A zkráceně dvěma ze tří Afrik vytekly tlumiče. Z ničeho nic, nerosily prostě hned vytekly. Obě Afriky byly servisovány u dealera v Brně. Jedna má najeto 16 tisíc kilometrů a je ještě v záruce, druhá má 20 tisíc km a měsíc už v záruce není. Dnes se dealer v Brně vyjádřil tak, že mi to sice opraví ale protože už je měsíc po záruce tak na záruku to nejde. (děkuji) Přidal i to, že stejný problém mají nové modely Afriky a že i "oprava" nezaručí, že se to v budoucnu nestane znovu.
Proto Vás tímto varuji a uvádím, tak jak to je. Znám další majitele Afrik a všichni to dřív nebo později řešili. Triumphy ve skupině mají najeto 50 a 70 tisíc, jeli stejné cesty co my a tlumiče bez problémů.
Tímto u mě jako majitele Afrika celkem spadla. Ano z Kavkazu jsem dojel ale bylo to krušných 5 tisíc kilometrů, při kterých vám olej z vidlic teče přímo do brzd na destičky a kotouč. Jak to brzdilo si asi dokážete představit. Také se mi velice líbí postoj autorizovaného servisu Honda Brno. Chápu, že tlumiče nejsou věčné ale 16 a 20 tisíc by snad měli při jednoduché péči dát.
Více viz video a rovněž přidám video z dronu, Kavkaz stojí za návštěvu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
Hlavně vyměň i destičky pokud natahly olej.
Jinak nevim no 17000 km je dejme tomu kolem 300-400mth záleží kolik to je v terénu. Ale třeba já na ostrý dělam podvozek cca 60mth. takže ruku na srdce jestli za to může honda nebo majitel
Naposledy editováno 19.07.2019 11:47:37
Robinsson píše: MartasUS>
Hlavně vyměň i destičky pokud natahly olej.
Jinak nevim no 17000 km je dejme tomu kolem 300-400mth záleží kolik to je v terénu. Ale třeba já na ostrý dělam podvozek cca 60mth. takže ruku na srdce jestli za to může honda nebo majitel
Afrika je ostra jako britva. To jsou zase porovnani. To by mel taky delat preventivne nikasil a menit pistni sadu?
2 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
A není řeceno za "B" že takové zacházení také něco stojí, potom by se majitelé nedivili a nesváděli na servis něco co je dle mého jen zanedbaná údržba.
Brkytom píše: Nedavno vyjela nova KTM 790 a problemy se jen mnozi. Sem zvedavej co priveze nova Yamaha T700. Doba je nahovno. Porad snizujem emise,sami eko soucastky eko oleje eko guma eko srajdy proste. Je to pak proste vsude znat na kvalite. Pak to dle toho vypada
zato driv to byly same bezproblemove motorky
karf píše: assassin> Stažení by nemělo mít vliv na rovnoběžnost. Osu dotáhneš k jedné vidli, povolíš svěrný šrouby na vidlích, srovnáš a pak znovu utáhneš = rovnoběžné vidlice...nebo ne? Leda by díry pro osu nebyly kolmo k trubce
1) jsou lidi co netusi ze to takhle funguje, klidne utahnou patky a pak osu...
2)osa muze byt poskozena, takze neni volna v te patce kde ma byt volne...
3) moznosti je vic, stejne jako je vic zpusobu jak je resena osa...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
Brkytom píše: Nedavno vyjela nova KTM 790 a problemy se jen mnozi. Sem zvedavej co priveze nova Yamaha T700. Doba je nahovno. Porad snizujem emise,sami eko soucastky eko oleje eko guma eko srajdy proste. Je to pak proste vsude znat na kvalite. Pak to dle toho vypada
No, dlouho jsem nediskutoval ale dobře ty! Vidim to podobně a nepokrytě přiznávám, že se taky obávám komplikací. U Varadera bylo vše lety prověřený a byla pohoda. U Afry se provozováním projevujou chyby který patrně nemohl nikdo předvídat.(v horším případě mohl) ale to byly porodní bolesti veškerejch novejch modelů vždycky. Teď je to horší o ten zmiňovaný výobní hlavně EKO levný aspekt...bohužel
Naposledy editováno 19.07.2019 23:31:24
2 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
assassin píše: jakej EKO aspekt ovlivnil ty vidlice?
Kamaráde....nadneseně.... jsme v kruhu podivných výrobních praktik a já jako řemeslník mohu jen potvrdit že normy na výrobu se mění a materiály taky. V případě těch gufer bych se opravdu nedivil, že poměr gumy a silikonu bude uplně jinej než před léty. Možná se dokonce to gufero za 10 let v přírodě samo rozloží.. Já fakt nevim..
Příspěvek ale byl o něčem jiném.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
69šakal píše: Kamaráde....nadneseně.... jsme v kruhu podivných výrobních praktik a já jako řemeslník mohu jen potvrdit že normy na výrobu se mění a materiály taky. V případě těch gufer bych se opravdu nedivil, že poměr gumy a silikonu bude uplně jinej než před léty. Možná se dokonce to gufero za 10 let v přírodě samo rozloží.. Já fakt nevim..
Příspěvek ale byl o něčem jiném.
ano, presne jak pises - fakt nevis, stejne jako kupa dalsich co furt placa o eko atd. viz guma + silikon?
Naposledy editováno 20.07.2019 00:08:22
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
K4m3n píše: ....Já je čistím před každou jízdou, takže cca každých 300km.
Já trubky už asi 150 tisíc km nečistím vůbec. Aneb jak vyměnit ve špinavém provozu naprosto bezúdržbovou věci za daleko náchylnější řešení. Neřeknu u motorky určené pro přesnou jízdu, kde se honí desetinky vteřiny. Ale u cesťáku, kde se honí desítky tisíc km???1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
assassin píše: ano, presne jak pises - fakt nevis, stejne jako kupa dalsich co furt placa o eko atd. viz guma + silikon?
no nic.. rád jezdím rád se podělím o zkušenost. Pokud víš, napiš.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
69šakal píše: no nic.. rád jezdím rád se podělím o zkušenost. Pokud víš, napiš.
prispevek cislo 55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
vilemx píše: Já trubky už asi 150 tisíc km nečistím vůbec. Aneb jak vyměnit ve špinavém provozu naprosto bezúdržbovou věci za daleko náchylnější řešení. Neřeknu u motorky určené pro přesnou jízdu, kde se honí desetinky vteřiny. Ale u cesťáku, kde se honí desítky tisíc km???
nemuseli menit vidlice za pevnejsi... v pripade, ze by nechali stejne slabej motor atd... no vlastne mohli prodavat dal alpa a do vyvoje neceho vykonejsiho se vubec nepoustet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
Asi mi to došlo...Ty aretační šrouby osy předního kola jsou pro to, aby nedocházelo ke stažení vidlic příliš k náboji kola. Tzn.namáhaní gufera - rosení. Pochopil jsem to správně?
Naposledy editováno 20.07.2019 00:38:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
vilemx píše: assassin> No nevím, třeba takové padesátkové Magnumy nebo vidle od Sachse docela fungují i při klasické staromilské konstrukci. jak na cestě, tak i mimo.
tak muzem rozebirat kazdej detail, ale jde spis o princip ... nejvic spolehlive veci jsou ty jednoduche, jen bohuzel jednoduchej motor nejde postavit kompaktni a vykonnej, jednoducha vidlice nebude prilis funkcni atd atd.... jasne, bylo by fajn, kdyby sla vyrobit jednoducha motorka ala alp s vykonama nove afriky - nejlepe za nizsi cenu ... az neco takoveho dokazes zkonstruovat tak te v honde nejspis zalejou do zlata... z meho pohledu to neni realne.
69šakal píše: assassin>
Asi mi to došlo...Ty aretační šrouby osy předního kola jsou pro to, aby nedocházelo ke stažení vidlic příliš k náboji kola. Tzn.namáhaní gufera - rosení. Pochopil jsem to správně?
je to popsane v manualu jak se usazuje predni kolo. ale nejspis to chapes spravne. netvrdim, ze tam takovej problem je, ale je to jedna z variant. stejne jako s tim olejem, jsou tlumicove oleje ve kterych se necistoty usazuji na dne - tzn u USD vidlice na guferu, brit pak netesni jak ma. pokud se dela pravidelny servis, tohle se neprojevi, protoze spinavej olej se vcas vymeni... opet, jedna z moznosti, netvrdim, ze to tak u afriky je.
nemam chut ani cas badat nad tim co se na africe nepovedlo, ale jsem trochu alergickej na zaruceny informace o tom, ze to konstrukteri schvalne tak navrhli aby prodali vic nahradnich dilu a pak na ty konspiracni teorie o EKO konstrukci...
jinak nejvetsim nepritelem gufer je prach z brzdovejch desek - viz cisteni kluzaku ktere tu nekdo zminoval. Ano starsi spolehlive stroje s tim nemely tolik problemu ... jelikoz nejezdily 200 nepotrebovaly vykonne brzdy atd atd...
Naposledy editováno 20.07.2019 00:49:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
vilemx píše: assassin> Jak jsem psal výše, podle mého názoru by ty Magnumy funkčností i pevností pro 95 % případů použití CRF bohatě stačily. Jenže kdo by si dnes koupil velkou motorku bez USD vidlí??? Vždyť by byla pro smích. Jasně, vývoj jde dopředu. Přesto mi USD řešení přijde jako zbytečné riziko pro použití na dálkové cestování ve sra**kách. Stejně jako třeba zadní centrál s nezakrytou pístnicí nebo hned 8 pístků v předních brzdách....
ja mam dojem, ze zrovna s magnumama bylo docela dost problemu, vcetne uniku oleje.
ano dneska uz nikdo nebude chtit dalkove cestovat na slaby motorce a silna motorka proste vyzaduje slozita a mene spolehliva reseni co se podvozku, brzd atd tyka. Zvlast kdyz k cestovani mimo civilizaci pouziva tyhle stroje male procento lidi - tezko pak bude motorka konstruvana pro tohle male procento, pak totiz nebude vyhovovat te vetsine ktera si ji koupi...
Naposledy editováno 20.07.2019 00:59:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis triumph [1, 2] Triumph Tiger 800 XC | Petr.E | 45 | 3.10.2024 v 19:11 skaza55 |
Servis Moto Bystré Triumph Tiger 800 XC | Pepa2778 | 13 | 9.9.2024 v 12:13 MilanR1 |
OLEJ, olejovy filter, vzduchovy fil... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | robozaho | 71 | 25.8.2024 v 12:20 DZARDINO |
nestartuje teplý Triumph Tiger 800 XC | RomanMan | 13 | 18.8.2024 v 13:31 Animals21 |
Spojka CRF 1000 rv2019 Honda CRF1000L Africa Twin | Zbyněkl | 4 | 11.8.2024 v 20:15 Fratr |