prosím o radu a pomoc - na jaře bych rád koupil nějaký sport tourer, jenže by mne zajímaly taky vaše zkušenosti a rady a doporučení... s cenovkou bych se rád dostal pod 200
já mám postavu 186 cm, 84 kg...
Požadavky na motorku - pohodlí na delší cesty, dobrá ovladatelnost i za deště, v případě dovolené, abychom se vešli ve 2 s nějakou drobnější bagáží v kufrech, spolehlivost a zase pohodlí.Starty v Praze a vlastně i časté ježdění do práce a a z práce v Praze. Docela se mi líbí od hondy VFR, dle recenzí vypadá zábavně - ale zajímají mne vaše zkušenosti víc, než recenze Slyšel jsem, že se na ní dost věcí kazí..
mockrát všem děkuji za rady, na jaře se pak podělím o fotky
Naposledy editováno 27.10.2019 17:50:20
1 reakcí na tento příspěvek výběr sport tourer
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výběr sport tourer
Naposledy editováno 27.10.2019 17:53:34
1 reakcí na tento příspěvek výběr sport tourer
Teď jsem viděl v inzerci Vfr800F 2015 za 156t Kč zhruba....tzn i poslední model se dá koupit za slušnou cenu....
Ale v zásadě by jsem si ty 3-5 modelu a značek do 200t projel a rozhodl se až pak....nejlepší je to vzít u dealera značky na 1/2-1 den zkoušení....
2 reakcí na tento příspěvek výběr sport tourer
Před lety padla zmínka o NC700. Nestálo by to za znovu uvážení, když už je to 750? Tady ti všichni ponoukají třítunové svině. Nechceš se zamyslet nad váhou mašiny ? Musí to být hodně sport a nebo radši tourer ?
1 reakcí na tento příspěvek výběr sport tourer
2 reakcí na tento příspěvek výběr sport tourer
Otázka pohodlí vyplývá z názvu sport-tourer a výkon každému dle gusta. Mně stačí co nabízí vfr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výběr sport tourer
Gahan37 píše: OndraCB> Ale ne, s výškou 187/85kg mám na několika VFR asi 130t km....
koukám, že jsme na tom stejně s postavou, ty si potřeboval zvýšit řídítka ? jaké "ale" tyhle motorky na naší postavu mají, zápěstí po 300km nebolí, plexi vítr odvádí ? :) díky za info
maissto píše: BMW K 1300 GT, případně K1300 S, ...
nevím proč, ale mám nějaký vžitý odpor k BMW, stejně jako ke všemu dalšímu německému... co servisy a ND, není to cenově na jiné úrovni ? Nebo to bude tím, že mi učení se němčiny zkazilo znalosti v angličtině
Kohlstein píše: Pročetl jsem celé pět let staré Univerzální motorka do města i na cesty...
Ahoj, tak se zlatokopkou to zatím nedopadlo nijak, kromě ponaučení jsem nic zpátky nezískal. Povozil jsem se zatím na 9 hornetovi, 6 banditovi, 6 fazerovi a jen ten lehčí fazer se mi řídil pocitově hůře. Ono i s auty jezdím raději velkým a těžkým, než něčím malým a lehkým.. Asi si tím něco kompenzuji Váha mašiny je pro mne druhořadější faktor - jsem spíš vyklidněný řidič, který se projede "rychleji" jen po dálnici. Samozřejmě důležité jsou brzdy a brzdná síla motoru, mít něco co je těžké a skoro to nebrzdí mne taky moc neláká. Uspokojení při ježdění zatím nemám z vysoké rychlosti a ostře vybíraných zatáček, ale z toho, že ovládám něco s duší a mám zodpovědnost ne jen za sebe Jinak k otázce, jestli hodně sport a nebo tourer - kombinaci obou, přesněji vzhled spíš sport a vlastnostmi spíš tourer ....
edit : rád si za jízdy povídám s ostatními auty i s tím svým a myslím, že stejně tomu bude u motorky
VlaHa píše: Jako vfr máš ještě sprint st
díky za tip :) jen nevím, jestli tak "starou" motorku chci... Ale podívám se a pročtu si o ní trošku více informací a o tom co se může kazit a co se kazí... Ale měl bych to levnější.
Kavon23 píše: A co se podívat na VFR 1200F ?
už jsem se díval. Když si vedle sebe postavím VFR 800 a VFR 1200, tak si vyberu VFR 800
Gapyra píše: Ze zkušeností Vfr pár slov k závadám...
díky za info. Pohodlí ne vždy vyplyne z názvu a každý má trošku jinou postavu.
Všem mnohokrát děkuji za typy, rady a informace. Nejpozději únor, březen ji chci mít, tak ještě mohu do sezony trošku vybírat
Naposledy editováno 28.10.2019 11:07:09
Takhle....samozřejmě po 500km nějakou únavu cítíš, ale to nebylo až tak často . Já na tom jezdil těch 7 let denně březen -listopad a žádné problémy zápěstí krk kolena , a denní nájezd byl od 50-260km podle toho jestli jsem se jen vozil do práce po Praze, nebo jel za polovickou do Liberce....je to pohodlná motorka a ten sprint 1050 jsem měl několik let v hledáčku jako další variantu. Ale přešel pak na naked ....což se příští rok zase změní na něco jiného
Vítr...v pohodě ,měl jsem jak základní plexi Honda tak i Touring nebo racing od Zero gravity a u všech 3 jsem byl schopen sedět vzpřímený do cca 170km/h....pak už jsem pozici upravil , ve finále to racing a základní bylo lepší odvádělo to proudění na hruď a hlava nelítala....touring už bylo na hraně a šlo to na bradu
Naposledy editováno 28.10.2019 12:21:03
maissto píše: BMW K 1300 GT, případně K1300 S, Problém je, že se zvlášť třeba to GT těžko shání s nájezdem do 50 tisíc km, K 1300 S je také super, ale vyloženě cesťák to není. Já už na těchto motorkách( K 1200, K1300 ) jezdím přes 10 let a nedám na ně dopustit. Přiznávám ale,že se jich zpravidla při nájezdu 50 tisíc km preventivně zbavuji
Mazec pristup.
1 reakcí na tento příspěvek výběr sport tourer
1 reakcí na tento příspěvek výběr sport tourer
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výběr sport tourer
1 reakcí na tento příspěvek výběr sport tourer
maissto píše: BMW K 1300 GT, případně K1300 S, Problém je, že se zvlášť třeba to GT těžko shání s nájezdem do 50 tisíc km, K 1300 S je také super, ale vyloženě cesťák to není. Já už na těchto motorkách( K 1200, K1300 ) jezdím přes 10 let a nedám na ně dopustit. Přiznávám ale,že se jich zpravidla při nájezdu 50 tisíc km preventivně zbavuji
Co třeba tohle...
https://www.motorkar...1300-gt-1453654.html
žádný problém.Jízdu po Praze posoudit neumím,protože tam na motorce nejezdím,ale Ostrava,Brno,Salzburg,Innsbruck,Bolzano atd.není problém.
1 reakcí na tento příspěvek výběr sport tourer
-VFR 1200F byl můj favorit,ale nevyhovovala mi posazem(příliš zalomené nohy)
-ZZR 1400 je ještě sportovnější,na delší cestování nevhodná
-GTR 1400,tak to je parník,rozhodně z těchto motocyklů nejcestovnější,ale ta váha! Tuším okolo 320 kg
-K1300S hmotnost 255kg,což je oproti GTR sakra rozdíl,gelové sedlo a hlavně skvělej podvozek. Najel jsem na Káčku přes 40tis.km bez jediného problému.Každý rok jsem jel dlouhou dovolenou,Norsko,Turecko,Španělsko a byl jsem z party jediný koho po dovči nebolel zadek.
ptakopysk píše: Vybíral jsem mezi BMW K1300S,HONDA VFR1200F,KAWASAKI ZZR 1400 A GTR1400. Nakonec jsem vybral K1300S.
-VFR 1200F byl můj favorit,ale nevyhovovala mi posazem(příliš zalomené nohy)
-ZZR 1400 je ještě sportovnější,na delší cestování nevhodná
-GTR 1400,tak to je parník,rozhodně z těchto motocyklů nejcestovnější,ale ta váha! Tuším okolo 320 kg
-K1300S hmotnost 255kg,což je oproti GTR sakra rozdíl,gelové sedlo a hlavně skvělej podvozek. Najel jsem na Káčku přes 40tis.km bez jediného problému.Každý rok jsem jel dlouhou dovolenou,Norsko,Turecko,Španělsko a byl jsem z party jediný koho po dovči nebolel zadek .
asi bych pro priste radil lip volit slova....
Pokud chceš vyloženě něco cestovního(pohodlného) tak tahle motorka pro tebe asi nebude. Ale pokud máš rád ostřejší svezení, ale nechceš vyloženě supersport a chceš se na motorce i někam podívat, tak je ZZR fajn stroj. Já ji koupil kvůli tomu až můžem jezdit na motorce s ženskou, protože jinak mám vesměs práve sporty a na tom je to ve dvou tak se projet kolem komína. Ještě než sem pořídil ZZR tak jsme jeli 300km na devítce Firebladovi ke kámošovi do Čech. A to byl porod, žádné kufry, ani brašny nic. Takže mladá všechno táhla na zádech v batohu Na ZZRu jsou hodil sadu 3 kufrů a když jedem na týdenní dovolenou tak nám do toho v pohodě vleze co potřebujem. Původně jsem chtěl koupit Blackbirda, ale 3 co jsem měl vyhlídnuté byly všechny 300km daleko. Ještě než jsem se na ně jel podívat tak jsem uplně náhodně objevil právě ZZR1400 v podstatě za cenu co jsem měl vyhlídnuté ty Blacky a ještě k tomu to bylo relativně kousek. Tak jsem se na ní jel podívat a nebylo co řešit. Motorka je na místě celkem autobus to uznávám, ale zase ne až takový parník jako třeba GTR1400. Ale jakmile se rozjedeš tak se ta váha okamžitě ztratí a překvapivě to padá i celkem hezky do zatáček. Řekl bych že je to spíš takový sport s nadváhou spíš jak cesťák Na dovolené na ní dáváme plus mínus 300km denně a není problém. Jako uplně super pohodlí od ní určitě nečekej, ale myslím že gelové sedlo a nějaká vyšší řidítka by to zase posunuly o level výš co se týče pohodlnosti. Ale tahle motorka je hlavně o motoru, sice od spoda to na ten objem zas až tak nejede což mě trochu zklamalo, ale jednoduchou úpravou se to dá zlepšit. No ale co se děje když ten motor rozmotáš je peklo, ta motorka i v 200km/h zrychluje jak většina motorek ve stovce. A ikdyž jedeš ve dvou a plně naložený tak prostě jedeš, kopec nekopec, 150Nm krouťáku si poradí se vším, ta motorka jede pořád stejně, ne jak když naložíš nějakou šestku a pak si rád když ve dvou vůbec zvládneš předjet auto. Jinak postavu má skoro jako ty asi 183cm a 85kg a motorka mi sedí bez problémů, klidně bych mohl být ještě větší, spíš prckové by zde měli asi problémy. Co se týče ježdění po městě, dá se to přežít, ale žádná hitparáda, hlavně ta mašina při pomalé jízdě topí jako prase, ventilátor se takřka vůbec nezastaví. Spotřebu mám kolem 7mi litrů což je na takovou střelu naprosto super. Co se týče údržby a spolehlivosti, tak za skoro 20000km co jsem na ní najel jsem řešil jen spotřebák. Teda až na jednu věc, odešel mi modul ABS. Ale nikdy jsem snad ani neslyšel o tom že by se tohle někomu pokazilo, tak to byla asi spíš náhoda. Jo a ještě jedna věc co se servisu týče. Motorka má řetěz, takže na delší cesty to moc praktické není, kor při absenci hlavního stojanu. Hold v tomhle mají motorky z kardanem výhodu.
Motorku bych ti doporučil v případě že se rád svezeš svižněji a pokud chceš jezdit hlavně sám tak ti bude dobrým společníkem. Tím nechci říct že se na ní ve dvou jezdí špatně, ale hold nízké sportovní řidítka po celém dni v sedle ve dvou dají vědět tvým zápěstím. Pokud chceš něco fakt pohodlného i pro dva lidi a na čem se dá jezdit v pohodě i po městě, tak vol asi něco jiného, protože v tom případě to tvůj šálek kávy nebude.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
cbr 1100xx chcípá Honda CBR 1100XX Blackbird | rockyslav | 12 | 21.9.2024 v 20:21 TomasRA |
Motorka zakoupaná v likvidaci na STK BMW K 1200 RS | Stixx | 13 | 18.9.2024 v 06:10 jdu900fire_blejt |
Dílenská příručka CBR600F 2007 Honda CBR 600F | Horis9725 | 5 | 17.9.2024 v 12:30 Krautkopf |
Map senzor Honda CBR 600F | Alessandro600 | 0 | 8.9.2024 v 00:55 Alessandro600 |
Porucha elektriky Yamaha FJR 1300 | maty400 | 5 | 6.9.2024 v 08:50 maty400 |