Poslední zkušenost s výměnou ráfku a přepletením byla, že jsem to nejdřív honil po všech čertech, furt se to vleklo, furt to bylo blbě udělaný a furt spousta keců, že to nejde. Motorka měsíc mimo provoz a já na prášky.
Tak jsem jim to v servisu sebral ze stolu a doma si udělal klidnej večer v garáži.
Měl jsem z toho nejdřív hrůzu, ale vono to šlo! Sice ku.va pomalu a trvalo mi to celej večer, ale doladil jsem si házivost na desetinku milimetru.
Jenže nikdo cizí ti u toho 1/2 dne sedět nebude.
Osloveno pět firem.Jedna se neozvala vůbec,druhá doporučila si spočítat a sehnat špice(což by nebyl takový problém pokud by byli k dispozici nějaké vzorečky či programy) ,třetí tvrdí že umí jen ACONT(asi ACRONT) a EXCEL ne,čtvtá a pátá je ochotná vyplést i s vypočítáním a obstaráním špic.Takže kde má smysl žádat výplet je u Pana Kloudy z Motorrafky.cz a u Bartůňků z Moto Votice...
1 reakcí na tento příspěvek Kdo mi přeplete kolo
https://spokes-calculator.dtswiss.com/en/calculator
V principu zadáváš to samé - průměr a sílu ráfku u niple, průměr a vzdálenost otvorů pro dráty v náboji, vyosení ráfku a počet překřížení drátů (způsob výpletu).
Dráty a niple zkus u Šroubárny Marek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo mi přeplete kolo
Radši si připlatím a nechám to udělat někoho kdo ví co dělá....
Anti píše: Počítají s umístěním špic na náboji v pravidelných rozestupech ale moto náboj je má po dvojicích....
Na dvou bicyklech, co máme doma, tak jsou všechny náboje (Mavic) také po dvou drátech a potom velká mezera. Takže je možné, že některé velo kalkulátory budou mít možnost volby typu rozmístění hlaviček drátů ???
1 reakcí na tento příspěvek Kdo mi přeplete kolo

Nejdřív měsíc zdržování, žádný dohodnutý termín neplatí a ve finále plnou hubu keců o tom, že u fungl novýho Excel ráfku se pod házivost 3/4cm nejde dostat.
Tolik keců pohromadě jsem ještě nezažil.
Referencí má plno a kdysi asi byl dobrej, teď už na to ale zvysoka hází bobek.


1 reakcí na tento příspěvek Kdo mi přeplete kolo
"Přeji hezký den , výplet není problém , pouze používáme ráfky EXEL
-- Acront neumím , s pozdravem Ha "
Takže pro mě vypadl...
V_i_c_i:Co byl za problém s Kloudou?Jestli můžeš?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo mi přeplete kolo
Anti píše: Pan Hanousek byl mezi oslovenými:
"Přeji hezký den , výplet není problém , pouze používáme ráfky EXEL
-- Acront neumím , s pozdravem Ha "
Takže pro mě vypadl...
V_i_c_i:Co byl za problém s Kloudou?Jestli můžeš?
Klidně můžu. Kdysi dávno mě vyráběl ráfky na M-72 podle výrobních výkresů fabriky, které jsem mu dodal. Pak měl za úkol podle výkresu vyrobit dráty a na dodané původní bubny osadit ty dráty a ráfky. Ty kola jsou hodně podobná jako má R-71 které prý běžně dělal. Nicméně na rozdíly jsem ho upozornil!
Výsledek byl takový, že nejdříve vyrobil kola jako má BMW R-71. Tak jsem to reklamoval a opravdu to předělal.
Jenže když jsem to dal na moto tak jsem zjistil, že nedodržel dodaný výkres na dráty a zadní kolo se mi neotočilo kolem dokola, protože dráty drhly o diferenciál.
Tak jsem to opět reklamoval. To už dopadlo jen tak, že pár drátů přeřezal, kola mi vrátil a nechal si zaplatit ráfky, které jsem později zjistil že stojí taky za hovno ale už to neřešil. To, že to celé trvalo neskutečně dlouho jsem ani neřešil protože jsem měl rozdělanou celou moto a toto mi nebrzdilo.
Takže jsem dráty zadal podle výkresů do Hvězdonic, kde to dopadlo na výbornou a kola si dodělal sám. A když jsem rozplétal ty jeho vypletené, tak jsem zjistil že i dráty měl příliš dlouhé a některé niple držely snad na posledním závitu. Když jsem to pak centroval s dráty z Hvězdonic, tak jsem navíc zjistil že ve sváru je to kolo o nějaký milimetr nakoplý a nejde v tom místě vycentrovat tak aby to tam prostě nehodilo. Ale bylo to na moto se sajdou s rychlosti 60-80 km/h tak jsem to neřešil a jezdím na tom do dnešního dne. Ale sere to a po téhle zkušenosti u mě Klouda skončil a rozhodně bych ho nikomu nedoporučil....
E: A dráty ohýbal snad ručně ve svěráku. Co kus to originál.

E2: Navíc dostal celé kola jako vzor .... https://www.motorka...amp;act=fotogalerie#
E3: A až skončíš tak, že si to stejně budeš muset udělat sám tak nejdůležitější je mít pořádný centr klíč

Naposledy editováno 05.09.2019 21:00:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo mi přeplete kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo mi přeplete kolo
Anti píše: V_i_c_i> Díky za info...Trochu jsem znejistěl,nicméně dokud nebudu schopen spočítat délku drátů,nezbude mi nic jiného.Původní idea byla,že použiju dráty které jsem vypletl z ráfku(jiný střed),které zakrátím na natočím nový závit.Než jsem zjistil že závity jsou válcované a vetší než je průměr špic...
Jestli to chápu správně máš ráfek i buben. Pak nechápu proč je prostě "jen" nezměříš. Nic na tom přece není.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo mi přeplete kolo

Musel bych udělat nějaký vystřeďovací přípravek,vzít dlouhou špici,správně osadit a změřit co je navíc.A taky úhel ohybu.Možná by to šlo.
Anti píše: V_i_c_i> To mě tak napadlo,ale když jsem zjistil že u původního bubnu kde je jedna strana očividně o dost menší vychází délka špic kratší jen o pár mm,řekl jsem si že bych to nerad podcenil.Možná bych na to mohl jít trochu netradičně,a nechat si nalisovat třikrát delší závit a pak jen zakrátit
Musel bych udělat nějaký vystřeďovací přípravek,vzít dlouhou špici,správně osadit a změřit co je navíc.A taky úhel ohybu.Možná by to šlo.
To si piš že by to šlo. A ještě bacha na offset.
Naposledy editováno 06.09.2019 15:18:13
1 reakcí na tento příspěvek Kdo mi přeplete kolo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo mi přeplete kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo mi přeplete kolo
ten uhel (ohledne vyrazu krizeni bych radsi nespekuloval, nekteri povazuji krizeni za pocet kolikrat se draty prekrizi, ale to jaksi zavisi na poctu dratu a velikosti kola ! krizeni o 1 je kdyz misto protilehle diry v naboji - jako by radialne - pouzijes ditru vedle, 2x krizeni je kdyz pouzijes 2 diry vedle.. ale i tohle samozrejme zavisi na poctu dratu.. ) je o zkusenosti, obecne radial je u motorky picovina a cim vic to bude "sikmejsi" tim vic prakticky nic nepokazis jak ohledne Mk kola, tak ohledne namahani priruby v naboji.. akorat to bude trochu tezsi protoze tam vyjde "vic dratu",. ale klidne muzes jit dratem do maxima (az na tecnu kruznice naboje)...



1 reakcí na tento příspěvek Kdo mi přeplete kolo

Jen kdyby to někoho zajímalo...
Spočítáno dle programu,objednáno ve Šroubárně Marek,do třech týdnů to bylo doma,cena kolem litru.S vypletením nebyl problém,a ani to moc nehází. Opomněl jsem ale dvě věci.První je,že program spočítá délku špice jako celek,ale ve šroubárně platí údaj v délce jen pro "tělo" bez hlavičky.Druhá věc je že se dá objednat i jiný úhel což jsem neřešil a je to škoda.V praxi to znamená,že některé niple na špicích ve výpletu jsou téměř na konci závitu a některé dráty nemají úplně optimální tvar díky jinému úhlu.Každopádně stejně to posílám i se zadním kolem na přecentrování odborníkovi,který posoudí co a jak...Najel jsem na tom pár set km a žádný problém nebyl,ale pro klid duše to chci nechat zkontrolovat někým kdo víc o dělá.Už jen kvůli tomu že vlastně vůbec nevím jak moc se takový výplet dotahuje...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo mi přeplete kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo mi přeplete kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo mi přeplete kolo
(Jedině v situaci, kdy se není od čeho odpíchnout. Nejde o to, aby byl moment přesně x Nm, ale aby byl přibližně x Nm, ale na všech niplech. A i to nejde docílit, když je ráfek nakopnutej, takže už z toho důvodu je znalost momentu díky momenťáku nepodstatná.)
Naposledy editováno 17.12.2019 14:57:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo mi přeplete kolo
PetrL3 píše: assassin> Věřím, ale přijde mi to zbytečné. Resp. nevim jak moc by člověk musel bejt hluchej, aby sluchem dotahl na menší přesnost, než momenťákem.
staci nemit hudebni sluch, moje mati treba nepozna dva telefony od sebe podle odlisneho vyzvaneciho tonu...
jo a v mem okoli to resi lidi na offroadech kde mivaji casto svazane draty do sebe drcpaskama apod. takze to zvuk dratu meni...
Naposledy editováno 17.12.2019 14:58:28