Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Naposledy editováno 27.07.2019 08:08:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
A proste proto, ze uz to tak bylo...
Nevim ani co to presne udela...
Vys bych to urcite nedaval, to by melo moto zneklidnit a vic se zvedat na zadni. Niz by mela byt moto klidnejsi, ale zase se vic stavet na predni, ne?
Co na to asasin?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
strakon píše: Takhle občas praská ten černej, to se u toho bílého nestává www.motorkari.cz/tema/
Me prijde, ze to neni silon, praskaj jenom ty rutanovo
Oioi: myslis nastaveni výšky na tlumici? Meni to uhel vidlice - stopu, vejs to lip zataci na úkor stability
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Diky, no zezenu barvu a skusit to podla vaseho postupu. Je to lacnejsi jak kupovat druhe padaky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Třeba já mám Amanna co je upravenej nevím přesně 9-10 let? Má za sebou nějaký pády, tři majitele, celkem slušnou čočku jak na okruhu, tak na silnici a jede pořád bez jediné závady nebo investice větší než je klasická údržba...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Takže- třeba já mám Amanna co je upravenej nevím přesně 9-10 let? Má za sebou nějaký pády, tři majitele, celkem slušnou čočku jak na okruhu, tak na silnici a jede pořád bez jediné závady nebo investice vyjma standardního servisu a jedné opravy těsnění pod hlavou a následného předělání prasacké práce pánů z dmota.
Na to jaká je to úprava myslím dobrý.
A prasklej karter tenhle motor nikdy neměl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
jenze nekomu proste ty "mods" prinasi urcite zvlastni uspokojeni a to ze to pak obcas i jede je prijemnej bonus
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Je pravda ze ja sem si vzdy na okruhu dobre zajezdil s motorku v serii, myslim motor. Tam to z hlediska nakladu a casto aj z hlediska naseho mrdalstvi fakt nema cenu tlacit do neceho. Zas takeho amanna bych rad skusil hlavne na okruhu.
Su ale zvedavy jak tunak funguje na okruhu. Na to sa uz hodne tesim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
R.a.g.n.a.r píše: krAlik33> To je hezký, já se zase těším, až na tom budu umět vůbec někdy jezdit
Na to uz se tesim 20let
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: Na to uz se tesim 20let
Taky taky
Ale já na to šel mazaně, když nedokážu využít možnosti stroje, pořídím si mrdku která se přiblíží možnostem mým
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: Taky taky
Ale já na to šel mazaně, když nedokážu využít možnosti stroje, pořídím si mrdku která se přiblíží možnostem mým
Myslíš servisním nebo jezdeckým
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Myslíš servisním nebo jezdeckým
Hajzle
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |