A zkráceně dvěma ze tří Afrik vytekly tlumiče. Z ničeho nic, nerosily prostě hned vytekly. Obě Afriky byly servisovány u dealera v Brně. Jedna má najeto 16 tisíc kilometrů a je ještě v záruce, druhá má 20 tisíc km a měsíc už v záruce není. Dnes se dealer v Brně vyjádřil tak, že mi to sice opraví ale protože už je měsíc po záruce tak na záruku to nejde. (děkuji) Přidal i to, že stejný problém mají nové modely Afriky a že i "oprava" nezaručí, že se to v budoucnu nestane znovu.
Proto Vás tímto varuji a uvádím, tak jak to je. Znám další majitele Afrik a všichni to dřív nebo později řešili. Triumphy ve skupině mají najeto 50 a 70 tisíc, jeli stejné cesty co my a tlumiče bez problémů.
Tímto u mě jako majitele Afrika celkem spadla. Ano z Kavkazu jsem dojel ale bylo to krušných 5 tisíc kilometrů, při kterých vám olej z vidlic teče přímo do brzd na destičky a kotouč. Jak to brzdilo si asi dokážete představit. Také se mi velice líbí postoj autorizovaného servisu Honda Brno. Chápu, že tlumiče nejsou věčné ale 16 a 20 tisíc by snad měli při jednoduché péči dát.
Více viz video a rovněž přidám video z dronu, Kavkaz stojí za návštěvu!
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
69šakal píše: assassin>
Asi mi to došlo...Ty aretační šrouby osy předního kola jsou pro to, aby nedocházelo ke stažení vidlic příliš k náboji kola. Tzn.namáhaní gufera - rosení. Pochopil jsem to správně?
dewwil píše: posrali ti to při přezouvání před cestou... Máš jeden konec osy volný kde ho drží pouze aretační šroub nebo dva, které stahují vidlici k ose, to po nasazení kola uděláš jako první, pak dáš maticí a utáhneš na moment, na vidlí u matky stáhneš aretační šroub/y, poté nasadíš a utáhneš brzdiče a teď to hlavní, vrátíš se k vidlí kde je volný konec, povolíš aretační šrouby a na brzdách 3x-5x propéruješ předek, pak znovu utáhni aretační šroub/y, to je krok, kterým zamezíš stáhnutím vidlic k sobě a neodírají gufera a vodící futra vidlí.... Bohužel to dělaj jen někde a většinou motorkáři co dělaj i pneuservis, když ti to obouvá automechanik co je proškolen pouze na pneuservis aut tak tohle neví... A smutný je, že kolikrát ani v motoservisech
ten moment je taky důležitý, spousta lidí ani nemá momentak, treba šrouby v brýlích by se vůbec neměli přetahovat je tam malý moment cca 12-18 jak kde, pokud je to dorvane fest tak tím vidlice taky trpí1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
Celkem mě vadí, že jsem tady osočován za nedostatečnou údržbu při cestě, přitom mi nikdo nevysvětlil, jak je možné že Triumphy taky vidlici nečistili a problém jako Afriky neměli. (přitom měli daleko větší nájezdy, byly starší..) Ano uznávám, že kdybych vidlici vzal hadrem, možná bych tento problém o chvíli posunul ale jak budete číst níže, problém s vidlicemi je u Afriky konstrukčního rázu.
Vidlice jsem nechal opravit u pana Gottwalda u Vyškova. Cena cca 2 100,- dal tam NOK gufera a prachovky a nějaký lepší olej. Cena a vyřízení příznivější jak u autorizovaného servisu a oprava poctivá. U autorizáku vám dají to co tam bylo před tím a probém se bude opakovat.
Přečetl jsem nějaká zahraniční fora, kde se o problémů zmiňují. Sám jsem byl panem Gottwaldem upozorněn na na utažení spodních brýlí, kdy hrozí při velkém utažení, že tlumiče se budou přidírat (utahovací moment 20 Nm).
Na tomto fóru řeší stejný problém. https://advrider.co...s-must-read.1253181/ Vypadá to, že se opotřebovávají vnitřky vidlic. Zajimavé je, že v dalších tématech jsou vždy nafoceny zlaté vidlice...
Zde mi ušili neopren na přední vidle:www.mototechnika.cz/hledat.html?search=neopreny+
1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
Naposledy editováno 25.07.2019 12:51:32
1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
Já už to dál nehodlám řešit zda za to mohu já nebo konstrukční vada, každý si může obrázek udělat sám. Uvidíme jak dlouho to vydrží teď.
S motorkou jsem jinak spokojen..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
Naposledy editováno 25.07.2019 13:00:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
ProsteOFF píše: Pánové tak rozuzlení.
Celkem mě vadí, že jsem tady osočován za nedostatečnou údržbu při cestě, přitom mi nikdo nevysvětlil, jak je možné že Triumphy taky vidlici nečistili a problém jako Afriky neměli. (přitom měli daleko větší nájezdy, byly starší..) Ano uznávám, že kdybych vidlici vzal hadrem, možná bych tento problém o chvíli posunul ale jak budete číst níže, problém s vidlicemi je u Afriky konstrukčního rázu.
Vidlice jsem nechal opravit u pana Gottwalda u Vyškova. Cena cca 2 100,- dal tam NOK gufera a prachovky a nějaký lepší olej. Cena a vyřízení příznivější jak u autorizovaného servisu a oprava poctivá. U autorizáku vám dají to co tam bylo před tím a probém se bude opakovat.
Přečetl jsem nějaká zahraniční fora, kde se o problémů zmiňují. Sám jsem byl panem Gottwaldem upozorněn na na utažení spodních brýlí, kdy hrozí při velkém utažení, že tlumiče se budou přidírat (utahovací moment 20 Nm).
Na tomto fóru řeší stejný problém. https://advrider.co...s-must-read.1253181/ Vypadá to, že se opotřebovávají vnitřky vidlic. Zajimavé je, že v dalších tématech jsou vždy nafoceny zlaté vidlice...
Zde mi ušili neopren na přední vidle:www.mototechnika.cz/hledat.html?search=neopreny+
neda mi to nic nenapsat... Honda pouziva taky gufera NOK, takze jsi tam dal v podstate to stejny co jsi tam mel...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
ProsteOFF píše: Jinak u Afriky je to fakt problém. Ty vnitřky se vydírají. Vidíte, že to ve velkém řeší i v zahraničí. Na těch zahraničních fórech jsou i fotky.
Já už to dál nehodlám řešit zda za to mohu já nebo konstrukční vada, každý si může obrázek udělat sám. Uvidíme jak dlouho to vydrží teď.
S motorkou jsem jinak spokojen..
Myslím že se to vydírá pokud někdo ty šrouby v brejlích příliš utáhne.
dave-lister píše: Myslím že se to vydírá pokud někdo ty šrouby v brejlích příliš utáhne.
Právě má to na to vliv.
Proto majitele Afrik pozor na to! Zkontrolujte i novou motorku po nákupu nebo servise. Kdovijak to oni utahují. Já to měl už od nákupu zarvané, určitě ne na optimálních 20 Nm ...
Naposledy editováno 25.07.2019 17:12:48
CRF1000 píše: foxdive>to já mažu normálně až po 3 nebo 4 000 km, ale také to předtím důkladně vyčistím a stačí mi na to obyčejný bílý sprej valvoline ale jsje a ten záírat zvědavý, kdyby to odpuzovalo prach a špínu hned objednávám
tak já mažu cca co tisíc preventivně jak se podaří, mažu teflonen, origo co na to je dělá ten bílý lepivy povlak a všechen bordel se na tom drží, teď ten spesl přípravek je taky na bázi teflonu ale zatím nevím mám na tom slabý tisíc tak uvidím1 reakcí na tento příspěvek Honda Africa vyteklé tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
U KTM v RO bych jako pokus č.1 projel gufera ventilovou měrkou,ale pokud to dotyčný nezná co a jak,tak nemůže vědět o čem je řeč.Třeba po této zkušenosti si je na příští výlet vezme s sebou
CRF1000 píše: foxdive> https://www.oleje-p...hEAQYASABEgK1xvD_BwE
+ petrolej na čištění
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
dewwil píše: posrali ti to při přezouvání před cestou... Máš jeden konec osy volný kde ho drží pouze aretační šroub nebo dva, které stahují vidlici k ose, to po nasazení kola uděláš jako první, pak dáš maticí a utáhneš na moment, na vidlí u matky stáhneš aretační šroub/y, poté nasadíš a utáhneš brzdiče a teď to hlavní, vrátíš se k vidlí kde je volný konec, povolíš aretační šrouby a na brzdách 3x-5x propéruješ předek, pak znovu utáhni aretační šroub/y, to je krok, kterým zamezíš stáhnutím vidlic k sobě a neodírají gufera a vodící futra vidlí.... Bohužel to dělaj jen někde a většinou motorkáři co dělaj i pneuservis, když ti to obouvá automechanik co je proškolen pouze na pneuservis aut tak tohle neví... A smutný je, že kolikrát ani v motoservisech
...nějak tomu nerozumím.
V kole je přece distanční trubka-rozpěrka mezi ložisky a z venku distanční podložky. Celé se to k sobě dotahuje osou na cca 90Nm. Šroub dole, na protilehlé vidli s maticí, dotahuje pouze osu proti povolení. Nelze tedy stáhnout vidle k sobě více, či méně! Nebo se mýlím?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
ramlik píše: ...nějak tomu nerozumím.
V kole je přece distanční trubka-rozpěrka mezi ložisky a z venku distanční podložky. Celé se to k sobě dotahuje osou na cca 90Nm. Šroub dole, na protilehlé vidli s maticí, dotahuje pouze osu proti povolení. Nelze tedy stáhnout vidle k sobě více, či méně! Nebo se mýlím?
Kdyz osu zasunes do vidlice a na tom konce kde ma byt v patce volne - tzn na druhe nez je matice - kdyz nejde dost volne (treba dily tomu ze ma na konci rozkleplou hranu jak ji nekdo do vidli mlátí kladivem tak pri utazeni matice stáhne spodky vidli k sobe. Kdyz nasledne nekdo utahne sverne srouby na patkach tak je vidlice zkrizena. Tzn je potreba udržovat osu tak aby na te jedne strane sla do vidlic zlehka a neutahovat na tw strane sverne srouby na patkach, zjoupnout se - tim se osa ústavi aby byly spodni nohy rovnoběžné a pak dotahnes srouby...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
PNewman píše: ramlik> samozřejmě, že je to blbost. Přece nedotáhnu matici na 60Nm, abych potom druhou stranu povolil. Myslím si, že to co psal, mělo být trochu jinak. Matici zlehka dotáhnout, potom propružit vidle a teprve potom dotáhnout na moment. A jak píšeš, rozteč je dána délkou osy, kola a podložek.
Ta matice dotahuje osu pres vsechny distancky a loziska k jedne noze vidlice - to klidne muze byt utažené na krev. Jedna strana je ale plovoucí do te doby nez utahnes patku vidlice
Naposledy editováno 26.07.2019 22:44:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Africa vyteklé tlumiče
PNewman píše: assassin> jistě, tomu rozumím. Ale to není normální stav, to už někdo zkurvil kladivem. A v takovém případě bývá problémů většinou už víc....
Tam staci i prach, nebo koroze, nebo trochu těsnější tolerance od výroby...
Tak jako tak je dobre to propruzit a utahovat patky az nasledne. Stejne jako je dobre udržovat osu ve stavu, ze tam jde volne..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Moto Bystré Triumph Tiger 800 XC | Pepa2778 | 13 | 9.9.2024 v 12:13 MilanR1 |
OLEJ, olejovy filter, vzduchovy fil... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | robozaho | 71 | 25.8.2024 v 12:20 DZARDINO |
nestartuje teplý Triumph Tiger 800 XC | RomanMan | 13 | 18.8.2024 v 13:31 Animals21 |
Spojka CRF 1000 rv2019 Honda CRF1000L Africa Twin | Zbyněkl | 4 | 11.8.2024 v 20:15 Fratr |
Triumph Tiger 800 XC-řetězová sada Triumph Tiger 800 XC | pega | 5 | 3.8.2024 v 00:32 assassin |