Keďže som fagan, a mám 16 rokov. Prišiel som si sem pre radu. Vlastním Hondu CBF 125. Jediný nedostatok ktorý ja vnímam sú gumy. Necítim sa isto v náklonoch, a nebodaj keď naprší tak moja max rýchlosť je 40-60 km/h. Sú pomerne úzke, čo ma obmedzuje. Keďže si na motorky zarábam sám, takže si radšej dvakrát rozmyslím čo si kúpim. Rozmýšľal som nad KTM Duke 125 (odkúpenie od kamaráta) alebo Aprilia RS 125. Obe majú niečo do seba.. Len ma odrádza to že je to stále 125tka a veľký rozdiel to nebude, bude to teoreticky ten istý motor, len s inou kapotážou, a s inými gumami. V mojom prípade dosť zásadná vec.
Druhá vec, nie je to vyhodenie peňazí ? Veľmi sa mi páčia, či už po vizálnej stránke, aj gumy hrajú veľkú rolu. A ešte majú o niečo viac kW. (Duke - 11kw, Aprilia - 21kw) A tá Aprilia by mi mohla vydržať dlhšie, lebo si myslím že tá už potiahne troška lepšie ako momentálna CBFka.. Len zase je to superšport, ja chcem chodiť na výlety, nebolí z toho chrbát ? Natíska sa mi mnoho otázok, tiež tá či 2T nežerie “troška” viac než by mal, a podobne. Aký je váš názor ? Mám radšej vydržať na CBFke do 18cky a potom kúpiť niečo silnejšie ?
Budem rád sa Vaše názory a odpovede.
Uptade - Tak som sa už na KTMke aj povozil, je to niečo iné ale zvyknúť by sa na to dalo. A myslím že je aj trošku silnejšia než CBFka.
Pokud si chceš udělat radost a koupit jinou motorku , prosím. Daly by se najít mnohem "hloupější" zástupné důvody , kvůli kterým je třeba stávající stroj vyměnit.
Jestli opravdu primárně řešíš (ne)jistotu v zatáčkách a na mokru - přezuj na něco lepšího , než co tam máš teď
Jezdi se svojí cbf, sbírej zkušenosti šetří peníze s nulovou údržbou a malou spotřebou a pak skoč na něco většího i s papírama ... Mimochodem vím že na cbf jsou ultra tenký gumy ale na CBR jsem měl taky jen 90tky a stejně držela až na stupačku o zem jen to chtělo dost odvahy abych těm gumám věřil
2. pokud je opravdu problem v gumách, není nic jednoduššího než je vyměnit za pár set eur. (myslím, ale že to není v gumách, ale v palici a bode č.1)
Počítej s tím, že otevřenej dvoutakt nebude jezdit za 3l jako CBF, ale tak za 8 - 10 když to budeš honit + olej.
Osobně bych se na 2T vykašlal, naučil se jezdit na CBF a v 18 koupil silnější. Stejně bys to tak udělal I kdybys měl RS s 21kw
Naposledy editováno 30.09.2019 17:06:29
1 reakcí na tento příspěvek Počkať, alebo ísť do toho
2 reakcí na tento příspěvek Počkať, alebo ísť do toho
andri_fortysix , jazdi na tom , čo máš a na čo máš povolenie , neboj sa , nič ti v živote ešte neuteká , naučíš sa na tejto a s vodičákom A2 pôjdeš do silnejšej .
Redflamengo , ty chceš predať pneu a nevieš si zistiť , aký rozmer sa na danej moto používa ? Do riti aj s takým predajcom .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počkať, alebo ísť do toho
Naposledy editováno 30.12.2020 22:27:57
K tomu bych ještě kouknul nebo nechal projít dobrým mechanikem celé tlumení - vidle a zadní tlumič/e - špatný nebo opotřebovaný tlumič dokáže celou motorku hodně degradovat co do ovladatelnosti.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počkať, alebo ísť do toho
HMS píše: brazel> Jen aby se toho s A1 dožil, omezit dnes moto na11kw,to vymyslel idiot.
Jaký výkon by měli dnes nabízené 125ccm, pokud by nebylo omezení na 11 kW. Myslím, že by o moc vyšší nebyl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počkať, alebo ísť do toho
Naposledy editováno 30.12.2020 22:28:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počkať, alebo ísť do toho
Veď motorku obvykle nie je problém rozbehnúť , ale zastaviť .
Môžeš oponovať (klasicky) , že zabiť sa dá aj v 30 kilometrovej rýchlosti ...
Iste , dá , len tá 125-ka a 11kW je vlastne také nejaké sito , ktoré pretriedi neschopných od schopných (a všetkého schopných ) , naučí predvídať , vyrátať si dráhu , atď , atď. ...
Redflamengo ... sasku . Dobréé
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počkať, alebo ísť do toho
mito7 píše: Jaký výkon by měli dnes nabízené 125ccm, pokud by nebylo omezení na 11 kW. Myslím, že by o moc vyšší nebyl.
tak, zase je to výrazně lehčí než nějaká šestka... Nebo může být. Na učení zlatý.
A k tomu cestování, lidi cestují i na skůtrech. My jezdili po čundrech na simsonu kdysi, nemyslím že je to problém. Ty malé motorky stejně nepoletí do kopce, ať je to co je to. I ty výkonnější dvoutakty do táhlých kopců musíš točit do bezvědomí, ale stejně to vadne.
V obsahu 125 ccm mi dává asi nejvíc smysl nějaký lehčí endurko, kde to na silnici bude stejně slabý jako ostatní, ale aspoň v terénu se díky malé váze krásně bude vodit
Kolikrát já už si říkal, že tohle si nechám a kašlu na to...
Ale jestli budeš měnit přece jen, zkus si osahat i různé styly. Terén, silnice, cruiser… Ať to má aspoň ten smysl, že pak budeš mít jasno co by se ti líbilo, až bude čas na velkou.
A pokud jde o zatáčky, tak ano, gumy nové. Nové jako vyrobené nedávno. Není dobře kupovat gumy starší než rok. Na slabé motorce vydrží x let, a staré gumy jsou k ničemu, kloužou atd. ...
A kontrola podvozku, vůle krk, vůle kyvky, stav tlumení. Projdi si tu články o nastavení, je to dost zásadní věc. Pokud nemáš moc co nastavit, hodně pomáhá výměna oleje v tlumení, tomu věř. Nejvíc se vyřeší přečtením manuálu od motorky, jsou tady. Nejlíp se najdou v katalogu, nebo snáz přes bazar kdy zadáš to svoje a dole v nějakém inzerátu je odkaz do manuálu.
Jednoduché věci jsou většinou ty daleko nejefektivnější...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počkať, alebo ísť do toho
+ jeho problem byl ten ze sa mu smykaju gumy a ze sa citi nestabilne ,
a stymy kw to vidim rozdielne.....
125 2T ccm - vykon 11 kw+ tuning 25 kw celkovo OK
600 ccm - vykon 81 kw v papiroch 11 kw ale plne otevrite na puvodny vykon to je pruser , hlavne na zacatek
ale to je marna snaha stebu neco riešiť ze
ps milujem oslovovanie priatelu ked ste sa v zivote nevideli a nepoznali hh
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Počkať, alebo ísť do toho
DVI píše: tak, zase je to výrazně lehčí než nějaká šestka... Nebo může být. Na učení zlatý.
A k tomu cestování, lidi cestují i na skůtrech. My jezdili po čundrech na simsonu kdysi, nemyslím že je to problém. Ty malé motorky stejně nepoletí do kopce, ať je to co je to. I ty výkonnější dvoutakty do táhlých kopců musíš točit do bezvědomí, ale stejně to vadne.
V obsahu 125 ccm mi dává asi nejvíc smysl nějaký lehčí endurko, kde to na silnici bude stejně slabý jako ostatní, ale aspoň v terénu se díky malé váze krásně bude vodit
Ale o tom to je, váha je hrozně důležitá. To jsme se nepochopili, já jen že všichni říkají o omezení výkonu na 11 kW, ale kolik by měli současné 125ccm výkonu nebýt tohoto omezení?
Ještě si se asi nesvezl na výkonném vodou chlazeném dvoutaktu, ten jede i do kopce a nevadne.
1 reakcí na tento příspěvek Počkať, alebo ísť do toho
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2903 | 14.10.2024 v 22:11 Ariete |
Problém s motorem ktm duke 125 KTM Duke 125 | Suzukirm80 | 3 | 7.9.2024 v 16:08 rg250 |
Honda cbf 125 kmitání řidítek při p... Honda CBF 125 | jirka1724 | 5 | 22.8.2024 v 08:51 Krautkopf |
Problem s řazenim KTM Duke 125 | Matthew1223 | 9 | 7.8.2024 v 11:43 _Michal |
rada Honda CBF 125 | Terka_Chars | 11 | 16.6.2024 v 18:20 __RomFox__ |