Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Co psal Assassin jako poučku na rozeznání těch kol cca 10 stránek zpět, je trochu matoucí a pak v tom má např. Strakon zmatek
1) Kola, co byly na RSV 1000 Mille R, r.v. 2001 nemají na lemu ráfku vůbec žádný nápis. Lem je z obou stran úplně čístý a hladký. Nejsou vystouplé pod ventilky. Na paprskách u náboje mají nápis OZ, směr otáčení, homologační značku, rozměr atd., viz. foto. Není zde žádný nápis FORGED! Viditelná dělící rovina - nejsou pískované. A navíc se v té době obyčejné kola v tomto designu nedělala!
2)Kola, ve zlaté barvě, co jsou na RSV(od 06) a Tuonech(od 08) mají naopak všechny nápisy na jedné straně lemu ráfku a je tam nápis FORGED. Na paprskách u náboje nic napsaného není. Ventilky jsou na obdélníkovém výstupku. Není vidět dělící rovina, protože mají mezi paprsky hrubší povrch. Nejspíše po pískování.
Zlaté kola ze staré Mille, r.v. 2003(radiály) a modré z 2. generace to mají nejspíše stejně, ale nemám osobní zkušenost
3)Obyčejná kola RSV/Tuono od roku 2006 nemají nikde žádný viditelný nápis, lemy jsou čisté. Ventilek je na výstupku kruhového tvaru.
Naposledy editováno 21.01.2020 16:17:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Za tu mystifikaci u starších OZ kol se omlouvám, nevedel jsem, ze tyhle kovany kola maji obráběne jen nekteré plochy.
Ja mam ty zlaty uz z novějších ročníku - nejsou to OZ ale malgatech a jsou jeste malinko jiny nez ty novějsi OZ.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
zvysek nevim, nemam
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ale co sa tyka tych rozdilu v kovanych kolach u gen2 bude asi to, ci su to OZ alebo Malgatech, co pisal Assassin.
Este jedna vec, na predeslej stranke sem daval takovu tabulku s vahama ruznych kol, co sa montovali na gen1 ci 2. Tam by sa dal take najit rozdil, lebo nektere byli kovane hlinikove, nektere aj magneziove.
pospit píše: assassin> Já mám zlaté kované viz. foto na Tuonu Factory 08 a tam nic po frézování vidět není, je to vše opískované, aby byl jednotný povrch. To s tím frézováním, co píšeš bude tedy sedět na ty kola od roku 2003 do 2005.
Jj je to jeste opiskovane, ale rusaci to vzaly tak tupou frezou, ze i po piskovani jsou videt stopy po obrábění na tech OZ je hezčí povrch
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ti_rex píše: Este jedna vec, na predeslej stranke sem daval takovu tabulku s vahama ruznych kol, co sa montovali na gen1 ci 2. Tam by sa dal take najit rozdil, lebo nektere byli kovane hlinikove, nektere aj magneziove.
Magnesky byly jen na RSV Nera z roku 2004, takove syte cervene, vc. keramickych lozisek. Ostatni OZ/malgatech byly vzdycky alu...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
E: mozna to jsou nejake 16,5" superbike kola, ktere se v te dobe pouzivaly, ale v serii byly Mg jen na te Nere
Naposledy editováno 22.01.2020 13:16:13
edit: este to zistuju u chalana Talošú, kteri maju tu cest vlastnit SP. su zvjedavy
Naposledy editováno 22.01.2020 14:11:26
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Take si myslim, ze budu rad, ked ich uvidim vubec na fotke, ne to este nazivo alebo ich dokonca vlastnit
edit: tak uz mi odpisal aj ten kamos, ze su magneziove.
Naposledy editováno 22.01.2020 14:29:04
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Pokud nekoho zachrání jeste par gramu dolu, tak je nejsnazší tam nabastlit kola z rsv4 - ty jsou skoro na urovni hořčíku/karbonu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Myslel sem to tak, ze sa nemusime bat, ze by sme to nekedy mjeli, a aj keby byla moznost ich kupit, tak pochybuju, ze by stali tolko, aby sem ja alebo nekdo iny tu byl ochotny ty penize za to dat.
Je to secko len na hypotetickej urovni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ti_rex píše: assassin> jako ja take ne, ale ze zberatelskeho uhlu pohledu bude hodnota asi o dost vyssi
Ze sběratelského pohledu sběratele kol? Jinak ma asi nejakou hodnotu originální motorka s tema kolama a i ta je dost sporná, je to relativne bezna seriova motorka kterejch bylo dost. Ale to uz ciste spekuluju. Cenu tehle dílu dela poptávka.... a to se těžko odhaduje, jestli majitele RSV jsou ochotni dat spoustu penez za kola, tady to ted vypadalo ze i 15k je dost a to je zlomek původni ceny
Ono je problem, ze u nas sa ta motorka vcelku dost podcenuje, ale vis jak, to je jak s Teletama. Kopec ludi ti povi, ze v tem nevidi nic speci, ale ti co veda atd tak to vida inac.
Tu to asi spravilo aj to povedomi, ze talianske motorky su nespolehlive atd. U aprilie konkretne to spravilo asi hlavne Pegaso.
No ale ked ide o SP verziu, tak tych je fakt malo. podla mna, tak jak je takmer nemozne zehnat SP vyfukovy system, tak je aj takmer nemozne zehnat tyto magneziove kola.
Btw, mne osobne sa uplne prve Mille lubja asi vic jak ty neskorsi "velko ventilove" gen1.
edit: este k tym cenam za dily. Podla mna sa to neda porovnavat my a zahranici. U nas je kazda cena moc. Ale ked sa kuknes za caru, tak tam v celku v pohode najdes chalanu ochotnych dat stovky eur za karbonove dily.
Naposledy editováno 22.01.2020 15:33:43
Ale dily? Z tech asi cely SP jen tak neposkladas... a sami o sobe maji hodnotu jen pro nekoho kdo s jejich pomoci bastli obyčejnou mille - tzn skupina kupců je omezena těmi kdo maji starou mille a cena je omezena tim kolik maji na nakup dílu penez
Ono se rika, jak je co vzácný, kam to jeste poroste.... ale vis jak, pokud je to k hovnu, tak to proste na nakej strop narazí
A to ti nechci nejak kritizovat RSV - sam bych byl rad kdybych na 999 vydelal, zatim to ale spis vypada, ze prodelam balik
SPcko v podstate vidavam na fotkach len u tych znamych z IT, ktery maju konkretne neco primo s fektory a ty fotky su vesmjes z vystav, a ruznych klubovych stretnuti.
U nikoho ineho sem to este nevidel.
Co sa tyka dilu, tak jedine dily na prodaj co sem na SP videl, byl origo kit na otevrity airbox pro SP.
Na jednej RSV, ktera byla nedavno na prodaj, sem videl komplet SPckovy vyfuk, aj to koncovky byly zrejme nejakym darmozracem skratene. Aj sem majitela nekolikrat zadal o prodaj samostatne vyfukoveho systemu, ale ani prd. No tak sem zehnal pjekny SBK system, ktery ma aj dobry zvuk, aj dobre vypada a ma aj najlepsi performance. Takze mna to nestve.
Teda, chcu tym este povidat, ze origo SP dily ani nikde videt nejsu, takze predpokladam, keby sa nekde objavili magneziove kola z SP na prodaj, tak sa urcite najde nejaky nadsenec, ktery by ich kupil.
A tym nemyslim seba ja su OK s tym co mam
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
ale na gen1 len jediny clovek. teda nevim ci ju uz vyrobil ale mjel to v plame a chcel ju aj realne prodavat.
je to Jollys carbon z UK.
pisal o tem aj na AF1 a hledal kupcu/sponzoru projektu. Nevim ci tam nepisal o cene 1200 liber
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti Dunlop Roadsmart IV Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 14 | 16.9.2024 v 14:29 Smog_Phantom |
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |