AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
cmiral píše: nemako> doma jsou mimo 353, 354, 559 všechny tři kulatý Čz sport. Ze 470 je zatím jen motor po GO a ostatní díly zkompletovány k renovaci protože to byl zase těžce napadený vrak. Mě ty čezety začaly bavit, protože v mém okolí je dost přejawíno a čezety nejsou nějak vidět.
já měl jen čízy vždycky. už mám jen 125t,prase a 475. i to je až moc starostí,moc nejezdím,mám i jiné koníčky1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mel jsem i tu 125 a ta mi prisla uz moc vydechla a to jsem mel v te dobe tak 80kg max.
Naposledy editováno 04.01.2020 20:58:32
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 04.01.2020 21:01:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Wenca24 píše: Mě se zdá, že jsem někde četl, že CZ 250 sportka byla udělaná na spodku motoru ze 175... Nevím ale, jestli se to dobře pamatuju...
má to totožnou převodovku a spojku, klika je jiná, má větší čepy i ložiska v karterech. Pak samozřejmě kanály a rozteč šteftů nepasuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Nemako: s tou zetkou souhlasim, ale to uz jsme se shodli driv. Nevedel jsem, ze to pasuje do 175 ramu. Tu mel otec a ja mu zničil prevodovku - byl linej to opravovat tak koupil dalsi 175. Na ty jezdi doted. Ta původni lezi v kulne a kdybych sehnal za rozumny penize ten 250 motor tak bych ji jeste oživil
Mel jsem i tu 125 a ta mi prisla uz moc vydechla a to jsem mel v te dobe tak 80kg max.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
nemako píše: 250 motor se sežene dost blbě,ale není to tak podstatnej rozdíl,klidně tam nech 175
Stryc ho ted sehnal, zda se docela zachovalej. Takze z otce taha tu motorku, me by se vic libilo vytahnout z nej ten motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
cmiral píše: Motorů 455 je jako šafránu, ale dají se sehnat. Co vím tak se složitě se opravují i rozbité kartery, kdyby šel přehodit jen vrch jezdily by u nás jen 250 nebo né ? Nějaká ta nuance se najde i u kulatého 250/485 motoru na egypťanovi mimo svíce z boku a převodů? Vlastníci snad doplní.
Na egypťanovi je celej jinej pravej karter. jiný ložisko pod řetězovy kolečkem, je tam širší náboj, jinej poloautomat a jinak uchycený víko - i to musí bejt spešl na egyptana.
Motor za 500 je pěkný úlet , já to dal jen za hlavu se šteftem, dával starší motor do novějšího rámu a musel jsem vyměnit stejně i přední utžený držáky, 453 takový problém nemají .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Stryc ho ted sehnal, zda se docela zachovalej. Takze z otce taha tu motorku, me by se vic libilo vytahnout z nej ten motor
ideální stav by byl,kdyby to strýc z otce vymandelil,poskládal to a tobě to o bčas půjčil1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
nemako píše: ideální stav by byl,kdyby to strýc z otce vymandelil,poskládal to a tobě to o bčas půjčil
To je fakt, ja bych na tom asi stejne nejezdil. Na silnici si vezmu radeji tele, na nakupy skutra protoze ma starter a do terenu krosku
Spis je tam ta nastolgie, ze jsem tu 250 chtel jako malej smrad, kdyz nic lepsiho nebylo...
Naposledy editováno 06.01.2020 12:40:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: To je fakt, ja bych na tom asi stejne nejezdil. Na silnici si vezmu radeji tele, na nakupy skutra protoze ma starter a do terenu krosku
Spis je tam ta nastolgie, ze jsem tu 250 chtel jako malej smrad, kdyz nic lepsiho nebylo...
jako když ti bylo 10 a míň? Protože já si teda nepamatuju že bych kdy chtěl jawu nebo čz, v době kdy jsem jezdil na mustangu už měl kamarád 50 aprilku s letmáčem a v 16 kupoval zzr 600 :)
e: jestli chceš z tý nostalgie vyléčit, můžu ti dát na zprovoznění třindu. Stačí jen pořádně vyčistit nádrž a kohoutek a jinak jezdí bez chyby
Naposledy editováno 06.01.2020 13:00:40
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Stev píše: jestli chceš z tý nostalgie vyléčit, můžu ti dát na zprovoznění třindu. Stačí jen pořádně vyčistit nádrž a kohoutek a jinak jezdí bez chyby
Jako mě vyléčilo z Jaw hlavně to léčení. Jawa pokud se o ni staráš, je velice spolehlivá,
nicméně pokud to někdo jen tahá a tahá, tak to prostě jednou zhyne.
Pak to doveze a řekne: "hele, to bude jen nějaká blbost, až do konce to jezdilo super, nikdo se v tom nikdy nehrabal..."
A tak začneš.
A zjistíš, že v tom není olej, bo prasklo kolínko na kyvku a tak olej zmizel a lítalo to bez oleje,
takže pokud za opravu chceš nějak ručit, čeká tě krom spojky, ložisek, simeringů i celá převodovka s kyvkou.
Přední i zadní tlumiče vydrbaný, taky nasucho, navíc s tím někdo nedobrzdil a do něčeho asi picnul a vidle jsou hnutý.
Uhlíky zmizely a přestalo to jet díky pomrvení rotoru.
Kabely převrzaný, izolačka vítězem.
Občas to asi projelo i solankou, bo liška kam koukneš a přední blatník od chodníků ohrnutej.
Prostě práce kam koukneš a kdo zná ceny, začne sčítat a řekne, hele bez práce, laku a chromů se pod 40tis. asi nedostanu.
S prací a lakem tak sedmdesát vočí (s bídou) a pořád starej krám co nejede a nebrzdí.
A odpověď? Ses posr... To stojí zajetá Honda TA.
Woe tak si jí jdi koupit a já mohl místo víkendu s šerblem v garáži, mít hezký výlet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Stev píše: jako když ti bylo 10 a míň? Protože já si teda nepamatuju že bych kdy chtěl jawu nebo čz, v době kdy jsem jezdil na mustangu už měl kamarád 50 aprilku s letmáčem a v 16 kupoval zzr 600 :)
e: jestli chceš z tý nostalgie vyléčit, můžu ti dát na zprovoznění třindu. Stačí jen pořádně vyčistit nádrž a kohoutek a jinak jezdí bez chyby
na cz175 jsem jezdil cca ve 13ti tipuju. mozna i driv. dostal jsem od otce fichtla v krabici, poskladal, ale jezdit se na tom nedalo ... takze jsem tajne kradl jeho cizu a na fichtlu jezdil kamos. V okoli nikdo nemel nic lepsiho nez MZ150 - to byla modla. Ja byl happy s tou cizou a jezdil jsem na ni i kolem 17ti kdy jsem si udelal papiry, jen jsem chtel tu 250... Diky tomu, ze jsem jezdil bez papiru tak prevazne offroad a tam je sportka o level jinde...
jawy se mi nikdy nelibily, zvlast na tech malejch kolech a 350 je podle me vubec ten nejhorsi krap co udelali
radsi si ty nostalgicky choutky vylecim na bonnevillu beztak tomu kamaradi rikaj anglicka jawa - nejvic zlabek, nejvetsi tyrac nemeckejch jaw
Naposledy editováno 06.01.2020 16:29:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Právě sem pojal podezření, že nemako je assassinův strejda
hovno,já už to nechci ani zadarmo. už jsem se ve starejch křápech navrtal do sytostiassassin píše: na cz175 jsem jezdil cca ve 13ti tipuju. mozna i driv. dostal jsem od otce fichtla v krabici, poskladal, ale jezdit se na tom nedalo ... takze jsem tajne kradl jeho cizu a na fichtlu jezdil kamos. V okoli nikdo nemel nic lepsiho nez MZ150 - to byla modla. Ja byl happy s tou cizou a jezdil jsem na ni i kolem 17ti kdy jsem si udelal papiry, jen jsem chtel tu 250... Diky tomu, ze jsem jezdil bez papiru tak prevazne offroad a tam je sportka o level jinde...
jawy se mi nikdy nelibily, zvlast na tech malejch kolech a 350 je podle me vubec ten nejhorsi krap co udelali
radsi si ty nostalgicky choutky vylecim na bonnevillu beztak tomu kamaradi rikaj anglicka jawa - nejvic zlabek, nejvetsi tyrac nemeckejch jaw
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |
Jawa 250/559 blatník [1, 2] Jawa 250/559 | Domaželák | 53 | 29.9.2024 v 09:14 Mario1504 |