Kamarád z ostravska má auto, kterým moc nejezdí (nekupuje dálniční známku) a teď se rozhodl jet na dovolenou na hory na Šumavu. V cestě má dálnici D1 a tak dálniční známku potřebuje.
Mě napadlo, že jelikož je to teď v lednu a platí ještě loňské dálniční známky, tak že bych mu předal svoji známku 2019 ze svého auta a sám už si koupil novou 2020.
A teď o co se mi jedná - jak tu starou sundat a nepoškodit?
Vždy, když ji sundávám tak se mi rozlepí na kousky, nebo zůstane lepidlo na skle. Slyšel jsem, že to prý odborníci dělají nějakou škrabkou na sklo. Funguje to, nebo nemá cenu si pořizovat ani tu škrabku?
Dík za tipy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
Díky, že si si dal tu práci nám ukázat, že jsme se zmýlili.
1 reakcí na tento příspěvek Dálniční známka
Buď at EU nařídí všechny zdarma plošně nebo bych zastával roční plosnou platbu třeba 1000 Kč.
Naposledy editováno 23.01.2020 22:22:40
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
Určitě. Za dálnici tady zaplatíš 1500 bez ohledu na to, kolik najedeš kilometrů. Je to nespravedlivý jak k motoristům, tak ke státu jako provozovateli.
Zaved bych mýto pro všechny silnice. Pevnou částu např. 30 hal za km a tunu, padíka za dálnici a 10kč za most. Pak by nebyl problém správu komunikací zprivatizovat aby prachy, co teď tečou do prdele šly do údržby těch silnic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
Dálnice přináší motoristovi vyšší komfort a úsporu času. Pro provozovatele vyšší náklady. Takže proto.
Městům by pomohlo naopak zavedení mýta pro všechny. Včetně rezidentů. Je hovadina aby v centru Prahy stálo spousta aut se kterými nikdo nejezdí když se tam pak nedá zajet. Normálně bych účtoval pohyb nebo i stání auta na Praze 1 50kč za hodinu a tunu, Praha 2 20kč a zbytek Prahy 100 za den.
Souhlasím s VilememX, dálnice nemá být dražší než nižší třídy komunikací, má být levnější nebo úplně zdarma. Myšlenka že dálnice je nadstandard za který je nutné si připlatit je pozůstatek z dob kdy byl provoz v porovnání s dnešním zanedbatelný a doprava nezpůsobovala větší problémy ani na vytížených silnicích.
Mýto chápu tam, kde silnici nebo most postaví privát bez spoluúčasti veřejných peněz a pozemků. V ostatních případech to je jen dojení řidičů, pokud se zároveň platí za kompletní síť silnic a ulic (silniční nebo spotřební daň).
Nevím, jestli to je příčina nebo důsledek, ale největším tahounem ekonomiky je stát, kde je nejhustší síť dálnic bez poplatku a stavěná bez účasti privátních zdrojů. Oproti tomu regiony bez dálnic jsou tak trošku ....
Naposledy editováno 24.01.2020 09:00:52
1 reakcí na tento příspěvek Dálniční známka
ramlik píše: Danny350> tak čekal jsem, že se fjrpepa vyjádří, ale klidně to udělám za něj.
Díky, že si si dal tu práci nám ukázat, že jsme se zmýlili.
Paragraf 20a zní zcela jednoznačně -
Osvobození od zpoplatnění, zpoplatnění nepodléhá užití zpoplatněné pozemní kominikace silničním motorovým vozidlem
odstavec - h
přepravujícím těžce zdravotně postižené občany, kteří jsou podle zvláštního právního předpisu držiteli průkazu ZTP s vyjímkou postižených úplnou
nebo praktickou hluchotou nebo průkazu ZTP/P, pokud držitelem silničního motorového vozidla je postižená osoba sama nebo osoba jí blízká.
Takto zní zákon, není k tomu žádný dodatek, hlavně si všimni toho začátku - vozidlo přepravující osobu postiženou to je zásadní, další výklady k tomu už si může udělat každej právník jak chce. Což je to co jsi sem dal Ty.
Ale aby jsme se vrátili k tomu čím jsem tu začal a to bylo. že až budou elektronické známky kontrolovány kamerou, tak se lze vyvléknout z pokuty, právě tím, že jsem takovou osobu právě vezl a protože je to osoba blízká, nebudu zdělovat její jméno a v tomto případu se na to nevztahuje odpovědnost provozovatele.
Tímto se známkama končím, neb jsou mě celkem u prdele.
Borntobewild píše: mRKEF>
Určitě. Za dálnici tady zaplatíš 1500 bez ohledu na to, kolik najedeš kilometrů. Je to nespravedlivý jak k motoristům, tak ke státu jako provozovateli.
Zaved bych mýto pro všechny silnice. Pevnou částu např. 30 hal za km a tunu, padíka za dálnici a 10kč za most. Pak by nebyl problém správu komunikací zprivatizovat aby prachy, co teď tečou do prdele šly do údržby těch silnic.
To už přece ale kurva existuje, jmenuje se to DPH a spotřební daň na benzin/naftu.
Je to cca 15-18Kč za litrl!!!
Natankuješ nádrž do auta a automaticky posíláš tisícovku státu.
Nějaká dálniční známka jsou vzhledem k tomuto drobný na kafe.
Nikoho stát nedojí tolik co motoristy (ještě tak kuřáky a alkoholiky).
Naposledy editováno 24.01.2020 11:03:30
A jak by jsi poznal, jak je která silnice postavená nebo ošizená, jaký má základ a krajnice, než si ji pořídíš? Na úzké silnici stačí, aby se ti začaly vyhýbat protijedoucí kamiony a končíš s údržbou, stavíš ji znova.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
Borntobewild píše: vilemx>
Dálnice přináší motoristovi vyšší komfort a úsporu času. Pro provozovatele vyšší náklady. Takže proto.
Městům by pomohlo naopak zavedení mýta pro všechny. Včetně rezidentů. Je hovadina aby v centru Prahy stálo spousta aut se kterými nikdo nejezdí když se tam pak nedá zajet. Normálně bych účtoval pohyb nebo i stání auta na Praze 1 50kč za hodinu a tunu, Praha 2 20kč a zbytek Prahy 100 za den.
ti lide tam ale bydli... lidi co v praze nebydli a potrebuji nekam zajet, tak muzou zaparkovat na okraji a jet do centra MHD. vytlacit auta rezidentu, aby mohli vesnicani autem zajet az do obchodu, tuhle logiku mi hlava moc nebere....
.. proc ne, ale asi by pak mel platit kazdej a vsude kdo parkuje na ulici ne?
Naposledy editováno 24.01.2020 11:26:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
Městům by pomohlo naopak zavedení mýta pro všechny. Včetně rezidentů. Je hovadina aby v centru Prahy stálo spousta aut se kterými nikdo nejezdí když se tam pak nedá zajet. Normálně bych účtoval pohyb nebo i stání auta na Praze 1 50kč za hodinu a tunu, Praha 2 20kč a zbytek Prahy 100 za den. [/quote]
Ty jsi asi nepochopil, že ze silnic a dálnic má užitek celá ekonomika, "stát" a fungující společnost. Že města vznikla na křižovatkách cest a že bez těch, co městem projíždějí, ztrácejí svou funkci. Jasně, že i příliš dopravy škodí, ale města, která vyloučí dopravu ze svého středu, zaniknou, vylidní se, ztratí smysl existence. Před 150-100 roky se tohle přihodilo těm, kteří nevpustili železnici do blízkosti centra, nebo nedokázali prosadit, aby jejich město bylo na průchozí tratí, ale jenom na nějaké odbočce. Obrazně zmizeli z mapy a místo rozvoje směřovali k úpadku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
assassin píše: ti lide tam ale bydli... lidi co v praze nebydli a potrebuji nekam zajet, tak muzou zaparkovat na okraji a jet do centra MHD. vytlacit auta rezidentu, aby mohli vesnicani autem zajet az do obchodu, tuhle logiku mi hlava moc nebere....
.. proc ne, ale asi by pak mel platit kazdej a vsude kdo parkuje na ulici ne?
Buranům bych dal do Prahy jednorázovej vstup 1000kč/auto a náklaďákům 10.000. Bys viděl jak by najednou bylo všude místa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
Do mest potrbujou jezdit a tam parkovat ne nakupujici vesnicani, ale remeslnici a zasobovaci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
Lumpen píše: Buranům bych dal do Prahy jednorázovej vstup 1000kč/auto a náklaďákům 10.000. Bys viděl jak by najednou bylo všude místa
A ohradil plotem ne? Pražáci jako šašci uvnitř ohrazení. V Disneylandu se taky parkuje venku před bránou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
Borntobewild píše: assassin>
Do mest potrbujou jezdit a tam parkovat ne nakupujici vesnicani, ale remeslnici a zasobovaci.
a kvuli tem se budes snazit vyhnat rezidenty ?
ja teda v praze zas az takovej problem zaparkovat nemam. ty zony jsou docela drahy, takze tam obvykle misto sezenes...
assassin píše: ti lide tam ale bydli... lidi co v praze nebydli a potrebuji nekam zajet, tak muzou zaparkovat na okraji a jet do centra MHD. vytlacit auta rezidentu, aby mohli vesnicani autem zajet az do obchodu, tuhle logiku mi hlava moc nebere....
.. proc ne, ale asi by pak mel platit kazdej a vsude kdo parkuje na ulici ne?
Kde končí právo rezidentů na veřejný prostor je hodně komplikovaná otázka. Pokud mají rezidenti vlastní parkovací místo nebo garáž tak rozhodně souhlasím že mají právo k ní přijet, ale na to jestli má mít na veřejné parkovací místo větší právo rezident už nemám úplně jasný názor ale kloním se spíš k tomu že ne.
Ideálně mají veřejná parkovací místa sloužit právě pro ty kdo se v oblasti nepohybují pravidelně (potřebují dovézt materiál, vyřídit něco na úřadě atd.). Rezidenti mají mít vlastní parkování i když chápu že vybudovat si vlastní parkovací místo v historické zástavbě (včetně panelových sídlišť) není vůbec jednoduchá záležitost.
Kohlstein píše: A ohradil plotem ne? Pražáci jako šašci uvnitř ohrazení. V Disneylandu se taky parkuje venku před bránou.
Já to mám v piči, sem invalidní důchodce a do Prahy jedu max. jednou za tejden. Ale tolik buranů by tam fakt bejt nemuselo
assassin píše: a kvuli tem se budes snazit vyhnat rezidenty ?
ja teda v praze zas az takovej problem zaparkovat nemam. ty zony jsou docela drahy, takze tam obvykle misto sezenes...
Prostě qůli těm, co tam jedou z nějakého důvodu. Vezou tam rohlíky nebo jedou opravovat pračku. a to těžko zvládnou metrem nebo na kole.
Rezidenty nevyhnat, ale naučit je změnit návyky. Pokud někdo má potřebu bydlet na Václaváku, měl by se naučit využívat jiné způsoby dopravy, než vlastní auto, které stojí 95% času před barákem. A pak odnaučit lidi jezdit do práce autem, když tam mohou být rychleji metrem.
1 reakcí na tento příspěvek Dálniční známka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dálniční známka
Tys to nečet?
Smysl té superojebávky je, že jeden jezdí na novou, která platí už od prosince a kámoš na starou, která platí až do konce ledna.