Téma: Výběr endura pro běžné ježdění
22.11.2019 v 15:00
Zdravím, v nedávné době jsem prodal své XT 600 E, ktereé uspkojilo všechny moje off-road ambice. Bohužel na silnici už to tak slavný nebylo - ochrana před větrem žádná, turbulrnce od blatníku a o jízdě ve dvou nemluvě. Jinak na poježdění okolo komína super mašina.
Rozhodnutí se zdálo být jasné - Africa Twin 750, ale vzhledem k aktuální nabídce, stáří a ceně nabízených kusů jsem se začal poohlížet i po jiných strojích. Do oka mi padla XT 660 Z, u které se ale malinko obávám nedostatku výkonu, ale zase oproti Africe je o nějakých pár kilo lehčí. U Afriky, vzhledem k běžným nájezdům, bych měl počítat taky s nějakým rozsáhlejším servisem a na cestách zase s větší spotřebou paliva, což není úplně rozhodující v jedné stopě.
Často vymetám kdejaký polní cesty a rozhodně se nevyhýbám bahnu, přičemž se nejvíc motám okolo komína, ale nějakou tu cestu do zahraničí rád podniknu taky.
Tímto se proto chci zeptat těch, co mají PŘÍMOU ZKUŠENOST s těmito modely, aby mi sdělili svůj názor a trochu je mezi sebou porovnali. Na XRV 750 jsem se malinko svezl, ale XTZ nemám tu možnost projet. Dál se taky nebráním nabídkám jiných modelů - proč taky ne? Ale rozhodně nechci mít doma jednu motorku na silnici, druhou do tereńu a třetí na delší cesty.. Nečekám, že jedna motorka bude vynikající ve všem, kupodivu totiž nejsem závodník. Za jakoukoliv relevantní odpověď děkuju. Snad při těchto sychravých dnech tohle téma nikoho neurazí.
Rozhodnutí se zdálo být jasné - Africa Twin 750, ale vzhledem k aktuální nabídce, stáří a ceně nabízených kusů jsem se začal poohlížet i po jiných strojích. Do oka mi padla XT 660 Z, u které se ale malinko obávám nedostatku výkonu, ale zase oproti Africe je o nějakých pár kilo lehčí. U Afriky, vzhledem k běžným nájezdům, bych měl počítat taky s nějakým rozsáhlejším servisem a na cestách zase s větší spotřebou paliva, což není úplně rozhodující v jedné stopě.
Často vymetám kdejaký polní cesty a rozhodně se nevyhýbám bahnu, přičemž se nejvíc motám okolo komína, ale nějakou tu cestu do zahraničí rád podniknu taky.
Tímto se proto chci zeptat těch, co mají PŘÍMOU ZKUŠENOST s těmito modely, aby mi sdělili svůj názor a trochu je mezi sebou porovnali. Na XRV 750 jsem se malinko svezl, ale XTZ nemám tu možnost projet. Dál se taky nebráním nabídkám jiných modelů - proč taky ne? Ale rozhodně nechci mít doma jednu motorku na silnici, druhou do tereńu a třetí na delší cesty.. Nečekám, že jedna motorka bude vynikající ve všem, kupodivu totiž nejsem závodník. Za jakoukoliv relevantní odpověď děkuju. Snad při těchto sychravých dnech tohle téma nikoho neurazí.
Anketa: jak byste volili vy?
XRV 750 Africa Twin
0
XT 660 Z Ténére
20
XL 700 Transalp
5
Jiná? proč?
10
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění
Ikdyž mám XRV tak bych ti doporučil z tvého výběru XL700 a levnější variantu XTZ750 SuperTenere, ale tam zas musíš počítat s tím stářím. A jestli fakt jezdíš v terenu ( polňačky nepočítám) tak bych chtěl 21"kolo vepředu, což XL700 nemá, má 19".
XT660Z jasná volba z tvého výberu, lidi na tom jezdí i okolo světa, spotřeba dobrá,servisní náklady taky, vstřikování, 21" a pokud nebudeš jezdit ve dvou tak ti výkon stačit bude.
edit: v anketě jsem omylem zaškrtl XL
Naposledy editováno 22.11.2019 16:15:00
XT660Z jasná volba z tvého výberu, lidi na tom jezdí i okolo světa, spotřeba dobrá,servisní náklady taky, vstřikování, 21" a pokud nebudeš jezdit ve dvou tak ti výkon stačit bude.
edit: v anketě jsem omylem zaškrtl XL
Naposledy editováno 22.11.2019 16:15:00
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění
Jestli XRV nechceš kvůli vzhledu, pocitu, velké bandě nebo účinnější kapotáži, stejnou službu ti udělá trochu potuněný 600/650 Transalp za zhruba poloviční peníz.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění
Nejsi závodník ale klasické XT ti bylo málo?U XTZ nečekej nějaký brutální nárůst výkonu a do terénu to taky už úplně není,u dvouválů budeš po jednoválci bojovat váhou a rozvorem.Ale když se to naučíš,tak to dáš.
Na tuhle rovnici neexistuje jasná odpověď,to už pár roků vím...
Na tuhle rovnici neexistuje jasná odpověď,to už pár roků vím...
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění
Ta 660 Tenerka taky není žádný super stroj - na poklidné cestování díky pohodlnému sedlu, velké nádrži a nevýkonnému motur neunaví...ale v terénu je slabý podvozek, hodně těžká, na silnici výkon nic moc
v podstatě každá umí něco lépe a něco hůře, kompromis si musíš najít sám - jezdil jsem na všech
ST750 bude problém najít zachovalý kus
AT se drží v ceně
TA když poladíš tak je to zajímavá možnst, ale vyžaduje poladit
XTZ mě vůbec nezaujala, o co je pohodlnější na silnici o to je horší v terénu
v podstatě každá umí něco lépe a něco hůře, kompromis si musíš najít sám - jezdil jsem na všech
ST750 bude problém najít zachovalý kus
AT se drží v ceně
TA když poladíš tak je to zajímavá možnst, ale vyžaduje poladit
XTZ mě vůbec nezaujala, o co je pohodlnější na silnici o to je horší v terénu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění
vilemx> Tenhle názor mi někdo už dal, ale ať se na tu motorku koukám jak chci, prostě se mi nelíbí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění
Anti> Výkonově to propadák úplně nebyl, ale delší přesun ve větší rychlosti bez jakékoliv kapoty ve vzpřímené poloze... prostě to není nic moc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění
kubal> Když se podíváš do mého profilu,zjistíš že už jsem si tím taky prošel.A taky je jasné s jakým výsledkem.Já to měl jednodušší že jsem upřednostnil silnici před terénem.Moje KLR nejezdila špatně,dalo se ní vcelku upalovat,ale člověk ji musel krapet držet pod krkem(to já nerad),a pohodlí je na nynějším stroji taky kapánek jinde.
Afriku měl kamrád,druhý před nedávnem prodal XT660,tak nějaké srovnání mám.Na svoji motorku jsem si zvykl,ale terén jsem zůžil na suchý tvrdý povrch.A když pře měsícem přijel na opravu kámoš co vlastní jednu z mých předchozích KLR,uvědomil jsem si jak propastný rozdíl je v ovládání obou strojů.Navíc,jak Píše Petr nade mnou ,XTZ má psaných cca 210 Kg pohotovostních,a to už není od dvouválů daleko,a je to přibližně stejné číslo jak u mého Slona...
Afriku měl kamrád,druhý před nedávnem prodal XT660,tak nějaké srovnání mám.Na svoji motorku jsem si zvykl,ale terén jsem zůžil na suchý tvrdý povrch.A když pře měsícem přijel na opravu kámoš co vlastní jednu z mých předchozích KLR,uvědomil jsem si jak propastný rozdíl je v ovládání obou strojů.Navíc,jak Píše Petr nade mnou ,XTZ má psaných cca 210 Kg pohotovostních,a to už není od dvouválů daleko,a je to přibližně stejné číslo jak u mého Slona...
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění
myslím, že všechny tvoje požadavky splňuje nová Yamaha Tenere 700 jen bude asi trochu mimo budget
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění
kubal píše: vilemx> Tenhle názor mi někdo už dal, ale ať se na tu motorku koukám jak chci, prostě se mi nelíbí
Vzhled jsi v kritériích neměl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění
Honza-TA950> Jak říkáš, TA se musí poladit, ale je to zajímavá volba, proto jsem taky zadal do výběru. Nicméně furt ve předu zbyde 19” kolo (teda nemusí, ale to už je dost peněz za “poladění”)
kubal píše: Honza-TA950> Jak říkáš, TA se musí poladit, ale je to zajímavá volba, proto jsem taky zadal do výběru. Nicméně furt ve předu zbyde 19” kolo (teda nemusí, ale to už je dost peněz za “poladění”)
19 vepředu má jen sedmikilo, 600 i 650 má 21"
Čau, Tom
Mě se subjektivně jezdí na TA 600 v terénu líp než na xtecku 3tb... Zda se mi, že xtecko na překonání překážek potrebovalo větší rychlost ale na to už mnohdy neměl podvozek.. Na TA se dá jet pomaleji, takže na picu podvozek vadí trochu min...
Možná je to ale zabarveno časovým odstupem.. Mezi nima jsem toho nájezdil dost na jawe(i v terénu)
Možná je to ale zabarveno časovým odstupem.. Mezi nima jsem toho nájezdil dost na jawe(i v terénu)
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura pro běžné ježdění
Vyhoda 600/650 TA oproti Africe je v tom, ze jich je hodne, jsou vyrazne levnejsi. To same plati pro dily. Navic se zejmena sestistovka da hezky poladit. Chces hlinikovou kyvku? Pasuje tam z RD-03 a RD-04 Afriky. Chces 25 litrovou bandasku, kapoty a masku se dvema svetly? Opet pasuje z nejstarsich Afrik. A tak dal. Nebo radeji rallye look? Na natu je fura dilu ala Boano.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění
vilemx> Je ten motor nemá síly na rozdávání...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění
Anti> Tak vykon ma baj voko stejny, jako 660Z. Navic V2 je pri mrdlani v terenu vic blbuvzdorny, nez jednobuch.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění
vilemx> Dovolím si nesouhlasit. XT660Z jede mnohem lépe než Transalp.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění
dave-lister> Jasně, 660Z "tahá" víc. Protože je lehčí a jednobuch má v nízkých a ve středních otáčkách navrch. Jenže když v nějakém výjezdu dojde na lámání chleba, tak ten elektromotor, co je v TA, tolik nerozhrabe a nerozskáče zadní kolo. Takže s pomocí pádlování na lachtana se s TA dílo podaří, kdežto 660Z je zahrabaná nebo odhozená bokem někde v křoví
P.S. samozřejmě, že výsledek je hlavně v rukách. Ale píšu to jako poznatek z nějakého toho skupinového jezdění ve společnosti mixu různých motorek.
P.S. samozřejmě, že výsledek je hlavně v rukách. Ale píšu to jako poznatek z nějakého toho skupinového jezdění ve společnosti mixu různých motorek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura pro běžné ježdění
vilemx> No,ta váha je dle katalogu plus minus stejná,a ani XT660Z není vhodná do terénu.Ale to je ten problém,když chce někdo spojit terén s cestováním.Na každém případném adeptu se něco najde...
Anti> Jo, to je naprostá pravda a na nějaký ten kompromis přistoupím - jinak to prostě nejde . Nicméně, mé bývalé xt 600 e, moje terenní ambice uspokojilo, takže je jasný, že nějakou kudlu úplně nejezdím, ikdyž limity té motorky jsem poznal. V tom terénu jde hlavně o to, abych si nemusel plánovat dopředu cestu.. Třeba u takovýho Transapla 700, bych se něčemu víc rozbitýmu měl raději vyhnout. Věřím, že xtz 660 by mi v terénu stačila, ale na cestě by mohl chybět výkon, třeba oproti té Afře.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin | Kadlina | 19 | 25.11.2024 v 16:48 Anti |
zvednuti Africa Twin RD07 Honda XRV 750 Africa Twin | dakarcz | 26 | 25.11.2024 v 08:00 Varaník |
Silniční pneu na XTZ 660 tenere Yamaha XTZ 660 Tenere | Wrong | 8 | 1.7.2024 v 22:33 Jindra71 |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |