1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
ramlik píše: ...k té teplotě a ruce.
Dunlop Sportsmart TT - serpentiny(Násedlovické) nahoru dolu, cca 20min, vzduch cca 27° - teplota gumy 67-68° (měřené infra teploměrem)
Jako šáhnout se na to dá.
Na okruhu jsem teploměr neměl, vzduch cca 25°, ale tipnu si min. o 10° víc. To už bylo na spálení ruky při delším kontaktu.
Tlak 2,2 Z(standart 2,5). Po 3tím kole to začalo trochu klouzat, stačilo zvolnit a dobrý. Gumy jsou lehce fialové.
Dle diskuze by pomohlo ještě snížit tlak, vyzkouším příště. U gumy píšou, že je konstruovaná pro snížení tlaku na okruh, ale o kolik?
Konkrétně sportsmart tt jsou dělaný na nižší tlaky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
assassin píše: Souhlas, jen to prirovnani se zimakama v lete - ja letos pres leto dojizdim zimaky a funguji mi spis lip nez letni (mam 225 r16 a v tomhle rozmeru continental nema sportovni letni pneu - je to na sportak moc maly kolo, zimaky ale jeste pro sportaky maj i v tomhle rozmeru - ts850p a dela to docela rozdil...)
Tak já mám srovnání letní-zimní, Conti, stejný rozměr, stejné auto, a je to kurva rozdíl! S těma zimákama je v létě větší zábava! Jak se trochu zahřejou, tak se s tím dá jet jen rovně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
Tož to asi né, nebo jak jsi to myslel?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
Kohlstein píše: SLEEPER> Máš lepší?
Tak urcite jsou jakekoliv realne poznatky lepsi, nez tvoje domnenky a fantazie.
Neco si pojezdi na okruhu a pak tu pis u teplotach, klouzavosti, tlaku....
Dal nebudu tu zasirat vlakno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
ramlik píše: Tak já mám srovnání letní-zimní, Conti, stejný rozměr, stejné auto, a je to kurva rozdíl! S těma zimákama je v létě větší zábava! Jak se trochu zahřejou, tak se s tím dá jet jen rovně.
No ja stridam contiky premium contact5(letní) a Conti ts850p( zimni) stejnej rozmer, stejny auto a ty zimaky lepsi i v lete. Verim, ze sport contacty budou o kus lepsi, ale ty se v R16 nedelaj.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
psenap píše: Ona i podhuštěná pneu se začne víc přehřívat, tím jak se bortí, jak se posouvá po ráfku... pokud to není pneu na to stavěná (Dunlop kr108 se hustí na 1,1bar) tak na to také pozor. Já gumy hustím na okruh v rozpětí 2,0-2,2 předek a 1,8-2,0 zadek za STUDENA. Výsledek za tepla by měl být tak 2,3-2,5 vepředu a něco přes 2 vzadu.
Tohle nemůže ublížit žádné gumě..
Tady jsem dal 2,0 zadek a 4x 25 min. s tou gumou udelalo toto:
Takze otazka zni, kolik tam na okruh do prd.... mam dat?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
cibus píše: Stev> Neco serioznejsiho tam nemas?
Mam, vymenil jsem to pak za bt016pro za par penez a vzal bych ji na velkej okruh bez obav, sosnovou zvladla bez ztraty kyticky. Tlak zhruba 2.5-2.7 za tepla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
Stev píše: Mam, vymenil jsem to pak za bt016pro za par penez a vzal bych ji na velkej okruh bez obav, sosnovou zvladla bez ztraty kyticky. Tlak zhruba 2.5-2.7 za tepla.
Zdá se, že na Brno tlakujeme oba až moc. Bridgestone:
Zdroj https://www.trackda.../pdf/bridgestone.pdf
Další obrázek je někde z Ameriky, okruh ani počasí neznám
PSI / bar převod zaokrouhleně: 25psi/1,7bar, 28psi/1,9bar , 30psi/2,1bar , 32psi/2,2 bar
Kohlstein píše: psenap> Jaké přesně gumy to jsou? Ať má tvoje zkušenost nějakou váhu.
Tyto tlaky bych doporučil skoro na každé gumě od sportovně cestovních dál. Je jedno jestli to bude Qualifiera, nebo S21, Metzeler M7rr až po K3.
Když se podíváš na tabulku, kterou sem někdo po mém příspěvku dal, vidíš i BT23 tedy nižší řadu gum, že mají být hustěny podobně jak jsem psal.
Nicméně, je to stále jen můj názor, každý ať hustí dle svého uvážení. Osobně jsem jel párkrát na podhuštené pneu v provozu a poznal jsem prd... naopak na okruhu jsem nikdy nebyl s 2,5-2,9bar za studena toho bych se asi dost bál...
Ovšem já ty okruhový tlaky jezdím i v provozu, což mě kamarád co jezdí fakt v provozu dost pilu varoval, že dle jeho zkušeností je provoz skutečně lepší přifouknout.... jenže jsem línej a pilu nejezdím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
ramlik píše: [quote=psenap] ... jak se bortí, jak se posouvá po ráfku...
Tož to asi né, nebo jak jsi to myslel?
Ke změně tvaru pneu pod zátěží dochází.
Možná v obou případech trochu tepla v těchto místech vzniká. Jen to nebude tak podstatná část jako teplo od styčné plochy s povrchem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlak v pneu na okruhu
Je možné, že to není směs do tepla na okruh, bez ohledu na nastavení tlaku. Jak velké teplo bylo, když jsi ji takto sjel?
Dneska mě v 10° v 7 večer mile překvapil předek RS.
Klidně to může i na okruhu fungovat jenom při nízkých teplotách teplotách.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivový filtr Honda CB 900F Hornet | Jirka7366 | 9 | 14.6.2024 v 18:06 Jirka7366 |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet | erichd | 8 | 15.4.2024 v 23:27 2stroke |
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet | erichd | 2 | 1.4.2024 v 22:04 Johny89 |
Zapojení ukazatele zařazení rychlos... Honda CB 900F Hornet | Pospaa1 | 21 | 24.12.2023 v 09:56 Jirka7366 |