Motorka VFR800 Fi, zadni guma tak ve 3/4 zivotnosti, predni skoro nova (jen asi 4roky stary DOT)
Ja zadny extra pilot ale ani ne novacek
Ostra prava zatacka do kopce (pred Suchym vrchem od Jablonneho, pred odbockou k Vavrovce kdo to zna), rychlost mala ..tipuju kolem 30kmh
Nalitl jsem trochu rychleji nez obvykle tak klopim, rikam si pohoda tak rychle nejedu..a najednou v naklonu motorka povolila a ja lehl....motka doklouzla do pulky cesty,ja ke kraji.
Ja jsme v cajku,jen me poboliva rameno, obleceni taky ok, ani to v podstate neni znat, motorka podreny pravy bok...
A ted proc se to stalo? Mala rychlost na tak velky naklon? Moc velky naklon? Nepodrzela guma? (dnes je teplo ale jel jsem jen par km)
Zadni gumu jsme mel sjetou az na par mm ke kraji uz z rumunska predloni, predni kraj zajety nemela, ted je takovy jemne oskrabany.
Omlouvam s eza roman a mozna blby dotaz ale fakt by me zajimalo co bylo spatne abych se toho vyvaroval a nezacal se bat. Zitra vyrazim se zenou smer Slovensko:) Sice se me snazila presvedcit at jedem radsi na tigrovi ale poedeem na VFR at se nezacnu moc bat, i kdyz z naklonu asi zacnu mit ted strach tak jako tak (akorat musi aspon opravit blinkr, skrabance se poresi pres zimu)
Naposledy editováno 22.07.2019 15:22:24
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl
asi fakt studena guma,kdyz ne pridat naklon tak co?fakt si chcu nechat poradit jak jezdit lepe:) chyba za riditky je asi jasna,to fakt nepopiram
edit:
krejsa: pokud si vzpominam tak si tu nekdy psal ze delate nejake cviceni na motorkach a snad jsi zminoval i sumperk..ten nemam tak daleko....pamatuji si dobre?
Naposledy editováno 22.07.2019 18:16:29
edit:ja jsme z toho takovej rozmrzelej protoze se me to zatim nestalo,kdyz sem pomalou zatacku vzal moc rychle tak jsem to rposte sklopil vic a ted to nevyslo no)
Naposledy editováno 22.07.2019 18:54:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
Ad zpomalení v zatáčce.
1) mírné zpomalení, často spíše pro uklidnění než by bylo skutečně potřeba. Můžeš jen přidat náklon a udržet rychlost. Nebo kontrolovaně zavírat plyn, tím taky zvětšuješ náklon. Můžeš použít zadní brzdu, taky přidá náklon a ještě tě dostatečně zpomalí. Můžeš použít přední brzdu, pokud to bude fakt jemně. Nejdříve se nic moc nestane nebo tě trochu narovná, ale jak zpomalíš, zase přidá náklon.
Samozřejmě lze použít kombinaci těchto technik. Vše kontrolovaně a nepřekročit přilnavost pneu, v tomto případě přední. Při brzdění jde váha na přední kolo a nejde po něm chtít zatáčet na max. a zároveň brzdit na max. Kammova kružnice přilnavosti.
2) pokud potřebuješ fakt brzdit, tak přední. Motorka se narovná (když ji vědomě nebudeš držet v náklonu - opět hranice přilnavosti) a pojede rovně. Nutno počítat se zónou, kam vyjedeš. Potom ji zase sklopit, až se budeš cítit, že už jsi dost zabrzdil. Tady je jednoduché přebrzdit a ztratit rychlost, stejně jako dostat motor do nízkých otáček a muset tak řadit. Zase lze kombinovat s předešlým, je to ale velký přenos síly a větší záhul pro hlavu.
Jsou to takové dva hlavní body, neber to jako dogma. Že se pohybuje podvozek a motorka lépe zatáčí s ponořenými vidlemi už ti cpát nebudu.
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl
diky, ja prave pridal naklon a vezl jsem se, fakt pdezrivam ze ta guma byla jeste studena no a ja to vzal moc. rozhodne jsme nijak nebrzdil nebo prudce neubiral plyn, nebyla to takova rychlost a cesta byla prazdna, prave jsme si rikal ze to doklopim no:) (coz je posun,jako maldej jsme dvakrat ze zatacky v male rychlsoti vyletel protoze jsem se klopit bal)
soustredi na padani mas na mysli co?ze se hodne pada? tak to by slo nez necham nalakovat kapoty, to asi udelam pres zimu:) ted mam fofry ale zkusim se ti ozvat pres SZ
a fakt si rad vazim
edit:
jinak predkem v naklonu jsem v tahlejsich zatackach uz brzdil a drzel v naklonu,ale ne v takovemhle. Podrazovat se snazim pred zatackou abych mel rezervu v tahu
edit2:
a v tehle zatacce jsem vubec nervozni nebyl prave..jen sem si rekl jedes rychlejsi,vic to sklop..a pak jeje,jdu dolu.)
Naposledy editováno 22.07.2019 19:18:32
Mimochdem jen tak ze srandy, neví někdo náhodou proč jsem vyjel před rokem z pruhu a najednou jelo v protisměru auto o kterým jsem nevěděl ?
Naposledy editováno 22.07.2019 19:47:15
Kolikrát stačí málo. Trochu přidáš náklon, přitom trochu ubereš a je to.
Nebo zpomalíš pod hranici, kdy to jde udržet plynem. ten třeba nepřidáš dostatečně.
Těch možností je mnoho.
Jasné, piš, jak budeš mít čas
A ještě jedna věc. Tvé VFR má duální systém brzd, je třeba počítat s tím, že brzdí obě dvě zároveň nebo v určité kombinaci, jak to Honda vytvořila.
jako zasadni bych videl to "uvedomeni si" ze jsi rychlejsi nez jindy,.. takovy bezny no, ejhle,neco delam jinak->drobna nervozita, nepozornost->pad(zakopnuti, napaleni puku do plexi, nedotoceni skoku na prkne..) to chce zachovat klid =mit najezdenej vetsi rozsah rychlosti, resp. obecmne mit natrenovanou vetsi mnozinu ruznych moznych situaci... a i tak muzes najet na kaminek, pisek, volej.. aspon sis to vybral a ted zas treba dlouho neprijde nic
ne jsme rad ze se to stalo takhle,me nic neni,obleceni taky vicemene nic a motorka se holt nekdy hodi do laku,aspon se dostanu k tomu ze vyhodim ty autobusacke blinkry:)
jo na motku sedam zejtra(cca 350km na slovesko a ve stredu 400zpet)...zena se sice chvili tvarila ze ne,at jedem na Tigrovi ale rikal sme ze musim sednout zas na tuhle:)
Naposledy editováno 22.07.2019 20:08:46
Naposledy editováno 22.07.2019 20:14:19
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl
jako s tema zatackama mas pravdu, kam nevidim neletim a jedu jak posranej,tady jsme vedel ze je ostrejsi ale vetsinou mam dost rezervu a vedel jsem ze jedu rychlejs al emelo to byt jeste v pohode...nejsm estrelec,zatacky se prave snazim zlepsovat..tady jsem to zrejme prepiskl....al ejak se rika,kdo nepada jezdi pod sve moznosti:) (ted uz si z toho delam legraci, podrena motorka me mrzi ale prodavat ji nebudu aby me mrzela snizena cena,plasty se holt prelakuji az bude cas a podrena stupacka jsou sramy z boje:) )
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
edit: Tamtudy jsem jel v sobotu, ale opačným směrem
Naposledy editováno 22.07.2019 21:59:27
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč jsem spadl
Krejza píše: Wolferine> pamatuješ si dobře. Klidně to zkus, ale v poslední době se spíše soustředí na padání než bezpečné ježdění.
Ad zpomalení v zatáčce.
1) mírné zpomalení, často spíše pro uklidnění než by bylo skutečně potřeba. Můžeš jen přidat náklon a udržet rychlost. Nebo kontrolovaně zavírat plyn, tím taky zvětšuješ náklon. Můžeš použít zadní brzdu, taky přidá náklon a ještě tě dostatečně zpomalí. Můžeš použít přední brzdu, pokud to bude fakt jemně. Nejdříve se nic moc nestane nebo tě trochu narovná, ale jak zpomalíš, zase přidá náklon.
Samozřejmě lze použít kombinaci těchto technik. Vše kontrolovaně a nepřekročit přilnavost pneu, v tomto případě přední. Při brzdění jde váha na přední kolo a nejde po něm chtít zatáčet na max. a zároveň brzdit na max. Kammova kružnice přilnavosti.
2) pokud potřebuješ fakt brzdit, tak přední. Motorka se narovná (když ji vědomě nebudeš držet v náklonu - opět hranice přilnavosti) a pojede rovně. Nutno počítat se zónou, kam vyjedeš. Potom ji zase sklopit, až se budeš cítit, že už jsi dost zabrzdil. Tady je jednoduché přebrzdit a ztratit rychlost, stejně jako dostat motor do nízkých otáček a muset tak řadit. Zase lze kombinovat s předešlým, je to ale velký přenos síly a větší záhul pro hlavu.
Jsou to takové dva hlavní body, neber to jako dogma. Že se pohybuje podvozek a motorka lépe zatáčí s ponořenými vidlemi už ti cpát nebudu.
Konečně někdo,kdo se nebojí přiznat používání zadní brzdy a nemachruje,že zadní brzda se nepoužívá!! Já když jsem rychlý do zatáčky,nebo se to nějak nepředvídaně začne utahovat a mám strach to víc naklopit,tak se ZLEHKA dotknu zadní brzdy. Prostě položím nohu na brzdu a velice s citem přibrzdím. Na toto ale musí být čas. Jezdím tak,abych ten čas měl a nemusel řešit v palbě jak zpomalit. Někdo to řeší tak,že ubere plyn,ale ne úplně,stále to nechá trochu tahat a zároveň brzdí zadní. Není to univerzální recept a asi záleží na typu motorky na jaké jedeš,ale když je to s citem,tak nevím proč v zatáčce nepřibrzdit zadkem. Ale znovu dodávám,na toto musí být nějaký čas,protože když položíš nohu na zadní brzdu a nenecháš se vycukat tím,že ji přišlápneš víc a hrozil by smyk a pád,tak je to bezpečné řešení.
utiahnute zakruty casto do polovice prechadzam s mierne pribrzdenu zadnou brzdou, dodava mi to pocit sucha a bezpecia. Samozrejme nebrusim kolena, ale to s tymi kuframi fakt nejde
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl
Mě se teď stalo to samé, jel jsem na kruháči a vlítla mi tam ženská s autem, byl jsem v náklonu a najednou přede mnou bok auta, takže jsem samozřejmě sáhnul na přední a už jsem ležel, ale ve finále to bylo asi nejlepší řešení, protože nedošlo ke střetu, já měl jen týden bolavý celý levý bok a motorka přišla o "trčící" části protože zbytek podržel padák...teď řeším pojištovnu, paní přiznala chybu takže jsme ani nevolali švestky.
"jinak aslfat vypadal ok, jedine co tak misto deliciho pruhu je tam tak co metr nejaky kov...ale fakt uz nevi jestli jsme byl tak daleko"
- jako jakej kov... A to jsi na něj najel? V náklonu?
1 reakcí na tento příspěvek Proč jsem spadl
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |