Nevim jestli to v nasranosti chapu spatne , ale kdykoliv se objevi nejakej hacek tak v zapeti nasleduje slovo dotace.
Takze nebudou suroviny na LION baterie - zadotujeme ony se nekde najdou.
Nebude eletrika v miste spotreby zadotujeme ... baj woko se tam hazi cislama v radech 100vek mld EUR z nasich penez. Ja si tedy nepamatuju ze bych nekde v programu jakekoliv strany kandidujici do EU parlamentu cet' ze chteji resit prumernou spotrebu aut. Ani netusim kde k tomu berou mandat. Ale pomalu , ale jiste me to zacina srat nad unosnou mez.
Ale treba me nekdo vysvetli ze jsem troglodyt kterej nechape vyvoj a mam bejt vklidu ze nic strasnyho nehrozi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
dafikk píše: Dovedeš si představit že se,zjedonodušeně řečeno,začne jezdit na vodu? Celé USA a na ně navázaní Arabáči s ropou by šli do kytek a bohužel i většina ekonomik světa. Takže podle mě není vůle tímto směrem. A protože i oni ví,že elektrika je slepá ulička,tak tomu ropné společnosti nehážou klacky pod nohy,ale jen se tiše usmívají pod své dlóóóóuhatáááánské fousy!!!
Já se domnívám, že "jezdit na vodu" není úplně správně. Ono se to asi špatně prezentuje, ale ten vodík je trochu něco jinýho než voda. Ten se poměrně energeticky náročně musí získat, poměrně složitě skladovat a dostat do auta a pak teprve "se jede na vodu". Ten vodík je totiž jen způsob, jak jinak tu energii uložit a přenést do auta. Jenomže energetická bilance celýho toho procesu je tak bídná, že se vodík spojuje jen se solárama a větrnou energií...jinak vychází zase dost velká uhlíková stopa.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Honza-TA950 píše: jen trocha informací - FVE panely fakt nespotřebují víc energie na výrobu než za dobu životnosti vyrobí - to je oblíbená mantra, ale těch studií kde se to různou metodikou počítalo je hodně a není to tak
Jaká je teda ta správná mantra? Jakou mají energetickou bilanci?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Výroba vodíku je různá a je dokonce možná z fosilních paliv. Což bychom si samozřejmě moc nepomohli a klidně bychom mohli zůstat u nafty a benzínu. Ale kdyby se na to tlačilo tak jak se tlačí na elektriku,tak jsme asi dál a ten vodík bude vypadat také jinak. Ale prostě máme na to každý jiný názor. Já té elektrické cestě nevěřím,ani se mě nelíbí a ani jí nefandím
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Upřímně, baterie + elektromotor. Co si víc přát? Je to tiché, účinné, skvěle regulovatelné, bez lokálních emisí. Má to hromadu výhod. Kdyby přišel politik a řekl, auta nebudou smrdět ve městech, budeme jezdit elektromobily na nákupy. Za vjezd do města spalovákem se bude platit, jezděte jen mrňavými elektroauty + dostanete dotaci na pořízení druhého velkého rodinného auta na dlouhé cesty, tak neřeknu ani popel.
Jenomže oni říkají "ochladíme planetu ježděním v elektromobilech“. Nedávno tu bylo video odněkud z Belgie nebo Holandska, jak CO2 neutrální zdroje energie jsou jen papírové, jak vozí štěpku z ameriky do evropy a „spalují biomasu“. Stejně tak fiktivní spotřeba hybridů 2L/100, realita 5L/100 (třeba plug-in hybridy Toyota na spritmonitoru). Takže si tu lžeme do kapsy. Papírově vyrobíme milion aut se spotřebou 2L/100. V reálu milion aut jezdí za 5L/100. Pokud propočty počítají s těma 2L/100…
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Do města,na krátké vzdálenosti klidně elektropohon a dokonce bych zkousl i dnešní podobu Ale proboha vyřešte elktropohon na delší vzdálenosti. Já jako primárně nejsem proti elektru,ale momentálně to vydím jako slepou uličku v souvislosti s dnešními technologiemi a velikostmi baterií. Pokud někdo vyřeší velikost a váhu úložného média elektriky + dojezd,tak klidně budu jezdit na elektriku. I když jsem stará škola a vůně benzínu a nafty,potažmo vůně 2T motoru,je pro mě jako droga. Potřebuji to cítit!!
Zní to asi blbě od takovýho starýho vola,ale nestydím se za to
Já mám prostě rád,když po celodenním ježdění je ta bunda cítit tím spáleným,nebo ne zcela spáleným benzínem. Rád k ní čichám,když jí svlíkám. Jsem takový starý úchyla....na toto...teda jen...
Naposledy editováno 22.11.2019 15:00:08
karf píše: Jaká je teda ta správná mantra? Jakou mají energetickou bilanci?
když jsme u té osvěty - doba energetické návratnosti (tj. produkce energie z panelu přenýši energii spotřebovanou při výrobě skla, křemíku, montáži atd.) v podmínkách České republiky se podle různých studií pohybuje v rozmezí 2,6 – 6 let v závislosti na typu použité technologie panelu (mono,poly, tenkovrstvé) a typu instalace (střešní, pozemní, sledovací atd.).
i když to bude nahorní hranici 6 let tak vzhledm k tomu, že tabulková životnost (tj. do poklesu výkonu na určenou úroveň) je 15-20 let a reálně klidně více, tak energii panel vyprodukuje více než se vyrobí
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
Ale urcite zdokonalovani JE je spravna cesta.
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
2 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
Jenom vaham, jestli je debilnejsi tym vedcu kteri dokazou neco takoveho vyplodit, nebo pisalek bez tematu kterej to opatri chybama a da do novin.
Tedy pokud si to nejakej pisalek cely nevymyslel.
Pokud by každý dospělý Brit poslal denně o jeden e-mail méně, Británie by podle studie zadané OVO Energy snížila své uhlíkové emise o 16 433 tun. To je srovnatelné s více než 81 000 lety na trase z Londýna do Madridu.
1 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
Naposledy editováno 29.11.2019 12:26:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektromobil zadotujeme
Zároveň se vyčepovalo 5,9 miliardy litrů nafty se spotřební daní 10,95Kč za litr. Celkem z toho vybrali asi 64 miliard Kč, s benzínem dohromady 92 miliard Kč. Kdyby třetina té nafty byla proježděná náklaďákama, je to 20 miliard Kč. Z toho půlka po dálnicích a lepších silnicích je 10 miliard Kč - tedy od kamioňáků na dálnicích.
Těch 92M se jenom z půlky vrátí přes předražené silniční stavby.
2 reakcí na tento příspěvek Elektromobil zadotujeme
https://zpravy.aktua...1eab1410cc47ab5f122/
karf píše: Čím dál víc mě fascinují kecy od automobilek - VW a nově i FCA, že jsou elektromobily nevýhodné (drahé) pro lidi a že by vlády měly něco udělat = zavést zdanění aut se spalovacím motorem
https://zpravy.aktua...cc47ab5f122/ [/quote]
tak jim nic jinyho nezbejva. Nutej je emisnima normama k tomu aby prodavali elektro, ale von ho nikdo nechce. Takze jejich pohled uplne chapu, spis by me zajimalo jestli projde pomale navysovani dani na uhlik, nebo uz se to lidu libit nebude. Ale spis myslim ze v ramci boje s vetrnym mlynem, si nechame srat na hlavu jeste dlouho.
Americký svátek ukázal problém masové elektromobility
Americký svátek ukázal problém masové elektromobility #2