koupil jsem starší yamahu x-max 125ccm,rok 2009 a chci se zeptat, jaké jsou vaše zkušenosti se žraním oleje?
Teď jsme na cca 200km trip musel dolít cca 0,1litru. Jak jste na tom vy?/je to normální?
1 reakcí na tento příspěvek Kolik může žrát Yamaha X-MAX 125ccm oleje
1 reakcí na tento příspěvek Kolik může žrát Yamaha X-MAX 125ccm oleje
-po zajetí 1000km od opravy už to tedy nemůže žrát olej a vše by mělo být sedlé?
-jak kontroluju olej,dolil jsem, nechal jsem si zabublat motor na 30s, pak jsem to nechal 2h stát a zkontoloval hladinu, tohle jsem bral jako výchozí stav-je to OK? Dnes jsem ujel 200km a kontoloval stav oleje ihned po dojetí(je ho tam méně), dále pak po 2 hodinách a teď po 4, zítra to zkontroluju po cca 28hodinách po výletě. Budou data vypovídající a stavy by v případě, že je vše ok měly sedět?
Pouze se ujišťuji, chci mít vychozí i final stav srovnatelný.
ariba píše: ta práce..24h. je velkej ulet
zvladnes to rychleji?
co te privadi na myslenku, ze je tam fakturovano moc hodin? Jaka je tvoje predstava o spravnem case, ktery by jsi akceptoval?
Mas s takovou opravou osobni zkusenost, ze muzes soudit co je moc a co malo ?
diky za odpoved.
Neber to jako navazeni se a nebo urazeni tebe.
Zajima me to, protoze takove komentare citam tady casto a tak me zajima z ceho lide jako ty usuzuji, jestli je tam moc hodin na opravu nebo kolik by se jim tak zdalo realnych a jestli je to jen o jejich pocitech a nebo maji vlastni zkusenosti.
diky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kolik může žrát Yamaha X-MAX 125ccm oleje
Co se správného způsobu měření oleje týče, podívej se do manuálu a dělej to tak jak se tam píše. Jinak to bude mít vypovídací hodnotu 00prd.
1 reakcí na tento příspěvek Kolik může žrát Yamaha X-MAX 125ccm oleje
Tohle Cebro jsem delal uz nekolikrat a motor byl venku zhruba za hodinu...ted se s timhle zdevastovanym smejdem seru 4 hodiny a mam toho plny zuby.
Co sroubek to original, porad prehazuju bity na gole. Jednou hvezdicka, pak hned vedle imbus a na druhy strane prozmenu plochej. Zkratka co kdo nasel doma to tam nasral...Za takovou fuserinu bych nekomu nejradeji dal pres hubu!! Z toho dva srouby na kapotazi nesly povolit (zhulene imbusy a to smerem pri dotahovani, takze to nejake krypl dorval jak kurva kohoutek). Takze mam na vyber..ulomit kapotu a nebo vzit fortunku a udelat drazku... poklepat a povolit...Takze samozrejme nejsem dobytek..takze druha moznost...
Aktualne jsem skoncil na povoleni matky na starteru... a opet..bud zkurvim starter kvuli tomu ze nejakej dement tam dal vohudlanou starou matku a vyhodil gumovou krytku a nebo to opet budu muset nariznout a odseknout... a toto je prace uplne na picu...jasne muzu kabel odpojit z druhe strany, ale prece tam takovou hnusarnu nenecham. NAvic je to cele zaoxidovane, takze je stejne potreba to resit...
A pak mi nekdo muze zkusit rict, ze by to mel rychleji... a tim sem chtel poukazat na fakt, ze soudite bez znalosti okolni situace... co kdyz ten skutr byl v podobnem stavu jako toto CBR. ?
Ze zkusenosti vim ,ze skurty jsou uzitkova vec, ktera dokud jezdi tak se neopravuje a vzdy kdyz jsem mel na dilne skutr tak to byl srot..ikdyz mi majitel tvrdil jakej je to opecovavanej mazel v top stavu. Proste nevite a stejne soudite...to mi prijde divny.
a at tu jen nepicuju, tak k tematu...ta spotreba oleje je samozrejme moc velika a po 2000km by to uz nemelo zrat temer nic.
Takze to neres, postav jim to na reklamaci. Oni reklamaci ze zakona musi prijmout. Hlavne to neprodluzuj, protoze zaruka na praci je myslim jen pul roku.
Pokud reklamaci neuznaji nezbyde ti nic jineho nez jit cestou soudniho znalce, ktery to otestuje, rozebere, najde chybu a pak se s nima muzes soudit. Coz je beh na dlouhou trat a pri te castce je to hodne smutny, ze servis ma pravdepodobne problem vyresit reklamaci ke spokojenosti zakaznika, protoze se tam netoci zadne velke penize..
A jen doporuceni, olej zmer vzdy ve stejny cas po jizde...treba pul hodiny a vzdy na stejnym miste a stejnym zpusobem. K reklamaci dodej i fotodokumentaci. Zmeris stav oleje pred jizdou, vyfotis merku a tachometr. Ujedes treba 200km a zmeris po jizde a opet merku i tahcometr. Pred dalsi jizdou zase zmeris stav a tim uvidis jestli se zmenila hladina oproti predesle jizde kdy jsi to meril pul hodiny po a nyni pred jizdou ktera je treba za dalsi dva dny.... s timto to das k reklamaci. Prilozis to vytistene k reklamacnimu protokolu a do reklamacniho protokolu zapises, ze byla dodana podrobna fotodokumentace dokazujici nadmernou spotrebu oleje.
Timto zvysis ravdepodobnost uspesne reklamace.
Preju hodne stesti.
Seč skútrem mám dobré zkušenosti.Poslední u kterého jsem tahal motor ven bylo Malguti,motor Yamaha.Tuším dva šrouby na motoru,dva na tlumičích a šlo to ven i s kyvkou.Na tohle bylo pro mě nejhorší CBR 929.Ven to šlo rychle,ale zpátky je potřeba podložit motor a rám a kyvku na něj navlékat .
1 reakcí na tento příspěvek Kolik může žrát Yamaha X-MAX 125ccm oleje
Tohle by mohl být jeden z obecných důvodů, aby ti repasovaný a zaběhlý motor žral více oleje než má, vedle jiných dalších možných důvodů pochopitelně...
Jiri_V píše: Neznám tenhle skůtřík a jeho motor detailně, ale z mých motorářských zkušeností vím, že u 4-dobých motorů obecně se montuje v sadě těsnících kroužků jeden stěrací nebo tzv. "minutový" pístní kroužek. Ten minutový má téměř neznatelné podbroušení na funkční válcové ploše, pouze pod úhlem několik minut, takže je mírně kuželový, proto ten název a když je namontován nesprávně, tedy obráceně než má být, tak místo aby přebytečný olej z válce stíral do klikové skříně, tak ho pumpuje do spalovacího prostoru, tedy je potom velká spotřeba oleje takového motoru. Kroužek má pro správnou montáž buď označení, nebo i neoznačený pozná fachman na rýsovací plotně za pomocí zkušební kostky, jak ho má namontovat, dále nebudu rozvádět...
Tohle by mohl být jeden z obecných důvodů, aby ti repasovaný a zaběhlý motor žral více oleje než má, vedle jiných dalších možných důvodů pochopitelně...
no trochu to upresnim... kazdopadne myslenka velice dobra
krouzky jsou v zasade tesnici a stiraci, to je potreba nemotat dohromady. Existuji i tzv. polostiraci a taky se pomerne casto pouzivaji. Ale "minutový" krouzek je krouzkem tesnicim a dava se z pravidla do druhe drazky.
A je teda pravda, ze toto by opravdu mohla byt pricina zvysene spotreby oleje, ze tam mechanik dal krouzek obracene.
Perfektni napad...
Pokud to montuji,tak na to vždy zákazníka předem upozornuji.Protože zkušenost je prostě taková.Pokud chceš kvalitu tak jedině originál.
Original válec a pístní sada ale bude za cca 12000,- a to se do toho nikomu investovat nechce.
exotikus
jo jo, je to tak... ale i ta cina jede. Jen je potreba vsechno pekne zmerit...a kdyz je neco spatne tak to vyreklamovat u prodejce a objednat jinou sadu.
Pak ma sanci to jezdit. Ale pokud koupim levnou cinu a jen to tam nahazu jak jezedak hnuj vidlema, tak se pak nemuzu divit, ze z toho mam pumpu na sracky
1 reakcí na tento příspěvek Kolik může žrát Yamaha X-MAX 125ccm oleje
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
brzdové páčky Xmax 125 (2014) Yamaha X-max 125 | sirgeorge | 7 | 3.9.2024 v 18:32 Kohlstein |
Yamaha xmax 125 olej do variátoru Yamaha X-max 125 | Maper42 | 2 | 30.8.2024 v 14:03 Krautkopf |
Trvale svítící klíček (imo) i během... Yamaha X-max 125 | Hyncic | 5 | 20.8.2024 v 17:22 Hyncic |
Válec Malossi I-Tech 183cc pro Yama... Yamaha X-max 125 | Valda | 5 | 12.10.2023 v 14:45 callowsick |
Yamaha x-city (xmax) 125 - hluk od ... Yamaha X-max 125, Yamaha X-City 125 | Pravda605 | 2 | 31.5.2023 v 17:13 Maseeer |