1 reakcí na tento příspěvek reklamace motorky
+ naprosto souhlas, udelat nejlip sam nebo alespon nechat udelat nekoho koho dobre znam,... je to smutnej stav veci ale realita je takova...
ramlik> hele je to dost nesrovnatelny, maly VFR ma dve mikrojaturni hlavycky, z toho k predni se leze jak do korejskyho bunkru a musi se sundavat chladice, ale jen odstrojeni, otevreni, zmereni vuli, vyjmuti podlozek + premereni mmetrem, lehky z prehazeni a kontrolni premereni mi vyslo na skoro celej den.. 8h urcite.. myslim ze misha s dewilem o tom neco vi, tak bych veril jim ze 3h je fakt malo, i kdyz FB je radak a trosku vetsi motor... (ty 2h na vymenu filtru a naplni je asi OK, i vcetne pauzy na kafe/cigo.. o tom zadna)
1 reakcí na tento příspěvek reklamace motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
Protože servisní kontroly jsou na nic, pokud to nezdechne, tak se jezdí a pak se brečí, ze je to na kaši a stoji to balík.
Svíčky 40 tisic, protože jsou asi drahý... Co na tom, že po 20 se drolí porcelán.
Oni vlastně ti co píšou manualy jsou úplně blbí....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
25000km je málo na to aby se seřizovali. Kapišto.
2 reakcí na tento příspěvek reklamace motorky
Jo, jsem to dal blbě.
Prostě nechápu proč nedodržovat servisni intervaly.
Proč jit do rizika, ze to poškodím.
Je to jednoduché pro blbce, sundám dekl zatočím si podle vaček a vrazim tam měrky. Sundám napínáky, dva šroubky plus perko, a vidím kam je vyjetý a hned vím jak jsou na tom rozvody, to je jednoduchý jako facka...
Motor je pak jako v bavlnce, když se dělá prevence.
Naposledy editováno 08.09.2019 20:20:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
To že se DIVimu drolí porcelán po dvaceti tisících na svíčkách???Lidi si to mrdaj sami takovejmahle blábolama a pověrama,ukaž mi do prdele jak se ti pravidelně po dvaceti drolí porcelán???Možná se to stalo u nějaký špatný výroby,ale jinak úplně normálně svíčka dá 40 tis a u auta je od výrobce 110 tis.to ujž tam podle tebe jezdí prach???Ať si dělá každej jak myslí,mrdej te se do toho a pak se koukněte co je tu za nadpisy a velkou většinu problému si vyrobily sami.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
No jo, klidně si to měň třeba po 100 tisících, pro mě za mě.
Sice se svíčky např, u dvouválce suzuki mění po 12 tis, u hondy čtyřválců cca po 18 , ale to asi bude jen reklamní tah...
Kutil to ví nejlíp, zas 30 let ušetří skoro 3000 za svíčky, to se počítá
Jestli se po 20 tisících drolí porcelán, tak musí jít o nějakou výrobní vadu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
dezo.lakatos píše: Jáho znám. Ty si přečti co to znamená skrytá vada. O tom to totiž celé je. Nevim proč by cigán neměl znát NOZ, já ho nejen znám, ale narozdíl od tebe i chápu.
Poud znalec určí příčinu poruchy vadný napínák s tím, že byl vadný už v době prodeje a od prodeje neuteklo 6 měsíců, tak má prodávají trošku problém. Pokud určí, že napínák oddělal servis, tak je prodávající z obliga ohledně škody, ale stále hrozí, že se najde důvod pro odstoupení od smlouvy (vůbec nesouvisející se závadou).
Jsou tady 4 stránky debat jak ohledně servisování CBR (názorů na strojařinu) a pár příspěvků o tom, ať jde za právníkem (rad, jak to řešit). A co udělá najatý právník? Zadá posudek a (možná) podle výsledku se bude snažit najít jakéhokoliv viníka - zkusí to na servis (bude tvrdit špatně odvedenou práci). Také to zkusí na prodávajícího (bude tvrdit skrytou vadu, resp. hledat skulinu, proč od smlouvy odstoupit). No a pokud prodávající něco zamlčel, něco neodpovídá udajům v kupní smlouvě apod., může se bát odstoupení od smlouvy. Teoreticky by zpátky dostal vrak, musel vrátit kupní cenu, ať se sám soudí se servisem... Proto třeba raději kývne na spoluúčast na opravě. Podobně servis. Než aby riskoval investice do soudu a nevyzpytatelnou prohru u soudu, přispěje na opravu.
Takhle to prostě funguje, ač se to nemusí obecenstvu líbit z hlediska morálky nebo strojařiny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
DVI píše: VlaHa>
No jo, klidně si to měň třeba po 100 tisících, pro mě za mě.
Sice se svíčky např, u dvouválce suzuki mění po 12 tis, u hondy čtyřválců cca po 18 , ale to asi bude jen reklamní tah...
Kutil to ví nejlíp, zas 30 let ušetří skoro 3000 za svíčky, to se počítá
Taky se kazdy dva roky meni brzdový hadice, nekde i vodní hadice ... to taky měníš přesně podle manualu? Helmu měníš hned po tom co ti spadne z motorky na zem? A treba po 4letech ikdyz nespadne? Atd atd... ono ne vzdy je tohle dane tim, ze to tak technicky vychazi, ale ze se výrobce kreje pred různýma vykukama co by si pred koncem záruky nechali vymenit moto za novou...
1 reakcí na tento příspěvek reklamace motorky
Edit:proc jsem se tu rozneznil? Aby nekdo neskoncil s placem az se chytne nekterych dobre minenych kosoctvercovych rad a napadu z rise fantazie. Nezapomenutelna hlaska v mem zivote byla kdyz kdysi jedna nejmenovana sloluzacka propadala a na dotaz kde se bere komprese se zezadu ozvala ticha napoveda "v zelezarstvi" a ona svete div se to zopakovala nahlas....dodnes nevim zda to ten napovidajici dobrak nemyslel taky vazne....
Naposledy editováno 09.09.2019 10:11:30
VlaHa píše: Anti> ne,nejsou k ničemu,dělám co se má,ale určitě je k ničemu dávat motorku do servisu když má najeto třeba třicet.žádný štěstí jsem neměl,jezdím 30 let a vím jak stroje fungujou,ani jdenou se mi nestalo aby bylo potřeba dělat ventily po takovým počtu km,ani u biga a že to byl krumpáč,to jsem se tam taky občas kouk,to je celý,Každou zimu se motorce pověnuju,víc než většina z vás,ale nedělám píčoviny
To že se DIVimu drolí porcelán po dvaceti tisících na svíčkách???Lidi si to mrdaj sami takovejmahle blábolama a pověrama,ukaž mi do prdele jak se ti pravidelně po dvaceti drolí porcelán???Možná se to stalo u nějaký špatný výroby,ale jinak úplně normálně svíčka dá 40 tis a u auta je od výrobce 110 tis.to ujž tam podle tebe jezdí prach???Ať si dělá každej jak myslí,mrdej te se do toho a pak se koukněte co je tu za nadpisy a velkou většinu problému si vyrobily sami.
Naposledy editováno 09.09.2019 10:40:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
rozumný právník v prvé řadě nabídne tak nanejvýš, že ti sesmolí dopis, kde se to pokusí na kulanci vyjednat. Podání se ti pokusí rozmluvit, protože s dokumentací je to dost na vodě.
Prodávající:
nic, skrytá vada použité věci je taková , o které prodávající prokazatelně věděl, což je v praxi téměř nemožné zdokumentovat.
Servis:
Pokud servis nevyměnil díl, který účtoval, a ten se poškodil, pak ano, je to cesta. Ale servis není povinen dělat práce a měnit díly, které nebyly objednané. Naopak vícepráce a vícenáklady by měl provádět až poté, co je zákazníkovi nacení a ten je na základě toho objedná. Měla by existovat zakázka.
Soudní znalec:
opět to není tak jednoduché jako v televizi.
Je schopen určit rozsah a cenu poškození, a čím bylo způsobeno s nějakou pravděpodobností - ale dohady se neberou v potaz. Pro podrobné zkoumání mechanismu vzniku poruchy by musel oslovit laboratoře s náležitou certifikací pro soud přijatelnou, což u takovéhoto případu je asi dost mimo, hlavně finančně.
Praxe kterou znám z práce je, že zkušební ústavy dnes jen vydají protokol, jakou metodiku použili pro testování a hodnoty kterých bylo dosaženo. Nikdy ale nevydávají interpretaci, tu si pak zadavatel ( zde soudní znalec) musí zpracovat sám.
Je třeba si uvědomit, že veškeré náklady nese žalující strana, a pokud je tu riziko, že prohraje soud, nebo nedostane náklady k úhradě žalovaný, pak je nesmysl se do toho pouštět. Že odsouzený platí až rozsudek nabude právní moci asi netřeba dodávat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
DVI píše:
Prodávající:
nic, skrytá vada použité věci je taková , o které prodávající prokazatelně věděl , což je v praxi téměř nemožné zdokumentovat.
S tím slovíčkem věděl to víš na sto procent?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
assassin píše: Taky se kazdy dva roky meni brzdový hadice, nekde i vodní hadice ... to taky měníš přesně podle manualu? Helmu měníš hned po tom co ti spadne z motorky na zem? A treba po 4letech ikdyz nespadne? Atd atd... ono ne vzdy je tohle dane tim, ze to tak technicky vychazi, ale ze se výrobce kreje pred různýma vykukama co by si pred koncem záruky nechali vymenit moto za novou...
No, zrovna hadice jo. Ale mám je napsaný po 4 letech v mém případě. Voda i brzdy. Zrovna jsem je dával teď, ale za 4 roky už to mít nebudu ( ovšem, brzdy proto, že jsem dal panceřové a vodní proto, že jedna už vypadala dost všelijak.
Helma mi žádná taky nevydrží déle jak cca tři roky... zvlášť když si ji potluču. To mě vadí, nehledě na to co píšou.
A na pístech v MX motorkách se taky nic nepozná, ale po doporučených hodinách je vyměníš, ne? Nebo počkáš co to udělá, protože týpek na netu na tom najel 200 hodin a prej dobrý?
OK, ať si každej dělá co chce, se svýma věcma, ale já to mám tak, že prevence. Jsem na to naučenej z bývalé práce v letectví a nevidím důvod k tomu, proč by někdo měl zanedbávat předepsanou údržbu, notabene u něčeho pro radost, jako je motorka. A nebo u něčeho, co denně potřebuji spolehlivě používat, jako třeba auto.
A už vůbec se mi nezdá rozumný nabádat laiky k takovému počínání.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
JJ Je to použitá věc, kde nikdo za nic neručí, leda by se mu podařilo nade vší pochybnost prokázat, že o skryté vadě věděl při prodeji a nesdělil to kupci.
Třeba, kdyby něco svařil a schoval ( nebo to nechal udělat) v rozporu s doporučením výrobce. Nebo to poškodil a narafičil zpět...
U aut typicky, že to naboural, nechal opravit, vzal pojistné a tvrdí že to je nehavarované.
To prokážeš, když vypátráš pojistnou událost, záznam o nehodě, nebo něco z stk atd...
Ale prokázat kdo dal co do motoru a kdy, to je daleko horší, zvlášť když k tomu není nic moc ze servisu .
Pro zajímavost, když jsem řešil vadu ložiska ( spojkového, auto) nedávno, stejně to nakonec řešil dodavatel ložiska, po té co servis doložil postup montáže a technik dodavatele si ho sám přijel demontovat ( nebo byl u demontáže).
Následně dodavatel ložiska platil servisu opakovanou montáž a dodal nový díl...
Další zajímavost, co jsem se nedávno nasral:
Firma v dobré víře posílá služební auta na periodické kontroly do servisu, i po záruce ( Škoda) . Po jedné takové prohlídce auto jelo rovnou do Paříže, a než se tam dostalo, přední desky byly na železo, dojel domů s kotoučema na kaši a pilinama všude kolem. Senzory nic, řidič lama, nepoznal by že mu chybí kolo, pokud by to jelo.
Samozřejmě jsem prudil, ale servis konstatoval, že kontrola brzd nebyla objednána a ani nebyla součástí dané prohlídky, ( kontrola před zimou !? ) . A to podotýkám, že se měnily kola za zimní sadu, kterou nám skladují. Po debatě s naším firemním právníkem, tento potvrdil, že bychom ale nevyhráli, kdyby se to chtělo řešit.
Takže tak, právní cesty vedou, ale snadný to není.
Naposledy editováno 09.09.2019 12:44:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace motorky
DVI píše: No, zrovna hadice jo. Ale mám je napsaný po 4 letech v mém případě. Voda i brzdy. Zrovna jsem je dával teď, ale za 4 roky už to mít nebudu ( ovšem, brzdy proto, že jsem dal panceřové a vodní proto, že jedna už vypadala dost všelijak.
Helma mi žádná taky nevydrží déle jak cca tři roky... zvlášť když si ji potluču. To mě vadí, nehledě na to co píšou.
A na pístech v MX motorkách se taky nic nepozná, ale po doporučených hodinách je vyměníš, ne? Nebo počkáš co to udělá, protože týpek na netu na tom najel 200 hodin a prej dobrý?
OK, ať si každej dělá co chce, se svýma věcma, ale já to mám tak, že prevence. Jsem na to naučenej z bývalé práce v letectví a nevidím důvod k tomu, proč by někdo měl zanedbávat předepsanou údržbu, notabene u něčeho pro radost, jako je motorka. A nebo u něčeho, co denně potřebuji spolehlivě používat, jako třeba auto.
A už vůbec se mi nezdá rozumný nabádat laiky k takovému počínání.
ok, jen jsem chtel vedet jestli vse menis jak vyrobce udava.
u MX motorek ja ani lidi v mem okoli nemeni vse v predepsanych intervalech, kazdejch 40-60mth udelat v podstate GO za 30-40tis ... to se tu v okoli delalo jen na motorce na ktere jel kejmi svet my tady mame vsichni na motoru 130+ mth a vsem to porad jezdi
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 6 | 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_ |
CBR 1000 rr 08-09/10-11 "technical ... Honda CBR 1000RR Fireblade | meti | 2 | 28.7.2024 v 18:31 SLEEPER |
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade | octy | 0 | 19.5.2024 v 20:20 octy |