poplatne uzivani, vliv filtru nejsem schopen posoudit. Ale to ani Ty. A Tvuj vykrik ma stejnou hodnotu, jako kdyz nekdo hlasa, ze koureni neskodi, protoze on kouri dvacet denne a nic mu neni..
A k tomu prani. Filtr jsem pral a olejoval vzdy jen sadou od KN s olejem s aplikatorem (neni to sprej, ale takovyto mackaci strikatko). A fakt clovek nema jak to udelat standardizovane. Takze ladit bys to asi mel pokazdy, kdyz to vyperes - to samozrejme nikdo z praktickych duvodu delat nebude. Takze opet, jak uz bylo mnohokrat receno, pro normalni lidi je lepsi mit papirak se standardni mapou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr K&N
se-se píše: DrDNA01> jak normální lidi? To jsou jako jaký?
Se vsi uctou SESE, Tebe se to netyka. Ty jsi fakt asi jediny sveho druhu...
...dovedu si predstavit, ze sis vyrobil automaticky dispenzor na rozstrik oleje na filtr a jeho propustnost sledujes na vyvedenem udaji podtlakoveho cidla v airboxu na jedne z peti obrazvek na sve motorce..
Naposledy editováno 16.07.2019 10:11:49
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr K&N
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr K&N
gugo píše: colossus09> tak asi ze stejnyho duvodu jako kdyz si nekdo koupi olej za 150 kc a rekne ze je to super a ze drahej nepotrebuje a je to jen platba za znacku a nekdo jinej ti bude tvrdit ze bez oleje za 400 kc , se ti motor do 20tis rozpadne.
olej není vůbec zapotřebí teď sem kámošovi měnil alternator a vypustit jsem olej a místo 4,5 sem vypustit 0,9 litru, sem čuměl jak puk že ještě nezadrel, po naliti plné náplně se ani zvuk motoru nezměnil prostě nic1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr K&N
ja jsem si jednou prevazel auto od bejvalky 2l benzi atmosferu kterej mel tusim neco okolo 4l oleje a kdyz jsem prejel retarder tak problikla olejnicka. Kdyz jsem ten olej vypystil tak jsem z toho vypistul baj woko 3/4 l tan motor to taky prezil. Nevim jak dlouho na to jezdila.
gugo píše: colossus09> tak asi ze stejnyho duvodu jako kdyz si nekdo koupi olej za 150 kc a rekne ze je to super a ze drahej nepotrebuje a je to jen platba za znacku a nekdo jinej ti bude tvrdit ze bez oleje za 400 kc , se ti motor do 20tis rozpadne.
Ja kupuju do aut olej za 90Kcmilonovo píše: Víra je skvělá věc, svědkové Jehovovi, Babišovi, tady KNkovi ? Já osobní zkušenost mám, měl jsem to v několika autech a jak někdo píše, nestalo se nic, vůbec nic... Nic do plusu to nepřinese a to že to nic nezničí na počkání je fajn, to asi ani nemělo... To že se měření nezavislýho Franty a Pepy liší od oficiálního marketingu je asi taky v pořádku, to by jinak to marketingový oddělení měli úplně nanic. Za mě leštěnej prd, vrátil jsem se k papíru. Ale důležitá je samozřejmě víra, věřícím to přidá 10 koní jako prd.
A co svedkove papirovi?gugo píše: foxdive> co to je za motorku ze to ma 4.5l oleje ?
ja jsem si jednou prevazel auto od bejvalky 2l benzi atmosferu kterej mel tusim neco okolo 4l oleje a kdyz jsem prejel retarder tak problikla olejnicka. Kdyz jsem ten olej vypystil tak jsem z toho vypistul baj woko 3/4 l tan motor to taky prezil. Nevim jak dlouho na to jezdila.
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr K&N
sám jezdím KN a sám řeším problém jak dál. Proto se připojím do diskuze. Jezdím na cenduru a jezdím i mimo asfalt. KN jsem měl v mašině už od koupi (to jsem ale nevěděl) a protože jsem měl nájezd na výměnu filtru a chtěl jsem jít do KN , koupil jsem si ho. Takže mám dva.
KN jsem chtěl proto, že plánuji dlouhé (1. měsíc) výjezdy i v offu, tedy prach. Protože nemám představu, jak brzo se v offu zanese filtr tak, abych musel řešit výměnu, chtěl jsem KN - někde v čudu jsem schopen filtr vyčistit, ale ne koupit a vyměnit. Když někde zachytím téma KN, sleduji to, protože jsem trochu poplašen právě různými vykladači a chci si v tom udělat jasno. Jako třeba, že na (c)enduro KN určitě ne, to se hned zasere prachem ...
Přikládám fotky svého filtru po nájezdu cca 8 tis. km. V tom je i víkend Enduroškoly u Milana Holého (přesuny mezi lomy atd. byly po šotolinách) a 3x ježděno na MX trati v totálním prachu. Rozebíral jsem airbox s tím ,že budu určitě dávat druhý (čistý) filtr a ten špinavý nachystám na příště. Jak vidíte na fotkách (rub a líc filtru (logo KN na gumě) ), nebyl důvod ani čistit, natož pak měnit. Berte to jako konkrétní zkušenost, ne jako dogma.
JInak - k čištění a mazání používám originál sadu, navíc ještě používám KN vazelínu na namazání obvodu airboxu.
PetrN
Naposledy editováno 16.07.2019 22:33:06
1 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr K&N
Kn pokud je dobre namazane a není zkurvene nějakou chemii nebo mechanicky narušené tak nepustí nic
Mám koupenou "ruskou svíčku" a během sezony si bohatost směsi chci zkontrolovat - pouze pro klid a představu, jestli je vše ok.
Naposledy editováno 17.07.2019 00:29:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr K&N
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vzduchový filtr K&N
ad prach - jak řekli kolegové, hodně závisí s kým a kde jezdíš - jestli poslední v prachu od ostatních nebo první v čistém vzduchu a trochu taky kudy motorka nasává
Obdélník píše: Díky za postřehy. Tak to ten filtr radši vyhodím a koupím jiný.
Teď tam mám tenhle
Ale proč bych tam nemohl dát tento ? :
Kde najdu jaký přesně tam má být ?
Stejně budu filtr měnit každou výměnu oleje, což u mě bude tak cca 3 - 4 tisíce kilometrů.
Ahoj, dej tam originál a nespekuluj. Pokud by jsi chtěl někdy radu nebo pomoc nebo se projet,tak se ozvi.
Za dobu,co jsem 1150 GSA měl jsem nějakou zkušenost udělal. Máš to kousek. Když bude nejhůř, máš ve Václavech skvělého mechanika na BMW.
Naposledy editováno 17.07.2019 22:12:59
foxdive píše: Ta vazelína super to chválím, já sem vždy podmazaval na exc vazelinou molitanak a to byla vždy jistota že tam nic nevleze
Kn pokud je dobre namazane a není zkurvene nějakou chemii nebo mechanicky narušené tak nepustí nic
"nepusti nic" je fyzikalne nemozne
v nejakym to casopisu byl udelanej docela seriozni experiment - filtr se nainstaloval do velkeho "vysavace" a za filtrem se zachytavaly necistoty v dalsim filtru - nasledne se zmerilo jake mnozstvi a jak velkych necistot za urcitej cas proslo.
To jestli je filtrace dostatecna pro potreby bezneho provozu atd nikdo neresil, ale to jak dobre kterej typ filtru funguje to ukazuje pomerne slusne... rozhodne vic, nez zvolani "mam na KN filtru najeto 100tis a nepoznam rozdil, takze filtruje ok"
ja mam treba na motoru olejovej filtr s nerezovym sitkem - pratelnej. Urcite filtruje hur, nez beznej papirak a i tak mam na motoru 70tis a furt jede hezky... teda jel by, kdybych nejezdil bez oleje a nezadrel.... na husce dokonce nemam olejovej filtr zadnej a jezdi porad "stejne" - znamena to, ze to obyc sitko filtruje stejne jako olejovej filtr?
ad offroady - tam se sice pouziva pena nasakla olejem, ale taky se meni co zavod/trenink a motor se generalkuje v intervalech ktery se pocitaj na desitky hodin
2 reakcí na tento příspěvek Vzduchový filtr K&N
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zadní blatník BMW R 1100 S | Obdélník | 8 | 6.9.2023 v 11:40 Obdélník |
Palivo do hlinikovej nadrze [1, 2] BMW R 1100 S | dasto | 32 | 6.12.2022 v 07:55 FJRPEPA |
R1100S - krovka BMW R 1100 S | VeryAngryMan | 3 | 4.11.2022 v 16:34 VeryAngryMan |
Nabíječka - konektor do ní BMW R 1100 S | Obdélník | 18 | 30.10.2022 v 10:41 smitth |
Nepravidelný chod, cukání a zhasnín... BMW R 1100 S | Jarjik | 11 | 23.10.2022 v 03:48 finekohana45 |