Nyní k dotazu, měnil jsem pravidelně olej, jednou řetězovku, baterku, taky brzdovku a gumy. A jinak jezdil.
Nyní bych jí to chtěl přes zimu vrátit. Mám ji rád a měnit se mi ji nechce. Poradíte, na co všechno se zaměřit? Pročítal jsem to tady a udělal si seznam. Určitě jste tady ale zkušení, kteří poradíte, co dalšího.
Moc díky za konstruktivní rady!
Můj seznam:
1. přední vidle - kompletní servis
2. brzdový systém - zadní brzda nefachá, je tam přidřený nějaký pístek v dualu... Možná i hadice? Ale nevím, zda to má smysl
3. LCD displej - nejede
4. sedlo - rozpraskané, tak nový potah
5. zimní výměna oleje
6. přeleštit světla
7. opravit popraskané kapoty
8. elektrika - kontakty - problikává světlo, někdy zhasne
9. Výměna a renovace všech rezavých dílů
Mechanicky byste se zaměřili ze skušenosti na co?
Chtěl bych se tím procesem i naučit více o mašinách. Cesty jsou stále delší a delší.
Ještě jednou díky!
1 reakcí na tento příspěvek VFR 800 FI - zimní radovánky a znovuzrození
1 - smysluplné
2 - to bych zrovna udělal, nejsem odborník ani nemám zkušenost ( mám 750 ) , ale co jsem četl o duálu, tak je to dost propojené, no a důkladně vyčistit brzdové třmeny určitě, kontrola kotoučů..., desek
3,4 - tak to je na Tobě
5- já měním až na jaře, ale podle uživatelů podzim / jaro je 1:1
6 - 9 - ok
vše zkontrolovat, perfektně vyčistit, nepíšeš o kontrole ventilů( 24tkm), řetězovka jednou vyměněná-kdy, jak je na tom teď?, brzdovka - předpokládám i ve spojce..
vzduchový filtr.., chladící kapalina.., svíčky..,projdi benzínovou cestu...
prostě si vlez k motorce a používej zdravý selský rozum, určitě jsem něco opoměl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 FI - zimní radovánky a znovuzrození
GL1 píše: Chválím a chápu Tvůj záměr ( jsem Hondař, VFRák ) , přesto moje "rada" je, aby jsi to nepřeháněl, neser se do něčeho, co funguje.
1 - smysluplné
2 - to bych zrovna udělal, nejsem odborník ani nemám zkušenost ( mám 750 ) , ale co jsem četl o duálu, tak je to dost propojené, no a důkladně vyčistit brzdové třmeny určitě, kontrola kotoučů..., desek
3,4 - tak to je na Tobě
5- já měním až na jaře, ale podle uživatelů podzim / jaro je 1:1
6 - 9 - ok
vše zkontrolovat, perfektně vyčistit, nepíšeš o kontrole ventilů( 24tkm), řetězovka jednou vyměněná-kdy, jak je na tom teď?, brzdovka - předpokládám i ve spojce..
vzduchový filtr.., chladící kapalina.., svíčky..,projdi benzínovou cestu...
prostě si vlez k motorce a používej zdravý selský rozum, určitě jsem něco opoměl
Díky za super komentář. Na vzduchový filtr jsem zapomněl. Ten půjde vyměnit. Ještě jednou díky!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VFR 800 FI - zimní radovánky a znovuzrození
a ještě k těm brzdám, ...zadní brzda nefachá, je tam přidřený nějaký pístek v dualu...to bych fakt nepodceňoval, já to pročítal při rozhodování mezi 800Fi a 750, a co si pamatuju, tak nejenom že přední přibržďuje zadek, tak i zadní přibržďuje předek, a jestli máš přidřený pístek na zadku, tak ti ten duál posílá s největší pravděpodobností něco jiného na předek ne má
GL1 píše: dtr> ad filtr, VFR je silnice, mám KNko, pořizovačka je sice vyšší, ale jednou za rok (já 6tkm) vyčistíš a naipregnuješ, a je "věčný"
a ještě k těm brzdám, ...zadní brzda nefachá, je tam přidřený nějaký pístek v dualu...to bych fakt nepodceňoval, já to pročítal při rozhodování mezi 800Fi a 750, a co si pamatuju, tak nejenom že přední přibržďuje zadek, tak i zadní přibržďuje předek, a jestli máš přidřený pístek na zadku, tak ti ten duál posílá s největší pravděpodobností něco jiného na předek ne má
On tam zezadu neposílá skoro nic. Musí se několikrát našlapat, než se začne chytat. A zadní nepoužívám prakticky nikdy.
8. prošel bych i kabely, některé úseky kabeláže dostávají na frak (teplo od motoru, olej, sluníčko a namáhané ohyby) izolalace vodičů v těchto místech tvrdne a může se i lámat celý kablík který se nakonec přeruší nebo vyzkratuje. Už i nalomený vodič je špatně protože se v narušeném místě přehřívá a dál tím degraduje. až to projdeš, možná vyřešíš i bod číslo tři.
Přidal bych kontrolu ventilových vůlí, nastavení vstřikování, kontrolu chlazení, kontrolu gufer a ložisek.
pročetl bych ještě servisní manuál, ten hodně napoví kde by co mohlo být opotřebované.
To samé co popisuješ bude čekat i mě s tím autobusem co mám a už se na to moc těším
Naposledy editováno 17.09.2019 09:43:51
Zadní tlumič bych nechal repasovat nový oil a dusík moto Beran za 3500.- cca
Světla má smysl leštit?
Výfuk pokud mas origo KN filtr netřeba
Ložiska v kolech bych možná vyměnil , děla se to i v kyvce....
LCD nový na eBay sezeneš....
Na popraskane díly slusne funguje Araldit
Zkontroloval by jsem ventilove vůle, jestli někde nefoukají svody.
To problikavani jsem měl u 99 taky , nakonec to byl vadný 12 pin konektor umístěny pod podsedlovkou, Gugo to opravil , funguje u nového majitele dodnes...
Zaměřil by jsem se na podstatný věci , vysypat do moto v hodnotě 40-45t x tisíc za “optické “ věci nemá smysl
Potah sedla se dá koupit nový nebo za 500 kouženku a natáhnout sám
Ještě jsem tam tenkrát měl zadní led světlo...vyšší svítivost a odpadl nákup žárovek
Naposledy editováno 17.09.2019 09:49:29
A samo bych prošel všechna ložiska a překontroloval jejich utažení případně vyměnil náplň - kyvka, krka apod. Na to se většinou v těch manuálech nepamatuje.
Na vylestenie svetiel je na Aliexpress taký prípravok. Kúp si ho a správ to s ním. Neviem, či je dobrý, ale potom zreferuj, lebo po ňom pozerám :D
A tie hadice na dual sa priprav, že bude gynekologická robota
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Hledám svou starou VFR800 SPZ 5T4565 Honda VFR 800 | motokuba | 5 | 1.9.2024 v 17:13 Gahan37 |
Honda vfr800 vtec Honda VFR 800 | wer954 | 4 | 21.8.2024 v 10:47 Gapyra |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |