Naposledy editováno 27.02.2022 12:29:02
1 reakcí na tento příspěvek Mazací tuk do kyvné vidlice na ložiska
Ale na kyvku, kerá se sice relativně málo hýbe, ale zato je dole a je tak vystavená náporu nečistot, jest doporučována vazelína A 00. Je to takový ten sopel.
Důležitá vlastnost tohoto sajrajtu je, že dokonale utěsní uložení a že je odolná proti vodě.
Lithné a jiné ušlechtilé mazadla sů sice dobré, ale ono utěsnění je velice důležité. V tom ta nulka exceluje, ty ostatní tuky až tak neé.
Pokud tam néni domazávání, tak naplnit prostor ložiska co to de, namontovat a utřít. Že je v uložení omastek se dá za provozu kontrolovat tak, že je ve spáře těsnění obvykle patrná stopa mastnoty...
Pokud tam není, je buď těsnění super kvalitní a nebo tam néni vazelína .
Na Triumfu jich bylo na kyvce 5.
www.oleje.cz/p/shell-gadus-s2-v220ad-2-400-g--19040
Naposledy editováno 13.12.2019 17:07:45
1 reakcí na tento příspěvek Mazací tuk do kyvné vidlice na ložiska
Spousta motoristů doporučuje suerantikontramulti mazadla, ale...
Tím "šeláckým" bych například mazal kříže kardanů, ale jejich šlice ne, tam nebude dobře fungovat.
Kříž se rychle točí a tam třeba ta nulka vylítá, v těch šlicech ale zůstane tam, kde má.
Takže tam, kde je pohyb minimální, nulka stačí a hledisko dokonalého utěsnění předčí všecko ostatní.
Co se týče možnosti domazávání za provozu, je to velká výhoda.
Svého času řekl šéfkonstruktér Jaguaru (typ E), že trvalá náplň maziva je sice pěkná věc, ale my tam dali mazničky .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazací tuk do kyvné vidlice na ložiska
A 00 má přezdívku černej sopel.Barva je tmavě zelená až černá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazací tuk do kyvné vidlice na ložiska
Kříže kardanů se odjakživa mažou olejem bo jsou tam jehly.. . .
Frantacz píše: krokoš> Nedal.
A 00 má přezdívku černej sopel.Barva je tmavě zelená až černá.
nevadí, furt lepšia vazelína ako blato a ešte to bolo aj zle poskladané jeden valček sa skrížil v tom ložisku tak to zložili tak bola tam medzera asi 3 mm a ložisko bolo nefunkčné zablokované a plné blata.( táto HQ má v kyvke valčeky a nie ihly) Perovalo to tak, že sa os otáčala v ložiskovom krúžku. Keď som to rozobral tak ma skoro jeblo rozobral som to vyčistil namazal , správne poskladal a sral na to. Dal som tam dokonca aj tie o krúžky, aké tam majú byť a teraz pekne na blate vidno ten krúžok mastnoty ako píše Zdenalbenal.
1 reakcí na tento příspěvek Mazací tuk do kyvné vidlice na ložiska
Dá se to tam dostat třeba dekalamitků - vytlačím to na ložisko a je to.
A do ní kůskem plechu. Milimetrový plech šířky tak dva centimetry se na jedném konci ustřihne do táhlé špičky. Ta se vnoří do piksle s vazelínů a vytahne se ven.
Jak ten omastek pomalu kane zpátky do piksle, tož se počká, až ten pramínek je takový "zvládnutelný" a strčí se pod něho ona dekalamitka (bez deklu, pro ty pomalejší ).
To, co eště ostane na tem pléšku, se tak pohodlně a čistě dostane tam, kam má. Do té dekalamitky se to musí směřovat, jak když se čepuje pivo - pěkně na okraj, aby v zásobníku oné nevznikly vzduchové bubliny.
No a dělá se to tolikrát, kolikrát je potřeba mazací lis naplnit.
Takže nesnažit se tu vazelínu nacpat klasicky jak jinů do lisu tak, že ju naberu a snažím se ju doňho dat. Takhle to nefunguje, páč se zasere všecko okolo a ztráty na materiálu aj nervech obsluhy sů značné...
Jo, a z malé pixle se to dá nalét. Při troše trpělivosti.
Naposledy editováno 23.12.2019 20:59:51
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Problém se startováním Honda NTV 650 Deauville | RudyHonda | 9 | 23.9.2024 v 11:15 crestik |
Jaké je těsnění na ose klapy karbur... Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 8 | 22.9.2024 v 11:48 combust |
Tlaky v pneumatikách po zahřátí Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 18 | 23.6.2024 v 11:21 JMan |
Hřejí kontakty fází z alternátoru Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 3 | 9.4.2024 v 09:21 Dr.fík |
Jak správně utáhnout hadici chladíc... Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 11 | 18.2.2024 v 10:42 FJRPEPA |