Více na: https://www.motorka...=forum&ft=167981
Copyright © Motorkari.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování
kerut píše: Assassin> tsss... nic... me to bavi, a to je rozhodne vic nez nic ! ted ale kreslimstavim elektricky housle a mam k odporgramovani asi 3 projekty s lonskym datem,.. tak altik a blbosti chvili pockaj...
ja jsem si dal predsevzeti, ze musim do svych 40tych narozenin rozjet auto a motorku. takze mam fofr. bohuzel oboje vyzaduje investice - takze musim makat = bud neni cas nebo prachy + skoro mesic nemoci mi taky zkomplikoval plany.
Naposledy editováno 17.01.2020 20:57:54
1 reakcí na tento příspěvek Přepakování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování
jinak co se predchoziho tematu tyka me ted v ty vodporny kose venku napadlo - no je to normalni uhlova paka, tzn predstav si ze to je treba paku na vrtulniku kdyz prodlouzenim tahla od serva k ni sklonis spolecne s natocenim paky i osu rotoru.. nebo packa na letadle a s prodlouzenim tahla zmenis uhel kormidla (ale uhlova paka zustane vuci kormidlu ve stejne poloze)... prevod te uhlove paky bude prece porad stejny, a to ze tahlo bude o stupen jinak bude hrat minimalni roly (cos 0°a cos treba 1°je minimalni rozdil)... to tahlo (tedy jak ty rikas kost) je tam jen proto aby ten mechanizmus dostal patricny stupen volnosti a fungoval...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování
kerut píše: assassin> jo to je zacarovanej kruh prace je zlo ktery krade cas, a cas bez prachu je zase docela nuda.. no kdybys na tom potreboval pomoct s necim od elektriky dej vedet, predsevzeti je predsevzeti (ja si dal predsevzeti ze budu delat ze to osklivy cislo nevidim, az to prijde... furt je mi prece 25 a tak to proste zustane!!)
jinak co se predchoziho tematu tyka me ted v ty vodporny kose venku napadlo - no je to normalni uhlova paka, tzn predstav si ze to je treba paku na vrtulniku kdyz prodlouzenim tahla od serva k ni sklonis spolecne s natocenim paky i osu rotoru.. nebo packa na letadle a s prodlouzenim tahla zmenis uhel kormidla (ale uhlova paka zustane vuci kormidlu ve stejne poloze)... prevod te uhlove paky bude prece porad stejny, a to ze tahlo bude o stupen jinak bude hrat minimalni roly (cos 0°a cos treba 1°je minimalni rozdil)... to tahlo (tedy jak ty rikas kost) je tam jen proto aby ten mechanizmus dostal patricny stupen volnosti a fungoval...
hele nakej elektroukol jsem si na tebe pripravil, jen jsem zapomnel co to bylo ale to si vzpomenu.
to druhy neprechroupu, zkusim to rano. me mysleni boli, kdyz potrebuju opravdu zapnout mozek, stoji to hodne usili a musim mit motivaci.
ja mam na TL tu kost taky stelovaci, ale ta geo je tam takova, ze ten vliv neni tak velkej. na skole v anglii jsme merili to prepakovani s jinejma kostma a rozdil tam byl ... uvidime az to namodeluju...
dneska jsem si aspon spravil naladu tou hmotnosti, jsem fakt nevedel, ze jsem pod 200
Naposledy editováno 18.01.2020 01:38:20
1 reakcí na tento příspěvek Přepakování
kerut píše: jo moc pekny, bez debat ..chudak VeeFeRo, holt nema tak stedryho majitele
tak ty se jim v PVM povedly ty zlaty co tam mam ted maj 3,5kg vpredu a asi 5,1kg vzadu - to zadni se tezko srovnava, je to s unasecem rozety, ten je u vfr soucasti kyvky a ne kola. No ale 2200liber je balik, ja dal za dve sady tak pulku ...
kerut píše:
PS 137kg na dvacku, byr asi komplet v serii obtezkanou nesmyslama teda taky neni uplne malo, pak to ma jet..
Včetně nářadí, lékárny, spraye na pneu, vesty, svíčky, žárovek, pojistek, navigace vč. držáku, indikátoru zařazení, hodin, xenonu vč.trafa - jo a má tam i nouzovou tatranku.
Taky bych rád ubral třeba 50 kg, ale nevím kde. Dcera už má jen 48 kg, tam už to níž nejde.
Naposledy editováno 18.01.2020 09:10:14
1 reakcí na tento příspěvek Přepakování
www.trwaftermarket.com/en/catalogue/
www.motocomponents.cz/tuning/snizovac-motocyklu-honda-cbr-1000-rr-ra-sc59-rv-od-08/
1 reakcí na tento příspěvek Přepakování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování
1 reakcí na tento příspěvek Přepakování
...kór teď, na sněhu.
Naposledy editováno 18.01.2020 17:47:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování
radi5 píše: Foxdive: Ano, pokud je pružina lineární, tak to jako fakt...
já sem spíš reagoval na to že předpětím se snižuje nebo zvyšuje výška motorky1 reakcí na tento příspěvek Přepakování
Ale za mě nesouhlasím s tím že kdyz z motorky nedosáhnu nohama na zem tak povolením pružiny ji prostě nesnizim abych zachoval ty vlastnosti které má motorka mit, možná tě akorát blbě chápu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování
Předpětí je u vinutých pružin potřeba, aby na pružině u zcela vyvěšeného kola nebyla vůle, když je tlumič vytažený na doraz. (Neplatí to třeba u babetty nebo pincka, kde je pružina našroubovaná nebo jinak přichycená na obou koncích).
Statický pokles (sag) po zatížení váhou motorky a jezdcem, nákladem by na rovné vozovce nemusel být skoro žádný. Ale aby zadní kolo kopírovalo lavory a díry, doporučuje se obvykle 20-30% celkového zdvihu. To ale neznamená, že z nějakých důvodů to nemůže být víc a nebo míň.
V tomto statickém zatížení je stejná pružina stlačená vždy na stejnou délku, bez ohledu na předpětí, samozřejmě při stejné váze motorky. Neměnní se tuhost pružiny, při přejezdu nerovností se pružení chová stejně. Proto se předpětím zvedá nebo snižuje motorka. Platí tam ale podmínka, že se pružení nedostává na větších nerovnostech až na doraz na tlumiči.
Věc se ale mění, pokud je statický pokles hodně mimo doporučené rozmezí. U klasického zavěšení se dvěma skoro svislými tlumiči je to jedno (opakuju, jen když se nedostává na větších nerovnostech pružení až na doraz). U hodně skloněných tlumičů, jako třeba u PDS u endur KTM, se s pootočením mění poloha pružiny vůči rameni vidlice nastává při větším stlačení lehce progresivní účinek.
U centrálu s přepákováním záleží na progresivitě toho pákového mechanismu. Ten má dvojí funkci. První je změnit převodový poměr mezi zadním kolem a pružinou asi na polovinu. Bez přepákování by byl převod asi 5:1, na 5mm zdvihu kola by připadlo 1mm zdvihu pružiny/tlumiče, takže pružina by byla moc silná a tlumič necitlivý. S přepákováním je ten poměr asi 2,5, na 5mm zdvihu kola připadne 2mm na tlumiči.
Druhou funkcí je změna převodu v mechanismu v závislosti na zdvihu. (edit začátek) Pak celkový převod od zadního kola může být třeba 5mm/1,7mm=3 na začátku a 5mm/3mm=1,7 na konci zdvihu. A když se změní sag z 30mm na 50mm pro celkový zdvih kola 140mm, tak se v tomto pracovním bodě může změnit převod třeba z 2,5 na 2,2 a pružení v tomto bodě ztuhne. (edit konec) Zároveň se ale může dostat dřív na doraz, protože namísto 110mm je k dispozici už jen 90mm dalšího stlačení.
Tím se nám to u toho přepákování dost zkomplikovalo. Prcek chce snížit motorku a zároveň vozit vzadu maminu takže váha na zadní kolo bude mnohem větší, než na co je Fireblade primárně určená. Tím, že sníží motorku, progresivita přepákování může kompenzovat zvýšenou váhu. Pokud nechce chodit na doraz, měl by zkrátit tlumič - podle mě jak zvenku na oku, tak možná i uvnitř na dorazu, aby se moc nezkrátil zdvih, ale zase aby zadní kolo nešlo někam do blatníku nebo aby se nebořil kapotou do země.
Já to ve finále vidím na změnu modelu na Magnu, ať zůstaneme u Hondy.
EDIT: výše opravuju přehozenou dvojku a trojku v těhle dvou větách: Pak celkový převod od zadního kola může být třeba 2 na začátku a 3 na konci zdvihu ...může změnit převod třeba z 2,2 na 2,5 a pružení v tomto bodě ztuhne - tučně je vyznačený nesmysl pro progresivní mechanismus.
Naposledy editováno 20.01.2020 10:52:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování
Kohlstein píše: foxdive> Máme tu dva pojmy - předpětí a sag, přeloženo do češtiny průvěs, průhyb, pokles.
Předpětí je u vinutých pružin potřeba, aby na pružině u zcela vyvěšeného kola nebyla vůle, když je tlumič vytažený na doraz. (Neplatí to třeba u babetty nebo pincka, kde je pružina našroubovaná nebo jinak přichycená na obou koncích).
Statický pokles (sag) po zatížení váhou motorky a jezdcem, nákladem by na rovné vozovce nemusel být skoro žádný. Ale aby zadní kolo kopírovalo lavory a díry, doporučuje se obvykle 20-30% celkového zdvihu. To ale neznamená, že z nějakých důvodů to nemůže být víc a nebo míň.
V tomto statickém zatížení je stejná pružina stlačená vždy na stejnou délku, bez ohledu na předpětí, samozřejmě při stejné váze motorky. Neměnní se tuhost pružiny, při přejezdu nerovností se pružení chová stejně. Proto se předpětím zvedá nebo snižuje motorka. Platí tam ale podmínka, že se pružení nedostává na větších nerovnostech až na doraz na tlumiči.
Věc se ale mění, pokud je statický pokles hodně mimo doporučené rozmezí. U klasického zavěšení se dvěma skoro svislými tlumiči je to jedno (opakuju, jen když se nedostává na větších nerovnostech pružení až na doraz). U hodně skloněných tlumičů, jako třeba u PDS u endur KTM, se s pootočením mění poloha pružiny vůči rameni vidlice nastává při větším stlačení lehce progresivní účinek.
U centrálu s přepákováním záleží na progresivitě toho pákového mechanismu. Ten má dvojí funkci. První je změnit převodový poměr mezi zadním kolem a pružinou asi na polovinu. Bez přepákování by byl převod asi 5:1, na 5mm zdvihu kola by připadlo 1mm zdvihu pružiny/tlumiče, takže pružina by byla moc silná a tlumič necitlivý. S přepákováním je ten poměr asi 2,5, na 5mm zdvihu kola připadne 2mm na tlumiči.
Druhou funkcí je změna převodu v mechanismu v závislosti na zdvihu. Pak celkový převod od zadního kola může být třeba 2 na začátku a 3 na konci zdvihu. A když se změní sag z 30mm na 50mm pro celkový zdvih kola 140mm, tak se v tomto pracovním bodě může změnit převod třeba z 2,2 na 2,5 a pružení v tomto bodě ztuhne. Zároveň se ale může dostat dřív na doraz, protože namísto 110mm je k dispozici už jen 90mm dalšího stlačení.
Tím se nám to u toho přepákování dost zkomplikovalo. Prcek chce snížit motorku a zároveň vozit vzadu maminu takže váha na zadní kolo bude mnohem větší, než na co je Fireblade primárně určená. Tím, že sníží motorku, progresivita přepákování může kompenzovat zvýšenou váhu. Pokud nechce chodit na doraz, měl by zkrátit tlumič - podle mě jak zvenku na oku, tak možná i uvnitř na dorazu, aby se moc nezkrátil zdvih, ale zase aby zadní kolo nešlo někam do blatníku nebo aby se nebořil kapotou do země.
Já to ve finále vidím na změnu modelu na Magnu, ať zůstaneme u Hondy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování
U motokrosu je žádoucí velká progresivita na zadku. Při doskoku musí ztvrdnout, ale jezdit na tomto nastavení motardy může dělat problém, třeba na vjezdu do a na výjezdu ze zatáčky, kdy se pružení pohybuje v té měkčí části a motorka chodí nahoru a dolů o 100mm.
U silnice se údajně osvědčilo jenom mírně progresivní, lineární nebo i degresivní přepákování, právě kvůli kontrole stlačení v zatáčce a potřebě zabránit rozkmitání motorky na výjezdu.
Zkoušel jsem si v autocadu zkreslit to přepákování z Fireblade, spíš jenom princip, protože neznám přesné rozměry. Vychází mi to, že zrovna tento typ přepákování se pohybuje spíš kolem lineární charakteristiky - převod od kola na pružinu se příliš nemění. Stačí si s tím trochu pohrát, změnit sklon a délku toho spodního táhla a najednou to může být třeba 10% progresivní nebo 5% degresivní.
Edit: to by mohlo vysvětlovat i to, proč byl Full-floater ve své době tak úspěšný v MX, kvůli progresivitě. A proč Honda s Pro-linkem byla vždycky tvrdá koza - malá progresivita a tím pádem i nutnost tvrdšího pérování bez zatížení.
Naposledy editováno 19.01.2020 23:29:18
Kohlstein píše: assassin> Zkus mi prosím potvrdit nebo vyvrátit následující.
U motokrosu je žádoucí velká progresivita na zadku. Při doskoku musí ztvrdnout, ale jezdit na tomto nastavení motardy může dělat problém, třeba na vjezdu do a na výjezdu ze zatáčky, kdy se pružení pohybuje v té měkčí části a motorka chodí nahoru a dolů o 100mm.
U silnice se údajně osvědčilo jenom mírně progresivní, lineární nebo i degresivní přepákování, právě kvůli kontrole stlačení v zatáčce a potřebě zabránit rozkmitání motorky na výjezdu.
Zkoušel jsem si v autocadu zkreslit to přepákování z Fireblade, spíš jenom princip, protože neznám přesné rozměry. Vychází mi to, že zrovna tento typ přepákování se pohybuje spíš kolem lineární charakteristiky - převod od kola na pružinu se příliš nemění. Stačí si s tím trochu pohrát, změnit sklon a délku toho spodního táhla a najednou to může být třeba 10% progresivní nebo 5% degresivní.
Edit: to by mohlo vysvětlovat i to, proč byl Full-floater ve své době tak úspěšný v MX, kvůli progresivitě. A proč Honda s Pro-linkem byla vždycky tvrdá koza - malá progresivita a tím pádem i nutnost tvrdšího pérování bez zatížení.
nad teorii proc se jezdi to co se jezdi jsem prilis nebadal - ale prepakovani se pri uprave z MX na SM vetsinou neresi. pouziva se seriove. Progrese ke konci je u MX podle me kvuli skokum. Na SM se jezdi cast v terenu, takze tam musi zustat zachovane nejake vlastnosti z MX.
Ja mam na SXF450 2013 odpruzeni upravene podle mladeho Andreaniho (ladi u nich MX stroje) a vychazel ze setupu co jeli jejich piloti v italii na tehle strojich. od nej doporucena pruzina cca sedi s pruzinou co vozim na MX (tam mam nastaveni od K-tech podle svoji hmotnosti) tzn na obou motorkach mam cca stejnou tuhost pruzin. Motarda mam o cca 15mm snizeneho. je to reseno zkracenim tlumicu, interne. No a nejzasadnejsi zmena je valving - tlumic je brutalne tuzsi, jak na kompresi tak na reboundu. nemam telemetrii, ale myslim si, ze na asfaltove casti trati nepouzivam ten progresivni konec zdvihu. tzn zasadni rozdil mezi mx a sm podvozkem je v tlumeni.
I primo husqvarnou prodavany motard FS450 ma kyvku a prepakovani stejne jako motokros. treba TM ma sirsi a kratsi kyvku.
takze kdyz to strelim hodne od oka, diky tlumeni se na asfaltove casti trati pouziva prvnich 150mm zdvihu, tzn podobnej zdvih jako ma silnicni motorka. do te progresivni casti se to dostane jen v terenu. tlumeni je opravdu brutalne tuhe, kdyz prejedu nejakej prah, diru, dostanu diky tvrdem sedlu ranu do patere jako prase. v terenu jedes ve stupackach, tak tam to neni tak znat. mista ktery jedu v terenu v sede jsou masakr, drnca to fakt dost
jezdil jsem vic jak pul sezony MX podvozek a pak jsem to preskladal. Cekal jsem vetsi rozdil, casy co jedu ted na SM podvozku dokaze treba muj kamarad ktery jezdi leta MX zajet i na MX podvozku a zcela bez problemu. Ja jedu na SM podvozku o par vterin rychleji, protoze mam lepsi pocit z kontroly, hlavne na brzdach v najezdu do zatacky se mi lip trefuje stopa.
Kazdopadne si myslim, ze pri casech co jezdim ja, neni podvozek to co me limituje a jel bych stejne rychle i na MX.
Jen takova zajimavost - nevim jestli vis jak funguji vzduchove vidlice, nebo primo konkretne AER od WP - je tam positivni a negativni komora, fouka se pouze pozitivka, v pozici max vysunute vidlice je tam kanalek kterej propojuje obe komory - tzn tlaky se v plne vytazenem stavu vyrovnaji. (maji to stejne skoro vsechny bikove vidlice co nemaji snizovani zdvihu)
no a PetrS se kterym jezdim SM, ktery je na volnych jizdach suverene nejrychlejsi pilot (o3s rychlejsi casy nez ja) ma FS450 pripravenou profikama na mistrovstvi evropy (mozna nemeckej mistrak? ted nevim) kratka kyvka za tisice euro, upravene odpruzeni... no a jedna z uprav co tam holandsky upravce udelal je, ze se fouka pozitivka a negativka zvlast. Petr nafoukal jen pozitivku podle manualu a o negativce nevedel... tzn celou sezonu byl "nejrychlejsi" na nefunkcni vidlici
Na nasem levelu je tezko zaznamenat nejake zmeny na odpruzeni... na casech
Jedine k cemu jsme dosli, ze nejspis tahle chyba v nastaveni zpusobila vetsi zatizeni zadni pneu a nadmernou spotrebu pneu u Petra - cca 3nasobnou nez mam ja.
1 reakcí na tento příspěvek Přepakování
pruzeni ma nekolik slozek
- primarne tedy to staticke propruzeni ktere urci zmineny SAG, to je vsude
- vyrovnavani nerovnosti (prevladajici slozka v tom MX a pod.)
- zmena geometrie (rozvor, uhel vidlice) motocyklu pri brzdeni nebo akceleraci (naopak prevladajici slozka sportovni moto na okruh, na ty nerovnosti tam zbyva treba jen 20-25% zdvihu, to staci neb kanaly a vymlete sedmicentimetrove diry se na sport. okruzich vetsinou neprdpokladaji ..a tahle rezerva zdvihu musi ve vypoctu brzdeni/akcelerace zustat aby to pobralo ty male nerovnosti treba i na plnch brzdach s potopenym predkem ! )
z toho je logicky v MX potreba aby pero tvrdlo s propruzenim, protoze pri doskoku je na nej sila jak krava - a kdyby bylo pero dimenzovany rovnou na dosok motorky, tak by bylo straslive tvrdy a zadnou nerovnost nepobralo..
Naposledy editováno 20.01.2020 04:44:16
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepakování
By mě zajímalo, která zázračná síla udrží statický sag v téhle situaci, kdy je zadní kolo téměř bez adheze.