Přivezena motorka Yamaha YZF125R, diagnóza hrubý záděr.Příčinu jsem neřešil, každopádně jsem vycházel z faktu že stroj byl osazen čínským akrapovičem a hříbkem místo airboxu. Objednána a namontována nová pístní sada včetně válce,vrácen airbox.Motorku jsem nechal zahřát ,zvuk motoru cajk.
Majitel si přijel a odjel po ose. Za pár dní volá že v motoru klepe. Následná rozborka odhalila viz. obrázky.
Otázka je jasná: Kde je problém?
Anti píše: callowsick> Gde,na klice?
https://partsdepot.c...ZF-R125+5D75/631096/
dil cislo 18.
mrkni se na tyhle dalsi nakresy...z tech je to hned jasne.
2 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou
Anti píše: Už jsem ten manuál prolézal,je to standardní řešení.Pokud je to pravda,pak to nechápu,nejlépe mazané gufero.Ten stroj není zas tak starý...Složím to a změřím mazací tlaky.Měřící bod je na přístupném místě...
Tak dej pak vedet, sam jsem zvedavej jestli to bude mit malej tlak nebo ne.
2 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou
Jako jede,ale klepe. Vypadá to jako klepání pístu. Otázkou je proč.
Taky jsem zrobil jednoduchý měřák tlaku oleje a .... nenaměřil nic...
Takže se kouknu pod dekl...
Anti píše: Tak válec už jsem projel včera ruční honovačkou a je jak nový. Píst jsem krapet obrousil a motor složil.
Jako jede,ale klepe. Vypadá to jako klepání pístu. Otázkou je proč.
Taky jsem zrobil jednoduchý měřák tlaku oleje a .... nenaměřil nic...
Takže se kouknu pod dekl...
no tak to je pech... v kteryc mistech se to pripojuje na mereni tlaku ? na hlave?
Problem je ten, ze jestli je to gufero opravdu v riti tak muzes mit nakrasno chycenou i ojnici na klice. A rozdil tech dvou zvuku proste nepoznas.
Mel jsem tu jedno SV650 ktere klepalo na ojnici na klice a znelo to jak jasne klepani pistu na konkretni hlave.
tak preju at se dari... peknej vydrb. Gufero za par korun udela tolik skody..to je nemile.
Klika by asi tak nemlátils,dole je jehlová klec. Tak fakt nevím.
Gufero na klice nevypadalo nijak poškozené,co mě však zaujalo,bylo namontováno naopak než jsem zvyklý-čelem do komůrky. Tak jsem ho otočil ale beze změny...
1 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou
Vrazit nekam merku, ktera vubec neni presna je takove mereni nemereni. Nejak si uplne nedovedu prestavit, jestli je to rovnocene mereni, kdyz pist namacknes na jednu stranu valce a vznine ti mezera do ktere nacpes merku a nebo kdyz mas dve namerene hodnoty (prumer valce a pistu) ktere od sebe odectes a tu mezeru vlastne vypocitas.
Domnivam se , ze takto merit vuli pistu ve valci je hodne nepresne, protoze pist je sisatej a timto zpusobem nejses relevantne schopnej zmerit valec a pist v te ose ve ktere se to merit ma. Ale nevim, takto jako ty jsem to nikdy nemeril, mozna je to schudny postup, ale nemam srovnani a zkusenosti a zrovna vcera jsem zavrel motor na kterem bych si to mohl zkusit a dalsi tu rozebranej nemam.
podle manualu je limit 0.15mm takze pokud jsi tam narval 0.20, tak pak to nemusi byt az tak uplne spatne, protoze je otazkou ve kterych mistech jsi se snazil tu sparomerku procpat. Jak jsme jiz psal, neni jedno kde se to meri a pist je sisatej. Takze ses teoreticky schopnej namerit i vetsi hodnotu kdyz to budes tou sparomerkou merit na spatnem miste.
no su zvedav jak to dopadne, ale s nejvetsi pravdepodobnosti koupis novou sadu , kterou uz si premeris. Jen by to chtelo vyresit ten tlak oleje, kterej si nenameril.
To tam byla nula a nebo merak tak uplne nemeril?
jako zamotana situace je to paradne...takove opravy jsou nejhorsi, kdyz uz se v tom clovek mota a nevi z kterejch do kterejch :(
hodne stesti.
1 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou
Jinak,mám domluvenou audienci u prodejce.On vytáhne novou sadu,já přivezu starou,a bude se porovnávat
cuir: Ano,je to humpolácky měřeno,ale na novém pístu bych nečekal takovou vůli.Navíc to vysvětluje většinu věcí.Bohužel.mikrometr mám do 50 mm a dutinoměr sem ještě nesehnal.Zatím jsem se vždy spoléhal na to,že nové díly jsou cajk.
Edit:Na tom mazání moc nevymyslím.Maximálně objednat nové gufero a origo měřák tlaku oleje
Naposledy editováno 09.08.2019 10:27:15
1 reakcí na tento příspěvek Problém s novou pístní sadou
Jinak jsem navštívil prodejce s válcem a pístem. On vytáhl novou sadu a dali jsme se do porovnávání. Rozdíl byl jednoznačný, nový píst v novém i mém válci téměř bez vůle, pěkně držel za prostředky, starý píst i v novém válci s vůlí. Takže jsem si odnesl nový píst,prodejce je prostě fér .Doma jsem zkoušel a ani pět stovek tam nestrčím. To snad vyřeší klepání. Co se týče tlaku oleje v mazací soustavě,objednal jsem nové gufero, víc pro to asi nemohu udělat.
Naposledy editováno 09.08.2019 17:58:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s novou pístní sadou
Naposledy editováno 01.01.2021 14:14:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Problém s palivovým čerpadlem YZF R... Yamaha YZF-R125 | winis | 26 | 1.9.2024 v 10:58 motoprislusenstvi |
Spotřeba oleje Yamaha YZF-R125 | Matesr125 | 1 | 22.7.2024 v 11:33 Vojtech193 |
Spotřeba oleje Yamaha YZF-R125 | Matesr125 | 16 | 17.7.2024 v 18:03 ja1 |
Outdoor Liberec Yamaha YZF-R125 | Surtur | 20 | 24.6.2024 v 07:52 Gahan37 |
Manualni spinani vetraku yzfr 125 Yamaha YZF-R125 | moonwell | 5 | 28.5.2024 v 15:51 Weisner |