Naposledy editováno 12.10.2014 18:07:04
Je to podobné jako s řetězem. Raději budu mít 2 sady místy jedné. 2x nové mi přijde lepší než se starat o prodloužení životnosti.
Řetěz se nepravidelně vytáhne, gumy zase sjedou do nějakého tvaru, kdy je to pak nepříjemné.
Koukal jsem na nejaky bridgestone adventure A41, tady jsem projel cele vlakno a jsem z toho ted uplne jelen co vybrat??
Tak to vidim asi na pirelli GT ,,a,, tak uvidime =)
Naposledy editováno 07.04.2020 10:17:13
Mel jsem jen 2x bridgestone battlax na kawe, jezdim sam, delsi trasy nalozenej na pohodu plus namixovany s litanim svizneji kolem komina na lehko,je to tak 50/50.. S nema spokojenost,ale nepodarilo se mi je najit s novějším datem výroby nez 2018, coz uplne nechci.. proto otazka jen na tip, vzhledem k tomu ze tu jsou příspěvky z 2019 na oživení. Před x rokama sem jezdil dunlopy,na fz6 ale to uz je davno
Když chceš něco jiného, tak z jakého důvodu?
...ohledně DOT, to je mor!
Krejza má samozřejmě pravdu!
Nejhorší je ale honba za co největším nájezdem, ...ještě to tísíc dá! Všichni přece známe ten pocit "nové" motky po přezutí.
Jasně, cestovatelé mají trochu jiné priority.
Teda kdyz jsme u toho DOT.. je to jedno???? Třeba ty dva roky stare pneu???jsem sice guma,ale v gumach se nevyznam?
Naposledy editováno 08.04.2020 12:53:19
Chceš větší nájezd, lepší chování na mokru, rychlejší zatáčení nebo něco jiného?
Jaké Battlaxy, jaké Dunlopy?
Co znamená lítám rychleji?
DOT, to snad nemá cenu ani komentovat. Vsadím se, že nepoznáš rozdíl i u gumy z roku 2012, pokud neležela celou dobu na větru a dešti.
Hlavně je mít správně nafoukaný!
Naposledy editováno 09.04.2020 07:58:00
Stačí to, na to, abych mohl tuto pneumatiku doporučit?
S manželkou a nákladem jsi tak na plus 80kg?
Na takový rozdíl mezi jízdou sám na lehko a ve dvou se zavazadly neexistuje univerzální pružina. Předpětí to už nezachrání. Takže zadek bude přetížen.
Nebo můžeš mít pružinu na náklad, ale při jízdě sám bys ji nedokázal zatížit a bylo by to opravdu hodně tvrdé.
"pouze v jízdním stylu" je ještě mnohem důležitější položka než samotné zatížení a nastavení sagu (pružin) pouze na hmotnost. Tím, že jsi tahal více, jsi zadní kolo více zatěžoval.
Díky snížení nájezdu na (skoro) polovinu:
1) bys musel při skutečně ideálním nastavení na hmotnost začít tahat tak dvojnásobně oproti běžné jízdě - jet minimálně o 30-40% rychleji.
2) není pružina nastavena na skutečnou hmotnost soustavy, byť bude lepší/tvrdší než originální. Agresivnější jízdou (o 20% rychleji) jsi to výrazně prohloubil.
Co jsi v tomto případě dělal s předkem?
Ad okruh a nastavení podvozku.
Nejen, že nevhodné nastavené vede k "nekomfortní jízdě a nepřesnému řízení", ale zároveň se tím snižuje životnost pneumatiky. A to výrazně, klidně až na desítky procent, obvykle tak na polovinu.
Poškození díky nevhodnému nastavení je vidět především tam, kde se jezdí a kde je pneumatika nejvíce zatížena a nejvíce využita. Na okruzích to tak bývá na bocích pneu
Nicméně tohle všechno se dá nastavit, upravit podle potřeb daného jedince-pilota a daných podmínek.
U nezávodních motorek jde potom o určitý kompromis, aby se do podvozku pořád nehrabalo. Pilot se tak přizpůsobí nastavení a podmínkám. Oproti tomu u závodních motorek se přizpůsobuje nastavení pilotovi a podmínkám, které jsou v krátkém časovém horizontu a jsou tak víceméně stálé (taky na vždy).
Jeden příklad. Týmy s sebou vozí různé pružiny a podle potřeb daných tratí ty pružiny mění. Nebo naopak, mění je podle daných podmínek. Tohle je vidět v nastavení na mokro (měkčí) a na sucho (tvrdší).
Za druhé jsem přesvědčen, že můžeš mít pružinu s větším rozsahem, jsem toho důkaz, (v mém případě 120 - 210 kg), včetně rozsahu předpětí. Když nás v servisu Hyperpro vážili a měřili motorku, účelem bylo aby motorka byla vždy "rovně" a to za všech okolností zatížení. ( solo, dvojice, náklad) a to se povedlo.
Za třetí předek je též vybaven progresívní pružinou a je nastaven na takzvanou střední hodnotu, tak aby motorka byla vždy rovně. Pouze na jaře a podzim nechávám dělat výměnu olejové náplně (řidší, hustší), hodnoty neznám, od toho je motoservis.
Jak ti již napsal Václav, nejedná se o závodní nastavení, ale o komfortní pro cestování, které snese i větší náklony. A ještě jednou zdůrazním slova, komfortní cestování.
Uznávám a vím, že jsi odborník na závodní nastavení, ale dovolím si říct, že vím jak má být nastavena moje motorka, tak abych na ní ujel v pohodě i 1000 kilometrů za den a měl pořád hubu od ucha k uchu. Vrátím se úplně na začátek, někdo se ptal jaké pneu na motorku a já pouze sdělil skutečný rozsah a průměr nájezdů jedenácti sad DUNLOP Roadsmart III.
Zatím ahoj Ivo.